Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av cracko:

Nice. Jag var utloggad i en imperium keepstar i querious som antagligen är sprängd nu. Vad händer då om jag loggar in? Något man ska tänka på?

Om den inte var övergiven så bör dina grejer i så fall ha hamnat i asset safety i en NPC-station. Det kommer ju kosta en slant att få ut den därifrån, men den lär gå att sälja för mer om det inte är ett väldigt dåligt ställe. Var försiktig bara med att försöka flytta den själv, många asset safety-stationer är rätt hårt campade.

/Hans

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av cracko:

Nice. Jag var utloggad i en imperium keepstar i querious som antagligen är sprängd nu. Vad händer då om jag loggar in? Något man ska tänka på?

Antagligen så avankrades den under kriget, och din Nyx är i asset safety i en närliggande NPC Station.

Antar att du är/var medlem i Imperium, isåfall kan du få hjälp att hoppa tillbaka din Nyx till 1dq eller så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparazzap:

Antagligen så avankrades den under kriget, och din Nyx är i asset safety i en närliggande NPC Station.

Antar att du är/var medlem i Imperium, isåfall kan du få hjälp att hoppa tillbaka din Nyx till 1dq eller så

Låter bra, blir väl dyr att lösa ut bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparazzap:

Vi bor i Delve. Member corp till TNT Alliansen. Så dvs Goonswarm allierad..

Ja men det vore kanske kul, har som sagt enbart hängt i Highsec och harvat runt där. Men något borde man kunna bidra med, mellan barnen vill säga
Vart ska jag ansöka nånstans?

Permalänk
Skrivet av PippiRull:

Ja men det vore kanske kul, har som sagt enbart hängt i Highsec och harvat runt där. Men något borde man kunna bidra med, mellan barnen vill säga
Vart ska jag ansöka nånstans?

Återkommer imorgon! Har en relativt upptagen helg!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av cracko:

Det är väl 15 procent av Jita-priset, så runt 4,5 miljarder ISK? Eller var det något annat sätt det räknades på?

/Hans

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det är väl 15 procent av Jita-priset, så runt 4,5 miljarder ISK? Eller var det något annat sätt det räknades på?

/Hans

Kul, hade jobbat på att förlika mig med dyr månadsavgift för mina 3 konton. Det här blir ju en till tröskel, hade ju inte bara en nyx om man säger så. Lär inte ha isk till att lösa ut grejerna.
De som gör eve är ju mästare på att göra spelet besvärligt.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av cracko:

Kul, hade jobbat på att förlika mig med dyr månadsavgift för mina 3 konton. Det här blir ju en till tröskel, hade ju inte bara en nyx om man säger så. Lär inte ha isk till att lösa ut grejerna.

Jag har betalat för några olika konton sedan december/januari, men när man väl bestämt sig för vilken inriktning kontot ska ha så går det att "omvandla" det till en SP-farm, som du köper extraktorer till och sedan säljer för ISK. Ett exempel var en person som jag pratade med som ville ha en ren cyno-alt. Den personen fortsatte träna med Omega/Multiple Character Training och använde sedan de skillpointsen för att betala för själva måndagskostnaden. Det verkade som att det gick på ett ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Jag tror det är bättre att anta den som död, kommer kosta skjortan för att sedan flytta den till nästa region kommer ju vara jättekul

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Ratting har blivit nerfat tillsammans me resource scarcity drån mining, abbysal space is the way to för isk nu, har du en decent gila kan du tjäna flera hundra miljoner per/h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har betalat för några olika konton sedan december/januari, men när man väl bestämt sig för vilken inriktning kontot ska ha så går det att "omvandla" det till en SP-farm, som du köper extraktorer till och sedan säljer för ISK. Ett exempel var en person som jag pratade med som ville ha en ren cyno-alt. Den personen fortsatte träna med Omega/Multiple Character Training och använde sedan de skillpointsen för att betala för själva måndagskostnaden. Det verkade som att det gick på ett ut.

det krävs 1m sp per månad för att täcka kostnaden och hälften går till extractor kostnaden, tror snarare att han har pi alts.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Buulaa:

det krävs 1m sp per månad för att täcka kostnaden och hälften går till extractor kostnaden, tror snarare att han har pi alts.

Det kan säkert vara en kombination av olika grejer som gör att kontona "självfinansierar" sig. Men PI blir ju inte direkt utan tidsinvestering, så att helt slippa undan lite egen insats är nog svårt.

/Hans

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det kan säkert vara en kombination av olika grejer som gör att kontona "självfinansierar" sig. Men PI blir ju inte direkt utan tidsinvestering, så att helt slippa undan lite egen insats är nog svårt.

/Hans

pi är väldigt lite göra dock, du om du inte vill minmaxa kan du lämna det i en vekca utan större problem, annars poolar man in allt slutet av månaden, men vi snackar kanske 10 min i veckan

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Buulaa:

pi är väldigt lite göra dock, du om du inte vill minmaxa kan du lämna det i en vekca utan större problem, annars poolar man in allt slutet av månaden, men vi snackar kanske 10 min i veckan

Jag skulle behöva sätta mig in lite mer i hur det fungerar. Jag har fem karaktärer som borde kunna klara Pi med relativt lite träning, så det kan ju vara ett bra sätt att dra in lite mer ISK. Det kanske finns någon bra youtubevideo som jag kan kolla på?

/Hans

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag skulle behöva sätta mig in lite mer i hur det fungerar. Jag har fem karaktärer som borde kunna klara Pi med relativt lite träning, så det kan ju vara ett bra sätt att dra in lite mer ISK. Det kanske finns någon bra youtubevideo som jag kan kolla på?

/Hans

beror på vad du vill producera, det enda tråkiga är setup som kan ta tid, ganska simpelt annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

beror på vad du vill producera, det enda tråkiga är setup som kan ta tid, ganska simpelt annars.

Beror även på vad du bor och hur du vill omsätta det du producerar till ISK.
Har man space i 0.0 och nån i alliansen som sköter hauling eller köper in material i 0.0 så är det förstås enklare.

Permalänk
Medlem

Tänkte slänga lite tändvätska för att få liv i tråden igen, vad är er åsikt om ''post scarcity'' och rorqual ändringar? Även pochven diskussion för den som medverkar

Permalänk
Skrivet av Buulaa:

Tänkte slänga lite tändvätska för att få liv i tråden igen, vad är er åsikt om ''post scarcity'' och rorqual ändringar? Även pochven diskussion för den som medverkar

Bra där!!

Personligen så vart jag 0 påverkad av det.
Eftersom jag kör Market trading som inkomstkälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparazzap:

Bra där!!

Personligen så vart jag 0 påverkad av det.
Eftersom jag kör Market trading som inkomstkälla.

Smällen på mineraler har inte märkts riktig ännu utanför capitals, men hulls kmr ta stryk, JF är redan orimligt dyrt så om ccp ville emulera en komponent och logistik kris så har dom lyckat väl.

Permalänk
Medlem

Scarcity påverkar enbart mindre aktörer som vill slå sig in på faction BC/BS och caps-marknaden.
Dom stora allianserna sitter redan på hundratals supercaps/titans samt tusentals dreads som med största sannolikhet inte kommer användas i någon större omfattning under rådande omständigheter.

Ett krig som WWB skulle behövas igen för att få fart på saker men ingen kommer satsa något så länge scarcity pågår eller om det finns en chans att CCP back-trackar på positiva (lägre) prisförändringar för caps. Frågan är vilka som håller ut längst, spelarna eller CCP. PCU är lägsta på många år och det säger väl en del tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Scarcity påverkar enbart mindre aktörer som vill slå sig in på faction BC/BS och caps-marknaden.
Dom stora allianserna sitter redan på hundratals supercaps/titans samt tusentals dreads som med största sannolikhet inte kommer användas i någon större omfattning under rådande omständigheter.

Ett krig som WWB skulle behövas igen för att få fart på saker men ingen kommer satsa något så länge scarcity pågår eller om det finns en chans att CCP back-trackar på positiva (lägre) prisförändringar för caps. Frågan är vilka som håller ut längst, spelarna eller CCP. PCU är lägsta på många år och det säger väl en del tycker jag.

påverkar cap ratting, det är redan dyrt efter dom tog bort cyno från carrier so nu behöver man en alt bredvid sig.

Permalänk
Medlem

Speciellt nu när CRAB beacons har gjort dreads användbara för isk generering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

påverkar cap ratting, det är redan dyrt efter dom tog bort cyno från carrier so nu behöver man en alt bredvid sig.

Skrivet av Buulaa:

Speciellt nu när CRAB beacons har gjort dreads användbara för isk generering

Caps skulle aldrig ha fått varit ett effektivt verktyg för PVE, imo, så att priset på Caps påverkar cap ratting negativt är bara positivt i det hänseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Caps skulle aldrig ha fått varit ett effektivt verktyg för PVE, imo, så att priset på Caps påverkar cap ratting negativt är bara positivt i det hänseendet.

Jo man vill ju hellre ha afk ishtar multiboxers och miners i sitt system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Jo man vill ju hellre ha afk ishtar multiboxers och miners i sitt system

afk multiboxing var en grej långt innan scarcity och kommer fortsätta vara en grej långt efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

afk multiboxing var en grej långt innan scarcity och kommer fortsätta vara en grej långt efter.

man behöver cap ratting för pvp kostar, hur ska combat pilots tjäna isk annars? eller anser du att alla ska multiboxa och plexa fram miners?

fattar inte hatet.

EDIT: Vem ska rädda rorquals om caps inte är värt att införskaffa?

Permalänk

Söker injectors

Som skrivet söker injectors, skriv i pm om där finns intresse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chaz pounder:

Som skrivet söker injectors, skriv i pm om där finns intresse

LSI?
Varför duger inte dom som säljs i Jita eller någon av de andra trade hubs?

Permalänk
Skrivet av tonii:

LSI?
Varför duger inte dom som säljs i Jita eller någon av de andra trade hubs?

Som i verkligheten allt för att undvika skatt 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chaz pounder:

Som i verkligheten allt för att undvika skatt 😆

Som köpare betalar du dock ingen skatt, om du inte sätter upp buyorders såklart då man åker på brokers fee.
Men om du vill hitta lite billigare än Jita sell så är det nog enklast att kolla i någon av trade-kanalerna, dock lär du behöva köpa en större hög om du ska få någon vettig deal.