Helgsnack: Vad är dina intryck av Windows 11?

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Precis. Eventuellt kan det dock vara smidigare att vänta på betaversionen då det kan vara enklare att gå från den till den skarpa versionen (eller tillbaka till Windows 10) än från dev-versionen.

jaha är de därför ja inte hittar. den är alltså inte ute än påriktigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blackoudan:

jaha är de därför ja inte hittar. den är alltså inte ute än påriktigt

Nej, man får gå med på att få insider-uppdateringar av önskad typ (än så länge endast dev, men beta påstås komma när som helst). Sedan går det via vanliga uppdateringar. Den officiella versionen kommer nog till årsskiftet eller så.

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen inte klagat på Windows så mycket sen 8 och 8.1 då det var mer påtagligt att det var gjort för touch då, men ärligt talat är det lite frustrerande hur stora vissa knappar är ibland.
Knapparna för minimering, maximering och stängning var lite knepiga förr innan XP kom och förstorade dem om man hade en dålig mus och var lite trött.

Men när de blev stora med Windows 8 blev det lite samma sak att man lätt klickade på fel knapp ändå, jag föredrar att använda tangentbordet hellre då möss på många sätt känns rätt klumpiga för en hel del uppgifter, i alla fall om mössen inte är så bra.

I windows 7 och vista var väl de där knapparna smala men avlånga, som nån sorts kompromiss men det såg snyggt ut i alla fall.

En sak jag skulle önska vore att användare kunde justera sånt här själva, eller välja en stil som är överens med gamla system.
Många skulle nog reta sig på att folk hade egna inställningar av det slaget men då skulle ju den ihåliga motivationen att byta system för ett snyggare yttre inte få sånt fokus.
Varför byter jag windows? Pga insidan, dvs säkerheten, prestandan och brett stöd. Inte för att de skinnat om det lite.

Nu med Windows 11 upplever jag det, till min förtjusning lite nättare igen.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself