Se datorbygget och tävla om lyxig gamingdator från NZXT

Permalänk
Medlem

Fantastiskt att imgur har gjort det så meckigt att ordna en direktlänk för gifar (jiffar?)

Hursom, det här var förbenat kul. Har inte använt photoshop sen Knugen gick i kortbyxor så om man inkluderar tid för tutorialstittande, svärdomar och gråtmilda samtal med en PS-kunnig fru - så har det här nog tagit uppåt 20-25 timmar. Gissar att en kunnig hade betat av det på en fjärt, med bättre kvalitet.

Bara klipp från videon har använts plus gratiselement från webben, samt adobe.

Roliga gifar i tråden, hejaheja

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Humanclockers!

Här kommer mitt bidrag! Fina grejer i tråden, kul tävling! Jag säger som ovanstående postare att det var länge sedan man satte sig i photoshop någon längre stund.. Det som inte är klippt från filmen är antingen gjort av mig själv eller plockat från en hemsida vars bilder/grafik är fria att använda i princip hur som helst.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Ja, dessvärre är det bara en statisk bild eller animerad GIF som gäller.

OK, bra. Tack.
Kom på en fundering till; är det godkänt att använda emojis i bilden eller animerade GIF:en? 🤔

Tänkte även om det är OK att använda sig av exempelvis karaktärer som finns i bakgrunden i videon (kanske så länge de klipps ur från själva videon?) som plockas från webben eller är det också uteslutet?

Ursäkta alla frågor, men det är bra att veta var gränserna går så ens fantasi inte sticker iväg för långt helt i onödan.

Men kanske vi ska tänka: enbart bilder från videon + eventuellt egna illustationer som en bild eller animerad GIF?

Står ju uttryckligen "...genom att enbart använda skärmdumpar och klippa bildmaterial från videon ovan." så mina frågor är kanske dumma, men samtidigt har folk inte alltid följt det med sina bidrag. 🤔

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

bidrag

Här är mitt bidrag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

OK, bra. Tack.
Kom på en fundering till; är det godkänt att använda emojis i bilden eller animerade GIF:en? 🤔

Tänkte även om det är OK att använda sig av exempelvis karaktärer som finns i bakgrunden i videon (kanske så länge de klipps ur från själva videon?) som plockas från webben eller är det också uteslutet?

Ursäkta alla frågor, men det är bra att veta var gränserna går så ens fantasi inte sticker iväg för långt helt i onödan.

Men kanske vi ska tänka: enbart bilder från videon + eventuellt egna illustationer som en bild eller animerad GIF?

Står ju uttryckligen "...genom att enbart använda skärmdumpar och klippa bildmaterial från videon ovan." så mina frågor är kanske dumma, men samtidigt har folk inte alltid följt det med sina bidrag. 🤔

Står också att det är ok med roliga detaljer, som en mustasch samt effekter och editering. Tävlingsansvariga har ju bara "diskat" ett bidrag hitills och det var den som lyft video direkt ur en upphovsrättsskyddad spelfilm, allt annat verkar de ha släppt igenom. Det borde väl ge dig en hint om vad som är ok, dvs kanske inte använda en karaktär från upphovsrättsskyddad källa. Tycker personligen att alla andra bidrag är ok, de är tillpiffade på olika vis men absolut inom andemeningen av reglerna

*snabbedit* Räknar kallt med att Ansvariga hade sagt till om nåt bidrag inte höll måttet vid det här laget

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Står också att det är ok med roliga detaljer, som en mustasch samt effekter och editering. Tävlingsansvariga har ju bara "diskat" ett bidrag hitills och det var den som lyft video direkt ur en upphovsrättsskyddad spelfilm, allt annat verkar de ha släppt igenom. Det borde väl ge dig en hint om vad som är ok, dvs kanske inte använda en karaktär från upphovsrättsskyddad källa. Tycker personligen att alla andra bidrag är ok, de är tillpiffade på olika vis men absolut inom andemeningen av reglerna

*snabbedit* Räknar kallt med att Ansvariga hade sagt till om nåt bidrag inte höll måttet vid det här laget

Ja, det är kanske bara den enda videon som plockat material ”utifrån” och inte själv skapat grafik och effekter.
Vad tror du om att använda emojis då?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Ja, det är kanske bara den enda videon som plockat material ”utifrån” och inte själv skapat grafik och effekter.
Vad tror du om att använda emojis då?

För mig känns emojis ok så länge de inte "överanvänds", absolut

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Jag vill tacka Jonas för alla hans ansiktsuttryck.

Permalänk
Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

https://gfycat.com/knobbypointlessankole

Blir smågalen på alla gif-uploadsajter. Håller mig inom ramarna för vad ska kunna laddas upp men det är banne mig omöjligt.

Fick till slut bli att bara länka till gifen på Gfycat, då imgur strejkade fullkomligt för mig ikväll.

Hoppas Jonas inte blir sur för att jag outar honom som ASFR

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/nW3RKIJ

För extra inlevelse så kör det gärna med Detta
när den kickar igång, gifen är syncad med det

Tävlar för min flickvän som är i desperat behov en ny dator till hennes stream, håller tummarna.

För övrigt är det fantastiska bidrag i tråden allihopa! Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Riktigt sköj tävling det här:) Likt andra blev det dags att damma av sina photoshop skills för att få ihop det här bidraget.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite regnbågsspya på det!

Skämt åsido älskar jag det vita avskalade som en kan färgsätta med ljus efter humör och stämning.
Denna låda skulla passa fint på mitt nya skrivbord.

Här är en till på temat

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

Orealistisk video. Jag korrigerade den för gemene man, nu är den lite mer verklighetstrogen

https://i.imgur.com/GSK7KkD.mp4

hahahahahaha 😂

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Det var roligare i mitt huvud

Svårare än väntat att göra en GIF, men här kommer i alla fall mitt bidrag! 😂😉

Riktigt rolig tävling måste jag då säga! 😁

Permalänk
Medlem

De bästa RGB man kan ha är 255 255 255

Permalänk
Medlem

Inga skills att redigera så det fick bli vad det blev

Permalänk
Medlem

Skoj - inte varje dag man leker i Paint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr K:

Skoj - inte varje dag man leker i Paint

https://i.imgur.com/zO8TiVA.jpg

Hahaha skrattade högt åt dina citat

Permalänk
Medlem

Lägger in en länk till en större gif som inte får plats på imgur FrankenJonas MoNZXTer

När man väl gjort sina element och lärt sig nödvändiga features i photoshop, after effects och Filmora så är det jäkla kul att leka runt med!! Till och med 14-åriga dottern sitter på rummet sitt och gör giffar av Genshin, Five night at freddys, Homestuck osv osv.

Bara använt gratiselement och gratiseffekter som är tilgängliga för alla med google

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Mitt bidrag!

Permalänk
Medlem

Asså ännu en gång en tävling för dem som är duktiga å kreativa med bild färg å form... personligen rätt less på SweClockers tävlingar.
Visst de kanske har andra typer av tävlingar, men jag ser dem då aldrig...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Asså ännu en gång en tävling för dem som är duktiga å kreativa med bild färg å form... personligen rätt less på SweClockers tävlingar.
Visst de kanske har andra typer av tävlingar, men jag ser dem då aldrig...

Vad förväntar du dig då? Det här är väl bra mycket bättre än tävlingar där priset i princip lottas ut utan krav på motprestation. Dåligt spenderade pengar för dom som sponsrar den typen av tävlingarna dessutom

Permalänk
Medlem

Elakt men sant...

Permalänk
Avstängd

Ett riktigt lysande bygge

Permalänk
Avstängd

Inside the NZXT REX building chamber.

- Sanke! Rex is equipped with antitank RGBs. If they finish building it you will have no way to stop it.

Permalänk
Medlem

NZXT vs Jonas

Jonas vs datorn. Leta gärna efter mina eastereggs i bakgrunden. Det jobbigaste var att måla om bordet och bakgrunden eftersom Jonas blockerade båda hela tiden. Hoppas det var värt mödan, det var i alla fall kul.

Jag är inte säker på om ni kan se länkarna men klicka gärna på alla

https://gfycat.com/emotionalaridharborporpoise

https://gfycat.com/emotionalaridharborporpoise

https://gfycat.com/upload/results

https://gfycat.com/upload/results

Jag använder safari på iPad vilket kan vara anledningen till att länkarna inte funkar, jag vet inte.

Jag försökte fixa länkarna
Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli...