Google: "Stadia lever och frodas"

Permalänk
Medlem

Luktar lite Baghdad Bob.. Hade iallafall inte vågat köpa några större mängder spel på Stadia...

Permalänk
Medlem

Känns som att jag har hört detta tidigare? Kan vara för Google brukar säga liknande saker innan dem går bakom skjulet med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

https://preview.redd.it/97ezsdsjjhz31.jpg?width=1397&format=pjpg&auto=webp&s=f9b6d05815c8c9c32f355701b6dd7d633754089c

>50% ökning av latency på ett 60FPS-spel märker nog de flesta som inte är väldigt okänsliga.

Hade inte sett den vilket är mycket intressant.
Tror detta var en av de jag sett: https://www.youtube.com/watch?v=x6y4MnlFLNE&t=651s som har en del intressant info där Xbox hade högre i RDR2 t.ex.
Det är ju intressant att se hela latency eftersom den är verklig vilket är hur lång tid från att du trycker på en knapp tills att det händer med trafik fram och tillbaka.

Är det så mycket mer som du visar i hela flödet så är det ju tråkigt. Hoppas dock det blir bättre med tiden.
Antar också båda är mätta över WiFi/kabel med trådlösa kontroller?

Skrivet av Joke7P:

Känns som att jag har hört detta tidigare? Kan vara för Google brukar säga liknande saker innan dem går bakom skjulet med den.

Jag är genuint intresserad. När sa de detta senast om en betaltjänst som de sedan la ner utan att ha något som tog över?

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Hade inte sett den vilket är mycket intressant.
Tror detta var en av de jag sett: https://www.youtube.com/watch?v=x6y4MnlFLNE&t=651s som har en del intressant info där Xbox hade högre i RDR2 t.ex.

Ja det kan säkert stämma för RDR2, det känns extremt oresponsivt på konsol.

Skrivet av Taskman:

Det är ju intressant att se hela latency eftersom den är verklig vilket är hur lång tid från att du trycker på en knapp tills att det händer med trafik fram och tillbaka.

Är det så mycket mer som du visar i hela flödet så är det ju tråkigt. Hoppas dock det blir bättre med tiden.
Antar också båda är mätta över WiFi/kabel med trådlösa kontroller?

Det är från digital foundrys test, dom brukar alltid ha väldigt seriösa och korrekta test.

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-stadia...

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Ja det kan säkert stämma för RDR2, det känns extremt oresponsivt på konsol.

Det är från digital foundrys test, dom brukar alltid ha väldigt seriösa och korrekta test.

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-stadia...

DF är otroligt seriösa. Tackar för det. Visste inte att RDR2 var så dåligt på konsol. Blir ju lite fel att ta just den titeln då.
Man lär sig något varje dag

Får hoppas Google kan förbättra latency ytterligare då om det är 40-50ms mer vilket blir mycket när det i just detta sammanhang är 50% mer.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

https://preview.redd.it/97ezsdsjjhz31.jpg?width=1397&format=pjpg&auto=webp&s=f9b6d05815c8c9c32f355701b6dd7d633754089c

>50% ökning av latency på ett 60FPS-spel märker nog de flesta som inte är väldigt okänsliga.

60hz = 16,7ms per frame. så 44ms är cirka 3-4 frames extra. Klart märkbart för det flesta (tänk trippel buffering om ni kommer ihåg)

Men jag reagerar mest över latenserna i det där exemplet, då det ser väldigt högt ut överlag. är det verkligen så pass höga latenser??

Permalänk
Medlem

Ah, just det. Stadia finns ju, det hade jag helt glömt bort. Nåväl, det dröjer nog inte så länge innan jag har glömt bort det igen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Som vanligt när Stadia kommer upp dominerar skadeglädje och nedlåtande. Förstår fortfarande inte hur en tjänst kan generera såna mängder motvilja. Fullt möjligt att det går åt skogen men för mig är det helt klart det smidigaste och mest prisvärda sättet att spela. Utbudet av spel är sådär och ibland tappar kontrollen kontakten några sekunder men utöver det är det för mig en helt otrolig tjänst. Eftersom ingen tvingas använda den förstår jag inte varför folk tycker så illa om den.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jorentz:

Som vanligt när Stadia kommer upp dominerar skadeglädje och nedlåtande. Förstår fortfarande inte hur en tjänst kan generera såna mängder motvilja. Fullt möjligt att det går åt skogen men för mig är det helt klart det smidigaste och mest prisvärda sättet att spela. Utbudet av spel är sådär och ibland tappar kontrollen kontakten några sekunder men utöver det är det för mig en helt otrolig tjänst. Eftersom ingen tvingas använda den förstår jag inte varför folk tycker så illa om den.

Det krävs fungerande infrastruktur innan molnspelande blir lyckat. Så i dagsläget funkar det helt enkelt inte. Någon gång i framtiden däremot blir det antagligen det nya normala.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jorentz:

Som vanligt när Stadia kommer upp dominerar skadeglädje och nedlåtande. Förstår fortfarande inte hur en tjänst kan generera såna mängder motvilja. Fullt möjligt att det går åt skogen men för mig är det helt klart det smidigaste och mest prisvärda sättet att spela. Utbudet av spel är sådär och ibland tappar kontrollen kontakten några sekunder men utöver det är det för mig en helt otrolig tjänst. Eftersom ingen tvingas använda den förstår jag inte varför folk tycker så illa om den.

Folk litar inte på Google. Det är det största problemet. Endast de mest fanatiska Googleanvändarna tror och framförallt litar på Google. Andra har sett vad Google gör med sina tjänster och satsningar och har låga förväntningar på den. När tjänsten sedan inte ens är konkurrenskraftig och supportas av Google själva så är sista spiken slagen i kistan.

Hade Google varit ett seriöst företag hade de satsat hårdare på tjänsten och försökt samarbeta med någon befintlig aktör för att få in iallafall delar av kundernas befintliga spelutbud i tjänsten. Nu tvingas kunden köpa grisen i säcken och lita på att det dyra fullprisspel de köper idag ens går att spela imorgon.

Stadia kan inte konkurrera med xCloud vilket också är ett enormt bekymmer. Och räknar man in priset så är xCloud i kombination med Game Pass omöjligt att slå.

Hoppas personligen de säljer lösningen till någon aktör som saknar egen strömmad lösning. Tekniken är inte värdelös, problemet är just att Google är fel företag för detta. Samla användarinfo att sälja är mer deras grej med den låga tilliten det ger.

https://killedbygoogle.com 229 and counting...

Permalänk
Medlem

Allt det där du skriver är jag fullt medveten om, det förklarar ändå inte den fientlighet Stadia möter och mött, både bland journalister och folk i allmänhet. Det finns massor av tjänster jag finner ointressanta eller verkar värdelösa men jag håller inte på och postar om dem.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jorentz:

Allt det där du skriver är jag fullt medveten om, det förklarar ändå inte den fientlighet Stadia möter och mött, både bland journalister och folk i allmänhet. Det finns massor av tjänster jag finner ointressanta eller verkar värdelösa men jag håller inte på och postar om dem.

Man skriver väl sina tankar om det som dyker upp som nyhet på framsidan? Oklart vad du menar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Man skriver väl sina tankar om det som dyker upp som nyhet på framsidan? Oklart vad du menar.

Med tanke på användarens historik så verkar all form av negativ kritik av tjänsten vara oacceptabel. Vi får börja skriva sarkastiska inlägg förmodligen.

Permalänk

Stadia funkar sämst extrem latency både via mobilt och bredband och då spelar ja mkt annat som kräver låg ping.. hade en fri 3 månaders testperiod men var uruselt..

Permalänk
Medlem

Förutom det uppenbara som alla skriver om lagg... Jag trodde man skulle få mycket bättre grafik.
Ca det bästa som man kunde välja i spel.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Skrivet av anon88212:

Sagt det förr och säger det igen. Stadia är framtiden.
Redan nu för de som vill. Tjänsten är klockren.
Billig, hög kvalitet och framförallt, enkel.
De som klagar har inte provat eller är av typen "åh nej, de har inte Mega Monster Mongo 32 och det spelet är jättepopulärt den här veckan".

Boolshit 🤣 jag har testat både via mitt bredband och 4g. Bor centralt och har inga latensproblem annars in fact så har ja kanske max 10-20ms på de flesta fps spel men google stadia var det extrema latenser testade med flera veckors mellanrum. Visst hade det fungerat hade det säkert varit en bra tjänst men problemet är ju också att man köpt spel genom Steam i väldans massa år nu och hela det biblioteket faller då bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Boolshit 🤣 jag har testat både via mitt bredband och 4g. Bor centralt och har inga latensproblem annars in fact så har ja kanske max 10-20ms på de flesta fps spel men google stadia var det extrema latenser testade med flera veckors mellanrum. Visst hade det fungerat hade det säkert varit en bra tjänst men problemet är ju också att man köpt spel genom Steam i väldans massa år nu och hela det biblioteket faller då bort?

Laggar inte för mig, har spelat några hundra timmar med Stadia.

Tänk Stadia som en konsol, det är inte en vanlig PC. Det är ingen som säger: "Det är dåligt med PS5 att inga av mina spel från Steam funkar på den!"