Permalänk
Avstängd

Mancave

Old mancave , working on a new one with Star Wars / Cthulhu theme.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Nu se DET är vad jag kallar en äkta Man-Cave!

Permalänk

Nice, riktigt coolt faktiskt.

Vart har du köpt det där sith-svärdet som sitter på väggen?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt najs! Atmos-högtalarna är uppsskjutande va och inte monterade i taket? Bara undrar om det funkar som alla påstår med att ljudet "skjuts upp" och "studsar ner" och om det verkligen blir som att ha takhögtalare? Så ingen kritik, bara nyfiken.

Permalänk
Avstängd

Du kan nästan montera atmos hur du vill , mest som jag själv har sett är 64st. Oftast använder man "skjutande atmos" högtalare för att kompensera om din förstärkare inte klarar fler högtalare t.ex
Skjutandet tror jag också kommer mycket ifrån hypen med ljudlimpor också , kör en LG SJ11 och den har sådan funktion.
Körde några stycken högtalare i taket för det var verkligen tryck när man såg någon film där ett skepp åkte förbi eller något klättrade på väggarna

Permalänk
Medlem

Varför har du fotöljerna såå långt ifrån duken o högtalarna?

Permalänk
Medlem

DND eller Warhammer eller vad kör du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Varför har du fotöljerna såå långt ifrån duken o högtalarna?

Hade tidigare 2 rader till med soffor , dock så blev det för trångt och tyckte personligen att sofforna längst bak var bästa sweetspoten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

DND eller Warhammer eller vad kör du?

Instagram avslöjar nog mest men en del av mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andegon:

Instagram avslöjar nog mest men en del av mycket

Vet inte om jag hittade rätt insta, men galet imponerande det du gör!!

Permalänk
Medlem

För mycket pengar eller för lite att göra? Man är galet avundsjuk på bion, helt klart

Permalänk
Medlem

Vågar man fråga vad Darth Vader figuren kostade ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Vågar man fråga vad Darth Vader figuren kostade ?

Faktiskt billigare än vad du tror men snart får han sällskap av en känd prisjägare!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robiban:

För mycket pengar eller för lite att göra? Man är galet avundsjuk på bion, helt klart

Sjukt bra på att gömma mig för frun och måste hinna lära mig arduino

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Vet inte om jag hittade rätt insta, men galet imponerande det du gör!!

Tusen tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andegon:

Hade tidigare 2 rader till med soffor , dock så blev det för trångt och tyckte personligen att sofforna längst bak var bästa sweetspoten

Mindre bild är bättre bild? Du gör ju såklart som du vill, men tycker det är lite märkligt att köpa en stor projje eller teven o sen sitta jättelångt ifrån den. Personligen har jag min sweetspot 1,5m ifrån min 55" OLED, smutt som fan!
Fast för dig kanske det är ljudet o framför allt basen som är bättre längst bak i rummet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Mindre bild är bättre bild? Du gör ju såklart som du vill, men tycker det är lite märkligt att köpa en stor projje eller teven o sen sitta jättelångt ifrån den. Personligen har jag min sweetspot 1,5m ifrån min 55" OLED, smutt som fan!
Fast för dig kanske det är ljudet o framför allt basen som är bättre längst bak i rummet?

Som sagt , upplevde sweetspoten både med ljud och bild där , kanske ser jätte långt ifrån på bild men cirka 3m i verkligheten.
Haft som sagt hela vägen fram till 1 m framför duken men tyckte inte alls om det , just också för duken var så pass hög . Isåfall skulle jag höjt upp golvet fram istället för bak , vilket jag såklart skulle ha tänkt på från början 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andegon:

Som sagt , upplevde sweetspoten både med ljud och bild där , kanske ser jätte långt ifrån på bild men cirka 3m i verkligheten.
Haft som sagt hela vägen fram till 1 m framför duken men tyckte inte alls om det , just också för duken var så pass hög . Isåfall skulle jag höjt upp golvet fram istället för bak , vilket jag såklart skulle ha tänkt på från början 😀

Aah men dåså, tre meter var inte så farligt ändå, såg definivit mer ut på bild. Sitter själv runt tre meter från min TV för casual-tittande o det funkar ändå hyfsat för en 55". Trevligt med Klipsch också, lär låta lätt rejält där i soffan ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Aah men dåså, tre meter var inte så farligt ändå, såg definivit mer ut på bild. Sitter själv runt tre meter från min TV för casual-tittande o det funkar ändå hyfsat för en 55". Trevligt med Klipsch också, lär låta lätt rejält där i soffan ^^

Ja tack så mycket! Var asskickers och två 10”or

Permalänk
Medlem

Vackert!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Samsung Sverige

Måste säga att detta ser riktigt nice ut 🤤 Blir riktigt avundsjuk att jag själv inte har möjlighet att bygga något sådant ännu.

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Nobody puts Vader in a corner..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |