Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

En skvätt Lagavulin 16.

Permalänk
Medlem

En skvätt Kraken rom blev det ikväll.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Inaktiv

Idag blev det Oppigårds Norn Pale Ale, Abbedissan 12.

Samt:

Permalänk
Medlem

Efter en rask skogspromenad på ca milen i -10 sitter det just nu extra bra med en Irish Coffee.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Blev en skvätt Tamnavulin, Sherry Cask Speyside Single Malt nyss, en riktigt trevlig whisky med ett riktigt bra pris!

Permalänk
Medlem

Blir en Bellman och en Michters wirre till hockeyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danolundgren:

Blev en skvätt Tamnavulin, Sherry Cask Speyside Single Malt nyss, en riktigt trevlig whisky med ett riktigt bra pris!

Jag håller med, riktigt prisvärd om man gillar Sherry cask Speyside.

Permalänk
Medlem

Öl

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Chateau musar 2013

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oceanic:

Beställa på systemet innebär väl att du behöver köpa en hel låda/platta vilket kan kosta fett med microbryggeri öl i typ 40-80kr klassen, det blir rätt stor peng om man bara vill prova lite själv, några polare som är med och delar på kostnaden hjälper förstås.

T ex beställde jag en https://www.systembolaget.se/produkt/ol/dugges-new-school-313... och en https://www.systembolaget.se/produkt/ol/straffe-hendrik-herit... häromdan

Permalänk
Medlem

Lugnar ner mina nerver med lite kaffe och Plantation rom. Pga en rejäl HD krash. Den var stendöd i morse när jag startade burken. Jaja, den höll iaf i ca 10 år. Skål ta mig fan.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Hedersmedlem

Specialbeställd fin-tequila.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Blev en klassisk tjeck ikväll

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hemma från jobbet, satte samtliga 4 utav dessa på kylning vid lunchtid.

Blir nog att börja med någon utav Stigbergets (de två till höger i bild)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ett par hemgjorda burgare blev sällskapet till A Shipfull of IPA och en anCnoc Sherry Cask Finish.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Blir nog att börja med någon utav Stigbergets (de två till höger i bild)

Jag kommer inte ihåg hur A bird in hand smakar, men Muddle tycker jag är riktigt trevlig
Har mycket smak och karaktär men ändå väldigt lättdrucken.
Står en i kylen här också!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det blev ”Bird in Hand” 🐦 ✋🏼

Sjuuukt fruktig, riktigt jäkla bra !!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Blev en Almond Walnut Vanilla Caramel Cake

Vet inte om det är något fel på mina smaklökar men tycker den mest smakar sprit och senaste stouten jag drack tyckte jag också smakade mycket sprit (Dugges Saffron).

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Pelegrino:

https://i.ibb.co/kHmGdZb/151779018-417523869337137-4868749097882627518-n.png
Blev en Almond Walnut Vanilla Caramel Cake

Vet inte om det är något fel på mina smaklökar men tycker den mest smakar sprit och senaste stouten jag drack tyckte jag också smakade mycket sprit (Dugges Saffron).

Dat artkwork tho ! 👌🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Dat artkwork tho ! 👌🏼

Brewski har jävligt bra artwork. Är lite ledsen över att de slutade med glasflaskor för de kunde man samla på, burkar känns inte lika fancy.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Inaktiv

Smuttar på en Zywiec i afton

Permalänk
Medlem

Så idag vart det en Amundsen ZYGoat, ganska biffig brygd med nyanser av choklad och karamell, lite uns lakrits och mandarin tycker jag också.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oceanic:

Stort YUM på den!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tisdag + sportlov = arbetsveckan slut för min del!

Det firar vi med en fin trappistöl ! Skål 🍻

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ett par såna här nu på eftermiddan.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

https://i.ibb.co/kHmGdZb/151779018-417523869337137-4868749097882627518-n.png
Blev en Almond Walnut Vanilla Caramel Cake

Vet inte om det är något fel på mina smaklökar men tycker den mest smakar sprit och senaste stouten jag drack tyckte jag också smakade mycket sprit (Dugges Saffron).

Nä, många stout smakar mycket sprit. Gillar du konceptet med stout men inte den höga alkoholhalten så kan du testa imperial porter. Lägre alkoholhalt, lite mer beska men samma typ av smakprofil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Nä, många stout smakar mycket sprit. Gillar du konceptet med stout men inte den höga alkoholhalten så kan du testa imperial porter. Lägre alkoholhalt, lite mer beska men samma typ av smakprofil.

Tack för tipset! Generellt sett tycker jag porters är lite blaskiga. Jag tror det handlar om sötheten helt enkelt. Jag älskar exempelvis Omnipollos Noa, Texas pecan mud cake osv (deras söta stouts) och även någon Brewdog jag testade på 14%.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tack för tipset! Generellt sett tycker jag porters är lite blaskiga. Jag tror det handlar om sötheten helt enkelt. Jag älskar exempelvis Omnipollos Noa, Texas pecan mud cake osv (deras söta stouts) och även någon Brewdog jag testade på 14%.

Därav imperial, som brukar ligga på en 8-10% och är väldigt oblaskiga. Två som släppts på SB som varit grymma är Ama Mora Imperial Coffee Porter (https://www.systembolaget.se/produkt/ol/ama-mora-3513403/?) och Cigar City Imperial Milk Porter (https://www.cigarcitybrewing.com/beer/imperial-milk-porter/). Ama Mora finns kvar om man bor i Sthlm, men Cigar City brukar släppa lite då och då. Rekommenderar deras stouts Caffé Americano och Marshal Zhukov också.

Jag har börjat dricka lite mer west coast IPA nu också, så trött på alla hazy/NEIPA. Det är inte jättemånga som gör WC just nu, men rekommenderar Dugges The North och Billdale Vargavinter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oatp1b1:

Jag har börjat dricka lite mer west coast IPA nu också, så trött på alla hazy/NEIPA. Det är inte jättemånga som gör WC just nu, men rekommenderar Dugges The North och Billdale Vargavinter.

Hyllie Hyllipan är Sveriges bästa West Coast om du frågar mig.

Ja, mer wc åt folket!

OnT: dricker inget än, får bli efter träningen ikväll. Hyllipan kanske, har nog ett gäng hemma.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Kopparbergs lättöl blev det till lunchen!