AMD:s marknadsandelar för grafikkort störtdyker i Sverige

Permalänk
Medlem

Jag har kört Nvidia sedan 2013/14. Senaste AMD jag hade var ett 7870. Sedan dess har det blivit Nvidia för jag tycker de har legat steget före i prestanda/energi förbrukning. På senare tid ligger ju Nvidia steget före ang Ray Tracing, så det får bli Nvidia närmast nästa ggn med. Har ett RTX 2060 och nästa blir nog ett RTX 2070.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nvidia är mycket bättre för mining just nu. Troligtvis mycket det som påverkar.

Är det även nu efter deras låsning?

Skrivet av hakd:

Inget att undra över.. Köper man 3xxx serien så kan man mina tillbaka xantal tusenlappar på inköpet.
Tror inte folk bryr sig om RTX särskilt mycket så svårt att tro att Nvidia vann på det.

Nja RTX och Ray Tracing överlag har varit en gimick som jag gör att folk går över till Nvidia än just AMD. Om priset är ish samma, men den enda ger 50% bättre eller mer Ray Tracing prestanda då kommer folk lätt välja Nvidia oavsätt om de kommer spela de spelen eller inte.

Nvidia är bra på gimmicks och marknadsföra dessa, något AMD tyvärr ligger efter fortfarande.

Dock är konkurrans bra. DLSS och Async Reprojection kom till Linux för några veckor sedan, lite väl passande när AMD plötsligt började piska de i prestanda och drivrutinskvalite på Linux. Tidigare så var Nvidia helt tysta på den fronten och nya feature sets för Wayland.

https://www.gamingonlinux.com/2021/06/nvidia-4704201-for-linu...

Själv så lär jag köra på AMD i fortsättningen så länge priset och deras drivrutiner fortsätter vara öppna, rätt trött på säkerhetsproblemen Nvidia hade och att man blir helt knuten till Nvidias drivrutiner och deras release schedules. Börjar de släppa öppet då kan vi snacka, men tills dess så no thank you, camp green no longer.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Är det även nu efter deras låsning?

Vet ej. Men det gick att gå runt senast jag läste om det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

Det är konstaterat att det är vBIOS från AMD som är problemet. Enbart de med en viss verison av bios:et har felet.
XFX Merc korten har dessutom dubbla biosbanker som flashash som en, så fungerande vBIOS från t.ex. MSI's kort (som hade kvar den äldre versionen) fungerar inte =/

Detta låter intressant, men jag hittar ingen bra information om krånglande vBIOS för 6000 serien.
Har du någin länk man kan läsa in sig på?

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: ASUS ROG STRIX X670E-F Gaming Wifi | CPU: AMD Ryzen 7800X3D | CPU-kylare: Noctua NH-D15S | RAM: G.Skill 6000 CL30 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Crucial T700 2TB + Samsung 9100 Pro 4 Tb | PSU: Corsair RM850 | Chassi: Fractal Design Torrent | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Så AMD har sålt 1 grafikkort och Nvidia 9 då?

Mina gamla R9 390 och ett R9 290 rullar fortfarande i mina barns maskiner och har inte haft minsta bekymmer. Kan till och med köra de flesta spel i 1080p utan att de klagar fortfarande. Samtidigt har jag själv på mitt 1080ti haft drivrutiner som gjort spel stundtals ospelbara eller där fönster i windows som drogs över skärmen inte rensades så det såg ut som en lång orm :)... Så jag undrar lite om det är någon specifik kombination som ställer till det när det blir strul då det kan vara så olika.

Kan ha varit någon kombination som strulade så klart. Länge sedan jag övergav det sjunkande röda skeppet. Men som man också brukar säga, du kan inte skriva vArM Dator utan AMD .

Skrivet av Siimuliize:

Inget strul här så inget att klaga över. Tråkigt för dig om det strular. Vad exakt strular i drivisarna?

Inget strul nu, men kör ju nvidia sedan länge. Klockrent sedan gtx 580 tiden, SLI till och med då det begav sig.

Skrivet av SuperSverker:

Men sluta, det är en gammal sanning från 4000-serien (GAMLA 4000-serien).
Letar du efter russin kommer du hitta russin, hade du lagt dina Nvidia-kort under samma förstoringsglas så är det försummad skillnad (Jag har haft subjektivt sett bättre stabilitet med AMD, dock kör jag främst Linux det senaste så det är inte relevant då Nvidia ligger årtal efter på den sidan)

Edit*
Blev lite väl dumt inlägg från min sida. Självklart är det skillnad mellan tillverkare, där en större budget ger ett större mjukvarustöd och antagligen snabbare release med fixes.
Personligen så har jag under alla år jag haft AMD (Endast kört Nvidia senaste året) inte haft några som helst större problem, men det kan självklart vara så att jag är en i miljarden som kunnat köra mina kort utan problem, eller att jag helt enkelt inte letar efter drivrutinsproblem...

Haha, det var faktiskt ett HD 4850 jag hade sist från AMD. Efter det aldrig mer som sagt. Svor en döskalle ed då jag bytte ut kortet.

Skrivet av Mono:

Hade aldrig några problem med AMD då jag hade HD7950 och inga problem nu med mitt Vega 56.
Vad för AMD-kort hade du om du hade så mycket problem?

Ett Sapphire HD 4850 var det. Levde om som fan och bråkade hela tiden.

Permalänk
Medlem

Är försäljningsandelen i antal eller värde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

Det är konstaterat att det är vBIOS från AMD som är problemet. Enbart de med en viss verison av bios:et har felet.
XFX Merc korten har dessutom dubbla biosbanker som flashash som en, så fungerande vBIOS från t.ex. MSI's kort (som hade kvar den äldre versionen) fungerar inte =/

Det är alltså referenskorten som har/hade problematiken?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Jag är en miner och har på grund av den dåliga minnesbandbredden på 6xxx-kort helt struntat i AMD. Dåliga miningkort i den serien helt enkelt. 5700xt, Vii, Nvidia 3060Ti samt 3070 finns i min miningpark. Jag tror det är en orsak till att AMD halkar efter. Stora feta miningindustrier köper bara i princip Nvidia idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Jag jämförde inte med RTX3080 utan med 6800XT som överklockad ligger mycket nära 6900XT i prestanda

Poängen var att 6800XT inte är hack i hälarna med ett 6900XT. När jag tänker efter var det nog inte en rättvis jämförelse, då jag körde ett stock 6800 XT mot ett 6900XT Red Devil.
Jag har haft både 6800XT, 6900XT, 3080 och 3090.

3080't var snabbare i nästan allt jämfört med 6800XT (Detta var dock utan SAM).
6900XT't är snabbare (för mig iaf) än 3090 i mer än hälften av spelen jag testat med SAM påslaget.
Hade korten kostat lika mycket hade jag aldrig sålt 3090 för att gå till ett 6900XT, eller rättare sagt hade jag vetat om hur pass mycket priserna skulle skena så hade jag inte bytt, då man får mycket annat godis med nVidia.

Fick dock mitt 6900XT Red Devil från Butik för 13 000:-
Blev oerhört missnöjd med Radeon VII och 5700XT. Tycker det här är första gången som AMD har något att slåss mot nVidia med.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vad är det för fel du refererar till? Har kört mitt 6800 XT i ett halvår snart och inte haft några problem över huvud taget.

Kan ju var så att det strulat förut, lite så är det för mig. Hade ett par RX580 men drivisarna var halvslappa, speciellt kontrollpaneler och grejer som inte fungerade som dom skulle. Och har man blivit bränd av ett företag köper man kanske inte av dom igen, även om dom blivit objektivt bättre.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

XFX har skruvat upp boosten på 6900XT till 2495MHz i en begränsad upplaga! Kanske fler tillverkare som gjort det eller jag har missat något?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Viking
Skrivet av Loddgrimner:

AMD snackade om att de inte skulle ha leveransproblem då i förra hösten, facit säger att det var fel.

Det har de dock aldrig sagt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Vi får ju inte glömma att kryptominers föredrar Nvidia korten. Biosen som drar ned hashraten går ju att fixa 😃
Nvidia är bättre för kryptogrävare och de flesta använder Nvidia enbart på grund av det.
Min kollega har 7 RTX kort i sin rig och är ingen gamer.
Ja, tokigt, men det är ju ett fritt land.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

AMD hade sålt 5x fler kort minst om dom hade varit bättre på mining än Nvidia. Sämre efficiency watt/hash, och priset på korten är inte billigare än Nvidias heller som dom brukade vara förr. Ett radeon 5700 ger ca 15% mindre hashrate än 6800/6900/xt men drar 50% av elen(biosmod), kostar 50% eller mindre (beg) va ett nytt 6800 gör. Finns en anledning att gamla 5700 kort gick för mer än nypris på tradera etc...

Permalänk

En stor fördel för Nvidia skulle jag säga är deras NVENC-del. I dessa streamingens tider och videoredigering, formatkonvertering etc så är det verkligen guld värt. Skall man upp i samma prestanda som NVENC kan prestera i upplösningar över 1080p, så behöver man kliva upp på workstation-cpuer över 16c. Gärna dubbla sådana.
Jag tillhör en skara som kanske inte hörs på just SweClockers forum så ofta, då jag inte spelar så mycket utan använder dator och grafikkort för kommersiella sändningar och bildbearbetning.
Jag hade gärna köpt ett AMD-kort om det kunde koda h.264/h.265 vettigt. Men det kan de inte och då är bäst prestanda för pengarna faktiskt Nvidia.
Hade inte NVENC vart så bra som det är, speciellt i högre upplösningar, så hade jag hellre lagt pengarna på en tung Threadripper-maskin och kört x264 än att försöka få till något med AMD. Tyvärr.
Skall det spelas så känns det typ strunt samma, där är AMD väl bra hack i häl och vettigt alternativ för pengen. Hade absolut vart ett alternativ om jag spelade och inte behövde använda GPU-resurserna till annat.

Permalänk
Medlem

Köper personligen gärna ett AMD kort bara priserna lägger sig framåt hösten. Planen var att köpa ett 6800XT eller 6900XT faktiskt men priserna blev ju som de blev så jag lade de planerna på is.

Får se hur prisbilden utvecklas framöver. Kanske blir att man köper ngt under hösten eller så. I värsta fall inväntar jag nästa generation istället, behöver tekniskt sett ändå inte ny GPU innan jag kan få en 42" OLED ändå.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel från min studietid så är marknadsandel oftast en större indikation på vem som levererar mest snarare än vem som har bäst produkter, och så tror jag är fallet även här. AMDs kort är visserligen liiiiite mindre prisvärda, men det det finns inte en chans att AMD tappar marknadsandelar för att deras kort skulle vara sämre. Jag har varit inne på min lokala webhallen 1-2 gånger i månaden och bett dem kolla vad som finns inne, men det har bara varit kort som legat 2-4000 utanför min budget (8k) på båda sidorna, och med den tillgängligheten tror jag inte slutsatsen är att AMDs kort är sämre, utan snarare att nvidia levererar mer än AMD. Typ, 12 gånger mer.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju bara svara för mig själv men priserna och tillgängligheten gör att marknaden är inte normal eller som den brukade vara.
Jag kände att det kvittade vad jag köpte och AMD kan väljas bort pga ovanstående.

Jag har efter mer än 15 år med AMD köpt ett Nvidia kort.
Trist om ett företag får monopol på grafikkort men så har det blivit.

Permalänk
Medlem

äsch, med tanke på hur fuckedup 20/21 är,, så går det inte att säga nånting egentligen. så många andra faktorer som spelar in att det inte spelar någon roll. Vi får se hur det ser ut när det återgår till det normala. Först då kan man väga in dessa siffror.

Rent generellt så känns det så poänglöst med rapporter om hur lagen säljer, när det inte finns kort att köpa till rek pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Jag har kört Nvidia sedan 2013/14. Senaste AMD jag hade var ett 7870. Sedan dess har det blivit Nvidia för jag tycker de har legat steget före i prestanda/energi förbrukning. På senare tid ligger ju Nvidia steget före ang Ray Tracing, så det får bli Nvidia närmast nästa ggn med. Har ett RTX 2060 och nästa blir nog ett RTX 2070.

Tack för informationen

Permalänk

Pratar nog inte för alla men jag upplever AMD som ett märke med dålig kvalitet. Körde länge med AMD-grafikkort men de gick sönder lite för ofta, sen köpte jag ett 1080 och det har hållit bra i 5 år nu och är helnöjd! Har inga planer på att köpa nytt grafikkort just nu men är 95% säker på att även mitt nästa kort blir Nvidia då min upplevelse med dem varit betydligt bättre.

Permalänk

AMD korten har bevisligen lite sämre prestanda och saknar vissa quality of life grejer som DLSS, Nvidia Broadcast osv. (Nu har ju AMD's super resolution äntligen dykt upp men det är ju precis nyss).

Med det i åtanke så måste ju priset vara lägre tycker jag personligen. Jag lägger iaf. inte fler tusenlappar för ett kort med sämre prestanda och mindre features.

Sen har ju marknaden varit sjuk i huvudet ä så det spelar väll in det med.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • MSI 5080 Vanguard SOC • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det börjar bli lager på Grafikkorten. Vi ser nu när AMD kommit ikapp på CPU sidan så minskar priserna och AMD släpper sina billigare modeller. Jag har svårt att först de som är villiga att betala dubbla priset för ett grafikkort om de inte har kortet för sin inkomst.

A är bättre än B är så tråkigt att läsa om i dessa trådar. Gör en egen tråd om det roa er att prata upp ditt köp.

Nu när tillverkningen av bättre noder kommer med så kort mellanrum så blir intresset från min sida mycket svalt med att köpa ett kort som är tillverkat på 7 eller 8nm. Om ett halvår så är produktionen av 4nm i full gång vilket kommer göra att vi kommer se grafikkort med minst 50% mer prestanda mot dagens kort. 16GB och mer grafikminne kommer vara den nya standarden.

(ok minst 50% av kapaciteten går till Iphone telefoner men resterande kommer finnas tillgängligt för AMD, Nvidia och övriga)

såg att du nu får ett 6900XT för 13990kr fortfarande mycket pengar. https://www.webhallen.com/se/product/331192-XFX-Radeon-RX-690...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Någon får gärna förklara men tar man 3070 och 6700 XT så upplever jag att 3070 rent generellt är en objektivt bättre produkt om man tittar på funktioner som raytracing, mjukvara, hårdvaruencoder och dylikt?

Skrivet av talonmas:

95% håller ju med dig så behöver det verkligen förklaras?

Omöjligt att jämföra på ett vettigt sätt med tanke på att priserna är uppåt väggarna nu dock.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Haha, det var faktiskt ett HD 4850 jag hade sist från AMD. Efter det aldrig mer som sagt. Svor en döskalle ed då jag bytte ut kortet.

Du inser att detta är ett kort som släpptes för 13! år sedan och du dömer ut dagens kort utifrån det?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fräckepelle:

En stor fördel för Nvidia skulle jag säga är deras NVENC-del. I dessa streamingens tider och videoredigering, formatkonvertering etc så är det verkligen guld värt. Skall man upp i samma prestanda som NVENC kan prestera i upplösningar över 1080p, så behöver man kliva upp på workstation-cpuer över 16c. Gärna dubbla sådana.
Jag tillhör en skara som kanske inte hörs på just SweClockers forum så ofta, då jag inte spelar så mycket utan använder dator och grafikkort för kommersiella sändningar och bildbearbetning.
Jag hade gärna köpt ett AMD-kort om det kunde koda h.264/h.265 vettigt. Men det kan de inte och då är bäst prestanda för pengarna faktiskt Nvidia.
Hade inte NVENC vart så bra som det är, speciellt i högre upplösningar, så hade jag hellre lagt pengarna på en tung Threadripper-maskin och kört x264 än att försöka få till något med AMD. Tyvärr.
Skall det spelas så känns det typ strunt samma, där är AMD väl bra hack i häl och vettigt alternativ för pengen. Hade absolut vart ett alternativ om jag spelade och inte behövde använda GPU-resurserna till annat.

Gällande h.265 så är det inte så stor skillnad, AMD med RDNA2 ger lite bättre kvalitet vid alla bitrates men det är knappt märkbar skillnad. h.264 vid högre bitrates så är det inte heller någon speciellt skillnad.

Nvidia vinner dock vid h.264 och låg bitrate där kvaliteten är märkbart bättre än motsvarande på AMD. Tyvärr är ju dock kombinationen h.264 + låg maximal bitrate det som i stort sett alla streamingtjänster kör på.

Permalänk
Medlem

Min gissning är att det mest handlar om mining/tillgång. För om man jämför lite snabbt i skrivande stund, så är ett 6700XT för 7000 det bäst du kan köpa i pris/prestanda-väg för 1440p. Nästa anhalt får du betala 10% mer per frame (3060 för 5700 kr). Men då är du också och nosar på lägre inställningar

Förhoppningsvis ger detta AMD lite extra eld i röven så att de kanske tar ner priserna några hundralappar till, så lär det bli åka av (när vi inte längre lever i fantasiland där vilka siffror som helst är ett OK pris för en gpu)

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Känns det relevant för senare kort och serier tycker du?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Du inser att detta är ett kort som släpptes för 13! år sedan och du dömer ut dagens kort utifrån det?

Det är också någon form av otur för jag hann äga några 4850 och ingen av dem krånglade.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Kan ha varit någon kombination som strulade så klart. Länge sedan jag övergav det sjunkande röda skeppet. Men som man också brukar säga, du kan inte skriva vArM Dator utan AMD .

Inget strul nu, men kör ju nvidia sedan länge. Klockrent sedan gtx 580 tiden, SLI till och med då det begav sig.

Tycker du på något sätt har diskvalificerat dig från att öht kommentera AMD-relaterade artiklar. Ditt AMD-hat är välkänt här och tillför liksom ingenting. Du har haft ett dåligt AMD-kort och du bygger resten av din världsbild på det. Jag hoppas att Jehovas Vittnen inte ger dig en kaka för då är du väl fast för evigt sen.

Ja, jag kör det röda laget idag för att jag tycker att det är kul att variera. Har ägt betydligt fler Intel/nvidia-setups än AMD genom åren. Fanboism är inget för en sann entusiast.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.