Google lägger ned egen spelstudio

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Du vet inte vad du snackar om, finns ingen sådan delay som du beskriver på Stadia:)

Skrivet av Loyd:

Ne ok, ja du har rätt jag sitter och skriver på sweclockers forums i syfte att sprida fakenews. you got me well played.

Jag har stadia och jag jag har upplevt exakt det jag skriver.

Tjänsten har kommit en bra bit sen den släpptes, funkar mycket bra. Har 90h i Assassins Creed, spelat igenom ett par Tomb Raider spel, 50h i Cyberpunk.

MEN! Jag kör med handkontroll, där märks knappt delayen. Kör man med mus o tangentbord är det en helt annan historia, då märks delayen mycket mer. Har svårt att spela med det då jag kommit från snabb speldator.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Känns som att detta är ett steg mot att de tillslut kommer att lägga ner Stadia.

Tyvärr är mitt förtroende för att en Google produkt ska fortsätta existera längre än 3-4 år väldigt låg.

Är väl bara Google, Gmail och Youtube jag har förtroende att de finns kvar. Alla deras andra projekt och tjänster rör jag inte.

Vet att många företag inte vågar satsa på deras meddelande-tjänster av denna anledning.

Skrivet av jeppe109:

Ytterligare en anledning till att inte köpa in sig i Googles satsningar. Inte första gången dem drar pluggen.

Skrivet av A1200:

Märk väl: inte än.

Om Googles track record kan extrapoleras så är det inte en fråga om om utan när. Time will tell.

PS Precis som med spelstudios så kommer de tids nog fatta att själva iden är DOA - Dead on Arrival. En promille köper spel för att streama de - speciellt med obefintlig spelbibliotek.

Netflix hade inte blivit Netflix om de hade som affärside att sälja digitala versioner av DVD och Bluray skivor. Lägger Netflix ner egna filmstudios så kan de lika gärna lägga ner hela skiten.

Håller med helt. Mycket bra logisk poäng.

Sedan skall inte heller glömma bort Amazons nylanserade strömmande speltjänst Luna.

De verkar potentiellt kunna få ett mycket större bibliotek av spel då de kör speltjänsten på sina Windowsmaskiner i AWS (till skillnad från Stadia, som kämpar med att de kräver att utvecklarna portar spelen till Linux, som Googles molntjänst endast stödjer).

Tror det på sikt kan göra att Luna kommer sänka Stadia.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackZam:

När man läser de flesta kommentarerna så kan man ju undra om någon har läst vad Phil Harrison skrev.

Stadia kommer inte att försvinna.

Famous last words.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackZam:

När man läser de flesta kommentarerna så kan man ju undra om någon har läst vad Phil Harrison skrev.
https://blog.google/products/stadia/focusing-on-stadias-futur...

Stadia kommer inte att försvinna.

Varför ingen nyhet om att flertalet väldigt höga chefer har lämnat Stadia precis nyligen @jacob ?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det ärliga svaret är att Google Stadia inte är ett ämne vi punktbevakar @arowe17.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det ärliga svaret är att Google Stadia inte är ett ämne vi punktbevakar @arowe17.

🤣 Ert intresse är lika svalt som era läsares helt enkelt...

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av arowe17:

🤣 Ert intresse är lika svalt som era läsares helt enkelt...

Det handlar inte så mycket om vårt intresse, jag tycker ändå spelstreaming har potential. Vad vi skriver om baseras på just ert intresse!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner