Anmäl dig till Roborock Challenge!

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Riktigt cool reklam i Tyskland!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Man verkar kunna kopiera savefiler till USB nu, det kunde man väl inte tidigare?

Edit: Aha det var PS4 som funkar, inte PS5. Why Sony?

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem

Uppgraderingen från PS4 skiva gick bra. Kolla under "Game Versions" om ni inte hittar.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB 6000MT/s, NR200P, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Uppgraderingen från PS4 skiva gick bra. Kolla under "Game Versions" om ni inte hittar.

https://lambdan.se/img/YouLockConstruction.png
https://lambdan.se/img/LivingHighAmbition.jpg

Skumt, hittar ingenstans att man kan uppgradera. Har den digitala versionen (icke PS+).
No other game content to install står det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Skumt, hittar ingenstans att man kan uppgradera. Har den digitala versionen (icke PS+).
No other game content to install står det...

Jag "råkade" spela in när jag gjorde detta så kan faktiskt visa exakt hur jag gick:

I övrigt så var min teori om trophyregnet (#19110294) helt korrekt. Fick sitta o vänta ca 5 och en halv minut medans alla trophys regnade in. (Därför jag spelade in )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag "råkade" spela in när jag gjorde detta så kan faktiskt visa exakt hur jag gick:

https://www.youtube.com/watch?v=je31_0TUYpk

I övrigt så var min teori om trophyregnet (#19110294) helt korrekt. Fick sitta o vänta ca 5 och en halv minut medans alla trophys regnade in. (Därför jag spelade in )

Skumt, jag har inte valet att uppgradera som du hade. Har gjort precis som du gjorde i filmsnutten.
Provar att ladda ner PS4-versionen igen.

Kan inte köpa Intergrade heller för att jag äger PS4-versionen. :/

Edit: Det verkar fixa sig iaf. Håller på att ladda ner INTERgrade nu, fast det står bara att det är Remake.

Edit 2: Tog en stund att vänta på alla trophies.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det verkligen skickat? Mitt står bara som "förhandsinfo mottaget".

Lite risky med Postnord, problemet är väl att ÅF inte vill skicka förens imorgon (dagen före) eftersom dom annars riskerar att leverera tidigt. Så även alltid segt med fredagsrelease, för f*ckar Postnord upp får man fint vänta tills måndag....

I detta fall har jag ändå inte möjlighet att ta mig till butik under fredag ändå, så får chansa på Postnordlotteriet...

Mitt är under transport står det och beräknad leverans är idag till postlåda. Så jag hoppas verkligen att det kommer idag!

Permalänk
Medlem

Får också mitt Ratchet and Clank idag visst såg jag i appen nu Bra jobbat elgiganten!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Netonnet var ett sämre val den här gången.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Laddningstiderna i FF7R är då förbättrade kan man säga. Gjorde en liten jämförelse:

- PS4 Pro med SSHD = 23 sekunder
- PS4 versionen på PS5 = 20 sekunder
- PS5 versionen = 2 sekunder

Och det är ju inte bara att ladda kapitel som tog tid förut. Bara att dö och vänta på att försöka igen kunde ta väldigt länge vilket var jobbigt när man körde igenom Hard mode.

En sak jag märkt med spelet dock är att min PS5a coil whinar som attan. Inte märkt det med andra spel men här märker jag det ganska tydligt. Nå väl, det är värt det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FF7 är ett av mina favorit RPG genom tiderna och har suktat efter FF7R länge, men är det värt att köpa det nu för den lilla del av storyn man får? Känns det som ett fullt spel, eller mer som ett väldigt långt kapitel?
Funderar på om man ska vänta tills alla delar är släppta(7-8 år?) eller om man ska ta tag i det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

FF7 är ett av mina favorit RPG genom tiderna och har suktat efter FF7R länge, men är det värt att köpa det nu för den lilla del av storyn man får? Känns det som ett fullt spel, eller mer som ett väldigt långt kapitel?
Funderar på om man ska vänta tills alla delar är släppta(7-8 år?) eller om man ska ta tag i det nu.

Det är ca 35-45 timmar långt beroende på hur mycket du vill jobba på trophies. Så ja, det känns som ett helt spel.
Sen är väl INTERmission-dlc 7-8 timmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Den "lilla delen av storyn man får" tar ungefär lika länge att spela igenom som hela originalet. Så ta tag i det nu, är ett riktigt härligt spel och det är roligt att se sina PS1 polygoner komma till liv och ha röster.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Inte lirat FF7 även om man sett delar ur det då och tå, känns helt klart mer värt att vänta på ett fullt spel än en tredjedel som de säkert säljer dlc till dessutom, lär ju få betala en bråkdel av priset och framför allt slippa vänta på att cliffhangers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Tycker det känns som ett fullängdsspel.
De har lagt till innehåll gentemot originalet för att fylla ut Midgar kapitlen, med bland annat sidouppdrag.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Smasher89:

Inte lirat FF7 även om man sett delar ur det då och tå, känns helt klart mer värt att vänta på ett fullt spel än en tredjedel som de säkert säljer dlc till dessutom, lär ju få betala en bråkdel av priset och framför allt slippa vänta på att cliffhangers.

Skulle rekommendera att spela originalet först och sedan fundera på om du vill spela remaken.

Originalet var grafiskt tveksamt redan när det kom (FF8 var rent av snygg när den kom, för att inte tala om 9an) men allt annat har åldrats bra. Mycket utfyllnad i remaken, en del bra men mycket tveksamt. Hör personligen till de som inte gillar remaken men vill se hur kommande delar blir innan jag dömmer serien. Men det tar sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skulle rekommendera att spela originalet först och sedan fundera på om du vill spela remaken.

Originalet var grafiskt tveksamt redan när det kom (FF8 var rent av snygg när den kom, för att inte tala om 9an) men allt annat har åldrats bra. Mycket utfyllnad i remaken, en del bra men mycket tveksamt. Hör personligen till de som inte gillar remaken men vill se hur kommande delar blir innan jag drömmer serien. Men det tar sin tid.

Håller inte med, originalet (likt många tidiga 3d spel) har inte åldrats lika bra som spritebaserade snes spel,

men FF7 var extremt imponerade grafiskt när det kom.
Det var det första FF spelet med filmsekvenser, med 3d strider, 3d overview map.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Originalet var grafiskt tveksamt redan när det kom (FF8 var rent av snygg när den kom, för att inte tala om 9an) men allt annat har åldrats bra. Mycket utfyllnad i remaken, en del bra men mycket tveksamt. Hör personligen till de som inte gillar remaken men vill se hur kommande delar blir innan jag dömmer serien. Men det tar sin tid.

FF VII var väldigt imponerande när det kom. Introt är ju fortfarande grymt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ratchet and Clank damp precis ner i lådan, förvarnat sambon att det är spel ikväll och Resident Evil 8 får man pausa lite.
Nu blev man taggad

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Ratchet and Clank damp precis ner i lådan, förvarnat sambon att det är spel ikväll och Resident Evil 8 får man pausa lite.
Nu blev man taggad

Samma här. ”Jobba hemma” blir nog halvdag idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Nu blev man taggad

Samma här. Kör in disken nu och installerar / patchar så kanske man kan dra en timme under lunchen.

Permalänk
Medlem

Sa dom inte att det är med ”copy game” skulle ha försvunnit på PS5 när man patchar spel?

Updaten var 3 gig och det har typ tagit 3 minuter för den att kopiera 50%….

Det festliga är att det snabbaste numera är Downloader, maxar nästan gigabit.

Tog 30 sekunder att slanga ner 3 gig… 24 minuter att installera 33 gig från skivan, och nu 5-6 min att parchans 3 gig…

Permalänk
Medlem

Lirat en timme R&C nu(kör på Legends) och jag fattar inte hur Insomniac lyckas, det är så sjukt snyggt, smäckfullt med detaljer och allt känns så jäkla bra, ungefär som Returnal, ett helt paket. Som aspirerande 3D artist så får man dessutom ångest över hur grymma vissa 3d modeller är. Om resten av spelet är av samma kvalité så är detta ännu ett måste-köp från min sida.

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt Ratchet idag från Elgiganten.

Lite segt att behöva vänta på att den kopierar över 33 GB från skivan bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Lirat en timme R&C nu(kör på Legends) och jag fattar inte hur Insomniac lyckas, det är så sjukt snyggt, smäckfullt med detaljer och allt känns så jäkla bra, ungefär som Returnal, ett helt paket. Som aspirerande 3D artist så får man dessutom ångest över hur grymma vissa 3d modeller är. Om resten av spelet är av samma kvalité så är detta ännu ett måste-köp från min sida.

Kan bara hålla med! Definitivt GOtY kandidat för mig!

Permalänk
Medlem

Någon annan här som kör 3D-ljud på PS5 med ett par hörlurar? Jag kör det i Ratchet & Clank och allt låter grymt förutom när man slår sönder lådor, låter lite dämpat, eller vad man ska säga. Har märkt att 3D-ljud har varit lite sisådär på PS5, bäst var väl Returnal som lät fantastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Jag fick mitt Ratchet idag från Elgiganten.

Lite segt att behöva vänta på att den kopierar över 33 GB från skivan bara...

Jag laddade ner FFVIIr igår, tre gånger. Över 90GB/gång plus dlc 9GB. Gjorde bort mig med saveläget som man är tvungen att ladda upp från PS4-spelet och sen ladda ner i PS5-spelet.

Det är väl rätt fantastiskt att R&C bjuder på så mycket ögongodis på bara 33GB?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då var det officiellt. "Beräknad leverans är på måndag 14 juni."

#ThanksObama

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Det är väl rätt fantastiskt att R&C bjuder på så mycket ögongodis på bara 33GB?

Det ska visst ta ca 10 timmar att plocka platinum i R&C, det är med cutscenes. Så tänker mig 15 timmar då kanske platinum om man tar det lite lugnt och verkligen suger in alla detaljer.

Permalänk
Medlem

Gå förbi en butik och köp det, använd ångerrätten på den från NoN.