Bethesda: "The Elder Scrolls VI fortfarande i designfasen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Arena: 1994

Daggerfall: 1996

Morrowind: 2002

Oblivion: 2006

Skyrim: 2011

TESVI: ??? Designfasen ??? WTF ???

Med tanke på hur många kopior som Skyrim sålt, och vilket "cash cow" det varit för Bethesda, blir man ju inte direkt imponerad. Får hoppas att Microsoft kan få fason på skiten, behöver nog städas ur en del både vad gäller management och gamla anställda som suttit för länge.

Bethesda har jobbat med mer än bara TES under den tidsperioden. Fallout 4 släpptes 2015, Fallout 76 2018, och efter det har de jobbat på Starfield, som för tillfället är planerat för 2022.

Verkar snarare så att det tar tid för nästa TES för att de valde att göra 2 fallout spel efter varandra, och en ny IP därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vem skall kunna annat än spekulera på den frågan här?

Fallout 76 användare kanske?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Jo, moddar som adresserar just det kan göra precis det.

Ja, problemet är ju just det, att det inte existerar någon mod som kan göra att combat blir någorlunda vettig. Eller du kanske sitter på nån egen hemmagjord-mod? I så fall får du gärna lägga upp den på nexus bland de andra moddarna för allmänheten.

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls VI är det enda spel jag verkligen ser fram emot (pga att Skyrim är min absoluta favorit någonsin), men det är uppenbart att det kommer dra ut något fruktansvärt på tiden. 5-10 år till skulle inte förvåna mig faktiskt. Får hoppas Shirley Curry lever lika länge som min farmor gjorde, så Shirley hinner uppleva det.

Att det fortfarande är i designfasen är ett extremt uselt tecken, men inte förvånande.

Jag önskar att de kastade Fallout 76 (det enda Falloutspel jag aldrig brytt mig om att testa) i kanalen och flyttade över alla resurser därifrån.

Starfield, visst, har inget emot det, annat än att det äter resurser som kunde läggas på Elder Scrolls VI istället.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Man kan göra precis vad man vill och det låter kanske som en bra grej men det gör att man aldrig behöver välja vad som ska prioriteras, vad som ska göra ens karaktär och spelstil unik. Arch mage blandat med Dark Brotherhood och Thieves Guild hade inte fungerat i Morrowind för där hade man reputation t.ex.

Jag är med på vad du menar men tycker inte att det gör något, jag sätter upp mina egna regler för mina karaktärer. Bara för att jag KAN göra vad som helst betyder inte att jag gör det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Arena: 1994

Daggerfall: 1996

Morrowind: 2002

Oblivion: 2006

Skyrim: 2011

TESVI: ??? Designfasen ??? WTF ???

Med tanke på hur många kopior som Skyrim sålt, och vilket "cash cow" det varit för Bethesda, blir man ju inte direkt imponerad. Får hoppas att Microsoft kan få fason på skiten, behöver nog städas ur en del både vad gäller management och gamla anställda som suttit för länge.

De har "drabbats" av MMO-sjukan (även om jag älskar MMOs ).
Precis som vi troligen aldrig ser ett Warcraft 4 så är incitamenten för ett TES VI inte så stora när ESO ångar på.
Visserligen så delar inte ESO och TES tidsperspektivet (tillskillnad mot WoW och W4) men att ha två kassakor inom samma fantasiuniversum och konkurrera mot varandra brukar inte gillas av de som räknar pengarna.

Permalänk
Medlem

Om de bara är i designfasen tänker jag inte ge upp hoppet om att det blir ett Skyrim 2 istället.

Tänk Skyrim med uppdaterade miljöer för next-gen, i en mer levande värld och bättre innehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Man kan göra precis vad man vill och det låter kanske som en bra grej men det gör att man aldrig behöver välja vad som ska prioriteras

Det är ju det som är så bra! Man slipper vara intvingad i en roll, eller mall. Jag ogillar spel som tvingar mig att spela på ett visst sätt.

Man kan ju själv sätta upp regler för vad man ska/får/kan göra om man vill begränsa sig. T ex att inte använda magi eller bara hålla sig till ett visst område, eller bara interagera med vissa raser. Skyrim är fritt!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Elder Scrolls VI är det enda spel jag verkligen ser fram emot (pga att Skyrim är min absoluta favorit någonsin), men det är uppenbart att det kommer dra ut något fruktansvärt på tiden. 5-10 år till skulle inte förvåna mig faktiskt. Får hoppas Shirley Curry lever lika länge som min farmor gjorde, så Shirley hinner uppleva det.

Att det fortfarande är i designfasen är ett extremt uselt tecken, men inte förvånande.

Jag önskar att de kastade Fallout 76 (det enda Falloutspel jag aldrig brytt mig om att testa) i kanalen och flyttade över alla resurser därifrån.

Starfield, visst, har inget emot det, annat än att det äter resurser som kunde läggas på Elder Scrolls VI istället.

Jag håller med dig om att Skyrim är det bästa spelet som har gjorts men jag är mycket intresserad av Starfield.

Permalänk
Lego Master

Jag vill bara ha ett next-gen Fallout 4, open world single player utan en massa cosmetics-skit från 76. Men det är väl bara jag.

Alltså tro inte att jag inte gillar Skyrim, that shit's awesome. Men Fallout in my <3.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Om de bara kunde leverera allting som alltid utlovas och fixade alla gamla buggar som har följt med sedan Morrowind kunde de ha besparat sig all kritik. De tar lång tid på sig att göra spelen och ändå är de i så dåligt skick varje gång. Total inkompetens och skeva prioriteringar.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att det antagligen kommer att ta runt 7 år att lansera ett halvfärdigt spel?
Plocka ombord moddingcommunityt på en gång och de lär ha ett helt färdigt spel på 3 år.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Tror man ska ta det uttalandet med en smula salt "designfas" kan ju vara allt från storyboards till faktisk design av miljöer i 3D-program. Kommer ihåg innan Skyrim släpptes då hette det att spelet låg långt bort sen kom det ändå några månader senare.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem

Bethesda skulle gjort sig själv en tjänst och tagit vara på hur folk älskar att modda deras spel.

Utlyst tävlingar med ordentliga prispengar osv för bästa mod i olika kategorier.

Deras spelmotor är kass, men inte lika kass som att dom inte gjort ovanstående. Helt obegripligt faktiskt.

Tänk så många utvecklare dom hade hittat genom det.
Tänk vilken enorm goodwill.
Tänk vad vi som spelar spelen hade vunnit på det.
Och så mycket mer.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Bethesda skulle gjort sig själv en tjänst och tagit vara på hur folk älskar att modda deras spel.

Utlyst tävlingar med ordentliga prispengar osv för bästa mod i olika kategorier.

Deras spelmotor är kass, men inte lika kass som att dom inte gjort ovanstående. Helt obegripligt faktiskt.

Tänk så många utvecklare dom hade hittat genom det.
Tänk vilken enorm goodwill.
Tänk vad vi som spelar spelen hade vunnit på det.
Och så mycket mer.

Det är inget fel på spelmotorn. Bethesda är bara totalt odugliga med att göra spel med den. Andra företag har gjort spel med samma motor utan alla problemen som Bethesdas spel har. Det största felet med Bethesda är att de kör med "good enough" och den nivån är alldeles för låg.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det är inget fel på spelmotorn. Bethesda är bara totalt odugliga med att göra spel med den. Andra företag har gjort spel med samma motor utan alla problemen som Bethesdas spel har. Det största felet med Bethesda är att de kör med "good enough" och den nivån är alldeles för låg.

Beror det inte på att deras open world spel är väldigt komplexa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Fallout 76 användare kanske?

Så en Fallout 76 spelare skulle sitta på information om nästa Elder scrolls titel då? För det måste bli som Fallout 76?
Precis som Morrowind blev som Redguard.. eller vänta nu

Nej, det finns redan ett Elder scrolls online som sprudlar med spelare.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det är inget fel på spelmotorn. Bethesda är bara totalt odugliga med att göra spel med den. Andra företag har gjort spel med samma motor utan alla problemen som Bethesdas spel har. Det största felet med Bethesda är att de kör med "good enough" och den nivån är alldeles för låg.

Bethesda gör dock fantastiska öppna världar och hur fria och öppna deras spel är till att man får göra exakt vad man vill och att de släpper en så pass fria tycker jag är helt fantastiskt så där lyckas de verkligen. Jag tycker Bethesda gör mycket rätt med sina spel och jag tror snarare från vad jag har sett av studion att det är en grupp perfektionister sett till världen berättelserna uppdragen och allting de skapar i spelen jag tyckte personligen att Skyrim var ett fantastiskt spel för de som gillar Fallout är givetvis en öppen värld där fantastisk också men jag är inte lika förjust i serien totalt sett.

Permalänk
Avstängd

Hoppas på förbättringar vad gäller AI och combat. Där är dessa spel hyfsat svaga.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Beror det inte på att deras open world spel är väldigt komplexa?

Skrivet av Sorten:

Bethesda gör dock fantastiska öppna världar och hur fria och öppna deras spel är till att man får göra exakt vad man vill och att de släpper en så pass fria tycker jag är helt fantastiskt så där lyckas de verkligen. Jag tycker Bethesda gör mycket rätt med sina spel och jag tror snarare från vad jag har sett av studion att det är en grupp perfektionister sett till världen berättelserna uppdragen och allting de skapar i spelen jag tyckte personligen att Skyrim var ett fantastiskt spel för de som gillar Fallout är givetvis en öppen värld där fantastisk också men jag är inte lika förjust i serien totalt sett.

Det här summerar Bethesda.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det är ju det som är så bra! Man slipper vara intvingad i en roll, eller mall. Jag ogillar spel som tvingar mig att spela på ett visst sätt.

Man kan ju själv sätta upp regler för vad man ska/får/kan göra om man vill begränsa sig. T ex att inte använda magi eller bara hålla sig till ett visst område, eller bara interagera med vissa raser. Skyrim är fritt!

Skrivet av backfeed:

Jag är med på vad du menar men tycker inte att det gör något, jag sätter upp mina egna regler för mina karaktärer. Bara för att jag KAN göra vad som helst betyder inte att jag gör det.

Mjo men det blir ju egentligen inte särskilt bra ur ett traditionellt RPG-perspektiv, ens agerande ska ju någonstans ha konsekvenser. Som det är kan man blanda gott och ont osv, det BORDE inte gå ihop sig egentligen och att spelaren själv får sätta upp konstgjorda regler är ju meh. Jag kan absolut förstå att det finns många som tycker bättre om det men är det en sak jag skulle velat att Skyrim gjorde annorlunda så är det just att det skulle finnas mer RPG-element till det, även om det är ett spel jag håller mycket nära hjärtat.

Skrivet av Boredbynoobs:

Ja, problemet är ju just det, att det inte existerar någon mod som kan göra att combat blir någorlunda vettig. Eller du kanske sitter på nån egen hemmagjord-mod? I så fall får du gärna lägga upp den på nexus bland de andra moddarna för allmänheten.

Vad är det som gör combat "stelt"? Är det exempelvis animationerna så finns det en uppsjö av allt möjligt som höjer upplevelsen från vanilla, behöver ju bli mer specifikt. För mig räcker det med nya ljud, typ TK Combat och eventuellt Lock On om man vill ha en upplevelse som liknar Dark Souls mer. Som sagt var, det är ganska brett att bara säga att det är stelt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Mjo men det blir ju egentligen inte särskilt bra ur ett traditionellt RPG-perspektiv, ens agerande ska ju någonstans ha konsekvenser. Som det är kan man blanda gott och ont osv, det BORDE inte gå ihop sig egentligen och att spelaren själv får sätta upp konstgjorda regler är ju meh. Jag kan absolut förstå att det finns många som tycker bättre om det men är det en sak jag skulle velat att Skyrim gjorde annorlunda så är det just att det skulle finnas mer RPG-element till det, även om det är ett spel jag håller mycket nära hjärtat.

Hmm, men det finns säkert moddar som gör det snävare och jobbigare om du vill ha det så.

Själv avskyr jag när spel tvingar mig att spela på ett visst sätt. Jag har spelat flera av Far Cry-spelen, och där blir man tvingad till saker eftersom spelutvecklarna inte haft fantasi nog att tänka ut annat än en linjär story och inte accepterar att spelaren vill göra nåt annat. I 5:an, t ex, blir man övernaturligt infångad gång på gång, utsatt för prövningar hos fienden, som ändå i ren idioti släpper en fri varje gång. Det förstör spelet så mycket att jag vid första spelomgången stängde av, avsinstallerade och undvek att spela vidare under flera månader. Sen hittade jag moddar som löste en del andra problem och därefter har jag spelat igenom det och har nu en verkligt fri värld att gå runt i, men nu utan uppdrag och utmaningar. Vill jag spela om det måste jag gå igenom de tvingade momenten som jag hatar, ännu en gång.

I Skyrim slipper man allt sånt, och det är en stor del i att jag återvänder till det gång på gång genom åren!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Deprimerande att de inte kommit längre i utvecklingen, blir väl lanserings spel till nextgen.

Permalänk
Medlem

För mig summerar inte det här Bethesda för mig är Elder Scrolls VI Skyrim ett fantastiskt spel jag har över 1000 timmar i det spelet testat lite mods men de absolut flesta av de 1000 timmarna är helt utan moddar. Det finns absolut buggar i spelen men Fallout 76 var absolut inte vad fans hade förväntat sig men jag tycker att det somkännetecknar en riktigt bra studio det är att de vågar göra något som de vill även om de vet att det inte kommer bli väl mottaget så gör de vad de vill och de har en studio som tillåter dem att ta risker och att misslyckas och det kännetecknar för mig en riktigt bra arbetsplats att de får vara kreativa och göra vad de vill och inte är tvingade att göra det som de vet att det finns en efterfrågan på. Jag tycker att spelare borde se det som hälsosamt och se det som positivt faktiskt. Kritiken har absolut varit enorm emot Bethesda det ska jag inte förneka att ge feedback på det man känner är fel är givetvis inte fel men jag tycker också att man ska ha den största respekt för de som skapar spelet och det spel som de faktiskt har skapat även om man inte själv gillar det sen och ge konstruktiv feedback på vad man själv känner det har jag ingenting emot men det behöver inte gå över i hat och i memes som det tenderar att göra en hel del Det intensiva hätska klimatet idag gör också att de som faktiskt gillar deras beslut inte vågar träda fram på samma vis utan jag tycker att vi behöver ha en mer balanserad diskussion. När det kommer till vissa kreativa beslut som exempelvis dialogen i Fallout 4 tycker jag att det behöver inte nödvändigtvis vara fel och det ger en spänning i dialogen givetvis och också en möjlighet i att bli besviken på vad ens karaktär säger givetvis men det behöver inte hellre vara fel känner jag för om man kreativt är ute efter att den som spelar ska känna den spänningen och bli besviken eller positivt överraskad då anser jag att det var ett korrekt beslut sen att en stor mängd fans inte gillar det är givetvis en annan sak och Bethesda har uppenbarligen lyssnat på det i Fallout 76 så att det är inte som så att de inte lyssnar på de som spelar deras spel uppenbarligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

För mig summerar inte det här Bethesda för mig är Elder Scrolls VI Skyrim ett fantastiskt spel jag har över 1000 timmar i det spelet testat lite mods men de absolut flesta av de 1000 timmarna är helt utan moddar. Det finns absolut buggar i spelen men Fallout 76 var absolut inte vad fans hade förväntat sig men jag tycker att det somkännetecknar en riktigt bra studio det är att de vågar göra något som de vill även om de vet att det inte kommer bli väl mottaget så gör de vad de vill och de har en studio som tillåter dem att ta risker och att misslyckas och det kännetecknar för mig en riktigt bra arbetsplats att de får vara kreativa och göra vad de vill och inte är tvingade att göra det som de vet att det finns en efterfrågan på. Jag tycker att spelare borde se det som hälsosamt och se det som positivt faktiskt. Kritiken har absolut varit enorm emot Bethesda det ska jag inte förneka att ge feedback på det man känner är fel är givetvis inte fel men jag tycker också att man ska ha den största respekt för de som skapar spelet och det spel som de faktiskt har skapat även om man inte själv gillar det sen och ge konstruktiv feedback på vad man själv känner det har jag ingenting emot men det behöver inte gå över i hat och i memes som det tenderar att göra en hel del Det intensiva hätska klimatet idag gör också att de som faktiskt gillar deras beslut inte vågar träda fram på samma vis utan jag tycker att vi behöver ha en mer balanserad diskussion. När det kommer till vissa kreativa beslut som exempelvis dialogen i Fallout 4 tycker jag att det behöver inte nödvändigtvis vara fel och det ger en spänning i dialogen givetvis och också en möjlighet i att bli besviken på vad ens karaktär säger givetvis men det behöver inte hellre vara fel känner jag för om man kreativt är ute efter att den som spelar ska känna den spänningen och bli besviken eller positivt överraskad då anser jag att det var ett korrekt beslut sen att en stor mängd fans inte gillar det är givetvis en annan sak och Bethesda har uppenbarligen lyssnat på det i Fallout 76 så att det är inte som så att de inte lyssnar på de som spelar deras spel uppenbarligen.

Du tror inte att du skulle kunna använda interpunktion och dela upp dina inlägg i stycken? Det blir bara en stor vägg med text som blir ganska jobbig att läsa. Bara ett tips.

Videoklippen jag delade tar upp det som jag tycker är fel med Bethesda. Kollade du på dem? Då denna diskussion dyker upp vid varenda Bethesda-nyhet tyckte jag att dessa videor talar för sig själva. Istället för att bara upprepa samma sak.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Du tror inte att du skulle kunna använda interpunktion och dela upp dina inlägg i stycken? Det blir bara en stor vägg med text som blir ganska jobbig att läsa. Bara ett tips.

Videoklippen jag delade tar upp det som jag tycker är fel med Bethesda. Kollade du på dem? Då denna diskussion dyker upp vid varenda Bethesda-nyhet tyckte jag att dessa videor talar för sig själva. Istället för att bara upprepa samma sak.

Det gjorde jag faktiskt och jag vet också att den här diskussionen dyker upp och jag är väl medveten om att det finns vissa buggar som är samma sen Morrowind och in i Skyrim exempelvis att man faller genom marken som jag kallar det eller att någon flyter omkring i Fallout 4 det är givetvis inte buggar som ska finnas där.

Ett Bethesda spel är bra tycker jag för den totala friheten man har att gå vart man vill och sen gillar jag även världen i Elder Scrolls sen det tekniska bakom och buggar som finns i spelet det är för mig en annan del och jag spelar det till trots eftersom att jag gillar vad de gör med själva världen och allting de skapar i världen och tonen i världen och friheten man har det är det här som jag tycker är extremt bra med vad BGS gör.

När det gäller själva rösten i Fallout 4 tycker jag att det var ett steg i rätt riktning det var rätt att föra in en röst och jag förstår inte riktigt ramaskriet kring det för det ser vi i hur många andra spel som helst så att jag ser inte ramaskriet med att de förde in en röst Finns det något man tycker kunde varit bättre är det absolut relevant och framföra sin åsikt till Bethesda om man vill det

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad är det som gör combat "stelt"? Är det exempelvis animationerna så finns det en uppsjö av allt möjligt som höjer upplevelsen från vanilla, behöver ju bli mer specifikt. För mig räcker det med nya ljud, typ TK Combat och eventuellt Lock On om man vill ha en upplevelse som liknar Dark Souls mer. Som sagt var, det är ganska brett att bara säga att det är stelt.

Skyrim har bland det sämsta combat jag har provat på i något spel personligen. Men om du verkligen tycker Skyrim har bra combat ska jag inte ens försöka övertyga dig, smaken är som baken

Permalänk
Medlem

Det är rätt så listigt att Bethesda öppnar upp så mycket, man vill ju som spelare maxa massa olika skills från olika träd och göra quests från olika factions osv. Det är helt OK för TES-spelen, jag tycker också att det är kul att spela mer linjära spel som Baldurs Gate, det är bra att det finns olika modeller för RPGn.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Jag är aldrig taggad på något Bethesda gör, deras bästa spel senaste åren är enligt mig Fallout: New Vegas, och det gjorde inte ens av dem (utan Obsidian Entertainment).

För mig var det moddare som gjorde Skyrim till något att ha, så det är för mig ett jädra under att Todd Howard är kvar i bolaget med tanke på hur mycket lögner den killen klämmer ur sig.

Vad bitter du låter, du tror inte för en sekund att det snarare är så att han sagt det Zenimax ville han skulle säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Vad bitter du låter, du tror inte för en sekund att det snarare är så att han sagt det Zenimax ville han skulle säga?

Jag kan bara gå utifrån vad jag vet, du spekulerar väldigt vilt nu, och det är Todd Howard som stått och ljugit oss rakt upp i ansiktet inte någon på ZeniMax Media.

Så länge vi inte får reda på att det stått någon med en pistol emot hans tinning så är det hans ord och ingen annans.