Permalänk
Medlem

GF4:an är påtänd

Igår, undertiden jag var och jobbade, installerade min farsa våran nya router. Och för att testa systemet när det var klart så körde han igång min burk. Och visst funkade det men sen lät han den stå på och när jag kom hem så hade graffet fått sig en dos av lite "H" eller nått.
För nu kommer det upp vertikala gröna streck över hela skärmen när den postar och inne i BIOS blinkar allt som om den trodde den var en neonskyllt och när den har laddat klart windows så visar den bara ett fåtal gröna prickar över hela skärmen..
duh?

Jag har inte clockat graffet något eftersom det går lika bra utan OC.

Vad är det som kan vara fel? Går det att åtgärda eller ska jag bara slänga det i papperskorgen?

*skumt*

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska hålla gf4 inomhus innan det gått över, man vill ju inte gärna att bängen får syn på honom om han är påtänd

Visa signatur

Ophiax

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ophiax
Jag tycker du ska hålla gf4 inomhus innan det gått över, man vill ju inte gärna att bängen får syn på honom om han är påtänd

Permalänk
Medlem

överklocka "core" och ta bort fläkten.. DET BLIR JÄTTEBRA OCH SNABBT!! MAN KAN OCKSÅ HA DATORN NÄRA ETT ELEMENT..

Permalänk
Medlem

Varför tror jag att avoid_ får en varning snart?

Qlar: Kolla temperaturen på kortet, iof är det skumt att det skulle uppkomma direkt från kallstart. En annan anledning kan vara att kortet har kortslutits eller att en lödning lossat eller dyl. Har ett TNT2 och ett GF1 som beter sig på ungefär likadant sätt, fanns inget att göra åt det. Men du lär ju ha garanti kvar, så använd den.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

hehe.. men jag skojade ju bara och det tror jag faktiskt alla förstår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Varför tror jag att avoid_ får en varning snart?

Qlar: Kolla temperaturen på kortet, iof är det skumt att det skulle uppkomma direkt från kallstart. En annan anledning kan vara att kortet har kortslutits eller att en lödning lossat eller dyl. Har ett TNT2 och ett GF1 som beter sig på ungefär likadant sätt, fanns inget att göra åt det. Men du lär ju ha garanti kvar, så använd den.

Jo jag har resonerat mig fram till att det kan vara fläkten som inte fungerar..eller har slutat fungera någon gång och därför orsakat skadan

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |

Permalänk

för mig som har haft samma problem
låter det som att graffen e sönder :/
man tror inte på det men... det e sant..
jag fick lämna tillbaka kortet o sedan så fick jag ett nytt
lämna tillbaka kortet om du har garanti lr nåt.. så ska du få ett nytt

gl

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk

Japp se om du kan få lämna tillbaka det och få ett nytt. Verkar som att någon krets är paj eller så blir den för varm, men snurrar fläkten och om flänsen sitter som den ska på gpun så ska den inte bli så varm.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Känner igen symptomen exakt. I mitt fall blev det till att skicka tillbaka kortet till IT Butikken. Hoppas dock för din skull att du inte har handlat där, jag fick tillbaka kortet efter 2 månader, fortfarande med samma fel. Ytterliggare två månader senare fick jag ett helt nytt kort (tror jag) och det fungerar fortfarande. Kostade mig bara 400 att skicka kortet två gånger

Vad jag ville ha sagt var att kortet förmodligen är trasigt, för jag testade fan allt innan jag skickade tillbaka det.

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ophiax
Jag tycker du ska hålla gf4 inomhus innan det gått över, man vill ju inte gärna att bängen får syn på honom om han är påtänd

haha, jo det är rätt!