Valve besöker E3 2021 – handhållen spelkonsol möjlig nyhet

Permalänk
Melding Plague

Valve besöker E3 2021 – handhållen spelkonsol möjlig nyhet

Det hör inte till vanligheterna att Valve håller låda på E3, men i helgen kommer bolaget med meddelanden med Steam-koppling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på nästa Valve VR-spel. De pratade om att de utvecklade tre stycken och hittils har vi bara sett Alyx. De får gärna släppa lite hårdvara också.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis teasar man lite nya spel. Efter HL: Alyx sa ju Valve att de kommer börja utveckla nya spel igen.

Permalänk
Medlem

Möjligt att det bara är vad som står där på pc gamer, enbart om Steams nästa Game festival som börjar om en vecka ( https://store.steampowered.com/sale/gamefestival ) Så kan vara bra att inte förvänta er speciellt mycket.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Med tanke på konsolbranchens jakt på högre priser så kan det bli som på 90 talet igen med möjlighet för en aktör att ta sig in på marknaden med lite lägre priser, och steam är ju i sig redan väletablerat så skulle kunna se detta lyckas sälja en del iaf. Sen lär det väl vara upp till olika spelutgivare vilka spel som skulle optimeras för den, spel som Dota tror jag inte lämpar sig bra bärbart men finns ju gott om genrer som gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag hoppas på nästa Valve VR-spel. De pratade om att de utvecklade tre stycken och hittils har vi bara sett Alyx.

När Alyx släpptes så sade Valve att de tog utvecklare från de andra spelen för att få klart Alyx:

Citat:

“All the resource for VR game development later in the cycle, during Alyx’s development, all of those resources got moved onto Alyx,” Coomer explained. “So at the moment, no, there aren’t three other titles in development.”

Men om jag minns rätt så ryktas de nu hålla på med något slags Alyx-uppföljare, samt ett asymmetriskt PC vs. VR-spel.

Permalänk
Medlem

Hmm... vart kan de gräva fram hårdvaran för dessa konsoler..?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

När Alyx släpptes så sade Valve att de tog utvecklare från de andra spelen för att få klart Alyx:

Men om jag minns rätt så ryktas de nu hålla på med något slags Alyx-uppföljare, samt ett asymmetriskt PC vs. VR-spel.

Jag har för mig att det som de skrev lika väl kunde tolkas som temporära uppehåll för att göra klart Alyx och inte att de helt lagt ned de andra projekten.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hugashaka:

Hmm... vart kan de gräva fram hårdvaran för dessa konsoler..?

Vi vet ju inte när den är tänkt att släppas, så det behöver ju inte vara ett problem. Om den bara är under utveckling kan det vara långt kvar.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när Valve gjorde spel. Det var tider det.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Switch pro med steam gamepass liknande abbtjänst?
Eller kunna streama sitt steam bibliotek till switchen likt stadia.. om man har på datorn hemma?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Switch pro med steam gamepass liknande abbtjänst?
Eller kunna streama sitt steam bibliotek till switchen likt stadia.. om man har på datorn hemma?

Nja, det lär bli helt egen hårdvara och inte förlita sig på befintlig icke-PC-konsol.
Däremot ryktas det om att Xbox Game Pass kommer till Switch. Så, alltid något.

Permalänk
Medlem

Tror nog inte det här kommer bli någon större succé tyvärr om de presenterar en handhållen konsol.

I princip alla bär redan runt på en mobil dator överallt i form av moderna telefoner, och Valve har inte något större exklusivt mjukvarustöd att luta sig på för försäljningen av hårdvaran, till skillnad mot t.ex Nintendo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RekiN:

Kommer ihåg när Valve gjorde spel. Det var tider det.

Ja förra året.

Permalänk
Skrivmaskin

Det blev ingen CD (eller konsol)

Gabe Newell gjorde en mycket kort visit vid direktsändningen och nämnde endast Steam-evenemanget "Next Fest" (eller "Förfestival"), där spelare mellan den 16 och 22 juni kan testa demoversioner av spel och utvecklare får en stund i det digitala rampljuset. Inslaget var omkring minuten långt och det var tyvärr ingen "one more thing"-ändelse på det hela. En spelkonsol från företaget dröjer således.

Permalänk

Vart någon "switch like" konsol i en trailer en stund efter han visade sig, men plockade varken upp namnet eller priset.