Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Det här är rätt ställe. Högsta instans. Lite tröttsamt att höra först lovord om Portugal, allra bäst, Ronaldo rörde bollen, fantastiskt, Tyskland gör ingenting rätt, Joche Lööv får nog lämna med nedsänkt huvud, bla, bla, bla. Tyskland gör mål, gör mål igen, Portugal är värdelösa, Tyskland fantastiskt, Lövv gjorde allt rätt. Här stängde jag av och tog en utländsk kanal istället. där man refererade matchen i st.f. bla, bla, bla...

Tack, det känns lite bättre nu!

Eller så var det groggen!

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

Lördag kväll och huvudet är tungt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Jag hatar dill. Jag hatar verkligen dill. Och jag hatar antagligen dig för att du gillar dill.

Dill är gött!

Permalänk
Medlem

fotboll är fan sjukt tråkigt att kolla på. Hockey är fan så mycket roligare

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Avstängd

Någon annan här som på senaste tid skadat sig rätt ofta? Typ råka gå in i saker, råka sparka med stortån in i något och börja blöda? Kliva snett och stuka foten eller dylikt? Av någon anledning så tycks jag ha dålig motorik med min högra fot då jag sparkat av halva stortånsnageln en gång och nu idag råka jag sparka höger stortå i sängen efter jag mekat där och så börjar jag blöda längs hela insidan av stortånageln. Sjukt frustrerande och då är jag knappt halvvägs till 40!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon annan här som på senaste tid skadat sig rätt ofta? Typ råka gå in i saker, råka sparka med stortån in i något och börja blöda? Kliva snett och stuka foten eller dylikt? Av någon anledning så tycks jag ha dålig motorik med min högra fot då jag sparkat av halva stortånsnageln en gång och nu idag råka jag sparka höger stortå i sängen efter jag mekat där och så börjar jag blöda längs hela insidan av stortånageln. Sjukt frustrerande och då är jag knappt halvvägs till 40!

Gjorde mer sånt när jag var i 20-årsåldern än idag när jag är 50+. Stressa inte så förbaskat, du blir bara gammal fortare då!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Gjorde mer sånt när jag var i 20-årsåldern än idag när jag är 50+. Stressa inte så förbaskat, du blir bara gammal fortare då!

Precis vad jag tänkte när jag läste inlägget. Jag är tydligen inte ensam :).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Någon annan här som på senaste tid skadat sig rätt ofta? Typ råka gå in i saker, råka sparka med stortån in i något och börja blöda? Kliva snett och stuka foten eller dylikt? Av någon anledning så tycks jag ha dålig motorik med min högra fot då jag sparkat av halva stortånsnageln en gång och nu idag råka jag sparka höger stortå i sängen efter jag mekat där och så börjar jag blöda längs hela insidan av stortånageln. Sjukt frustrerande och då är jag knappt halvvägs till 40!

En tjugoåring är en tonåring som inte tror hen är tonåring längre; den värsta sortens tonåring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon annan här som på senaste tid skadat sig rätt ofta? Typ råka gå in i saker, råka sparka med stortån in i något och börja blöda? Kliva snett och stuka foten eller dylikt? Av någon anledning så tycks jag ha dålig motorik med min högra fot då jag sparkat av halva stortånsnageln en gång och nu idag råka jag sparka höger stortå i sängen efter jag mekat där och så börjar jag blöda längs hela insidan av stortånageln. Sjukt frustrerande och då är jag knappt halvvägs till 40!

Sånt där höll jag på med just i 20-årsåldern. Man trodde att man var urstark och i stort sett odödlig och fortsatte tro det ett bra tag trots alla tecken på motsatsen. Bruten arm, bruten handled, brustet muskelfäste i ryggen, sparkade foten i en vägg i ilska och knäckte två mellanfotsben, gick på den gipsade foten innan gipset torkat och fick operera foten för att rätta till mellanbenen som blev sneda (fortfarande lite sneda), mm, mm. Har mängder med ärr från den tiden, har nästan alla skador på grund av egen dumhet. Några var inte mitt fel men för det mesta hade jag mig själv att skylla.
Skulle öppna ett fönster som målarna stängt innan färgen torkat men färgen var fortfarande inte rktigt torr så den lossnade och handen halkade så jag körde den rätt igenom rutan, har forfarande ett ärr i handflatan, blödde mycket men eftersom jag var urstark och odödlig lade jag bara om ett bandage och gick inte till akuten. Hade jag gjort det hade resultatet blivit snyggare.
Så du är inte ensam, om det nu är till någon tröst att andra bär sig lika dumt åt / är lika oförsiktiga. Och jag kan inte skylla på dålig motorik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bellerefon:

Tack!
Uppskattas som bilist

När man kommer som ensam bil på en öde väg, ser en gångare gå fram till övergången 100 meter fram, trycka febrilt på knappen, tittar upp, ser att det är tomt på vägen utöver mig, går över mot röd gubbe. Ljuset växlar om, och där står jag 5 sekunder senare, vid ett tomt övergångsställe. Säkert extremt miljövänligt

Skulle kunna vara min sambo😀
Blir tokig på henne när hon trycker på knappen för att passera ett övergångsställe. Ofta är det en eller två bilar som är i närheten så att gå över utan grön gubbe är absolut inga problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på Pepsis 1.5Liters flaskor?

Man kan köpa en flaska, låta den stå / ligga i några dagar oöppnad, och ÄNDÅ när man öppnar korken så sprutar colan ut som om man skakat den konstant i 5 veckor.

Man får vara jätteförsiktig när man öppnar dessa flaskor. Coca Cola kan behöver man inte oroa sig för, utan det händer enbart med Pepsi .

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Någon annan här som på senaste tid skadat sig rätt ofta? Typ råka gå in i saker, råka sparka med stortån in i något och börja blöda? Kliva snett och stuka foten eller dylikt? Av någon anledning så tycks jag ha dålig motorik med min högra fot då jag sparkat av halva stortånsnageln en gång och nu idag råka jag sparka höger stortå i sängen efter jag mekat där och så börjar jag blöda längs hela insidan av stortånageln. Sjukt frustrerande och då är jag knappt halvvägs till 40!

Jag har också märkt av att jag har blivit lite fumligare. Det har pågått några år så jag misstänker att det har att göra med sömnbrist på grund av barn.

Förra sommaren exempelvis lyckades jag vricka foten ganska rejält första semesterdagen, eller egentligen på fredagskvällen när semestern började på måndagen. Kryckor hela semestern. Jag har också flera gånger lyckats slå i tummen i blandaren på toalettens handfat hemma, vi fick ett nytt handfat och en ny mycket spetsigare blandare för några år sedan vilket innebär att det gör ganska ont. Men jag har aldrig tidigare bonkat i på det sättet.

Sen tillkommer alla åldersrelaterade grejer, som att jag drog runt sonen i pulka på ett berg i vintras, och fick spendera två dagar i sängen efteråt.

Permalänk
Skrivet av BadNewsBrod:

fotboll är fan sjukt tråkigt att kolla på. Hockey är fan så mycket roligare

Blir tråkigt att titta på när det söks fasta situationer hela tiden...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Folk som inte förmår sig trycka in sitt skräp ordentligt i kontainrarna. Får alltid spendera ngn minut att prega in en bråkig kartong som lämnats på tvären i luckan innan man kan slänga sitt egna mög. Uppskattas extra mycket i den här värmen när en bråkig kartong motsvarar ett gympapass

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Cykelöverfart har cyklister företräde på:
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Trafikregler/G...

Mitt gubbgnäll är att det ens finns cykelöverfarter, j-vla modernt påfund av cyklister i beslutsfattande ställning som inte har vett att anpassa sig till trafiken!

Rätt där! Jag skulle kollat upp exakta benämningarna innan jag skrev. Cykelpassage är vad jag menade i mitt inlägg, och som ju är den allra vanligaste formen. Här i Karlstad har vi inga cykelöverfarter alls vad jag vet. Det är lite gråzonsutformat vad gäller väljning för cykelpassage, men man kan som cyklist inte förvänta sig att bilarna ska stanna. Cyklisterna har ingen rättighet där (utom efter korsning och rondell), men bilisterna har heller inte rätt att inte ta hänsyn. Såna formuleringar får mig att ta till rejält gubbgnäll. Gör det glasklart vem som har väjningsplikt och inte!

Vad gäller cykelöverfart är det glasklart och där har cyklarna företräde. Vad jag minns en rätt ny form, och som jag inte sett nånstans ännu. Förmodligen vanligare i större städer om jag tolkar ditt gubbgnäll rätt.
Som cyklist hyllar jag förstås den lösningen, men blir det inte framkomligt för bilarna vore ju en bevakad cykelpassage bättre (rödljus-reglerat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Dagens gubbgnäll (om dagens internet):

Många sidor på nätet har numera autospelande videoannonser som fäller ihop sig och hänger med då man rullar sidan (jag trodde reklammakarna fattat vid det här laget att ingen gillar skit som med flit lägger sig ovanpå sånt man försöker läsa, men icket tydligen), så man absolut inte kan bli av med dem. Detta är såklart ett oskick bortom alla proportioner, men vad värre är är att på vissa sidor händer precis samma sak med helt vanliga youtube-videor!

Blir helt tokig på sånt, varför då?! Om jag vill titta på videon så gör jag ju faktiskt det, om jag inte vill så låt mig då slippa det för tusan hakar! Finns inget sätt att ställa in i youtubes videospelare så den slutar upp med detta otyg heller, borde kolla i någon annan väbbläsare om samma sak händer eller om det är ett uppträdande som endast inträffar i google chrome. Är dock för lat, och den enda andra läsare jag har installerat är microfjopps evigt förbannade edge vilken jag innerligt hatar att använda, ännu mer än de här anti-rullande videorna...

Som utvecklare ser jag det som en utmaning att plocka bort sådant skit (looking at you aftonbladet/expressen). Så jag skrev ett plugin till firefox som efter 2 sekunder (för att vara säker på att det har laddat in) plockar bort det DOMelementet som innehåller videospelaren (måste göras explicit per site så det är inget generellt). Sure det tog väl en timme eller så att skriva och testa av men nu slipper jag det.
Skippa javascript (via noscript) är hyfsat effektivt också för att blockera självspelande reklam. Kan hända att du får tillåta huvudsiten för att content ska laddas men om du blockerar tredjepartssiter där själva spelarkoden ligger så borde du klara dig.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Man stannar ensam vid rödljus i högerfilen. Kommer en bakom som ofc glider över i vänsterfilen och stannar vid samma rödljus. "Varför?" typ. Blir snuskigt irriterad, som om jag sniglar mig iväg från grönljuset. Triggar igång mig att dragracea iväg upp i laglig hastighet för att visa.

Haha, så gör jag alltid då tillfälle ges, eftersom 90% av gångerna jag inte gör det så hamnar man bakom någon riktig såskopp. Det finns ju två filer så det är väl bara att utnyttja. Jag kör dock inte iväg som en galning, om bilen i höger drar på där då jag jag inget problem att gå tillbaka till höger fil bakom.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Haha, så gör jag alltid då tillfälle ges, eftersom 90% av gångerna jag inte gör det så hamnar man bakom någon riktig såskopp. Det finns ju två filer så det är väl bara att utnyttja. Jag kör dock inte iväg som en galning, om bilen i höger drar på där då jag jag inget problem att gå tillbaka till höger fil bakom.

Finns bara ett sånt rödljus i grannskapet (Falun), så det tär väl inte allt för mycket på psyket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Man stannar ensam vid rödljus i högerfilen. Kommer en bakom som ofc glider över i vänsterfilen och stannar vid samma rödljus. "Varför?" typ. Blir snuskigt irriterad, som om jag sniglar mig iväg från grönljuset. Triggar igång mig att dragracea iväg upp i laglig hastighet för att visa.

Gör jag alltid, lägger mig i den lediga filen alltså.
Hur ska jag veta att du inte sniglar iväg, fastnar med mobilen eller fixar ett kärringstopp.
Sen hade det ju underlättat om man visste vad du åkte för bil, snackar vi en gammal Saab eller Toyota så kan man ju nästan förutsätta att du tänkt fundera på vilken färg som egentligen innebar att du fick lov att köra iväg

Men eftersom du verkar vara sorten med bestämda åsikter, hur tänker du när du ligger på en trefilig motorväg vad avser placering?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Man stannar ensam vid rödljus i högerfilen. Kommer en bakom som ofc glider över i vänsterfilen och stannar vid samma rödljus. "Varför?" typ. Blir snuskigt irriterad, som om jag sniglar mig iväg från grönljuset. Triggar igång mig att dragracea iväg upp i laglig hastighet för att visa.

Jag tar alltid ledig fil om det går. Mest för att de flesta är just jäkligt dryga från rödljuset. Och att jag trots mina 95hk oftast är snabbast från rödljuset...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Gör jag alltid, lägger mig i den lediga filen alltså.
Hur ska jag veta att du inte sniglar iväg, fastnar med mobilen eller fixar ett kärringstopp.
Sen hade det ju underlättat om man visste vad du åkte för bil, snackar vi en gammal Saab eller Toyota så kan man ju nästan förutsätta att du tänkt fundera på vilken färg som egentligen innebar att du fick lov att köra iväg

Men eftersom du verkar vara sorten med bestämda åsikter, hur tänker du när du ligger på en trefilig motorväg vad avser placering?

Skrivet av Choffe:

Jag tar alltid ledig fil om det går. Mest för att de flesta är just jäkligt dryga från rödljuset. Och att jag trots mina 95hk oftast är snabbast från rödljuset...

För att inte gå OT så kan vi ju säga att vi gemensamt gnäller lite på alla som är sega från rödljus och speciellt på tomtar som kollar i mobilen medan de väntar

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Lego Master

Helvetes jävla folk som inte kan köra ordentligt i en drive in, och envisas med att hålla en halv billängd till bilen framför. Man hamnar helt fel bakom eftersom avstånden är beräknade för bilar som faktiskt ligger nära varann.

En slak kuk i örat åt den jäveln.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Man stannar ensam vid rödljus i högerfilen. Kommer en bakom som ofc glider över i vänsterfilen och stannar vid samma rödljus. "Varför?" typ. Blir snuskigt irriterad, som om jag sniglar mig iväg från grönljuset. Triggar igång mig att dragracea iväg upp i laglig hastighet för att visa.

Skrivet av mr_sQuinty:

Reagerar likadant ingen racerbil men hybrid och automat så den är snabb i starten

Skrivet av Choffe:

Jag tar alltid ledig fil om det går. Mest för att de flesta är just jäkligt dryga från rödljuset. Och att jag trots mina 95hk oftast är snabbast från rödljuset...

Folk som är långsamma iväg i korsningar är riktigt, riktigt, riktigt irriterande.. De tittar inte i backspegeln och ser att det är kö, så de är lite rappa så fler hinner över innan det slår om igen... nejdå, de kör som Steve wonder och tror att de är helt ensamma på världens vägar som de vore sista överlevande.

Här har jag tre modes..
1 sitter jag i min jeep och det är snö o halt så lägger jag mig i vänster fil då jag vet att jag med all sanolikhet kommer iväg fortare än en tvåhjulsdriven bil.. där med kan fler hinna över korsningen.

2 jag åker min A till B bil och Jag ser att framförvarande varit distraherad av telefon, eller kass fil-hållning som att den pillar med radio eller bara njuter av omgivningen när jag legat bakom.. då lägger jag mig i vänster fil för att slippa fastna bakom.

3 jag åker i min sommarbil som är en sleeper och jag ser en kul bil i filen framför, då växer hornen... Det är alltid kul att rejsa en potent bil i halvmiljonsklassen och uppåt och de blir frånåkta av en gammal 90tals bil Då ler jag en halvtimma efteråt. hihi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Som utvecklare ser jag det som en utmaning att plocka bort sådant skit (looking at you aftonbladet/expressen). Så jag skrev ett plugin till firefox som efter 2 sekunder (för att vara säker på att det har laddat in) plockar bort det DOMelementet som innehåller videospelaren (måste göras explicit per site så det är inget generellt). Sure det tog väl en timme eller så att skriva och testa av men nu slipper jag det.
Skippa javascript (via noscript) är hyfsat effektivt också för att blockera självspelande reklam. Kan hända att du får tillåta huvudsiten för att content ska laddas men om du blockerar tredjepartssiter där själva spelarkoden ligger så borde du klara dig.

Finns ju såna färdiga webbtillägg som överlagrar CSS för sidan, där man då kan skräddarsy dessa CSS för respektive sajt. CustomCSS för Firefox t.ex. Så, om det bara är CSS som behövs så behöver man inte skriva en specifik plugin för det. Dock krävs det lite kompetens att hitta vilka selektorer man ska gömma och hur så det kan man lämpligen dela i nåt forum kanske för de som är mindre insatta.

Men, kanske fanns det mer specifika förhållanden här som krävde en specifik plugin för detta? Isåfall, go man go!

Permalänk
Avstängd

Nu måste jag gnälla på trägolv: rutigt parkettgolv måste vara det dummaste människan kommit på för långsiktigt tänkande med tanke på alla sprickor och springor som bildas genom åren till skillnad från randigt parkettgolv (jag har båda i min lya och gissa vilken version som ser fräschats ut efter alla dessa år).

Jag borde få hyresavdrag för hur fult och sprickigt mitt rutiga parkettgolv är i vardagsrummet vilket måste ha "missats" av lägenhetsbesiktningen innan jag flytta in - möjligen hade väl besiktaren själv glapp i sin syn! Rutigt parkettgolv kom nog till för att det är så effektivare att lagra och handskas med (små trärutor än långa träbrädor).

Nä, smartlagt klickgolv på sten eller betong är det enda rätta enligt mig!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Rätt där! Jag skulle kollat upp exakta benämningarna innan jag skrev. Cykelpassage är vad jag menade i mitt inlägg, och som ju är den allra vanligaste formen. Här i Karlstad har vi inga cykelöverfarter alls vad jag vet. Det är lite gråzonsutformat vad gäller väljning för cykelpassage, men man kan som cyklist inte förvänta sig att bilarna ska stanna. Cyklisterna har ingen rättighet där (utom efter korsning och rondell), men bilisterna har heller inte rätt att inte ta hänsyn. Såna formuleringar får mig att ta till rejält gubbgnäll. Gör det glasklart vem som har väjningsplikt och inte!

Vad gäller cykelöverfart är det glasklart och där har cyklarna företräde. Vad jag minns en rätt ny form, och som jag inte sett nånstans ännu. Förmodligen vanligare i större städer om jag tolkar ditt gubbgnäll rätt.
Som cyklist hyllar jag förstås den lösningen, men blir det inte framkomligt för bilarna vore ju en bevakad cykelpassage bättre (rödljus-reglerat).

Det enklaste är att utgå från att man alltid lämnar företräde till cyklister och fotgängare oavsett passage. Hur svårt är det att bromsa ner någon sekund egentligen? Det går ju fortare om cyklisten rullar över än om den ska kliva av och gå, dessutom!

Fattar inte att det är ett problem. Gubbgnäll över och ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Här har jag tre modes..
1 sitter jag i min jeep och det är snö o halt så lägger jag mig i vänster fil då jag vet att jag med all sanolikhet kommer iväg fortare än en tvåhjulsdriven bil.. där med kan fler hinna över korsningen.

2 jag åker min A till B bil och Jag ser att framförvarande varit distraherad av telefon, eller kass fil-hållning som att den pillar med radio eller bara njuter av omgivningen när jag legat bakom.. då lägger jag mig i vänster fil för att slippa fastna bakom.

3 jag åker i min sommarbil som är en sleeper och jag ser en kul bil i filen framför, då växer hornen... Det är alltid kul att rejsa en potent bil i halvmiljonsklassen och uppåt och de blir frånåkta av en gammal 90tals bil Då ler jag en halvtimma efteråt. hihi

1. Gör så om jag ligger ensam i högerfilen så offrar jag varje dubb jag har i vinterdäcken för att bräcka dig.

2. Jag picklar aldrig med något medans jag kör så ligg kvar bakom mig du vid rödljusen.

3. (Håller med dig)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Tog bort ett litet sidospår angående vilken sorts flaggor som du är tillåten att ha på din student.
Det hela lät väldigt rörigt och märkligt 🤔

Edit:

Citat:

Tillåt mig då gnälla lite på trögtänkta moderatorer 😉

Gnäll på men gör det då på rätt ställe:

Citat:

§11 Synpunkter på moderering eller webbplatsen
Om du har synpunkter på ett enskilt modereringsfall får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret. Skriv inte om det i forumet. Mer allmänna synpunkter på forumet eller webbplatsen i övrigt går det däremot bra att lämna genom att skapa en tråd i forumdelen Feedback.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beginner:

1. Gör så om jag ligger ensam i högerfilen så offrar jag varje dubb jag har i vinterdäcken för att bräcka dig.

2. Jag picklar aldrig med något medans jag kör så ligg kvar bakom mig du vid rödljusen.

3. (Håller med dig)

hihi

Med 2ton marktryck, 4wd med lamelldiffar och diffspärrar vid behov.. på det grovmönstrade dubbade däck och 200hk så är det inte många som kommer iväg fortare än mig i snö o halka. Så det är därför jag tar tomma filen för att se till att fler kommer över

Det låter bra, då kan jag falla in bakom i lugn o ro Med skodan har jag aldrig bråttom. hahaha

japp.. visst är 3an skojsig

Permalänk
Inaktiv

Finns det någon som kan svara på varför vissa människor är så korkade att de kör med avställda motorcyklar? Även avställda bilar.... Inte gamla utan bilar o mc som är bara 4-5år gamla
Ibland får man lust att trycka till dem lite så de inte kan få ut skadeersättning på försäkringen.