PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

Ingen som har hört från Power?

ingenting än.

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

Ingen som har hört från Power?

Kan tänka mig att de börjar ringa någon gång efter 15-16, då de flesta jobbar och faktiskt kan svara i telefon. (Ja, jag är medveten om att andra jobbar shift, men majoriteten jobbar nog ändå dagtid.)

Permalänk
Skrivet av Snazethebaze:

Kan tänka mig att de börjar ringa någon gång efter 15-16, då de flesta jobbar och faktiskt kan svara i telefon. (Ja, jag är medveten om att andra jobbar shift, men majoriteten jobbar nog ändå dagtid.)

Aa, skulle vara bättre om de skulle bara maila så skulle man ha hela dagen på sig.

Permalänk
Skrivet av BeratMost:

Aa, skulle vara bättre om de skulle bara maila så skulle man ha hela dagen på sig.

Kan hända att de kommer vilja lägga beställningen över telefon, så svarar man inte/säger nej så ringer de upp nästa person på listan. På Elgigantens senaste utlottning så hade du ju bara ett fåtal timmar på dig att använda koden innan den blev inaktiv.

Permalänk

Mitt paket blev felsorterat efter att ha landat hos ombudet.. PostMord slår till igen!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk

Verkar vara borta nu! Det gick snabbt!

Permalänk
Medlem

Redan slut på Webbis... Stod 50 i lager. Men tomt så fort jag kom till kassan.

Permalänk
Medlem

Order lagd på Webhallen, får se om det går igenom och den skickas.

Permalänk

Tack!! Fått bekräftelse på mail iallafall!

Permalänk
Medlem

Lyckades nästan lägga ordet på Webhallen... Köpet är registrerat på Klarna. Men inte fått Orderbekräftelse på mail eller i kundprofilen...

Edit: bekräftat av supporten att mitt köp ej gick igenom.

Permalänk
Medlem

Damn, vilket tryck det är på maskinen. Går allt till scalpers eller det nån som faktiskt får tag i nån?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Folk börjar få tag i det, såg att game i uk skulle få in till sina fysiska butiker idag, så går framåt för den som väntar.

Permalänk
Skrivet av Mono:

Damn, vilket tryck det är på maskinen. Går allt till scalpers eller det nån som faktiskt får tag i nån?

Väldigt högt tryck, men får ändå säga att släppen blir mer frekventa än tidigare. Men vi ser nog på en fortsätt situation en lång tid framöver. Efterfrågan är flera gånger större än tillgången. De flesta större aktörerna har faktiskt börjat införa lite anti-scalp lösningar. Men som med allt annat kan man ändå kringgå det om man lägger ner tid och möda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snazethebaze:

Väldigt högt tryck, men får ändå säga att släppen blir mer frekventa än tidigare. Men vi ser nog på en fortsätt situation en lång tid framöver. Efterfrågan är flera gånger större än tillgången. De flesta större aktörerna har faktiskt börjat införa lite anti-scalp lösningar. Men som med allt annat kan man ändå kringgå det om man lägger ner tid och möda.

Ja det är ju skönt iaf. Bra att det finns såna här trådar.
Man är rätt lyckligt lottad känner jag, bokade 1½ år innan release på Webhallen och fick min på release.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Nu har även NetonNet börjat skicka ut sina beställningar från tidigare idag.

Permalänk
Skrivet av Snazethebaze:

Nu har även NetonNet börjat skicka ut sina beställningar från tidigare idag.

Samma här, min skickades nu!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 7 5700X3D Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile Headset: SteelSeries Arctis Nova 7 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

"Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner."

Ser ut som min order från Webhallens 14:30 släpp faktiskt kom igenom! Kanske till och med har den imorgon 🎉

Klockan 15:31 så skickades min order från Webhallens Central lager!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Samma här, min skickades nu!!

MIn är också skickad.

Permalänk
Medlem

Elgiganten verkar vara igång med att skicka dom med.

Permalänk

fortfarande inget från power.se?

Permalänk
Skrivet av BeratMost:

fortfarande inget från power.se?

Jag har inte hört något, hoppas de meddelar när vinnaren är vald iaf, vill inte sitta och vänta i evigheter

Permalänk
Medlem

Beställde från Webhallen i torsdags 17/6 och fick det dagen efter. Hade inte väntat att ens få tag på en konsol, inte nog med att det skulle komma fram dagen efter.

Permalänk
Medlem

Nu verkar min ratchet&clank bundle vara på väg från elgiganten.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Satan, att man alltid ska vara någon minut sen

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Satan, att man alltid ska vara någon minut sen

Någon minut sen?

Permalänk

fortfarande inget från power.se....

Permalänk
Medlem

Förväntar mig inget drop ikväll iallafall, ska F5 sönder den här sidan så ofta jag kan imorgon 9-10

Permalänk
Medlem

Jäkla tryck det är på den här trots att det typ inte finns något kul att spela på den knappt.
Vad är det ni suktar efter att spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Jäkla tryck det är på den här trots att det typ inte finns något kul att spela på den knappt.
Vad är det ni suktar efter att spela?

Man kan ju spela PS4 spel på den också, så även om det bara finns några få PS5 spel man är intresserad av just nu finns det fortfarande en hel del att spela. Dessutom är flera av PS4 spelen bättre på PS5, då de kan spelas i upp till 4K/60fps.