Arctic bjussar på monteringskit till LGA 1700

Permalänk
Melding Plague

Arctic bjussar på monteringskit till LGA 1700

Den schweiziska tillverkarens processorkylare blir kompatibla med Intels kommande processorfamilj "Alder Lake" senare i höst.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

6 dollar hantering...alltså man kan köpa noctuas am4 på Inet för 129kr. Man är inte långt ifrån då, och snackar man 60vs 120 för att veta hur snabb Inet är på leverans ja då är det nästan värt att beställa från Inet. Arctic kanske är smarta och säljer den i butik också.
Själva kostnaden är ju inte det jobbiga, de jobbiga är att hantera den kostnaden direkt mot något utländskt bolag .
Ni som beställt kit från noctua var det någon hanteringsavgift då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

6 dollar hantering...alltså man kan köpa noctuas am4 på Inet för 129kr. Man är inte långt ifrån då, och snackar man 60vs 120 för att veta hur snabb Inet är på leverans ja då är det nästan värt att beställa från Inet. Arctic kanske är smarta och säljer den i butik också.
Själva kostnaden är ju inte det jobbiga, de jobbiga är att hantera den kostnaden direkt mot något utländskt bolag .
Ni som beställt kit från noctua var det någon hanteringsavgift då?

Jag "beställde" ett kit från Noctua för AM4 till min förra CPU-kylare och det var ingen avgift alls. Bara att skicka kvitto på kylaren och antingen Mobo eller CPU. Det var dock ganska lång leverans. Kommer inte ihåg exakt hur lång leveranstid men kanske 2 veckor?

Permalänk
Moderator, Testpilot

Detta är bra för oss konsumenter tycker jag, sen kan man förstå att de kanske inte alltid kan betala svindyra fraktavgifter också, det är ju en rejäl kostnad potentiellt för good will.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett gratis monteringskit (fri frakt) utskickat av Phanteks till AM4 och det enda jag behövde göra var att skicka bild på kvittot för moderkortet.