Permalänk
Medlem

Streama TV med Pi?

Hej

Helt ny på Pi, fick min första igår, så skulle behöva lite experthjälp.

Målet är att kunna streama TV till Chromecast, från Canal Digital bl.a. Jag provade Chromium, Chromium Media, Firefox och Vivaldi men alla webläsare sa att formatet inte stöds så fort jag tryckte på play...

SVT Play funkade däremot perfekt och det blev en riktig superbild. Har även Discovery+ men har inte provat om det funkar än.

Så ni som är erfarna på Pi, går det att få någon webläsare att köra Canal Digital? Annars så kanske det går att få in Android i den så jag kan köra via samma appar som i telefonen?

Operativsystemet just nu är det nyaste, Buster.

Permalänk
Medlem

Varför skicka till chromecast? Koppla in Pi'en i tv'n och spela upp direkt.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Det här kanske kan vara nåt, Android TV på en rpi.
https://pimylifeup.com/raspberry-pi-android-tv-lineageos/

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

MatteN, Bra fråga... Det hade jag inte en tanke på... Men jag kanske blir tvungen att casta för när jag körde på fullskärm direkt på datorskärmen hackade det medans när jag castade frös bilden på datorskärmen och det funkade på TV.n så det drog nog mindre resurser.

Bärplockaren, tack, bra förslag men det står att det fortfarande har problem med video och så funkar det bara i Pi 4 och jag har en 3B köpt av en kompis för det våldsamma priset 50 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirneh01:

MatteN, Bra fråga... Det hade jag inte en tanke på... Men jag kanske blir tvungen att casta för när jag körde på fullskärm direkt på datorskärmen hackade det medans när jag castade frös bilden på datorskärmen och det funkade på TV.n så det drog nog mindre resurser.

Bärplockaren, tack, bra förslag men det står att det fortfarande har problem med video och så funkar det bara i Pi 4 och jag har en 3B köpt av en kompis för det våldsamma priset 50 kr.

Hur är du ansluten till nätverket? Wi-fi eller kabel, 3B är värdelösa trådlöst. Långsamt SD-kort inverkar också.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kirneh01:

Casting drar inga resurser på "castande enhet" för det är enheten som spelar upp det som castas som belastas, enheten man castar "från" är egentligen bara en fjärrkontroll som styr castingen, du kan tex stänga av den när castingen är i gång och det castade materialet fortsätter spelas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.