PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick tag i en

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk

Fasen kom så långt att jag skulle betala med swish, men så hade jag förstås ett maximalbelopp på hur mycket jag fick swisha åt gången så det gick åt pipsvängen

Edit: Aldrig varit så nära dock, jag närmar mig!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick en också. De fanns i typ 3 minuter, men jag hann fippla med att skriva in kortnumret iaf.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

QQQ han inte skriva in informationeeeen!

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

SWISHADE BARA, LA BARA NÅGOT!!!

Permalänk
Medlem

Fick en också! Hoppas allt går igenom

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Om nu Netonnet sålde SE idag och Elgiganten startar utlottning imorgon för köp i slutet på veckan så får vi som beställt i juli hos Webhallen hålla tummarna att de också får in en leverans den här veckan. För jag orkar inte med den här anspänningen längre 😳

Permalänk
Medlem

Fick igenom köpet och har fått en orderbekräftelse! Men vågar inte ropa hej innan jag har den hemma, installerad och testkörd.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Fick igenom köpet och har fått en orderbekräftelse! Men vågar inte ropa hej innan jag har den hemma, installerad och testkörd.

Helt rätt. Är fortfarande vettskrämd ifall något skiter sig.

Permalänk
Medlem

Synd att man missade med 20 minuter

Permalänk
Medlem

Hallå folket. Följt denna tråd slaviskt och lyckades få tag i en nu via NoN, men jag stressfyllde i allt o valde Best som leverans o i mailet står det att det kommer dagen jag valde i bokningen, så min fråga är om jag inte valde någon själv när kommer den då? Frågan är till er som bokat o lyckades hinna se vilken dag som var förkryssad.

Permalänk

Har följt tråden ett tag, missade NoN med 20 mins.. ska se till och skaffa distill också. Verkar ju omöjligt och skaffa en utan.

Permalänk
Skrivet av Seanto:

Ja, jag har en beställning på en SD från Dustinhome och detta är det senaste beskedet som jag fick av dem förra veckan när jag frågade om de har något datum för inkommande konsoler som det skulle vilja dela med si av samt hur många som återstår i September.

"Hej,
Det inte många kvar alls på september.
Än så länge har vi ingen info om det kommer några till mars.
Men skulle tro att de kommer dyka upp något.
Kolla med oss runt den 20 e."

När jag följde upp frågan med att jag tyckte det var förvirrande över att de knappt har kunnat leverera något under Januari och Februari samt över vad de tror när jag kanske får min konsol så fick jag detta svaret.

"Hej,
Samma här de lika illa för oss också.
Vi får tyvärr inte den informationen vi behöver för att svara våra kunder.
Jag sitter och väntar på den också och jag är i samma sitts att jag vet inte hur det kommer se ut till nästa leverans.
De jag vet är att de bara en 10 tal kvar av september ordrar."

Tänkte att jag kunde dela med mig. Jag beställde den 13/10.

Fan vad glad jag blir!! Då får jag hoppas att jag får den nu i slutet på mars! Men det är väll jävligt skumt att de säger att dem inte har många kvar i september när vi beställde den 18/9? Stängde dem bokningarna efter första dagen? Men då tror vi att vi får hem våra konsoler denna månaden? Eller?

Permalänk
Medlem

Lmao, Netonnet har slutat sälja PS5 SE enligt deras hemsida xD

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Lmao, Netonnet har slutat sälja PS5 SE enligt deras hemsida xD

Hahaha, vad menas?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeSwede:

Hallå folket. Följt denna tråd slaviskt och lyckades få tag i en nu via NoN, men jag stressfyllde i allt o valde Best som leverans o i mailet står det att det kommer dagen jag valde i bokningen, så min fråga är om jag inte valde någon själv när kommer den då? Frågan är till er som bokat o lyckades hinna se vilken dag som var förkryssad.

Jag hade den i varukorgen och skulle köpa till en kompis som givetvis inte svarade just då. Men svaret på din fråga är onsdag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Road:

Lmao, Netonnet har slutat sälja PS5 SE enligt deras hemsida xD

Brukar stå så hos dem efter de haft ett släpp, ändras till Ej i lager om nån dag eller två

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag hade den i varukorgen och skulle köpa till en kompis som givetvis inte svarade just då. Men svaret på din fråga är onsdag.

Grymt!! Tack för svaret!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Om nu Netonnet sålde SE idag och Elgiganten startar utlottning imorgon för köp i slutet på veckan så får vi som beställt i juli hos Webhallen hålla tummarna att de också får in en leverans den här veckan. För jag orkar inte med den här anspänningen längre 😳

Helt galet att folk som väntat sen i somras/höstas fortfarande inte fått men vi som har distill igång i en-två veckor får tag på ett. Kanske dags att försöka här och därefter avboka om man får tag på ett?

Permalänk

Mejl från distill plingade till i mobilen. Adrenalinpåslag och frenetiskt tryckande på mobilen, får se när ps5:an kommer hem från netonnet Verkade finnas för köp från 14:01 till 14:06 typ.

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Hahaha, vad menas?

De förhindrar Distillers. Det finns inget att bevaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaKingZ:

NetOnNet I LAGER!!!

Så man kan konstatera att "bevaka produkt" hos netonnet inte fungerar så bra i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag hade den i varukorgen och skulle köpa till en kompis som givetvis inte svarade just då. Men svaret på din fråga är onsdag.

Ringde NoN o dem sade imorgon mellan 18-22 ska det komma!!

Permalänk
Medlem

Plingade precis till i PostNord-Appen, förhandsinformation registrerad från Netonnet!
Valde expressfrakt för 99 (klickade igenom beställningen så fort som möjligt, annars kunde jag väl egentligen väntat 3 dagar på "normal" frakt)

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Hallå, följt tråden ett tag nu och verkar ju inte bättre än att Distill är enda vägen att gå om man vill ha tag på ett PS5 innan PS6 släpps. Har dock ett jobb där jag inte kan sitta och bevaka datorn hela tiden. Fler i liknande situation? Hur gör ni? Kan man få notiser till telefonen? Tacksam för tips!

Och grattis alla som lyckades klippa från Netonnet idag, själv missade jag med 3 minuter.. 🙂🔫

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlyMD:

Hallå, följt tråden ett tag nu och verkar ju inte bättre än att Distill är enda vägen att gå om man vill ha tag på ett PS5 innan PS6 släpps. Har dock ett jobb där jag inte kan sitta och bevaka datorn hela tiden. Fler i liknande situation? Hur gör ni? Kan man få notiser till telefonen? Tacksam för tips!

Och grattis alla som lyckades klippa från Netonnet idag, själv missade jag med 3 minuter.. 🙂🔫

Jag kör gratisversionen igång på datorn hemma och får notis till min mejl i telefonen på jobbet. Med Gmail-appen får jag notis direkt och det plingar sekunden Distill reagerar.

Permalänk

Ja men sådär någonting! Fick äntligen besked från Webhallen att min PS5 fanns att hämta idag.
Tack och bock!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Vad innebär ”redo att plockas”? Är det så från början när man placerar ordern?

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag också fick tag i en från netonnet. Jag har iallafall fått en orderbekräftelse men vill inte ropa hej än.