Intels spelkort Xe-HPG DG2 fastnar på bild

Permalänk
Medlem

@aki04
Se svar ovan till anders190.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Är väl bara en viss pubertal fjortis som är i farten igen, har slutat läsa artiklar som skrivs av denna person helt och hållet då det mesta är trams.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Klubba:

Är väl bara en viss pubertal fjortis som är i farten igen, har slutat läsa artiklar som skrivs av denna person helt och hållet då det mesta är trams.

Varför inte skapa en tråd i ”feedback”, tagga personen i fråga och lägga fram konstruktiv kritik istället? 🤔

Du uppnår knappast någon förändring som gagnar dig genom att kalla någon ”pubertal fjortis”, eller hur?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qiaz:

Det är ju en generisk kylare som används under utvecklingen.
Tom i Moorse law is dead (källan för artikel) sa att det var snack om att ha en hel vit kylare eller typ som Vega frontier.

Aha, nice! Det visste jag inte. Tack för förtydligandet.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant 🤔 designen är jag tveksam om 😅

hade gärna sett ett lite mer kraftfullare kort motsvarande 3080 ~

go intel 😍

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Antar att kylaren bara ser ut sådär för att det är en prototyp, men fyfan va vidrig den ser ut hehe

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Är inte det där ett ganska fjuttigt kort? 80mm fläktar och det ser ut som dom går tvärs över hela kortet. FE 3080 har väl 85mm med plats både över och under.

Känns nästan som ett kort för proffsmarknaden/mining och inte för spel.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

På frågan hur tillgången kan bli så köpte ju Intel redan förra året in sig hos TSMC med 180 000 wafters för produktion på 6nm som ska motsvara Intels 10nm

S= mm2 på GPU die, när man vet storleken på den så kan man gissa sig till hur många grafikkort det blir.

blir die storlek RTX 3070 som är ca 400 mm2 så blir det ca 150 x 180 000 =27 000 000 (27 miljoner GPU)

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Som jag fattat detta så producerar Intel korten för cpu er & för datahallar själva, men för att få billigare grafikkort så producerar de dessa på TSMC för att få billigare kort ut på marknaden & som någon skrev så är det på 6nm tsmc & inte på 7nm som amd leker runt på för deras produkter. (har för mig att jag sett att intel redan har typ 3-5% av tsmc s tilverkningskapacitet förlagd där redan innan dessa grafikkort amd var väl uppe i typ 8% men växer, Apple 30% nåt)
Olika tillverkningsnoder borde betyda att de ej produceras på samma linje, är nog mer oroväckande att det saknas kiselplattor att producera chip på. (förhoppningsvis till det är dags för dessa att släppas så har mining boomen dött ut för denna gången så att det finns nån chans att vi får se några kort.)
Blir ett stödköp så fort de finns tilgängliga & om det inte håller måttet i spel så hamnar det i servern bara

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Play nice...mmmmkay?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Inga priser vinner den på design inte 🤨

Permalänk
Medlem

Hade varit mer hypad om intel gjort dessa själva, iom att det är tcsm som ska tillverka så kan man ju gissa hur pris/tillgänglighet kommer att se ut......

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Lär ju vara en tillfällig kylare som används, kan ju omöjligen vara så där ful med tanke på Intel-logon också..? 😅

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Så vad en Youtube-kanal hävdar är värt en clickbaitig rubrik, en brödtext och sen ett helt stycke innan det ens ifrågasätts på nåt vis? lägg av för fan. hur svårt är det att lägga till ett "hävdas" eller "sägs" i era redan aslånga rubriker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Så vad en Youtube-kanal hävdar är värt en clickbaitig rubrik, en brödtext och sen ett helt stycke innan det ens ifrågasätts på nåt vis? lägg av för fan. hur svårt är det att lägga till ett "hävdas" eller "sägs" i era redan aslånga rubriker?

Han är känd inom leakers och alltid haft soild information om kommande CPU/GPU'er.
Han är ingen random utan väldigt creditable, ta en titt på hans tidigare videos ifrån ett år sedan och jämför med vad som kom ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qiaz:

Han är känd inom leakers och alltid haft soild information om kommande CPU/GPU'er.
Han är ingen random utan väldigt creditable, ta en titt på hans tidigare videos ifrån ett år sedan och jämför med vad som kom ut.

Säger man något med alla möjliga utfall så har man ju alltid rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Säger man något med alla möjliga utfall så har man ju alltid rätt

Jag håller med.

Mitt intryck är att det är ännu en uppmärksamhetssökande fabulant som remixar info från Videocardz och liknande, och presenterar det som hEmLiGa LäCkOr med sensationsmässiga titlar på sina klipp.

Permalänk
Medlem

Lite underhållande är väl ändå Moore's Law Is Dead? Temat för grafikkortet släppte jag för länge sedan här på sweclockers Vitt och blått IFK Göteborg

2021-03-26 21:36 lade jag upp det här på sweclockers, vänligen visa var det finns en källa på det innan jag lade upp det här?

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Säger man något med alla möjliga utfall så har man ju alltid rätt

Det gör han ju inte? Han talar om och märker ut vilken information som är final och vilka bollar som är i luften.

Permalänk
Medlem

Var det inte någon användare (yoshman?) här på forumet som massakrerade MLID som trovärdig källa med olika påståenden där han visserligen hade rätt men även fel många gånger?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Var det inte någon användare (yoshman?) här på forumet som massakrerade MLID som trovärdig källa med olika påståenden där han visserligen hade rätt men även fel många gånger?

Jo jag minns det med, men han kanske har bättrat sig sen dess? Jag har inte kollat på någon av hans videos på länge, föll mig inte i smaken och efter att ha läst diverse saker om träffsäkerheten så blev jag ännu mera avtänd