Bethesda: "The Elder Scrolls VI fortfarande i designfasen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Det gjorde jag faktiskt och jag vet också att den här diskussionen dyker upp och jag är väl medveten om att det finns vissa buggar som är samma sen Morrowind och in i Skyrim exempelvis att man faller genom marken som jag kallar det eller att någon flyter omkring i Fallout 4 det är givetvis inte buggar som ska finnas där.

Ett Bethesda spel är bra tycker jag för den totala friheten man har att gå vart man vill och sen gillar jag även världen i Elder Scrolls sen det tekniska bakom och buggar som finns i spelet det är för mig en annan del och jag spelar det till trots eftersom att jag gillar vad de gör med själva världen och allting de skapar i världen och tonen i världen och friheten man har det är det här som jag tycker är extremt bra med vad BGS gör.

När det gäller själva rösten i Fallout 4 tycker jag att det var ett steg i rätt riktning det var rätt att föra in en röst och jag förstår inte riktigt ramaskriet kring det för det ser vi i hur många andra spel som helst så att jag ser inte ramaskriet med att de förde in en röst Finns det något man tycker kunde varit bättre är det absolut relevant och framföra sin åsikt till Bethesda om man vill det

Det är det som är grejen - ja, deras spel är väldigt öppna, men man kan inte göra allting som Bethesda (Todd) lovade att vi skulle kunna. Varenda gång. "You can go wherever you want. See that mountain? You can climb it." etc etc.

Deras spel blir allt mer 'dumbed down'. Kolla på dialogvalen i Fallout 4. Folk vill spela ett RPG och tycker att en röst på ens spelkaraktär tar bort mycket av grejen med att skapa sin egen unika person. Där borde de ha gjort det till ett val. Vore inte så svårt att göra med tanke på att moddare fixat det i efterhand.

Ett stort fel med det företaget också är att de inte tar till sig av kritik. Sedan Oblivion kom ut har de fått kritik för alla möjliga saker och om de hade brytt sig och lyssnat hade inte samma problem dykt upp i alla andra spel. För mig är det obegripligt hur man ständigt kan låta dem komma undan med det. Om folk bara hade vett på att ställa högre krav på kvalitet så hade inte de här problemen funnits. Nu låter man det bara fortsätta genom att vara passiv.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det är det som är grejen - ja, deras spel är väldigt öppna, men man kan inte göra allting som Bethesda (Todd) lovade att vi skulle kunna. Varenda gång. "You can go wherever you want. See that mountain? You can climb it." etc etc.

Deras spel blir allt mer 'dumbed down'. Kolla på dialogvalen i Fallout 4. Folk vill spela ett RPG och tycker att en röst på ens spelkaraktär tar bort mycket av grejen med att skapa sin egen unika person. Där borde de ha gjort det till ett val. Vore inte så svårt att göra med tanke på att moddare fixat det i efterhand.

Ett stort fel med det företaget också är att de inte tar till sig av kritik. Sedan Oblivion kom ut har de fått kritik för alla möjliga saker och om de hade brytt sig och lyssnat hade inte samma problem dykt upp i alla andra spel. För mig är det obegripligt hur man ständigt kan låta dem komma undan med det. Om folk bara hade vett på att ställa högre krav på kvalitet så hade inte de här problemen funnits. Nu låter man det bara fortsätta genom att vara passiv.

Absolut kunde det varit ett valfritt val i Fallout 4 att ha en röst men för min del var det positivt. jag säger bara hur jag upplevde att ha en röst jag tycker det verkar som att de faktiskt börjat lyssna i Fallout 76 tog de med alla dialoger fullständigt precis som väldigt många krävde. Jag har också den största respekten för studion och de ska få göra det spel som de vill också anser jag det skulle vara som om man tvingade en författare att skapa en bok som den absolut inte ville skriva utan att de måste också få skapa det spel de vill skapa

Det hade givetvis varit bra om det inte haft några buggar i sig och att samma bugg följer med över fyra spel det är givetvis väldigt lång tid och inte rätta en bugg det ska jag erkänna.

Jag tycker faktiskt de verkar som om de börjat lyssna i takt med Fallout 76 och jag spelar inte det för att jag är single player fokuserad men ändå.

De har absolut gjort stora förändringar och bantat ner väldigt mycket sen Morrowind och det är en hel del som absolut tyckte Morrowind var bra men jag tycker Skyrim också är fantastiskt bra men de har absolut fått kritik för att de har bantat ner på vissa funktioner och även mängden erfarenheter man har och välja emellan exempelvis.

Jag ser det dock på det här viset att mängden erfarenheter inte säger någonting om hur mycket RPG det egentligen är för mig handlar om att de erfarenheter man har ska påverka ens karaktärer och hur man spelar och Skyrim var det första spelet de gjorde som faktiskt innebar att alla val du gjorde påverkade vilka egenskaper som gick upp i nivå vilket jag anser är helt rätt och inte som i Morrowind att man väljer 10 saker som påverkar ens level och sen påverkar inte resten där tycker jag att Skyrim som första spel var bättre än de tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Absolut kunde det varit ett valfritt val i Fallout 4 att ha en röst men för min del var det positivt. jag säger bara hur jag upplevde att ha en röst jag tycker det verkar som att de faktiskt börjat lyssna i Fallout 76 tog de med alla dialoger fullständigt precis som väldigt många krävde. Jag har också den största respekten för studion och de ska få göra det spel som de vill också anser jag det skulle vara som om man tvingade en författare att skapa en bok som den absolut inte ville skriva utan att de måste också få skapa det spel de vill skapa

Det hade givetvis varit bra om det inte haft några buggar i sig och att samma bugg följer med över fyra spel det är givetvis väldigt lång tid och inte rätta en bugg det ska jag erkänna.

Jag tycker faktiskt de verkar som om de börjat lyssna i takt med Fallout 76 och jag spelar inte det för att jag är single player fokuserad men ändå.

De har absolut gjort stora förändringar och bantat ner väldigt mycket sen Morrowind och det är en hel del som absolut tyckte Morrowind var bra men jag tycker Skyrim också är fantastiskt bra men de har absolut fått kritik för att de har bantat ner på vissa funktioner och även mängden erfarenheter man har och välja emellan exempelvis.

Jag ser det dock på det här viset att mängden erfarenheter inte säger någonting om hur mycket RPG det egentligen är för mig handlar om att de erfarenheter man har ska påverka ens karaktärer och hur man spelar och Skyrim var det första spelet de gjorde som faktiskt innebar att alla val du gjorde påverkade vilka egenskaper som gick upp i nivå vilket jag anser är helt rätt och inte som i Morrowind att man väljer 10 saker som påverkar ens level och sen påverkar inte resten där tycker jag att Skyrim som första spel var bättre än de tidigare.

Det är en sak att man har friheter när man gör ett spel, men man måste ju tänka på dem som ska köpa det också. Att ständigt pissa på alla som trots allt betalar deras löner är under all kritik. Anträffande Fallout 76 är det verkligen det bästa exemplet på deras totala arrogans. Allting som de någonsin har fixat är endast damage control. Oftast kommer det fler nya buggar än vad de fixade med varje patch. Tyvärr, men det duger inte.

Bethesda behöver göra om sin spelmotor i grunden så att all problemen försvinner en gång för alla. Istället för att bara fortsätta lägga in fler lager av funktioner i en motor som inte ens är gjord för den typen av spel de gör.

Jag gillar deras spel, men jag kan inte acceptera hur lite de bryr sig om oss spelare eller sina egna verk.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Skyrim har bland det sämsta combat jag har provat på i något spel personligen. Men om du verkligen tycker Skyrim har bra combat ska jag inte ens försöka övertyga dig, smaken är som baken

Men med det här inlägget säger du fortfarande ingenting om vad det är som gör det "stelt"? Vad jämför du ens med från den tiden?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det är en sak att man har friheter när man gör ett spel, men man måste ju tänka på dem som ska köpa det också. Att ständigt pissa på alla som trots allt betalar deras löner är under all kritik. Anträffande Fallout 76 är det verkligen det bästa exemplet på deras totala arrogans. Allting som de någonsin har fixat är endast damage control. Oftast kommer det fler nya buggar än vad de fixade med varje patch. Tyvärr, men det duger inte.

Bethesda behöver göra om sin spelmotor i grunden så att all problemen försvinner en gång för alla. Istället för att bara fortsätta lägga in fler lager av funktioner i en motor som inte ens är gjord för den typen av spel de gör.

Jag gillar deras spel, men jag kan inte acceptera hur lite de bryr sig om oss spelare eller sina egna verk.

Det ska absolut finnas de som vill spela det också sen kan man i den värld vi lever i idag aldrig göra alla nöjda men vi får se hur Creation Engine 2 ter sig då det kommer förmodligen vara en större omskrivning än tidigare. Jag är inte tillräckligt insatt i 76 eftersom jag inte spelar det men dialogträdet var något jag visste att de gått tillbaka till hur det var i Skyrim.

När det gäller buggar är det givetvis inte bra och introducera fler än man fixar men man har introducerat NPC som spelare också skrek efter och letade lite efter reviews nu och enligt den här så blev det bättre med Wastelanders men du menar att det här inte stämmer. Den andra Review är från 2021 men du tycker inte den stämmer hellre eller?

https://manofmany.com/entertainment/gaming/fallout-76-review

https://kotaku.com/they-finally-did-it-fallout-76-is-pretty-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Det ska absolut finnas de som vill spela det också sen kan man i den värld vi lever i idag aldrig göra alla nöjda men vi får se hur Creation Engine 2 ter sig då det kommer förmodligen vara en större omskrivning än tidigare. Jag är inte tillräckligt insatt i 76 eftersom jag inte spelar det men dialogträdet var något jag visste att de gått tillbaka till hur det var i Skyrim.

När det gäller buggar är det givetvis inte bra och introducera fler än man fixar men man har introducerat NPC som spelare också skrek efter och letade lite efter reviews nu och enligt den här så blev det bättre med Wastelanders men du menar att det här inte stämmer. Den andra Review är från 2021 men du tycker inte den stämmer hellre eller?

https://manofmany.com/entertainment/gaming/fallout-76-review

https://kotaku.com/they-finally-did-it-fallout-76-is-pretty-g...

De har gjort förbättringar i Fallout 76, men det är verkligen "too little, too late". Ska det verkligen ta flera år att fixa till saker som borde ha funkat eller varit med från början? Vad har de egentligen gjort under resten av tiden?

Det här har dock spårat ur en hel del från ämnet. Jag lämnar den här diskussionen så att moderatorerna inte kommer och städar upp.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

De har gjort förbättringar i Fallout 76, men det är verkligen "too little, too late". Ska det verkligen ta flera år att fixa till saker som borde ha funkat eller varit med från början? Vad har de egentligen gjort under resten av tiden?

Det här har dock spårat ur en hel del från ämnet. Jag lämnar den här diskussionen så att moderatorerna inte kommer och städar upp.

Det har du helt rätt i vi kan avsluta där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Men med det här inlägget säger du fortfarande ingenting om vad det är som gör det "stelt"? Vad jämför du ens med från den tiden?

Vill inte gå mer Offtopic och recensera Skyrim åt dig här, men jämför med i princip alla liknande spel från den tiden och undersök allmän konsensus. Tex jämför med Dragons dogma som är liknande typ av spel från den tiden så förstår du att DD har combat som är på en helt annan nivå jämfört med Skyrim. Det gäller oavsett klasstyp, melee, range eller magi allt är avsevärt bättre i DD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Vill inte gå mer Offtopic och recensera Skyrim åt dig här

Det behöver du inte, jag har spelat det.

Skrivet av Boredbynoobs:

Tex jämför med Dragons dogma som är liknande typ av spel från den tiden så förstår du att DD har combat som är på en helt annan nivå jämfört med Skyrim. Det gäller oavsett klasstyp, melee, range eller magi allt är avsevärt bättre i DD.

Du besvarar dock fortfarande inte frågan jag ställt, på vilket sätt är det "stelt" och, då du tog upp det som exempel, vad är det som dogma gör bättre? Blir ju bara ännu mer diffust när du drar till med "en helt annan nivå" vad innebär det i praktiken?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag önskar att de kastade Fallout 76 (det enda Falloutspel jag aldrig brytt mig om att testa) i kanalen

Du har aldrig testat det, men vet att det är skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det behöver du inte, jag har spelat det.

Du besvarar dock fortfarande inte frågan jag ställt, på vilket sätt är det "stelt" och, då du tog upp det som exempel, vad är det som dogma gör bättre? Blir ju bara ännu mer diffust när du drar till med "en helt annan nivå" vad innebär det i praktiken?

Enklaste svaret jag kan ge dig är: Prova spela DD och jämför med Skyrim så inser du varför Skyrims combat är från mobilspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Enklaste svaret jag kan ge dig är: Prova spela DD och jämför med Skyrim så inser du varför Skyrims combat är från mobilspel.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Mjo men det blir ju egentligen inte särskilt bra ur ett traditionellt RPG-perspektiv, ens agerande ska ju någonstans ha konsekvenser. Som det är kan man blanda gott och ont osv, det BORDE inte gå ihop sig egentligen och att spelaren själv får sätta upp konstgjorda regler är ju meh. Jag kan absolut förstå att det finns många som tycker bättre om det men är det en sak jag skulle velat att Skyrim gjorde annorlunda så är det just att det skulle finnas mer RPG-element till det, även om det är ett spel jag håller mycket nära hjärtat.

Visst är det så, det är inte särskilt mycket till konsekvenser i Skyrim, och många NPC-reaktioner lämnar en hel del att önska.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du har aldrig testat det, men vet att det är skit?

Jag har läst recensioner, sett gameplayvideos och avskyr multiplayer. Summering: skit, skit och skit = trippelbajs.

Kul för de som gillar det, men för mig är det bara slöseri med Bethesdas tid och resurser.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag har läst recensioner, sett gameplayvideos och avskyr multiplayer. Summering: skit, skit och skit = trippelbajs.

Kul för de som gillar det, men för mig är det bara slöseri med Bethesdas tid och resurser.

Några resurser var det väl aldrig tal om och det är väl därför spelet är skitdåligt. Det är ju den leprasjuka patienten Fallout 4 som man tejpat och klistrat ihop för att skicka ut i multiplayervärlden med fullständigt fiasko som följd. Givetvis är det B-laget man satte på uppgiften med ett scope som ständigt ökade i takt med att munnen gick på Todd. Inte nog med det har Bethesda tagit så många idiotiska PR-beslut kring FO76 att man hoppas de aldrig rör Fallout-franchisen igen.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮