Apple förser Iphone 13-familjen med längre batteritid och 120 Hz-skärm

Permalänk
Medlem

Hej, bra fråga Trunk. Jag använder det till att 3D-scanna produkter till mina klienter för att användas i AR-kampanjer.

Skrivet av Trunk:

Nu blir jag nyfiken. Vad använder du lidarn till?

Folk som använder lidar till ickeprofessionella saker får även tipsa om bra användningsområden. Bortsett från snabbare kamerafokus samt ~partytricks vet jag inte riktigt vad jag skulle använda det till.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Sorry OnePlus användare här och android. Trodde det gällde ny häftig teknik, ber om ursäkt tack och hej.

Jag tackar så himla mycket att du och de andra andriod användarna betatestar ny och "häftig" teknik så får jag finslipad telefon hos apple sen.

Tack och hej.

Obs, ta detta som ett skämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Visst de har gjort "några misstag" 3d touch och Apple touch bar.

Själv älskar jag 3D-touch på min 6S! Framförallt om jag skriver fel och behöver redigera en bokstav mitt i ett ord så är det en funktion som är mycket snabb och smärtfri. Sättet de löst det på modernare mobiler är inte dåligt men helt klart sämre än 3D-touch.

I övrigt håller jag med dig. Framförallt om att det är dåligt hur de ignorerar usb-c. Sålänge min 6S är brukbar kommer jag aldrig köpa en mobil som tvingar mig att fortsätta med olika laddkablar i 5-8 år framöver. Jag önskar de får tummen ur till nästa år och släpper en med usb-c men risken är väl att de börjar köra utan laddport överhuvudtaget, något jag inte ser fram emot.

Skrivet av Murvel:

Hej, bra fråga Trunk. Jag använder det till att 3D-scanna produkter till mina klienter för att användas i AR-kampanjer.

Ok, tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Hehe, snarare 8% skillnad.

Knappast 8%. Du får ut helt brutalt mycket sämre batteritid. På min s21 skulle jag nog säga ungefär 35-40%sämre

Permalänk
Viking
Skrivet av sher!kan:

Knappast 8%. Du får ut helt brutalt mycket sämre batteritid. På min s21 skulle jag nog säga ungefär 35-40%sämre

Enligt testet jag länkade i inlägget efter var skillnaden ca 8,5% i alla fall. 10h 24min vs 9h 35min.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Du och andra som kommer med liknande påståenden tagna direkt ur … kan väl komma med något som styrker detta?

Med det sagt var jag lite besviken på de här lanseringarna. Inte ens usb-c trots att alla(?) andra Apple-produkter har det? Jävligt grisigt.

Avsaknaden av usb-c samt att det här var en ”S”-uppgradering så det bara skrek om det gör att jag väntar till nästa år med att byta ut min 6S.

Angående 6S kan man snacka om valuta för pengarna, den fungerar hyfsat än idag till nästan allt. Jag måste dock byta ut batteriet om jag ska ha den ett helt år till.

Det är inte en S-uppdatering, macro, prores, batteritiden och uppdateringsfrekvensen är stora förändringar, relativt hur lite mobiler överlag förändras år till år. Jag hade gett rätt mycket för macro om det var ett tillval. Även om jag har macroobjektiv till min kamera är det något annat att ha det med sig jämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det handlar om att köpa sin identitet. Väldigt vanligt i vuxenvärlden.

Nej, det görs studier på köpbeteenden och "status" är överlag inget avgörande i väst där de flesta utan större problem kan skaffa den mobil de vill ha. Däremot i utvecklingsländer där en mobil kan motsvara flera månadslöner. Trenden går också mot att byta mer sällan.

Ingen bryr sig om vilken mobil du har. Däremot skulle jag inte bli förvånad om gopro mfl kan sälja en image, eftersom fritid, friluft, aktiv livsstil, hälsa, ungdom osv är mer svåruppnåeligt och ovanligt än att äga en smartphone. Det behöver dock inte vara för att visa upp något, upplevelsen att ingå i målgruppen kanske räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F77:

Det är inte en S-uppdatering, macro, prores, batteritiden och uppdateringsfrekvensen är stora förändringar, relativt hur lite mobiler överlag förändras år till år. Jag hade gett rätt mycket för macro om det var ett tillval. Även om jag har macroobjektiv till min kamera är det något annat att ha det med sig jämt.

Mjo, jag kanske snöade in mig lite mycket på de vanliga modellerna, alltså ej pro. Ser man till dem är 12 vs 13 ingen större uppdatering. Lite bättre batteritid och kamera, lite smalare (men högre) notch och lite snabbare. Ganska mycket ”S” med andra ord.

Bytte för övrigt batteri på min 6S igår samt installerade ios 15. Blev glatt överraskad hur rapp den kändes med ett nytt batteri som inte är ett flera år gammalt billigt noname-kinaskräp. Frågan är om jag ens behöver uppdatera nästa år som jag hade tänkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av F77:

Nej, det görs studier på köpbeteenden och "status" är överlag inget avgörande i väst där de flesta utan större problem kan skaffa den mobil de vill ha. Däremot i utvecklingsländer där en mobil kan motsvara flera månadslöner. Trenden går också mot att byta mer sällan.

Ingen bryr sig om vilken mobil du har. Däremot skulle jag inte bli förvånad om gopro mfl kan sälja en image, eftersom fritid, friluft, aktiv livsstil, hälsa, ungdom osv är mer svåruppnåeligt och ovanligt än att äga en smartphone. Det behöver dock inte vara för att visa upp något, upplevelsen att ingå i målgruppen kanske räcker.

Det är betydligt mer komplext än status för rik eller fattig.

Identifiaktion om var du hör hemma i sociala grupper och sammanhang, vem du vill visa att du är för andra avgör vad du äger.
Vi vill uppnå kriterier av gruppens normer vi befinner hos i för att bli accepterade.
Det är liksom inget svårt att se eller ens erkänna.