3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Hejsan

Net2world har msi 3060 i lager kolla själva vilka de är

https://net2world.se/datorer-tillbehor/grafikkort/grafikkort-...

Wow bara 8000kr! Passa på att fynda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

@leffeboi chattade precis med webhallen och mitt Asus 3060 ti var på väg till butik så verkar som det vart tajt då eftersom vi hade samma beställningstid

Snackade med support över tele istället och de beräknade få in en leverans idag som skulle täcka min order. Det är bara hoppas det är så bra som de låter.

Killen i chatten sa att de inte hade någon info om när jag skulle kunna få mitt kort. Undrar om han ens kollade? Blir till att ringa in till webbhallen vid behov framöver.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk

Suck,

skulle kolla leverans på chassi från Inet, ser att 3070 leveransen blivit framflyttad en månad och inga garantier om ytterligare förseningar. Kontaktar kundtjänst får då även reda på att jag har en köplats som jag inte visste de tillämpade.

När ska återförsäljare förstå att inte ska sälja saker de inte har om de inte kan garantera leveransdatum? De kortsiktiga vinsterna kan omöjligt överväga de långsiktiga förlusterna i kundernas förtroende!

Permalänk
Medlem
Skrivet av moosehair:

Suck,

skulle kolla leverans på chassi från Inet, ser att 3070 leveransen blivit framflyttad en månad och inga garantier om ytterligare förseningar. Kontaktar kundtjänst får då även reda på att jag har en köplats som jag inte visste de tillämpade.

När ska återförsäljare förstå att inte ska sälja saker de inte har om de inte kan garantera leveransdatum? De kortsiktiga vinsterna kan omöjligt överväga de långsiktiga förlusterna i kundernas förtroende!

Du känner inte att du s a s tar ut din besvikelse på Inet? Det hade vart bättre om de inte försökt? Att du inte fått en köplats alls?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Näää det va som fan. Chattade precis också med dom och de sa "inget tilldelat exemplar".

Vilken tur du har! Grattis

Är i samma sits som dig, men det vi kan trösta oss med är att vi nu har köplats och ett fast pris att förhålla oss till. Så nästa sändning (när det nu än blir) så får vi kort (beroende på hur många som kommer in såklart), och vi vet vad priset är.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Lian Li Hydroshift II 360 AIO | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Detta har verkligen börjat spåra ur med både lev och priserna som bara går upp!
Sjukt..
3060 kostar 5000+ medan Ti kostar 7000+ Om man ens får tag på dem.
Frågan är hur länge detta kommer pågå

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Detta har verkligen börjat spåra ur med både lev och priserna som bara går upp!
Sjukt..
3060 kostar 5000+ medan Ti kostar 7000+ Om man ens får tag på dem.
Frågan är hur länge detta kommer pågå

Ja det är galet. Vart man än handlar så får man lämna med byxorna nere i knävecken...

Permalänk

Is this ti version? I can't find much on the kfa2-geforce-rtx-3060-1-click-oc- non ti version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeatherPatch:

Is this ti version? I can't find much on the kfa2-geforce-rtx-3060-1-click-oc- non ti version.

No that's the 3060, otherwise it would have sold out the same second it came in stock

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Palit, KFA, PNY. Massa kort jag aldrig ens har hört talas om förut. Vågar man köpa nåt av dem?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeatherPatch:

They don't really supply much, or accurate, information on their products unfortunately.
They're also known as Galax in other regions which I suppose would have same models with different stickers.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zidious G:

Palit, KFA, PNY. Massa kort jag aldrig ens har hört talas om förut. Vågar man köpa nåt av dem?

Ja, alla tre. Även Colourful (eller färgglada som svenska amazon kallar dem) och Inno3d är namn som inte är väldigt mainstream här men är seriösa.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Ja, alla tre. Även Colourful (eller färgglada som svenska amazon kallar dem) och Inno3d är namn som inte är väldigt mainstream här men är seriösa.

KFA2 är samma som Galax. Fick inte heta Galax så dom heter KFA2 här istället. Vet inte varför.

Men KFA2 / Galax gör allt från billiga budgetkort till rekordhållare som HOF (hall of fame) Limited Edition.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asyvan:

KFA2 är samma som Galax. Fick inte heta Galax så dom heter KFA2 här istället. Vet inte varför.

Men KFA2 / Galax gör allt från billiga budgetkort till rekordhållare som HOF (hall of fame) Limited Edition.

Skaffade ett KFA2 3060, sedan såg jag det inte var Ti. Får se om jag returnerar det eller inte..
KFA2 heter så för, om jag minns rätt, att Samsung Galaxy var för nära i namn. Fast det är en EU grej om jag minns nått alls som kan stämma.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asyvan:

Jo jag skrev typ det i inlägget ovanför det du citerade.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jo jag skrev typ det i inlägget ovanför det du citerade.

Hahaha ja men det var på engelska så jag förstod inte.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asyvan:

Hahaha ja men det var på engelska så jag förstod inte.

Alright

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

😂😊😉😉😉

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj, der verkar släppa lite för Gigabyte.
170 stycken RTX 3070 GAMING OC på väg och bara 91 av dessa är bokade.

https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-3070-G...

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Nice, synd bara att priser gått upp 50%

Permalänk
Medlem

Ja, sjuuukt är det!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Webhallen beställning

Jag köpte ett 3070 på Webhallen nyss och fick meddelande från Klarna att belopp är reserverat. Dock så har jag inte fått något ordernummer eller mail som bekräftar beställning och var inte inloggad så ser den inte heller under ordrar när jag loggar in.

Kan det vara så att Klarna reserverar beloppet utan att ordern har gått igenom?

En annan konstig sak är att det reserverade beloppet är 200 mindre än det kortet nu ligger uppe med.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwill75:

Jag köpte ett 3070 på Webhallen nyss och fick meddelande från Klarna att belopp är reserverat. Dock så har jag inte fått något ordernummer eller mail som bekräftar beställning och var inte inloggad så ser den inte heller under ordrar när jag loggar in.

Kan det vara så att Klarna reserverar beloppet utan att ordern har gått igenom?

En annan konstig sak är att det reserverade beloppet är 200 mindre än det kortet nu ligger uppe med.

Tacksam för svar.

Det tar ibland några minuter innan webbis bekräftelsen kommer, var det rog strix-kortet som kom nyss? det låg för 8999 kr igår i alla fall så är kanske det priset du fått. Tror du kommer få det, deras ordersystem verkar rätt airtight och har inte hört någon som inte fått kortet om de beställt när det varit grönt

Permalänk
Medlem

Usch vilka priser det är som sagt :(.
Jag skulle gärna köpa ett 3060 men 6000:- är ju inte klokt.

Hjälper ju inte att klaga heller men jag gör det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therpid:

Usch vilka priser det är som sagt :(.
Jag skulle gärna köpa ett 3060 men 6000:- är ju inte klokt.

Hjälper ju inte att klaga heller men jag gör det ändå.

Problemt är ju att vi som konsumter är villiga att betela så har mycket för ett low-mid range kort så priserna kommer vara försätta att vara höga enda tills folk slutar köpa korten även bristen på grafkikorten tar slut /:

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Felixark:

Problemt är ju att vi som konsumter är villiga att betela så har mycket för ett low-mid range kort så priserna kommer vara försätta att vara höga enda tills folk slutar köpa korten även bristen på grafkikorten tar slut /:

Kommer finnas massor med grafikkort när ETH går över till proof of stake. Vem orkar mine:a då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Så är det undrar om Kineser och andra nationer som är på uppgång gör att det blir sån brist.
För jag har aldrig varit med om detta.
Min första dator var en 486:a så har varit med ett tag.

Det kan inte bara vara mining och/eller Coronan som är boven tänker jag.

Jaja vad ska man göra? Bara vänta man får njuta av solen i stället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Proshop är ju nästan värre än scalpers..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therpid:

Så är det undrar om Kineser och andra nationer som är på uppgång gör att det blir sån brist.
För jag har aldrig varit med om detta.
Min första dator var en 486:a så har varit med ett tag.

Det kan inte bara vara mining och/eller Coronan som är boven tänker jag.

Jaja vad ska man göra? Bara vänta man får njuta av solen i stället

Nej, inte bara. Det är stort köpsug på elektronik. Nya konsoler, nya grafikkort, nya processorer, nya telefoner osv. Ovanpå på det har vi alla fordon som numer ska gå på el och ska kriga om samma bristvaror.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |