Permalänk
Medlem

Barton 2500+ info...

Har en ny barton 2500+ framför mig.
Steppingen på den är AQXEA 0324.
Ca hur bra kan jag räkna med att den klockar?
Vilken Barton stepping är bäst?

Permalänk

Jag köpte min prollen för en vecka sen med den steppingen du har. Jag kör den just nu i 200x10.5 vilket är 2100mhz med vanlig luftkylning och en temperatur på ca : 45 grader i fullload. Den går hur stabilt som helst i 2100 med orginalvolt 1.66. Så jag tror mitt ex iaf pallar minst 2400 med lite bättre kylning. Min processorkylare är föresten en Volcano 9.

Kolla signaturern för att se vad jag har för mobo osv.

Permalänk
Medlem

w00t! Sitter med exakt likadant mobo framför mig Låter fint. Tackar

Permalänk

Hur viktigt är det med bra stepping när man ska klocka barton 2500+
jag ska köpa en http://www.datorbutiken.com/se/default.php sånhär, tror ni den klockar bra?

Visa signatur

Epox 8rda+ , 2500+ @ 225*11, 80 GB , 512 mb 333, gf4, eheim 1048, swiftech MCW 5000, black ice pro
| Gentoo!

Permalänk
Medlem

ska du köpa sajten lr vad??

Permalänk
Medlem

det finns ju bara två steppingar och båda klockar bra vad jag vet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av permoman
ska du köpa sajten lr vad??

http://www.datorbutiken.com/se/default.php0 länk till processorn nöt

Ok, så det finns ingen risk för att jag får nån skit som knappt går att klocka då?

Visa signatur

Epox 8rda+ , 2500+ @ 225*11, 80 GB , 512 mb 333, gf4, eheim 1048, swiftech MCW 5000, black ice pro
| Gentoo!

Permalänk
Medlem

har en 2500+ aqxea 0324 updw
sen 3dagar
den gör:
1.65v 11*202
1.75v 11.5*202
1.80v 12*202 ej 100%stabilt
1.85v 12*202 ej testat än.

på mitt epox 8rda+ med en alpha 8045 oc en hyfsat tyst fläkt cpu temp runt 40grader

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin_Gottfrids
http://www.datorbutiken.com/se/default.php0 länk till processorn nöt

Vem är det som är en nöt egentligen, testa klicka på länken själv din pappskalle. >:[

Permalänk
Medlem

Dom e iaf väldigt "kalla" jag köpte min en av de billigaste kylflänsarna jag hittade å den ligger endå på 33c idle å runt 40full load vilket känns helt okay
/kylarn e en globalwin för 130kr på komplett, kör den nu i 5volt o temp: 40c idle å 55 full

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Avstängd

jag har då inte samma stepping som dig, ska beställa ett nytt nätagg. innan jag vågar mig på att överklocka, men annars är den fin original också

btw, du länkar till db.ses förstasida, http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=XP2500BA , där har du rätt länk

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Vem är det som är en nöt egentligen, testa klicka på länken själv din pappskalle. >:[

Haha, aa ok, flåt då
men men
Jag har ett 300 w nätagg, pallar det hög vcore tro?

Visa signatur

Epox 8rda+ , 2500+ @ 225*11, 80 GB , 512 mb 333, gf4, eheim 1048, swiftech MCW 5000, black ice pro
| Gentoo!

Permalänk
Medlem

jag får inte alls upp min barton 2500 bra. När jag drar upp den så börjar grafiken gå konstigt. Skärmen svartnar sporadiskt och datorn hänger sig lite då och då. Svin störigt.

Någon som vet vad det beror på. AGP freqvenzen är låst till 66.

Föresten K6-2 vad menar du med "0324 updw"?? Kan man uppdatera processorn eller är det när den är släppt?

Jag skulle verkligen nöja mig med
1.65v 11*202

Jag har även testat med ett Geforce 4 Ti4600 men med samma problem! (Fast då kom felen inte lika ofta.)

---------------------------
Editerat endast för Jaites skull, för jag tror att ni andra fattar vad jag menar utan att behöva få ett utbrott bara man inte skriver perfekt.
---------------------------

Jag kan inte alls klocka min barton 2500+ bra. När jag klockar den börjar grafiken bugga. Skärmen svartnar sporadiskt och datorn hänger sig samt att jag får bluescreen. Mycket störande!

Någon som vet vad det kan beror på?
AGP freqvenzen är låst till 66.

Föresten K6-2 vad menar du med "0324 updw"?
Kan man uppdatera processorn eller är det när den är släppt?

Jag skulle verkligen nöja mig med att klocka upp datorn till:
1.65v 11*202

Extra:
Jag har även testat med ett Geforce 4 Ti4600 men med samma problem! (Felen kom då mindre frekvent.)

Visa signatur

har en dator...

Permalänk
Medlem

Exor SNÄLLA! Lär dig använda det svenska språket korrekt eller använd det inte alls!

I alla fall, i kväll drar jag nog igång alltihop o ser hur högt jag får upp det. Ska bli kul o se.

Permalänk
Medlem

"AQXEA 0324 UPDW" är steppingen på min prolle
Exor kolla. så det inte är ditt mobo/minnen som inteklarar hög fsb, kör 8*200 och se om du får samma problem sen kan du multipel klocka och se hur högt din prolle går.

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin_Gottfrids
http://www.datorbutiken.com/se/default.php länk till processorn nöt

Ok, så det finns ingen risk för att jag får nån skit som knappt går att klocka då?

det var ingen länk till prollen kolla själv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabe
det finns ju bara två steppingar och båda klockar bra vad jag vet...

När ska folk lära sig att det finns mycket mer än bara 2st steppingar till barton... AQUCA, AQUCB, AQXDA, AQXCA, AQXEA är bara några av dem

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |

Permalänk

AQXEA 0324vet inte efter det kollade inte

den gör 2500Mhz hitils men då måste jag ge den 1.97v

Visa signatur

In`salah