PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

16:27. Så hade legat uppe ett par timmar så är troligtvis en hel del ordrar före mig. 🙂

Alright, beställde 14:55. Du får la förmodligen ditt skickat imorgon iallafall 😀

Visa signatur

/eg

Permalänk
Medlem

Konstigt köpte min 28juni och har inte fått något än, dom har ej skickat den heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twosixtyfive:

Disk eller Digital?

Disk:)

Permalänk
Medlem

Beställde i tisdags 6/7, fick också notis precis i postnord-appen att den är på väg

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

16:27. Så hade legat uppe ett par timmar så är troligtvis en hel del ordrar före mig. 🙂

Konstigt du inte har fått ditt skickat, jag beställde 18.10..

Permalänk
Skrivet av prolundh:

Konstigt du inte har fått ditt skickat, jag beställde 18.10..

Såklart.. De verkar dra lott om vilka som får haha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cash774:

Finns i lager fortfarande hos mediamarkt hämta i varuhus måste du välja finns hos
Göteborg /högsbo/ bäckebol
borås
lund
jönköping
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Tusen tack för tipset!

Köpte just en PS5 från Göteborg/Högsbo, hoppas jag får hämta den imorgon (de säger att den ska finnas i lager, så då borde det inte vara några problem.) Får avbeställa från Cyberphoto för det kommer ta evigheter för dem att leverera, beställde Digital Edition där för jag kommer inte köpa några spel på skiva (orkar inte tjafsa med 12cm stora donglar), men att få en DE från MM är kört, beställningarna är fulltecknade. Så jag kör på fullversionen istället, skitsamma egentligen även om mitt estetiska sinne känner sig kränkt av den asymmetriska formen på diskversionen av konsollen...

Jag kan ju isåfall pensionera min PS3 som filmspelare (den bullrar rätt rejält) och använda PS5 om jag vill se på något från mitt fysiska bibliotek. Och sedan kan jag gå vidare till skiv-lös PS5 Pro eller något sånt om några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Finns i lager fortfarande hos mediamarkt hämta i varuhus måste du välja finns hos
Göteborg /högsbo/ bäckebol
borås
lund
jönköping
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Tack så sjukt mycket! Jag lyckades köpa en från Bäckebol och den fanns på plats också så jag fick åka hem med en ps5 i baksätet! Riktigt nöjd är man nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pilifman:

Tack så sjukt mycket! Jag lyckades köpa en från Bäckebol och den fanns på plats också så jag fick åka hem med en ps5 i baksätet! Riktigt nöjd är man nu!

No problems

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Tusen tack för tipset!

Köpte just en PS5 från Göteborg/Högsbo, hoppas jag får hämta den imorgon (de säger att den ska finnas i lager, så då borde det inte vara några problem.) Får avbeställa från Cyberphoto för det kommer ta evigheter för dem att leverera, beställde Digital Edition där för jag kommer inte köpa några spel på skiva (orkar inte tjafsa med 12cm stora donglar), men att få en DE från MM är kört, beställningarna är fulltecknade. Så jag kör på fullversionen istället, skitsamma egentligen även om mitt estetiska sinne känner sig kränkt av den asymmetriska formen på diskversionen av konsollen...

Jag kan ju isåfall pensionera min PS3 som filmspelare (den bullrar rätt rejält) och använda PS5 om jag vill se på något från mitt fysiska bibliotek. Och sedan kan jag gå vidare till skiv-lös PS5 Pro eller något sånt om några år.

No problems

Permalänk
Medlem

Beställde nu en DE från MediaMarkt. Finns i webblager nu. Valde att hämta i butik om 3-7 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bom:

Beställde nu en DE från MediaMarkt. Finns i webblager nu. Valde att hämta i butik om 3-7 dagar.

Då kanske dem skickar DE också som man beställde för mer än 10 dagar sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaakz:

Då kanske dem skickar DE också som man beställde för mer än 10 dagar sen

Det får vi hoppas. Tidigare beställningar borde dem ju ta först så dem borde ju skickas senast i morgon nu när de verkar fått in ett antal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bom:

Det får vi hoppas. Tidigare beställningar borde dem ju ta först så dem borde ju skickas senast i morgon nu när de verkar fått in ett antal.

Aa det får man hoppas för, köpte min vid 28 juni och har inte fått något än. Men hoppas vi alla får vår ps5or snart

Permalänk
Medlem

Min standard edition ps5 från mediamarket verkar komma idag, beställt 6/7

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Digital finns i lager hos mediamarkt
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

även disc edition för avhämtning hos de flesta varuhus

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk

Slut

Permalänk
Medlem

Jag TROR att jag lyckades haffa ett från Webhallen, just nu står min order som mottagen iallafall.

Hoppas att detta betyder att ett av dessa ex ska hem till mig idag iallafall.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Vet vi om det blir samma länk 10.30? Jag sökte bara på "PlayStation 5" och F5ade som fan i två olika browsers, men de dök aldrig upp där...

Visa signatur

GPU: MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC | CPU: Intel i5 10600k @4.9GHz | CPU-kylare: Corsair H110i GT | PSU: Corsair RM 850W | Moderkort: ASUS ROG Strix Z490-F | RAM: G.Skill 32GB Flare X | Chassi: Corsair Graphite 760T |

Permalänk
Skrivet av Shootie:

Vet vi om det blir samma länk 10.30? Jag sökte bara på "PlayStation 5" och F5ade som fan i två olika browsers, men de dök aldrig upp där...

Sök playstation 5 på Google och ta första länken du hittar på webhallen, garanterat att den poppar upp då.

Hitta inte när jag sökte playstation 5 på sök

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Sök playstation 5 på Google och ta första länken du hittar på webhallen, garanterat att den poppar upp då.

Hitta inte när jag sökte playstation 5 på sök

Första länken jag får upp när jag googlar är denna:
https://www.webhallen.com/se/category/s55-PlayStation-5

Är det den du syftar på? Ska jag F5a den istället?

Visa signatur

GPU: MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC | CPU: Intel i5 10600k @4.9GHz | CPU-kylare: Corsair H110i GT | PSU: Corsair RM 850W | Moderkort: ASUS ROG Strix Z490-F | RAM: G.Skill 32GB Flare X | Chassi: Corsair Graphite 760T |

Permalänk
Medlem

Jag fick en beställd via webbis nu iaf.
För att hitta åt den gå på - Kampanj - Spel - Playstation 5
Det gick inte hitta den genom att bara söka playstation 5 i sökfältet men det gick genom den vägen. Tänker inför 10:30 släppet

Dock verkar dom missat att bundla försäljningen nu kl 9:30 så de lär dom ha fixat till 10:30

Permalänk
Skrivet av Shootie:

Första länken jag får upp när jag googlar är denna:
https://www.webhallen.com/se/category/s55-PlayStation-5

Är det den du syftar på? Ska jag F5a den istället?

Yes!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shootie:

Första länken jag får upp när jag googlar är denna:
https://www.webhallen.com/se/category/s55-PlayStation-5

Är det den du syftar på? Ska jag F5a den istället?

Där dök den upp för mig.

Permalänk
Skrivet av Shootie:

Första länken jag får upp när jag googlar är denna:
https://www.webhallen.com/se/category/s55-PlayStation-5

Är det den du syftar på? Ska jag F5a den istället?

Länken som funkade nu är samma länk som används vid varje släpp. Så F5:a den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Tack Får hålla tummarna. Har väntat alldeles för länge på den här skiten haha.

Bör jag sortera efter "Mest sålda" eller "Pris (Högst överst)?

Visa signatur

GPU: MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC | CPU: Intel i5 10600k @4.9GHz | CPU-kylare: Corsair H110i GT | PSU: Corsair RM 850W | Moderkort: ASUS ROG Strix Z490-F | RAM: G.Skill 32GB Flare X | Chassi: Corsair Graphite 760T |

Permalänk
Medlem

Disc edition finns fortfarande att hämta i varuhus på vissa ställen på Mediamarkt
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...