Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Hej Audiofiler...

Tänkte jag skulle höra lite åsikter om hur jag ska göra..

Jag sitter nu med ett par gamla Sennheiser HD555 och ett par Beyerdynamic DT770 Pro 250ohm och spelar dessa via en Pro-Ject Head Box S USB DAC från datorn.
Jag har kört mest med mina DT770 då jag gillar basen och att de är slutna så det blir lite mer tryck och man inte hör allt utifrån.
Använder dessa till PC spel men även musiklyssning och då är det väldigt blandat.
Koplade idag in mina HD555 för första ggn på ett bra tag och visst e det betydligt bättre/klarare ljud i dem.

OM jag skulle vara sugen på att uppgradera lite åt HD555 ljudet.. ska jag kolla på ett par HD650 eller ska jag kolla mot Beyerdynamic DT 1990 PRO. Eller vad tror ni om Emotiva Airmotiv GR1?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Hej Audiofiler...

Tänkte jag skulle höra lite åsikter om hur jag ska göra..

Jag sitter nu med ett par gamla Sennheiser HD555 och ett par Beyerdynamic DT770 Pro 250ohm och spelar dessa via en Pro-Ject Head Box S USB DAC från datorn.
Jag har kört mest med mina DT770 då jag gillar basen och att de är slutna så det blir lite mer tryck och man inte hör allt utifrån.
Använder dessa till PC spel men även musiklyssning och då är det väldigt blandat.
Koplade idag in mina HD555 för första ggn på ett bra tag och visst e det betydligt bättre/klarare ljud i dem.

OM jag skulle vara sugen på att uppgradera lite åt HD555 ljudet.. ska jag kolla på ett par HD650 eller ska jag kolla mot Beyerdynamic DT 1990 PRO. Eller vad tror ni om Emotiva Airmotiv GR1?

HD600, 650 eller 660S imho.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Hidizs S9 DAC/hörlursförstärkare för när man är ute på stan. Tänkte nog köra mina Marshall Monitor trådat för det ändamålet tills vidare. Låter riktigt bra det lilla jag testat iaf, men det är ju inte heller några värstinglurar direkt. Har dock läst lite om issues med kontakterna på andra forum, men inget jag märkt av ännu. Lite strömtörstig verkar den också vara. Grymt smidig iaf, vet att den testar bra på AudioScienceReview, men vet inte ljudmässigt hur den jämför med t.ex. Dragonfly eller liknande då jag aldrig testat nån sån. Beror ju också på vilka lurar man kör med och om man kör balanserat eller inte. Tycker att det var bra pris på den iaf (109$) och snabb leverens från Kina. Nästa steg blir ett par bra öppna lurar för hemmabruk. Står mellan Sundara och Sennheiser HD650 eller 660. När de är fixade är ju tanken en Schiit Magnius + någon skrivbordsdac, men man får ta det i små steg.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Har svårt att bestämma mig över Audio Technica ATH-M50X eller Beyerdynamic DT770 (80 eller 250ohm)

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Köpte mig en Hidizs S9 DAC/hörlursförstärkare för när man är ute på stan. Tänkte nog köra mina Marshall Monitor trådat för det ändamålet tills vidare. Låter riktigt bra det lilla jag testat iaf, men det är ju inte heller några värstinglurar direkt. Har dock läst lite om issues med kontakterna på andra forum, men inget jag märkt av ännu. Lite strömtörstig verkar den också vara. Grymt smidig iaf, vet att den testar bra på AudioScienceReview, men vet inte ljudmässigt hur den jämför med t.ex. Dragonfly eller liknande då jag aldrig testat nån sån. Beror ju också på vilka lurar man kör med och om man kör balanserat eller inte. Tycker att det var bra pris på den iaf (109$) och snabb leverens från Kina. Nästa steg blir ett par bra öppna lurar för hemmabruk. Står mellan Sundara och Sennheiser HD650 eller 660. När de är fixade är ju tanken en Schiit Magnius + någon skrivbordsdac, men man får ta det i små steg.

Äger både ett par Sundara och ett par HD 660 S ifall du behöver input haha

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Är min hörlursförstärkare, Pro-Ject Head Box S USB för klen för att driva ett par HD650 på 300ohm?

Technical data
A/D-converter Burr Brown PCM2702E
16-Bit Delta Sigma, 8-fach Oversampling
Sampling rates 44,1kHz and 48kHz
Power output 350mW/30 ohms, 60mW/300 ohms
Output impedance > 30 ohms
Signal-to-noise ratio 112dB - IEC -A at full output
THD < 0,002%
Gain 9dB
Headphone socket 3-pol 1/4“ Ø (6,3mm)
Power supply 18V/500mA dcC; 220 - 240V, 50Hz
Power consumption 18V/250mA DC / <1 watt standby

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Du lär inte få max ur dem.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Är min hörlursförstärkare, Pro-Ject Head Box S USB för klen för att driva ett par HD650 på 300ohm?

Technical data
A/D-converter Burr Brown PCM2702E
16-Bit Delta Sigma, 8-fach Oversampling
Sampling rates 44,1kHz and 48kHz
Power output 350mW/30 ohms, 60mW/300 ohms
Output impedance > 30 ohms
Signal-to-noise ratio 112dB - IEC -A at full output
THD < 0,002%
Gain 9dB
Headphone socket 3-pol 1/4“ Ø (6,3mm)
Power supply 18V/500mA dcC; 220 - 240V, 50Hz
Power consumption 18V/250mA DC / <1 watt standby

Såg häromdagen på ett annat forum om just den kombon och det var en del som inte tyckte den kombon spelade jättebra tillsammans. En snubbe provade 600/650/660 med den stärken och tyckte inte att några riktigt fyllde ut sin potential.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d3rrty:

Är min hörlursförstärkare, Pro-Ject Head Box S USB för klen för att driva ett par HD650 på 300ohm?

Technical data
A/D-converter Burr Brown PCM2702E
16-Bit Delta Sigma, 8-fach Oversampling
Sampling rates 44,1kHz and 48kHz
Power output 350mW/30 ohms, 60mW/300 ohms
Output impedance > 30 ohms
Signal-to-noise ratio 112dB - IEC -A at full output
THD < 0,002%
Gain 9dB
Headphone socket 3-pol 1/4“ Ø (6,3mm)
Power supply 18V/500mA dcC; 220 - 240V, 50Hz
Power consumption 18V/250mA DC / <1 watt standby

De behöver mer för att spela ut ok. Titta på en Schiit Magni 3 eller liknande, det är en bit upp i pris fast helt ok driv.

Permalänk
Medlem

tack för era svar. jag kanske ska kolla åt HD660s då i så fall? (150ohm)

Tror inte jag känner för en uppgradering av amp nu.

edit: eller kanske inte förresten då ingen av 6-serien kanske spelar så bra med min amp.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Äger både ett par Sundara och ett par HD 660 S ifall du behöver input haha

Vilka gillar du bäst då, nu när du fått testa båda ett tag?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Bass shakers tillsammans med lurar är rätt kul. Har faktiskt en hörlursförstärkare med sub out. Hör inte till vanligheterna. Tyvärr är det en preout så kan inte använda den samtidigt som hörlursutgången vilket är sjukt synd då det hade vart väldigt praktiskt.

Jag har kört med basmoduler till lurarna när jag hade en mer aktiv hörlursperiod hemma och det kan bli väldigt bra, lurarna låter för det mesta renare när man delar bort djupbasen från dem och basmodulerna ger den fysiska känslan ingen hörlur kan ge.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Vilka gillar du bäst då, nu när du fått testa båda ett tag?

För all-round så skulle jag nog säga HD 660 S, beror litegrann på vad du gör mest med dina hörlurar. Men ska jag sitta och finsmaka eller köra ett jävligt tjockt singleplayer skulle jag säga Sundara. Men som jag nämnt tidigare så blir jag ganska trött i skallen efter ett tag med dom, mycket mer än jag känner med Sennisarna. Med mina 660 kände jag även att jag fick en mer precis ljudbild i t.ex. Tarkov.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Såg häromdagen på ett annat forum om just den kombon och det var en del som inte tyckte den kombon spelade jättebra tillsammans. En snubbe provade 600/650/660 med den stärken och tyckte inte att några riktigt fyllde ut sin potential.

hej, har du nåt förslag på vettig amp/dac till hd650&660s i typ 1500-3000:- klassen?
Är det bara Schiit som gäller och i så fall vilken kombo av dem?
Var köper ni dessa i från, UK? blir det inte tull då?

Gärna förslag på andra märken.

edit: eller man kanske ska köpa sig ett par 660s och testa med den Pro-Jekt amp jag har nu och sen isf uppgradera amp senare.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Skrivet av d3rrty:

hej, har du nåt förslag på vettig amp/dac till hd650&660s i typ 1500-3000:- klassen?
Är det bara Schiit som gäller och i så fall vilken kombo av dem?
Var köper ni dessa i från, UK? blir det inte tull då?

Gärna förslag på andra märken.

edit: eller man kanske ska köpa sig ett par 660s och testa med den Pro-Jekt amp jag har nu och sen isf uppgradera amp senare.

Vet ej om din modell har PSU uppgradering. Pro ject har som sagt en egen extern PSU. Kanske är lite mer kostnad än vad du har tänkt dig.

IFI har väl ok produkt inom din prisklass.

Permalänk
Medlem

Vad ska man kolla på för att se om en amp/dac är avsedd för ett par lurar på 250/300 Ohm?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Högimpedanslurar vill i regel ha mycket V och lågimpedance mycket A när det gäller dynamiska lurar. Sen beror det på hur effektiva de är.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Hej Audiofiler...

Tänkte jag skulle höra lite åsikter om hur jag ska göra..

Jag sitter nu med ett par gamla Sennheiser HD555 och ett par Beyerdynamic DT770 Pro 250ohm och spelar dessa via en Pro-Ject Head Box S USB DAC från datorn.
Jag har kört mest med mina DT770 då jag gillar basen och att de är slutna så det blir lite mer tryck och man inte hör allt utifrån.
Använder dessa till PC spel men även musiklyssning och då är det väldigt blandat.
Koplade idag in mina HD555 för första ggn på ett bra tag och visst e det betydligt bättre/klarare ljud i dem.

OM jag skulle vara sugen på att uppgradera lite åt HD555 ljudet.. ska jag kolla på ett par HD650 eller ska jag kolla mot Beyerdynamic DT 1990 PRO. Eller vad tror ni om Emotiva Airmotiv GR1?

Om det är bas du gillar så vet jag inte om HD650 är det rätta valet, inga bastunga lurar och väldigt laidback, inte så mycket tryck med andra ord.

Och din förstärkare duger, släng inte pengarna i sjön och fokusera på fel saker. Hörlurarna först, för det är där ljudskillnaderna finns. Sen för pengarna som blir över kan du investera i placebo.

Ligger ute ett par HD58X på Tradera, kanske värt att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Om det är bas du gillar så vet jag inte om HD650 är det rätta valet, inga bastunga lurar och väldigt laidback, inte så mycket tryck med andra ord.

Och din förstärkare duger, släng inte pengarna i sjön och fokusera på fel saker. Hörlurarna först, för det är där ljudskillnaderna finns. Sen för pengarna som blir över kan du investera i placebo.

Ligger ute ett par HD58X på Tradera, kanske värt att titta på.

Med bra förstärkeri så blir HD 650 mycket mindre laid back. Skulle säga att HD 650 är ett ypperligt ex på att vettigt förstärkeri ej är placebo.

Sen så finns det ju absolut mer aggressiva lurar och slutna har ju naturligtvis lättare att skapa tryck. Men basen är respektabel på 650n med rätt förstärkeri.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Med bra förstärkeri så blir HD 650 mycket mindre laid back. Skulle säga att HD 650 är ett ypperligt ex på att vettigt förstärkeri ej är placebo.

Sen så finns det ju absolut mer aggressiva lurar och slutna har ju naturligtvis lättare att skapa tryck. Men basen är respektabel på 650n med rätt förstärkeri.

Vad jag förstått så är DT 770 en bastung lur, så han lär nog knappast bli nöjd med basen i ett par HD650, som från början är hyfsat basfattig, även för en öppen lur.

Av ren nyfikenhet, vad är en bra förstärkare som sparkar liv i ett par HD650? Hur mycket behöver man gå upp i pris? Hur vet man om förstärkeriet är vettigt eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Om det är bas du gillar så vet jag inte om HD650 är det rätta valet, inga bastunga lurar och väldigt laidback, inte så mycket tryck med andra ord.

Och din förstärkare duger, släng inte pengarna i sjön och fokusera på fel saker. Hörlurarna först, för det är där ljudskillnaderna finns. Sen för pengarna som blir över kan du investera i placebo.

Ligger ute ett par HD58X på Tradera, kanske värt att titta på.

Vill jag ha bas så kan jag fortsätta köra med DT770 eller mina V-Moda crossfade M100 som e brutala i basen.
Nu efter att ha testat mina gamla HD555 så är jag sugen på liknande ljudbild och därför lutar det åt hd650/660s.

Så kanske 660s då eftersom de är 150ohm bara.?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Vill jag ha bas så kan jag fortsätta köra med DT770 eller mina V-Moda crossfade M100 som e brutala i basen.
Nu efter att ha testat mina gamla HD555 så är jag sugen på liknande ljudbild och därför lutar det åt hd650/660s.

Så kanske 660s då eftersom de är 150ohm bara.?

Då förstår jag. Har inte hört HD555 personligen. Vad är det du gillar med dom som du skulle vilja ha mer av? Hur låter dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Då förstår jag. Har inte hört HD555 personligen. Vad är det du gillar med dom som du skulle vilja ha mer av? Hur låter dom?

Oj, jag e kass på att förklara ljud. Men mot mina DT770 så har de helt klart finare ljud. jag kan urskilja mer detaljer.
Sen gillar jag komforten i dem. sitter skönt utanför öronen och väger lite.

Mina hd555 är säkert helt OK.. men du vet hur det är när man blir sugen på nåt nytt.
Hade jag haft en bättre amp som klarade av ett par HD650 så hade jag nog gått på dem. 660s är ju lättare att driva därför jag sneglar mot dem.

edit: eller ska man gå på hd650 som kostar ca 1000:- mindre än 660s och lägga den tusingen och lite till på en ny amp?
(förslag på vilken isf? gärna usb från PC)

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Oj, jag e kass på att förklara ljud. Men mot mina DT770 så har de helt klart finare ljud. jag kan urskilja mer detaljer.
Sen gillar jag komforten i dem. sitter skönt utanför öronen och väger lite.

Mina hd555 är säkert helt OK.. men du vet hur det är när man blir sugen på nåt nytt.
Hade jag haft en bättre amp som klarade av ett par HD650 så hade jag nog gått på dem. 660s är ju lättare att driva därför jag sneglar mot dem.

edit: eller ska man gå på hd650 som kostar ca 1000:- mindre än 660s och lägga den tusingen och lite till på en ny amp?
(förslag på vilken isf? gärna usb från PC)

Så du vill ha klarare och mer detaljrikt ljud? Då är HD650 fortfarande fel hörlurar. Och förstärkare spelar mindre roll, mina HD650 går att spelas från min telefon utan problem. Går dock inte att få så hög volym.

DT 1990 som du var inne på är nog mer vad du letar efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Vad ska man kolla på för att se om en amp/dac är avsedd för ett par lurar på 250/300 Ohm?

Jag kör med ifi zendac (dac/amp-combo) med mina sundara, den har ett läge som heter trubass som enligt mig låter bättre än vad den gör utan (mer bas)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av d3rrty:

Vill jag ha bas så kan jag fortsätta köra med DT770 eller mina V-Moda crossfade M100 som e brutala i basen.
Nu efter att ha testat mina gamla HD555 så är jag sugen på liknande ljudbild och därför lutar det åt hd650/660s.

Så kanske 660s då eftersom de är 150ohm bara.?

Beyer är olika beroende på vart i deras sortiment du befinner dig i. Går du upp mot nästa nivå runt 5k. Glömt vad de heter så låter de mer ljusa och mer som att artisten står precis framför. Medan går du på beyer T1/T5 så är ljudet där också helt annorlunda än mot de andra.
Jämfört mot Sennheiser är de helt annorlunda där mycket fokuseras på mest mellanregister så länge man ej siktar på säg HD800. Jag kör numera Audio Technica och gillar de bättre än Sennheiser som i mina öron blir för tråkiga. Hörlurarna är viktigast. Sedan kan du fokusera på resten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Oj, jag e kass på att förklara ljud. Men mot mina DT770 så har de helt klart finare ljud. jag kan urskilja mer detaljer.
Sen gillar jag komforten i dem. sitter skönt utanför öronen och väger lite.

Mina hd555 är säkert helt OK.. men du vet hur det är när man blir sugen på nåt nytt.
Hade jag haft en bättre amp som klarade av ett par HD650 så hade jag nog gått på dem. 660s är ju lättare att driva därför jag sneglar mot dem.

edit: eller ska man gå på hd650 som kostar ca 1000:- mindre än 660s och lägga den tusingen och lite till på en ny amp?
(förslag på vilken isf? gärna usb från PC)

Sennheiser HD560S kan vara värda att provlyssna, lättdrivna också.
https://www.youtube.com/watch?v=Np6KjAAT98A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Jag skulle nog ändå säga att kolla på andra hörlurar är smartare. Att investera i ett par HD650 som från början går emot vad han söker för att sedan försöka hitta en förstärkare som KANSKE kan fixa till HD650 egenskaper för att passa honom, känns lite bakvänt.

Vad jag förstått så är DT 770 en bastung lur, så han lär nog knappast bli nöjd med basen i ett par HD650, som från början är hyfsat basfattig, även för en öppen lur.

Av ren nyfikenhet, vad är en bra förstärkare som sparkar liv i ett par HD650? Hur mycket behöver man gå upp i pris? Hur vet man om förstärkeriet är vettigt eller inte?

Handlar ju inte om att ändra HD 650:s egenskaper utan att få den att låta som HD 650.

Alla lurar jag testat går att köra genom de mobiler jag testat betyder inte att de låter som de ska bara för att man når en viss volym.

Sen så beror det ju på hur brydd man är. Koss porta pro är bra nog för många

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

hej, har du nåt förslag på vettig amp/dac till hd650&660s i typ 1500-3000:- klassen?
Är det bara Schiit som gäller och i så fall vilken kombo av dem?
Var köper ni dessa i från, UK? blir det inte tull då?

Gärna förslag på andra märken.

edit: eller man kanske ska köpa sig ett par 660s och testa med den Pro-Jekt amp jag har nu och sen isf uppgradera amp senare.

Ja, asså personligen så väntar jag egentligen på att beställa en Asgard med inbyggd DAC, eventuellt separat DAC i framtiden men.
Eftersom inget egentligen går sönder av det vad jag vet kan du ju alltid införskaffa lurarna och sedan uppgradera stärk/DAC senare!

Problemet just nu bara är att de verkar ha svårt att få in i lager på Schiits EU-sida. Har suttit och övervakat men ingen lycka ännu. Går ju alltid pröva beställa från deras Amerikanska hemsida men betala mer frakt/tull om det klämmer.
Annars brukar det inte vara alldeles omöjligt att få tag i en liten Schiit stack begagnat och det ska då gå alldeles utmärkt tillsammans.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Är det nån av er som kör balanserat mellan era lurar och förstärkare? Är det värt? Om inte annat, så får man ju extra kraft till lurarna, men det kräver ju rätt kablage och så (som också kostar en slant).

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz