Propaganda mot videodelnings-tjänster eller "bara" troll?

Permalänk

Propaganda mot videodelnings-tjänster eller "bara" troll?

Jag har stött på påståenden på nätet där folk som kommenterar och streamar videos på vissa sajter för videodelning, har klagat på att deras konton blivit avstängda "utan vidare". Vissa av dem har bara delat kommentarer, inga videos. Givetvis blir man skeptisk. Naturligtvis, om det är sant, har de endera brutit mot reglerna eller blivit hackade. Frågar man om att de brutit mot reglerna, nekar de, och min misstanke är att de är användare som skrivit nåt hatfullt. Att skriva hatkommentarer är ju inget de skulle våga erkänna om på t.ex. Quora. Jag tror att de bara desperat försöker få tillbaka sina konton så att de kan sprida ännu mer hatfulla kommentarer eller otrevligheter på samma sätt som innan under samma namn. Vad ska man tro egentligen? Personligen tror jag inte på dessa individer. Jag tror att de är listiga troll eller någon form av folk som gillar att ge sig på minoritetsgrupper. Vad ska man skriva i ett forum om man stöter på någon som klagar på något dylikt och nekar att de brutit mot regler? Om de bara blivit hackade och inte kan tänka sig den möjligheten när man föreslår det(För sånt händer ibland)? Det verkar så lätt för vissa att till exempel bära sig "klumpigt åt" (Milt sagt) på t.ex. Rust och sen glömma bort det efter att ha streamat. Sen är den som känner sig kränkt där och rapporterar direkt. Om man kunde få dem att avslöja sig på något vis? Det är lätt att förlora tilliten till de algoritmer som måga webbsidor använder för att känna av "missbruk"när man ser klagomål som dessa och då vågar man inte streama spel eller ladda upp let's plays. Det är kandske det någon vill? Så det kan också vara propaganda mellan de stora jättarna bakom dessa sajter där man kan ladda upp/Streama? Är den bästa taktiken mot detta att läsa igenom reglerna till websidorna man använder till videos och sen totalt skita i alla "konstiga" rykten? Eller ska man ta på sig foliehatten och ta det på allvar? (Det anser jag dock inte troligt!)