Permalänk
Medlem

problem vid streaming på 2 skärmar

nu när OS har börjat så är man ju en sport nörd och vill kolla på så mkt det går haha:)
så då tänkte jag att jag kan kolla på 2 olika sändningar på 2 olika skärmar. men så lätt gick det ju inte.
när jag har live sändning på båda skärmarna samtidigt så blir det inget flytt i dom eller vad jag ska säga det blir någon form av lagg/små lagg(stänger jag ner ena så flyter det på som det ska) någon som vet vad det beror på? dessa prylar har jag i dumburken:

Intel Core i5-3570K Processor
MSI Z77A-G41, Socket-1155
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB
Gigabyte Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Western Digital VelociRaptor® 150GB (system disk)
Western Digital Caviar® Black™ 640GB har 2 till likvärdiga diskar som lagringsdiskar

får även be om ursäkt om det inte är en tillräckligt bra rubrik på detta:)

Permalänk
Medlem

Du har en ganska gammal dator, kan vara resursproblem.

Hur streamar du, webläsare?

Tryck CRTL+SHIFT+ESC och välj Performance/Prestanda fliken, kolla där om någon av dina resurser maxar ut på 100% när du streamar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det ser ju bra ut. Har du testat med en ennan webläsare?

Ta och starta om datorn också för att ta bort den parametern.

Permalänk
Medlem

ska ta och prova Microsoft Edge under dagen
hade samma problem igår med så att starta om hjälper nog inte:(

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att den försöker avkoda med hårdvarustöd på grafikkortet och det inte orkar? Ser inte prestanda för gpu på din screenshot, kan du se där om den maxar gpu? (Precis nedanför ethernet i din skärmdump, vi var SÅ nära )

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Kan det vara så att den försöker avkoda med hårdvarustöd på grafikkortet och det inte orkar? Ser inte prestanda för gpu på din screenshot, kan du se där om den maxar gpu? (Precis nedanför ethernet i din skärmdump, vi var SÅ nära )

snyggt fångat, missade helt att gpu inte var med

Permalänk
Inaktiv

Orkar din anslutning med att strömma dubbla strömmar samtidigt?

Ett alternativ är att du speglar dessa två skärmar, om det nu är exakt samma ström bägge ska visa?

Missade bilden, olika strömmar. Prova att sänk kvaliten du strömmar i, om det gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det olika uppdateringsfrekvenser på skärmarna så kan det skapa lagg som du nämnde.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

hmmm får ta och kolla på det är det de som hallas HZ?

vart hittar jag det?

tror jag hitta nu om detta är rätt

skärm 1=75.000HZ

skärm 2=70.000HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av gr44:

hmmm får ta och kolla på det är det de som hallas HZ?

vart hittar jag det?

tror jag hitta nu om detta är rätt

skärm 1=75.000HZ

skärm 2=70.000HZ

Testa ställa båda till samma, exempelvis 60 Hz, för att se om problemet försvinner.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

samma skit fast jag har båda på 60.
är det så enkelt att den gamle trotjänaren inte pallar?:(

kommer ihåg att när jag kollade lika får CA 4-5år sen då funkade det felfritt

Permalänk
Medlem

uppdatering

ja nu HELT plötsligt funkar det som det ska haha

vad jag har gjort? BRA FRÅGA!!!!!!! (inget vad jag vet alla fall)