PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evelinajulia:

Fick tag i en. Tack som fan. Men är det disc eller digital edition? Lyckades inte läsa mig till det men det är kanske sånt man bara ska veta 😂

Det är med disc

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Nu står det "Tillfälligt fullbokad".. Så lär ju makuleras..

Permalänk
Skrivet av Evelinajulia:

Fick tag i en. Tack som fan. Men är det disc eller digital edition? Lyckades inte läsa mig till det men det är kanske sånt man bara ska veta 😂

Jag med! Det ska vara standard edition med en extra kontroll

Permalänk
Medlem

YES FICK ÄNTLIGEN EN!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neyser:

Över 50st på Webhallen, fick igenom en beställning via Klarna nu
https://www.webhallen.com/se/product/337062-Playstation-5-Han...

Fick också en äntligen!!!

Du är en ängel som länkande, för vanligtvis om man söker på sidan kan man inte hitta ps5 annars!!

Permalänk

I min panik så spamklickade jag i alllting för att beställa den fort. Såg nu att jag beställde den via Airmee till mina pärons adress... (inte långt från mig dock). Vet ni om jag behöver vara där och ta emot det, eller kan mina päron ta emot den? Skriver till webhallen nu ang eventuellt ändra adressen men tänkte kika med ni genier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppson98:

I min panik så spamklickade jag i alllting för att beställa den fort. Såg nu att jag beställde den via Airmee till mina pärons adress... (inte långt från mig dock). Vet ni om jag behöver vara där och ta emot det, eller kan mina päron ta emot den? Skriver till webhallen nu ang eventuellt ändra adressen men tänkte kika med ni genier

Hälsa och välmående för våra bud, kunder och deras familjer är alltid av högsta prioritet för oss. Därför har vi vidtagit flera åtgärder med anledning av smittspridningen av Covid-19.

Vi kommer tillsvidare att i största möjliga mån, där vi får e-handlarens tillåtelse, lämna varorna utanför din dörr för att minimera fysisk kontakt vid överlämning. När varan är levererad kommer du få ett sms som meddelar att leveransen är slutförd och att du kan hämta paketet utanför din dörr. Ett foto på paketet utanför din dörr kommer också visas i din spårningssida.

Vi har även uppdaterat våra riktlinjer för alla våra bud och anställda gällande hälsa och hygien efter Folkhälsomydigheten och WHOs rekommendationer. Bland annat uppmanas alla bud att inte jobba om de känner sig det minsta sjuka. På Airmee har vi även noggranna rutiner i hela verksamheten kring hygien och städrutiner.

För att leveransen fortsatt ska ske så smidigt som möjligt så finns det möjlighet för dig att inför leverans fylla i instruktioner till budet som underlättar leveransen.

https://www.airmee.com/covid-19/

Jag tror nog att det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Ledsen

Jag har sån sjukt dålig timing. Varje gång jag efter att suttit och refreshat i var 30e sekund i en halvittme går iväg 5 min för att göra nåt så blir det släpp.

Blir knäckt :(. Men positivt så verkar det ju som att det lossnat lite på tillgången ändå.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Hälsa och välmående för våra bud, kunder och deras familjer är alltid av högsta prioritet för oss. Därför har vi vidtagit flera åtgärder med anledning av smittspridningen av Covid-19.

Vi kommer tillsvidare att i största möjliga mån, där vi får e-handlarens tillåtelse, lämna varorna utanför din dörr för att minimera fysisk kontakt vid överlämning. När varan är levererad kommer du få ett sms som meddelar att leveransen är slutförd och att du kan hämta paketet utanför din dörr. Ett foto på paketet utanför din dörr kommer också visas i din spårningssida.

Vi har även uppdaterat våra riktlinjer för alla våra bud och anställda gällande hälsa och hygien efter Folkhälsomydigheten och WHOs rekommendationer. Bland annat uppmanas alla bud att inte jobba om de känner sig det minsta sjuka. På Airmee har vi även noggranna rutiner i hela verksamheten kring hygien och städrutiner.

För att leveransen fortsatt ska ske så smidigt som möjligt så finns det möjlighet för dig att inför leverans fylla i instruktioner till budet som underlättar leveransen.

https://www.airmee.com/covid-19/

Jag tror nog att det är lugnt.

Bästa du, tack <3

Permalänk
Medlem

Nu fick jag en också -> 09:32

Jag låg och övervakande med Distill (tack för det tippset långt bak i historiken på denna tråden)

Jag är medlem på webhallen så det gick snabbt att lägga orden, alla adresser o sånt kom ju med då och så
Betalade jag med Swish

Så orderstatus "mottagen" nu då..

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Det är med disc

Åter igen, tack som fan och tusen tack för att du även länkade till den. Får hoppas att jag får en glad pojkvän nu när han fyller år då 😂👍

Permalänk

Komplett

Har en beställning från komplett sen i september förra året. Komplett är extremt sega med uppdateringar och har ingen aning var någonstans de är i kösystemet. Någon som har en beställning där ifrån och fått det levererat? Fick nämligen äntligen tag i ett PS5 nu från webhallens senaste släpp och funderar på om jag ska avboka min beställning från komplett eller ha kvar den och sälja till någon i detta forum när den väl anländer.

Permalänk
Medlem

Happ, testade med kort. Laddade typ 10m, pengar reserverat från kontot men ingen orderbekräftelse. Suuuuck.

Permalänk

Happ, min order blev avbeställd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chemist300:

Har en beställning från komplett sen i september förra året. Komplett är extremt sega med uppdateringar och har ingen aning var någonstans de är i kösystemet. Någon som har en beställning där ifrån och fått det levererat? Fick nämligen äntligen tag i ett PS5 nu från webhallens senaste släpp och funderar på om jag ska avboka min beställning från komplett eller ha kvar den och sälja till någon i detta forum när den väl anländer.

Någon skrev häromdagen de låg på typ juni-20 i kön.....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chemist300:

Har en beställning från komplett sen i september förra året. Komplett är extremt sega med uppdateringar och har ingen aning var någonstans de är i kösystemet. Någon som har en beställning där ifrån och fått det levererat? Fick nämligen äntligen tag i ett PS5 nu från webhallens senaste släpp och funderar på om jag ska avboka min beställning från komplett eller ha kvar den och sälja till någon i detta forum när den väl anländer.

Har inte läst på läge här om någon som har fått sitt konsol levererat från Komplett. Mitt råd är att behålla din beställning, du får den förmedlingen under året, sedan kan du sälja den till någon i denna forum som behöver en konsol.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av k_jacobsson:

Happ, min order blev avbeställd..

Vilken tid beställde du? Fick du orderbekräftelse?

Permalänk
Skrivet av Strikr:

Någon skrev häromdagen de låg på typ juni-20 i kön.....

Ha! Ja det går ju inte i raketfart... Hur kommer det sig att ställen som webhallen kan ha släpp nu? Har de redan betat av sin kölista?

Permalänk
Medlem

Fick också in en beställning. Fick orderbekråftelse precis.

Permalänk
Skrivet av cho1ce:

Vilken tid beställde du? Fick du orderbekräftelse?

Avbeställd
2021-06-18 09:46
Order avbeställd.
Webhallen
2021-06-18 09:32
Order mottagen.

Jag fick orderbekräftelse direkt jag la beställningen så trodde det gick igenom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av k_jacobsson:

Avbeställd
2021-06-18 09:46
Order avbeställd.
Webhallen
2021-06-18 09:32
Order mottagen.

Jag fick orderbekräftelse direkt jag la beställningen så trodde det gick igenom

Fan va synd. Jag fick också orderbekräftelse direkt, men en gjort beställning en minut tidigare än dig.

Permalänk

Update, lyckades ändra min adress via webhallens kundservice

Jag vill tacka för den hjälp jag fått av denna tråd, jävla krigare hela bunten. Lycka till allesammans! <3

Permalänk
Medlem

Hur länge kan jag väntas ha reserverat ett belopp? Verkar inte få varken mail eller uppdatering på ssajten men klarna var snabba o dra pengarna 😂 ska man stå med 6699kr mindre i en vecka nu eller är det andra som varit i samma sits?

Permalänk
Avstängd

Orderstatusen är ändrat nu till Behandlas!! Nioce!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robhan:

Hur länge kan jag väntas ha reserverat ett belopp? Verkar inte få varken mail eller uppdatering på ssajten men klarna var snabba o dra pengarna 😂 ska man stå med 6699kr mindre i en vecka nu eller är det andra som varit i samma sits?

Jag är i samma situation! i min panik betalade jag med Klarna istället för kort. Pengarna är reserverade men jag fick inte bekräftelse XD

Jag drömmer fortfarande att ordern gick igenom! har någon erfarenhet att dela med Klarna och beställa med Webhallen?

Mitt svenska är en katastrof (ber om ursäkt i förväg för misstag)

Permalänk
Medlem

Häromdagen när Webhallen hade sitt stora släpp så kunde jag inte betala med kort, varken utan Klarna eller med Klarna - den hängde sig bara när den skulle processa betalningen. Försökte flera gånger, och till slut så valde jag att faktura istället och då gick det igenom med en gång. Konsollen levererades samma dag (budbee)! Riktigt smidigt. Så min rekommendation till er som vill undvika panik och strul med betalning är att helt enkelt köra på faktura istället.

Permalänk
Skrivet av cho1ce:

Orderstatusen är ändrat nu till Behandlas!! Nioce!

Same! Du tror inte att dem hinner skickas idag? Nu leker jag för optimistisk kanske

Permalänk
Medlem

Beställde 09:31, Står som skickad nu.

Permalänk
Skrivet av cho1ce:

Har inte läst på läge här om någon som har fått sitt konsol levererat från Komplett. Mitt råd är att behålla din beställning, du får den förmedlingen under året, sedan kan du sälja den till någon i denna forum som behöver en konsol.

Hej för din vetskap så levereras de i mitten på juli enligt kundtjänst. Jag har själv en beställning därifrån.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeppson98:

Same! Du tror inte att dem hinner skickas idag? Nu leker jag för optimistisk kanske

Det är mycket möjligt att den skickas idag!

Skrivet av Gustenrocks:

Beställde 09:31, Står som skickad nu.

Wow, det gick fort. Vilken fraktsätt valde du?