Permalänk
Medlem
Skrivet av OttO36:

Ang de med o blinka vänster innan o höger ut i 3:e avfarten , så har jag gjort under alla mina år som jag har haft körkort och jag har fått beröm av dels er yrkesförare och blåsljus personalen..

Exakt, då vet man vart du ska. Jag gör alltid själv så, oavsett vad jag kör för fordon. Är man hjälpsam och inte så egoistisk i trafiken så vinner man på det själv i slutändan.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Nej det finns inga bilar som blinkar på eget bevåg, förutom då varningsblinkers när man bromsar väldigt hårt.

Okej... Men det kommer garanterat med tanke på alla andra system som är i bilarna nu mer. Det är sjukt vad plotter de trycker i bilarna... De kommer ju bli som smartphones till slut.. När bilen inte får uppdateringar, så måste den skrotas.. ännu mer slit o släng i samhället. Samt elektroniken de trycker in är inte anpassad för vårat klimat... inte ens vattentäta kontaktdon i motorutrymme, under o bak.

.

.

Angående rondeller så blinkar jag vid behov. Är jag ensam så blinkar jag inte, då myror, fåglar, harar osv inte förstår vad en blinkers betyder. Ska jag vänster i en tvåfilig rondell och ser att den som kommer från höger blinkar att denne ska direkt höger i rondellen, då slår jag på vänsterblinkersen för att visa vart jag ska, så den kan smita förbi på utsidan...
Finns det trafik i närheten blinkar jag när jag ska ur rondellen.. annars struntar jag i det, då jag som tidigare skrev att myror osv förstår inte blinkers
Kommer jag i korsning/rondell och jag är framme vid rondell/korsning och närmsta fordon är 100meter bort, så struntar jag i det, för när de väl färdats 100meter så är jag borta för lääänge sedan.

Ser jag att det kommer en timmerbil eller en lastbil som ser ut att gå riktigt tungt och jag inte har trafik bakom eller framför, så anpassar jag hastigheten så att kugghjulsprincipen fungerar.. antingen att ag ökar hastigheten och kan smita före så denne inte behöver totalstoppa eller att jag släpper av så den hinner före, Är det trafik bakom mig så gör jag det inte, för då får trafikreglerna bestämma så lastbilen får stanna.
Jag bromsar inte upp övrig trafik för att släppa före så att säga, men jag kan göra det om jag är ensam.

Sedan i den här stan har vi några kamikaze busschaufförer som jag vill slå något hårt i huvudet på, men som jag kommer se till att få ny höger framskärm på min jeep iallafall.
De kör rakt ut i rondellerna även att man kommer o kör i rondellen, så man får välja mellan panikbromsa eller krocka.
Tre gånger har det hänt mig.. Jag har lyckats tvärnita varje gång i rondellen.
Lika så gör de filbyten utan att titta i sidospegeln. De slår på blinkersen o börjar svänga även att man ligger jämsides med dem. Detta har hänt mig två gånger.
Det är tur att man har dashbordcam när det smäller, för det är bara en tidsfråga.

Permalänk
Medlem

Stör mig på folk som blinkar vänster i rondeller. Det finns inget "men man kan ju blinka vänster innan man kommer in i rondellen".. slutar alltför ofta med att det blinkas vänster ända till sista sekund, då vänsterblink slås om till högerblink och bilen far över övriga körfält och slutligen ut ur rondellen.

Ska du fortsätta cirkulera: blinka inte. Ska du ut ur cirkulationsplatsen: blinka höger. Det kan väl inte bli enklare? Antingen eller, inga godtyckliga vänsterblinkningar som öppnar upp för diskussion. Perkele..

Stavfel
Permalänk
Medlem

@Urken Fyfan asså folk som bara blinkar vänster, har ju ingen aning ifall de ska ta 3de avfarten eller runt ett varv.

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Vila i frid

Jag stör mig på att det finns de som stör sig på att folk blinkar. Lite blinkersolja här och där så går allt smidigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hasenfrasen:

Jag stör mig på att det finns de som stör sig på att folk blinkar. Lite blinkersolja här och där så går allt smidigare.

Jag stör mig på dom som tror att blinker fluid skämtet fortfarande är roligt, nästan mer uttjatat än "fiser" istället för pfizer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Urken:

Stör mig på folk som blinkar vänster i rondeller. Det finns inget "men man kan ju blinka vänster innan man kommer in i rondellen".. slutar alltför ofta med att det blinkas vänster ända till sista sekund, då vänsterblink slås om till högerblink och bilen far över övriga körfält och slutligen ut ur rondellen.

Ska du fortsätta cirkulera: blinka inte. Ska du ut ur cirkulationsplatsen: blinka höger. Det kan väl inte bli enklare? Antingen eller, inga godtyckliga vänsterblinkningar som öppnar upp för diskussion. Perkele..

Att vänsterblicka är inga krav, men här i Göteborg så ser jag inte så mycket av det, själv så vänsterblicka jag tills jag har kört förbi svängen innan jag blicka till höger som jag har fått lära mig av trafikskolan.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Det är ofta så mycket farligare att blinka helt galet än att skita i att blinka.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon309108:

Sedan i den här stan har vi några kamikaze busschaufförer som jag vill slå något hårt i huvudet på, men som jag kommer se till att få ny höger framskärm på min jeep iallafall.
De kör rakt ut i rondellerna även att man kommer o kör i rondellen, så man får välja mellan panikbromsa eller krocka.
Tre gånger har det hänt mig.. Jag har lyckats tvärnita varje gång i rondellen.

Förvisso får man ju vara medveten om att bussar accelererar extremt långsamt, och om de inte knör sig in i en rondell som har hyfsad korsande trafik så blir de ju fast utanför för evigt. Bromsa gärna in istället och släpp fram kollektivtrafiken så gör du typ 20 pers på en och samma gång en tjänst när de kommer lite snabbare fram dit de ska.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Semjonov:

Det är ofta så mycket farligare att blinka helt galet än att skita i att blinka.

Farligare för vem? Som motorcyklist tror jag det värsta om alla andra trafikanter, det gör att man har större chans att komma hem hel och ren. Man flyttar på sig även om man redan är inne i en cirkulationsplats när plåtlådor ska in till varje pris. Vill man se spåninga argument i ämnet finns det en nästintill oändlig tråd på ett annat stort svensktalande fora.

Hur man blinkar i en en-filig rondell spelar mindre roll, däremot i en fler-filig kan det vara av intresse för andra att veta hur man hade tänkt sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Farligare för vem? Som motorcyklist tror jag det värsta om alla andra trafikanter, det gör att man har större chans att komma hem hel och ren. Man flyttar på sig även om man redan är inne i en cirkulationsplats när plåtlådor ska in till varje pris. Vill man se spåninga argument i ämnet finns det en nästintill oändlig tråd på ett annat stort svensktalande fora.

Hur man blinkar i en en-filig rondell spelar mindre roll, däremot i en fler-filig kan det vara av intresse för andra att veta hur man hade tänkt sig.

För fucking alla...

Inte blinka = vad som helst kan hända.
Blinka knasigt = chauffören visar vad han tänkt göra med sina signaler, men gör ngt helt annat och lurar/försöker lura medtrafikanterna.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Semjonov:

I båda fallen kostar det 500 i böter. Att vara övertydlig ger inga böter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon132576:

Förvisso får man ju vara medveten om att bussar accelererar extremt långsamt, och om de inte knör sig in i en rondell som har hyfsad korsande trafik så blir de ju fast utanför för evigt. Bromsa gärna in istället och släpp fram kollektivtrafiken så gör du typ 20 pers på en och samma gång en tjänst när de kommer lite snabbare fram dit de ska.

Nu är inte Linköping som Göteborg eller stockholm
När det hänt så har det inte varit rusningstrafik eller sådant.. Så inga undanflykter för dem. De begår ett trafikbrott och uppstår det igen när jag kommer med jeepen så tänker jag inte bromsa så jag får ny höger framskärm... för den är lite rostig, så gratis byte är ju inte fel.
När det gäller accelerationer så har jag full förståelse, så insatt är jag i fordonsvärlden. Det handlar om att bussarna inte VILL stanna utan kör rakt ut och tvingar folk att tvärnita.. Vi har haft ganska många incidenter här i stan med bussar som krockat med bilar.
Som jag skrev tidigare, så släpper jag fram tung trafik OM jag inte hindrar bakomvarande trafik. Jag tänker ju inte stanna i en rondell för att släppa fram trafik, så de bakom mig kanske kör in i mig för att de inte är beredda på att någon stannar mitt i rondellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Blinka knasigt = chauffören visar vad han tänkt göra med sina signaler, men gör ngt helt annat och lurar/försöker lura medtrafikanterna.

kanske inte försöker lura men är tveksam och lite virrig.

Jag hade vid ett tillfälle råkat bocka högra delen av kofångaren på min Plymouth Fury av 1971 års modell. Svor ve och förb..se över mig själv som efter många månaders jobb fått den till ursprungsskick och lyckades backa ut ur garaget lite slarvigt och få en inte så attraktiv böj på kofångaren. Mitt inne i Stockholm hamnade jag bakom en liten Saab körd av en äldre dam som inte verkade veta vart hon skulle. Damen blinkade först åt höger, sedan åt vänster, sen inte alls och sedan åt vänster igen och svängde ut åt höger som om hon behövde mycket utrymme för svängen. Plötsligt blinkade hon åt höger istället, saktade in och gled längre ut åt höger. Ah, tänkte jag, hon har till slut bestämt sig, svängde ut i vänster körfält för att passera damen som nu stod nästan helt stilla. Just när jag drog på (det hände saker i den bilen när man gasade, en nyrenoverad och lagom uppskrämd 318 V-8 under huven) då svängde damen med Saaben tvärt vänster, fortfarande blinkande åt höger, och jag hade inte en chans att stanna. Knycklade till den lilla bilen och släpade med den ett par meter innan jag fick stopp på min Fury. Jag gick ur bilen och den stackars gamla damen kravlade sig ut på högersidan av Saaben eftersom vänstersidan vad så pass bucklig att det inte gick att rubba dörren. Mängder av folk som alla hade sett allt samlades för att gräla på damen men hon och jag kom snabbt överens om att försäkringsbolagen fick reda ut saken (och det gjorde de, hon berättade precis som det var och fick ta hela smällen), några av de mer sansade av de som sett allt fick avge vittnesmål. När vi gick igenom skadorna sa hon klagande att hon nog skulle skaffa en likadan bil som jag hade eftersom det inte var en enda skråma på den. Och si på den, jag hade träffat damen exakt på den tilltufsade kofångaren som hade böjts tillbaka så den låg tajt mot karossen, precis som den skulle! Tack och lov för stabila väl profilerade karosser av gammal fin amerikansk modell. Vi väntade tillsammans in bärgningsbilen och sen fick damen skjuts av mig till sin slutdestination som visade sig inte alls vara i närheten av den ödesdigra korsningen.

Apropos blinkande förare ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon309108:

Okej... Men det kommer garanterat med tanke på alla andra system som är i bilarna nu mer.

Omöjligt är det ju inte, när bilarna kör helt själva så måste de ju blinka själva också förstås och redan innan dess skulle det ju kunna hända. Samtidigt är det ju svårt för bilen att veta förarens intentioner och blinkersen är ju just en indikation på det. Ett problem är ju att man bör blinka innan man börjar svänga för att just visa att man kommer att svänga, om bilen då blinkar baserat på rattvinkel (och antar jag GPS information som säger att det inte är en väg som svänger kraftigt utan en korsning) så är det redan försent. Om bilen går på exempelvis destinationen (eller snarare vägen) som navigatorn är inställd på så gäller det ju att man följer den slaviskt annars kan farliga situationer uppstå. Min bil växlar exempelvis baserat på vilken väg navigatorn säger att jag ska köra men det är inte alltid jag följer den så ibland blir det fel växel. Men det är ju inget större problem, ingen annan påverkas ju av att min bil exempelvis växlar ner inför en vänstersväng som jag väljer att inte ta, men om bilen hade börjat blinka vänster så kanske någon satsar på att köra om på högersidan eller så.

Citat:

Det är sjukt vad plotter de trycker i bilarna... De kommer ju bli som smartphones till slut.. När bilen inte får uppdateringar, så måste den skrotas.. ännu mer slit o släng i samhället. Samt elektroniken de trycker in är inte anpassad för vårat klimat... inte ens vattentäta kontaktdon i motorutrymme, under o bak.

Jo i viss mån är vi redan där. "Förr i tiden" var det ofta rost som var dödsstöten för en bil, inte att den löstes upp liksom men rosten var det som gjorde att det inte var värt att laga bilen mer. Sedan rätt många år nu är det snarare elektroniken som är huvudorsaken till att man skrotar en bil. Inte för att de inte får uppdateringar, det är sällan ett problem speciellt inte för lite äldre bilar, men att felsökningen och efterföljande komponentutbyten blir så kostsamt att det är ekonomiskt bättre att skrota den även om den är i helt ok skick i övrigt.

Permalänk
Medlem

Måste gnälla på att man slutar med gelatin i gelégodis.
De utan gelatin har en annan konsistens och har en tendens att fastna i tänderna. Sen är färgerna lite konstiga.
Visserligen smakar det fortfarande gott, men inte lika som tidigare.
Ta t ex Tutti Frutti som tidigare hade en speciell konsistens och där päronen var gröna. Numera skiljer sig inte konsistensen från annat gelégodis, och päronen är mer gula än gröna...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

De utan gelatin har en annan konsistens och har en tendens att fastna i tänderna.

Instämmer! Veganerna kan hålla sig till annat godis istället för att propagera för att allt ska bli "veganvänligt".

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Slutar inte det här skitvädret snart ger jag fan upp hoppet om det här jäkla landet....

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem

Hellre regn och rusk än äcklig sommarvärme...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Omöjligt är det ju inte, när bilarna kör helt själva så måste de ju blinka själva också förstås och redan innan dess skulle det ju kunna hända. Samtidigt är det ju svårt för bilen att veta förarens intentioner och blinkersen är ju just en indikation på det. Ett problem är ju att man bör blinka innan man börjar svänga för att just visa att man kommer att svänga, om bilen då blinkar baserat på rattvinkel (och antar jag GPS information som säger att det inte är en väg som svänger kraftigt utan en korsning) så är det redan försent. Om bilen går på exempelvis destinationen (eller snarare vägen) som navigatorn är inställd på så gäller det ju att man följer den slaviskt annars kan farliga situationer uppstå.

Min bil växlar exempelvis baserat på vilken väg navigatorn säger att jag ska köra men det är inte alltid jag följer den så ibland blir det fel växel. Men det är ju inget större problem, ingen annan påverkas ju av att min bil exempelvis växlar ner inför en vänstersväng som jag väljer att inte ta, men om bilen hade börjat blinka vänster så kanske någon satsar på att köra om på högersidan eller så.
Jo i viss mån är vi redan där. "Förr i tiden" var det ofta rost som var dödsstöten för en bil, inte att den löstes upp liksom men rosten var det som gjorde att det inte var värt att laga bilen mer. Sedan rätt många år nu är det snarare elektroniken som är huvudorsaken till att man skrotar en bil. Inte för att de inte får uppdateringar, det är sällan ett problem speciellt inte för lite äldre bilar, men att felsökningen och efterföljande komponentutbyten blir så kostsamt att det är ekonomiskt bättre att skrota den även om den är i helt ok skick i övrigt.

Precis.. Jag blir inte förvånad för något längre just för allt som trycks i... Därför var jag nyfiken om det Kunde varit någon aotoblinkers med snarlik teknik till avkänning när man passerar väglinjerna samt tekniken från kurvljusen.

Jasså växlar din bil ner... är inte det lite smått irriterande när den gör så?

Jag håller med fullständigt.. Det är därför vi har bilar som är över 50-70år som rullar fortfarande i trafik.. kan man bara hålla rosten i schack så är det nästan evighetsmaskiner.
Det ska bli intressant o se hur gamla 2020tals bilar kan lyckas bli
Sedan är jag skeptisk till uppkopplade bilar då det är bevisat redan att de går att hacka.. dels för stöld, men att det även gick att påverka bromssystem osv.. livsfarligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mackanj:

De utan gelatin har en annan konsistens och har en tendens att fastna i tänderna. Sen är färgerna lite konstiga.
Visserligen smakar det fortfarande gott, men inte lika som tidigare.
Ta t ex Tutti Frutti som tidigare hade en speciell konsistens och där päronen var gröna. Numera skiljer sig inte konsistensen från annat gelégodis, och päronen är mer gula än gröna...

Det här är det som är mest fel av allt i det här jävla landet, låt oss äta vårt avkokta slaktavfall så länge som det finns i överflöd. Ingen gris blir gladare av att det eldas upp och planeten mår inte bättre av att vi förbrukar majs istället. Vi är ta mig fan världsmästare i kontraproduktiva symbolhandlingar.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urken:

Definitivt bättre att blinka vänster med avseende till osäkerheten för andra hurvida man själv är en sådan som gör rätt eller ej, och då enligt vad som flera tidigare nämnt och som jag också fick lära mig, blinka vänster när du kör in i en rondell som du ska "vänster" i, fortsätt tills du passerar sista avfarten som du INTE ska av på.

Om det i en mindre/mellanstor rondell kommer en bil från rakt framifrån som inte blinkar alls men det är uppenbart att den inte ska höger, vet men inte om denne ska rakt fram men är en lat jävel som inte blinkar alls alternativt helt enkelt inte börjat blinka än, eller om denne ska vänster och följer din princip. Det går därför inte att avgöra om man bör anpassa hastighet för att stanna eller ej oberoende om personen gör fel eller "rätt" enligt ditt sätt och vart hen ska, och man blir tvungen att stanna/sakta in i samtliga kombinationer av om personen gör rätt eller fel och om hen ska rakt fram eller vänster, vilket betyder att man stannar/saktar in i onödan både om personen ska rakt fram och inte blinkar alls eller situationen är sådan att man behöver agera innan denne börjar blinkar höger.

Om bilen istället blinkar vänster, vet man att enda gången man anpassat farten eller stannat i onödan är om personen gör definitivt fel (enligt både din och min princip) och kör rakt fram trots att hen blinkar vänster.

Givetvis lite klurigare i rondeller med 5 eller fler avfarter, men då är de nog också stora nog att både principerna funkar lika bra, dvs fine så länge man följer lagen och blinkar höger när man ska ut.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det här är det som är mest fel av allt i det här jävla landet, låt oss äta vårt avkokta slaktavfall så länge som det finns i överflöd. Ingen gris blir gladare av att det eldas upp och planeten mår inte bättre av att vi förbrukar majs istället. Vi är ta mig fan världsmästare i kontraproduktiva symbolhandlingar.

Här måste jag hålla med. Jag har slutat äta godis som har vegangrejs istället för gelatin, har nästan slutat helt med godis p g a detta smaklösa fördärvande av godiset. Hmm, anar jag en konspriation här ...

Jag provköpte en påse med forntidens favoritgodis (Tutti Frutti -- håller med @mackanj om färg och konsistens) men det får vara i framtiden, det är inte som förr så det blir inga fler godispåsar med gelatinersättning istället för riktigt gelatin.

Permalänk
Medlem

Dom förstörde ju Basset winegum också och införde palmolja i receptet, inte alls samma sak längre. :/

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Dom förstörde ju Basset winegum också och införde palmolja i receptet, inte alls samma sak längre. :/

Ja, de är helt oätliga sedan de gjorde om dem. Inte ens smakmässigt är de i närheten. Skriver man till dem och klagar så får man dock bara svaret tillbaka "Vi har gjort dem mycket bättre och godare" och man kommer inte längre än så.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Ja, de är helt oätliga sedan de gjorde om dem. Inte ens smakmässigt är de i närheten. Skriver man till dem och klagar så får man dock bara svaret tillbaka "Vi har gjort dem mycket bättre och godare" och man kommer inte längre än så.

Ja, Bassetskandalen är hemsk. Halva nöjet med att passera Heathrow (resterande halva är sprit och lounger) är som bortblåst. Smakar fan skit numera och konsistensen påminner mig om en använd kondom.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Palmolja är ju dessutom något som dåligt för miljön. Men det är billigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Palmolja är ju dessutom något som dåligt för miljön. Men det är billigare.

Palmolja är inte dåligt för miljön i sig självt utan endast om den framställs på ett icke hållbart sätt. Sedan instämmer jag i att den inte gör hemma i vingummi.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Palmolja är inte dåligt för miljön i sig självt utan endast om den framställs på ett icke hållbart sätt. Sedan instämmer jag i att den inte gör hemma i vingummi.

I slutändan är det dåligt, det skövlas massor av regnskog för att odla.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Urken:

I rondellerna i Piteå är det bedlam. Jag blinkar vänster därför att folk här inte använder blinkers, utom möjligen de som blinkar höger genom hela rondellen ändå till tredje avfarten (hyperbol, men folk är verkligen värdelösa på sånt här). Att vara övertydlig är ett uppror.