Är det normal idle temperatur med vattenkylning?

Permalänk
Medlem

Är det normal idle temperatur med vattenkylning?

Goddagens. Jag är riktigt fundersam på min AIO, införskaffade Be Quiet Loop 2 360mm till min i7 9700K. Köpte även grizzly kryonaut kylpastan till den, Men jag märker en konstig sak.. Att min idle temperatur ligger på 35-40 grader, är det normal idle temperatur för AIO? Har bra luftflöde i chassit. Och radiatorn sitter fram, jag drar in luft ut i från. Kan jag råkat ge för mycket kylpasta? Använde hela 1g tuben, körde på 5 punkt knepet. Tyckte att det var mindre än 1g i tuben dock.

Processorn för övrigt ligger på 5 Ghz och 1.34v

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Det är väl ingen fara med den tempen. Det beror väl en del på fläktkurvan du har satt. Vad går fläktarna på för rpm i idle?
Hade en 280mm (i fronten) innan till en 9700k och låg väl också runt 35 grader. Dock så om jag startade datorn och gick ifrån ett tag så låg den runt 30 grader i idle. Men om jag la på lite last och sen gick tillbaka till idle hamnade den alltid runt 35.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus ROG Maximus XI Hero z390 - i7 9700k - MSI GTX 1080ti - EVGA Supernova G2 750W - Corsair Vengeance 32gb LP 3600MHz - Noctua NH-D15 - Acer Predator XB271HU - BenQXL2411Z

Permalänk
Medlem

Hej,

Dina temperaturer är jätte bra.
Har själv en Be quiet silent lopp 2 som jag är väldigt nöjd med, dock på en Amd processor, ligger på samma temps i idle, tror det är svårt att komma så mycket lägre om du inte undervoltar

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem
Skrivet av L-stream:

Det är väl ingen fara med den tempen. Det beror väl en del på fläktkurvan du har satt. Vad går fläktarna på för rpm i idle?
Hade en 280mm (i fronten) innan till en 9700k och låg väl också runt 35 grader. Dock så om jag startade datorn och gick ifrån ett tag så låg den runt 30 grader i idle. Men om jag la på lite last och sen gick tillbaka till idle hamnade den alltid runt 35.

fläktarna till radiatorn ligger på 335-500 rpm men jag märkte att det spelar ingen roll på idle om jag har på max eller på 335-500, samma idle temp oavsett!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Astrosus:

Hej,

Dina temperaturer är jätte bra.
Har själv en Be quiet silent lopp 2 som jag är väldigt nöjd med, dock på en Amd processor, ligger på samma temps i idle, tror det är svårt att komma så mycket lägre om du inte undervoltar

i see! Denna aio är riktigt läcker, jag har aldrig varit ett RGB fan och är inte ett fan av det, men denna cleana rgb runt pumpen är bara läcker, speciellt i kristallblå färg. Hehe. Men tack för svaret, då behöver jag inte oroa mig.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Goddagens. Jag är riktigt fundersam på min AIO, införskaffade Be Quiet Loop 2 360mm till min i7 9700K. Köpte även grizzly kryonaut kylpastan till den, Men jag märker en konstig sak.. Att min idle temperatur ligger på 35-40 grader, är det normal idle temperatur för AIO? Har bra luftflöde i chassit. Och radiatorn sitter fram, jag drar in luft ut i från. Kan jag råkat ge för mycket kylpasta? Använde hela 1g tuben, körde på 5 punkt knepet. Tyckte att det var mindre än 1g i tuben dock.

Processorn för övrigt ligger på 5 Ghz och 1.34v

Med samma cpu och clock med en H100 ligger jag på stadiga 40 grader o överlag så är fläktarna väldigt lågt ställda.
Luftflödet är väl ok men inte mycket mer och där sitter även en radiatorn till gpu:n (3080Ti)

Så din temps ser bra ut, tror jag.
Går själv aldrig över 60 under load

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Med samma cpu och clock med en H100 ligger jag på stadiga 40 grader o överlag så är fläktarna väldigt lågt ställda.
Luftflödet är väl ok men inte mycket mer och där sitter även en radiatorn till gpu:n (3080Ti)

Så din temps ser bra ut, tror jag.
Går själv aldrig över 60 under load

Jag tror jag når kanske 62 under load, o jag märker att min CPU hoppar till 50 ibland i någon milisekund när jag gör något på dektop

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Jag tror jag når kanske 62 under load, o jag märker att min CPU hoppar till 50 ibland i någon milisekund när jag gör något på dektop

Så gör min med

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??