Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Det enda jag varit lite missnöjd med sedan jag införskaffade mina 660S har nog varit kabeln MEN... Jag vart så jävla bortskämd av kuddarna på mina Sundaras så var tvungen att beställa replacements till originalet. Får bara hoppas att de passar.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Och att det låter bra. Kuddar påverkar ljudet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kom på att jag har faktiskt en sjysst ljudkabel från AliExpress, fast jag använder den inte för ljud, utan ett tangentbord:

Riktigt välgjord med ordentliga kontakter och silverplättad kabel!
https://www.aliexpress.com/item/4000465811860.html?spm=a2g0s....

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Fyndjägare

Forza tar 95€ för 1.25m med OCC 7N koppar till Sennheiser HD6** modellerna.
ETSY kablarna var fina men oklart vad de innehåller, det står finest OFC koppar.
Sen om kopparkvalla gör ljudmässig skillnad kan jag inte svara på.

https://forzaaudioworks.com/en/product.php?id_product=105

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Forza tar 95€ för 1.25m med OCC 7N koppar till Sennheiser HD6** modellerna.
ETSY kablarna var fina men oklart vad de innehåller, det står finest OFC koppar.
Sen om kopparkvalla gör ljudmässig skillnad kan jag inte svara på.

https://forzaaudioworks.com/en/product.php?id_product=105

Ja, har alltid varit nöjd med kvalitén hos Forza (två kablar därifrån) men visst känns det överdrivet dyrt för en kabel, svider lite. Men samtidigt vet man verkligen vad man får (kvalité) och kan glömma bort det här med kabel sedan. Han som driver det svarar alltid personligt och kan ge råd, trevlig kille.

Var inte riktigt nöjd med kabeln för mina Kennerton Magni tex (som följde med vid köp, överdrivet tjock/otymplig), den första jag fick glappade t.o.m., Forza kaben däremot helt toppen (noll problem).

Möjligen ibland lite rörigt om man ska gå på balanserad kabel eller inte beroende på vad man har för prylar, jag har balanserade både till Drop 6XX och Kennerton Magni (men inga solklara val).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Forza tar 95€ för 1.25m med OCC 7N koppar till Sennheiser HD6** modellerna.
ETSY kablarna var fina men oklart vad de innehåller, det står finest OFC koppar.
Sen om kopparkvalla gör ljudmässig skillnad kan jag inte svara på.

https://forzaaudioworks.com/en/product.php?id_product=105

Jag hör direkt att etsykablarna är handflätat mithrilsilver från Moria, ingen annan kabel kan ge sådan dynamik.
Basen är som att bli slagen över trumhinnan med en rumstempererad - om än något varm - oxfile hållen av mr Miyagi själv, och diskanten har en nypa extra enhörningshornspulver-snortat-av-Micke-Persbrandt-skimmer!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Forza tar 95€ för 1.25m med OCC 7N koppar till Sennheiser HD6** modellerna.
ETSY kablarna var fina men oklart vad de innehåller, det står finest OFC koppar.
Sen om kopparkvalla gör ljudmässig skillnad kan jag inte svara på.

https://forzaaudioworks.com/en/product.php?id_product=105

Om inte annat så är man säker på att få fin kvalitet med Forza. Jag har verkligen varit supernöjd med dem. Enda plumpen i registret var att jag fick fel kontakter när jag beställde till mina E-MU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Om inte annat så är man säker på att få fin kvalitet med Forza. Jag har verkligen varit supernöjd med dem. Enda plumpen i registret var att jag fick fel kontakter när jag beställde till mina E-MU.

Hur lång tid tog frakten, om du minns?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Hur lång tid tog frakten, om du minns?

Frakten i sig tog bara en arbetsdag om jag inte minns fel, men tillverkningstiden kan variera beroende på hur mycket han har att göra. Jag har för mig att jag har fått vänta 2-4 veckor (köpt fyra kablar från honom tror jag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Frakten i sig tog bara en arbetsdag om jag inte minns fel, men tillverkningstiden kan variera beroende på hur mycket han har att göra. Jag har för mig att jag har fått vänta 2-4 veckor (köpt fyra kablar från honom tror jag).

Alright, tack! Blir nog kanske att beställa från Forza då. Hade gärna köpt de som är paracord på men de vart så jävla tvärdyra haha...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

Sennheiser, WTF…

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lizardman:

Sennheiser, WTF…

Ja WTF?? Inte första maj idag :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Sennheiser, WTF…

Riktig FeelsBadMan som ungdomarna säger...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Går väl samma väg som AMD då. Harman Kardon har ju inte vart så aktiva.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se om det kommer nya hifi lurar ifrån dem. Sennheiser har ju levt på gamla meriter sen länge när det kommer till hörlurar. HD600 från 97 och HD800 från 2008?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Ska bli kul och se om det kommer nya hifi lurar ifrån dem. Sennheiser har ju levt på gamla meriter sen länge när det kommer till hörlurar. HD600 från 97 och HD800 från 2008?

Hoppas ju halvt att de kanske kommer in i spåret med en ny vision, inte för att jag tycker Sennheiser är dåliga men kan vara nyttigt med färska idéer!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Fyndjägare

Blir en skön övergång till Sennheiser hörapparat snart då. Känns tryggt att kunna njuta av Landet runt och Antikrundan med perfekt mellanregister

De ska tydligen släppa en audiofil produkt 11e Maj redan. Hmm vart finns det hål i produktportföljen?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Har haft mina HE-400i i några år nu och jag skulle väl säga att jag älskar ljudet i dem, förutom den tunna basen. Inget jag direkt tänkt på under dessa år, fram till att jag skaffade Sennheiser CX400 BT TW till mobilen och fick höra lite mer bas. Så nu letar jag efter något som i princip har klarheten i HE-400i men mera tillfredsställande bas? Några tips? Kan förtydliga att det jag gillar med HE-400i är att i princip alla ljud är så klara, det går att särskilja instrument från varandra, de låter i princip som sina egna delar av ljudet istället för ihoppsmetat med alla andra ljud, om man kan säga så? Kan inte lingot. Hittills är det något jag upplevt som motsägelser, antingen har man bas eller klarhet, men min erfarenhet är ju begränsad. Hade tidigare HD650 som nog hade mer bas men som inte var alls lika klar i alla andra ljud som mina HE-400i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Ska bli kul och se om det kommer nya hifi lurar ifrån dem. Sennheiser har ju levt på gamla meriter sen länge när det kommer till hörlurar. HD600 från 97 och HD800 från 2008?

Jag ställer mig till skaran som är positiva till detta. Har haft Sennheiser i över 15 år och alltid varit supernöjd, men de behöver en ägare som kan marknadsföra dem ordentligt och skapa en modern portfolio. Den goda nyheten är att de inte togs över av något sketchy kinesiskt bolag, utan märket stannar i Europa, vilket jag tror och hoppas borgar för att man fortsätter leverera kvalitetsprodukter!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Jag ställer mig till skaran som är positiva till detta. Har haft Sennheiser i över 15 år och alltid varit supernöjd, men de behöver en ägare som kan marknadsföra dem ordentligt och skapa en modern portfolio. Den goda nyheten är att de inte togs över av något sketchy kinesiskt bolag, utan märket stannar i Europa, vilket jag tror och hoppas borgar för att man fortsätter leverera kvalitetsprodukter!

Axel Grell lämnade ju Sennheiser också vilket jag förstått i princip är anledningen till deras framgång inom hörlurar. Så ska bli intressant att se om det blir några nya lurar utan honom, och hur de presterar. Det jag mest av allt hoppas på är att de fortsätter sälja reservdelar som förut. Har ju känts säkert då det bara är att köpa hem en reservdel ifall någonting slits eller går sönder på sina Sennheiser-lurar. Skulle de sluta sälja reservdelar hade det ju varit katastrof.

Känns inte som Sennheiser hade så mycket mer att komma med efter HD800 serien. De försökte göra en stängd hörlur av den för ett par år sedan, och det gick väl inte så jättebra? Istället för att hitta på något nytt så tar de åter igen en gammal hörlur och försöker fixa till, känns som de var rätt out of ideas. Så länge de fortsätter tillverka sina tidigare hörlurar och sälja reservdelar till dem så är det nog bara positivt att Sennheiser fått nytt styre. Får bara hoppas på att de nya ägarna bryr sig.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av SanyaIV:

Har haft mina HE-400i i några år nu och jag skulle väl säga att jag älskar ljudet i dem, förutom den tunna basen. Inget jag direkt tänkt på under dessa år, fram till att jag skaffade Sennheiser CX400 BT TW till mobilen och fick höra lite mer bas. Så nu letar jag efter något som i princip har klarheten i HE-400i men mera tillfredsställande bas? Några tips? Kan förtydliga att det jag gillar med HE-400i är att i princip alla ljud är så klara, det går att särskilja instrument från varandra, de låter i princip som sina egna delar av ljudet istället för ihoppsmetat med alla andra ljud, om man kan säga så? Kan inte lingot. Hittills är det något jag upplevt som motsägelser, antingen har man bas eller klarhet, men min erfarenhet är ju begränsad. Hade tidigare HD650 som nog hade mer bas men som inte var alls lika klar i alla andra ljud som mina HE-400i.

1. Hur driver du dina HE-400i? Förstärkare kan göra skillnad. Vissa planars saknar botten med felmatchad förstärkning.

2. EQ:a upp basen? Jag använder inte EQ men många i gruppen har nog bra tips på program för detta.

3. Du gillar ju Hifiman ljudet så fortsätt först på det spåret tycker jag. Kolla Hifimans grafer på tex inear Fidelity, leta upp en Hifiman som har mer förstärkt bas än HE-400i. Provlyssna den. Dock är ingen av de nuvarande Hifiman några basshead hörlurar mig veterligen. Gamla blå HE-400 är den mest basiga Hifiman jag hört och även aggressiv i diskanten tyckte jag.

https://crinacle.com/graphs/headphones/graphtool/?share=IEF_N...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av SanyaIV:

Har haft mina HE-400i i några år nu och jag skulle väl säga att jag älskar ljudet i dem, förutom den tunna basen. Inget jag direkt tänkt på under dessa år, fram till att jag skaffade Sennheiser CX400 BT TW till mobilen och fick höra lite mer bas. Så nu letar jag efter något som i princip har klarheten i HE-400i men mera tillfredsställande bas? Några tips? Kan förtydliga att det jag gillar med HE-400i är att i princip alla ljud är så klara, det går att särskilja instrument från varandra, de låter i princip som sina egna delar av ljudet istället för ihoppsmetat med alla andra ljud, om man kan säga så? Kan inte lingot. Hittills är det något jag upplevt som motsägelser, antingen har man bas eller klarhet, men min erfarenhet är ju begränsad. Hade tidigare HD650 som nog hade mer bas men som inte var alls lika klar i alla andra ljud som mina HE-400i.

Håller lite med tidigare talare här, jag tycker inte HE-400i har dålig bas, tvärt om bra, rätt förstärkt. Men HD650 är ju lite mysigare i basen rakt ur lådan. Jag tycker en dålig förstärkning av HE-400i gör dom lite kliniska och metalliska liksom. Bra hybrid-rör gör underverk med de lurarna! Är faktiskt lite sugen och leta upp ett par igen och testa lite moddning!

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Har haft mina HE-400i i några år nu och jag skulle väl säga att jag älskar ljudet i dem, förutom den tunna basen. Inget jag direkt tänkt på under dessa år, fram till att jag skaffade Sennheiser CX400 BT TW till mobilen och fick höra lite mer bas. Så nu letar jag efter något som i princip har klarheten i HE-400i men mera tillfredsställande bas? Några tips? Kan förtydliga att det jag gillar med HE-400i är att i princip alla ljud är så klara, det går att särskilja instrument från varandra, de låter i princip som sina egna delar av ljudet istället för ihoppsmetat med alla andra ljud, om man kan säga så? Kan inte lingot. Hittills är det något jag upplevt som motsägelser, antingen har man bas eller klarhet, men min erfarenhet är ju begränsad. Hade tidigare HD650 som nog hade mer bas men som inte var alls lika klar i alla andra ljud som mina HE-400i.

Nu vet jag inte om det fungerar för dig, men jag använder en ifi zendac till mina sundara.
Jag tycker väl också att de är lite "klena" i basen i grunden (även om jag absolut hellre använder dem över alla andra lurar jag har).
På zendacen finns där dock ett läge som heter "trubass" som jag tycker lyfter base till en mycket bättre nivå

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Har haft mina HE-400i i några år nu och jag skulle väl säga att jag älskar ljudet i dem, förutom den tunna basen. Inget jag direkt tänkt på under dessa år, fram till att jag skaffade Sennheiser CX400 BT TW till mobilen och fick höra lite mer bas. Så nu letar jag efter något som i princip har klarheten i HE-400i men mera tillfredsställande bas? Några tips? Kan förtydliga att det jag gillar med HE-400i är att i princip alla ljud är så klara, det går att särskilja instrument från varandra, de låter i princip som sina egna delar av ljudet istället för ihoppsmetat med alla andra ljud, om man kan säga så? Kan inte lingot. Hittills är det något jag upplevt som motsägelser, antingen har man bas eller klarhet, men min erfarenhet är ju begränsad. Hade tidigare HD650 som nog hade mer bas men som inte var alls lika klar i alla andra ljud som mina HE-400i.

Ja testa EQ först. Jag var länge emot EQ för att jag satt fast i audiofiltänket att det är fult med EQ. Är glad att jag testade till slut eftersom jag fått mina hörlurar att låta precis som jag vill, och ser därför inte mycket mening med att leta efter nya längre.

Jag utgår ifrån att du kör Windows. Då ska du ladda ner Equalizer APO och Peace GUI

Det är en del att lära sig i början, så mitt tips är att bara sno de 2 basfilterna från Oratory1990's Harman target kurva. Till dina lurar finns det 2 olika, en från 2016 och en från 2020

Scrolla ner i PDFen och kolla under "Filter Settings", det är band 1 och band 2 du vill lägga in i equalizern.

Kan rekommendera att läsa igenom Oratory1990's wiki ifall det är något du inte förstår Här

Edit: Kollar man på mätningarna ser man att lurarna är avrullade i basen, det kommer inte en dyrare förstärkare att ändra på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

1. Hur driver du dina HE-400i? Förstärkare kan göra skillnad. Vissa planars saknar botten med felmatchad förstärkning.

2. EQ:a upp basen? Jag använder inte EQ men många i gruppen har nog bra tips på program för detta.

3. Du gillar ju Hifiman ljudet så fortsätt först på det spåret tycker jag. Kolla Hifimans grafer på tex inear Fidelity, leta upp en Hifiman som har mer förstärkt bas än HE-400i. Provlyssna den. Dock är ingen av de nuvarande Hifiman några basshead hörlurar mig veterligen. Gamla blå HE-400 är den mest basiga Hifiman jag hört och även aggressiv i diskanten tyckte jag.

https://crinacle.com/graphs/headphones/graphtool/?share=IEF_N...

Drivs av en JDS Labs The Element (första generation). Ska försöka mig på EQ.

Skrivet av Lizardman:

Håller lite med tidigare talare här, jag tycker inte HE-400i har dålig bas, tvärt om bra, rätt förstärkt. Men HD650 är ju lite mysigare i basen rakt ur lådan. Jag tycker en dålig förstärkning av HE-400i gör dom lite kliniska och metalliska liksom. Bra hybrid-rör gör underverk med de lurarna! Är faktiskt lite sugen och leta upp ett par igen och testa lite moddning!

Om jag förstår det rätt så ska min DAC/AMP just vara neutral, så det kanske är där problemet är?

Skrivet av sweisdapro:

Nu vet jag inte om det fungerar för dig, men jag använder en ifi zendac till mina sundara.
Jag tycker väl också att de är lite "klena" i basen i grunden (även om jag absolut hellre använder dem över alla andra lurar jag har).
På zendacen finns där dock ett läge som heter "trubass" som jag tycker lyfter base till en mycket bättre nivå

Jag antar att det är någon typ av hårdvaru-EQ då?

Skrivet av Extrapaj:

Ja testa EQ först. Jag var länge emot EQ för att jag satt fast i audiofiltänket att det är fult med EQ. Är glad att jag testade till slut eftersom jag fått mina hörlurar att låta precis som jag vill, och ser därför inte mycket mening med att leta efter nya längre.

Jag utgår ifrån att du kör Windows. Då ska du ladda ner Equalizer APO och Peace GUI

Det är en del att lära sig i början, så mitt tips är att bara sno de 2 basfilterna från Oratory1990's Harman target kurva. Till dina lurar finns det 2 olika, en från 2016 och en från 2020

Scrolla ner i PDFen och kolla under "Filter Settings", det är band 1 och band 2 du vill lägga in i equalizern.

Kan rekommendera att läsa igenom Oratory1990's wiki ifall det är något du inte förstår Här

Edit: Kollar man på mätningarna ser man att lurarna är avrullade i basen, det kommer inte en dyrare förstärkare att ändra på.

Täck för alla länkar! Ska försöka mig på EQ och se om jag kan få det att låta "bättre".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Nej ingen modd, fast jag har bytt till Brainwavz öronkuddar i läder/konstläder. Kan man se tejpbitarna med ficklampa från utsidan?

Det gick inte, får se om det är värt plocka isär hörluren. Det ska sättas ihop också

Med ficklampa bör det gå att se om de små vita tejpbitarna på knappt 10 mm i diameter sitter där i mitten på driverns svarta plast, om du lyser snett uppåt nedtill i de grå gallrens hål. Annars är det bara att demontera dessa runda galler på varsin sida, genom att med antingen en lämplig spetsig tång eller två små runda saker, typ ett utdraget gem, vrida gallret ca 5 mm moturs. Sedan är det bara att dra bort tejpbitarna under den vita plasten med en tång eller pincett, vilka går att montera tillbaka igen ifall inte resultatet gillas.

Permalänk
Medlem

Dagens setup (ny kabel till X2HR är lätt värt då originalkabeln suger och är 3455m lång). Drivs av Schiit stack som ej kom med på bild då bilden från början inte va för visa enbart ljudet.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Dagens setup (ny kabel till X2HR är lätt värt då originalkabeln suger och är 3455m lång). Drivs av Schiit stack som ej kom med på bild då bilden från början inte va för visa enbart ljudet.
https://forumbilder.com/images/2021/05/08/IMG_20210508_102914.jpg

Ooooh, vart köpte du kabeln?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mikaelm:

Med ficklampa bör det gå att se om de små vita tejpbitarna på knappt 10 mm i diameter sitter där i mitten på driverns svarta plast, om du lyser snett uppåt nedtill i de grå gallrens hål. Annars är det bara att demontera dessa runda galler på varsin sida, genom att med antingen en lämplig spetsig tång eller två små runda saker, typ ett utdraget gem, vrida gallret ca 5 mm moturs. Sedan är det bara att dra bort tejpbitarna under den vita plasten med en tång eller pincett, vilka går att montera tillbaka igen ifall inte resultatet gillas.

Nja jag såg ingen tejp, k7XX är helsvarta så kanske är tejpen svart också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Nja jag såg ingen tejp, k7XX är helsvarta så kanske är tejpen svart också.

Aha, nu förstår jag varför du inte kan se; det sitter tydligen någon dämpning på insidan, vilket också kan moddas beroende på vilket ljud man önskar.

https://www.reddit.com/r/headphones/comments/7qw405/anybody_d...

https://www.overclockers.co.uk/forums/threads/my-akg-k712-and...