Nvidia Geforce RTX 3080 ett halvår senare – har du fått ditt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Jag beställde ett 3080 TUF non-oc på webhallen 22:11 17/9. Inget kort levererat än.

Jag beställde ett 3080 TUF OC på Webhallen 21 sep och fick mitt häromdagen.

Permalänk
Medlem

OC korten verkar ligga en månad före i kön vad jag fått uppfattningen av här på Swec!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Samma här, erhållit mitt Asus 3080 TUF OC som jag lade beställning på 21 Sep/ Webhallen! Gött som fan!

Visa signatur

Platon

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt ASUS 3080 TUF OC kort men till slut sålde jag det. Visst det var bra prestanda i några spel men till syvende o sist hade jag i januari - februari mycket större behov av pengar, samt 1080 kortet klarar alla spelen jag kör till 95% ändå.

Gjorde istället någon glad genom att sälja det vidare.

De enda spelen det blev någon större skillnad var typ Flight Sim och Cyberpunk... o tja det är väl trevligt men sitter inte o kör Cyberpunk längre samt Flight Sim är inget jag kör timmavis.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Beställde Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB AORUS MASTER ifrån Inet 21-01-11 och väntar ännu på det

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på ett MSI Suprim X 3090 när dom släpptes, var på jakt efter ett 3080 men va alltid för seg.

Kändes saftigt med 20 lök för kortet men med tanke på dagens pris så känns de lite bättre

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Beställde mitt 3080 rätt sent, så sent som den 30:e november beställde jag mitt EVGA 3080 FTW3 Ultra av Inet för 10499kr och den femte december hade jag det i näven.

Så jag hade väl en hel del tur antar jag, eller så var folk så extremt rädda för den där röda plastbiten som liknar en clownmun på det här kortet att ingen beställde EVGAs kort i början

Mitt kort är den nyare varianten med svart plast och är flashat med deras 450W bios, bra prestanda på det här kortet

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Fick mitt Asus 3080 Tuf Oc nästan på dagen 6 månader efter att jag beställt det den 21/9.
Beror lite på hur man räknar; butiken fick in det på fredagen, och på tisdagen när jag hämtade ut det så hade det gått 6 mån och 2 dagar.
Beställde först ett Rog Strix på release den 17/9, men avbokade efter några dagar. Tur var väl det, för enligt kön på Webhallens hemsida så hade jag fortfarande fått vänta på det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Beställde mitt 3080 rätt sent, så sent som den 30:e november beställde jag mitt EVGA 3080 FTW3 Ultra av Inet för 10499kr och den femte december hade jag det i näven.

Så jag hade väl en hel del tur antar jag, eller så var folk så extremt rädda för den där röda plastbiten som liknar en clownmun på det här kortet att ingen beställde EVGAs kort i början

Mitt kort är den nyare varianten med svart plast och är flashat med deras 450W bios, bra prestanda på det här kortet

Det är inte säkert det är v2 modellen bara för att läppen bytte från rött till svart. Du måste kika på serienr, kretskort etc. Du kan ha rätt kort, men jag har för mig att v2 modellerna inte började levereras förrän en bit in i 2021. Kika också i gpuz så att pciexpress slotten inte levererar mer än 75W. Gör den det i full belastning så har du nog inte ett v2 samt att det finns risk med det beroende på vilket moderkort du har. Alla klarar inte peakar uppåt 90w och 100w som v1 korten levererade.

(Pci express standarden är max 75w)

Permalänk
Medlem

Beställde 3080 i november, är väl fortfarande några hundra före i kön på Webhallen. Så jag antar att jag aldrig kommer få ett. Produkten lär utgå innan de kan skeppas. Sen är man sist i kön igen på något nyare. Surt.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Alright, ett halvår senare kan jag äntligen hämta ut mitt 3080 på mitt utlämningsställe. Så det blir en glad påsk i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Beställde mitt 3080 rätt sent, så sent som den 30:e november beställde jag mitt EVGA 3080 FTW3 Ultra av Inet för 10499kr och den femte december hade jag det i näven.

Så jag hade väl en hel del tur antar jag, eller så var folk så extremt rädda för den där röda plastbiten som liknar en clownmun på det här kortet att ingen beställde EVGAs kort i början

Mitt kort är den nyare varianten med svart plast och är flashat med deras 450W bios, bra prestanda på det här kortet

Och ca 2.5k dyrare än vissa som gick att "beställa" på lanserings dagen.
Fick mina två 3080 TUF förhållandevis snabbt, funkar dock dåligt i crossfire.
Helt sinnessjukt hur priserna har drivit och vad folk faktiskt accepterar, som vissa i tråden försöker rättfärdiga kort för 20lök som ett rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Det är inte säkert det är v2 modellen bara för att läppen bytte från rött till svart. Du måste kika på serienr, kretskort etc. Du kan ha rätt kort, men jag har för mig att v2 modellerna inte började levereras förrän en bit in i 2021. Kika också i gpuz så att pciexpress slotten inte levererar mer än 75W. Gör den det i full belastning så har du nog inte ett v2 samt att det finns risk med det beroende på vilket moderkort du har. Alla klarar inte peakar uppåt 90w och 100w som v1 korten levererade.

(Pci express standarden är max 75w)

Gjorde precis ett test och enligt gpu-z gick "PCIe Slot Power" aldrig över 45,7W.
Körde en superposition på 1080p extreme och det får man väl räkna som fullast..

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Beställde mitt 3 dagar efter release, fick det i slutet av mars från inet, blev ett ASUS TUF OC och jag är verkligen supernöjd!