Battlefield 2042 i öppen beta 8–9 oktober

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Du kommer klara av att köra det utan problem, "Garanteret"

Men kollar man på cpu kravet så är väll min 1800x lite slöare än det som rekommenderas som grundläggande, men sen har jag två extra kärnor så det kanske jämnar ut sig ändå.

Permalänk
Medlem

Nostalgi eller inte men jag vet att jag hade riktigt jävla kul med Battlefield 3 och 4 även om alla buggar tog 1-2 år att lösa.
Får liknande vibes.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv

Är min fiber installerad tills dess blir det självklart att testa, årets förmodligen mest efterlängtade spel för mig.

Permalänk

Ska bli riktigt kul och testa.

Angående cpu rekommendationen. Jag gick från en 4770k till en AMD 3600, och märkte ett stort lyft i bfv. Samma gpu. Så nog är de lite märkliga grund/rekommendationskrav.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Detta ska bli kul! Kommer köpa en månad för 149kr så får jag även testa betan tidigare! Är spelet inte bra så kan jag bara avsluta!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
DingDongerMcDongface

Ser att flera noterade de lite underligare rekommendationerna på processorsidan, oklart hur jag först missade det Har uppdaterat något för att reflektera det bättre, då det sannerligen ser lite märkligt ut när jag kollar igen.

Permalänk
Medlem

Skaffade EA play som dom nu har för 15 kr. Ger tillgång till early access av betan.

Bara komma ihåg att avslutad det inom 1 månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Skaffade EA play som dom nu har för 15 kr. Ger tillgång till early access av betan.

Bara komma ihåg att avslutad det inom 1 månad

Vart fick du det erbjudandet? I Origin ser jag ordinarie pris

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att testa faktiskt. Har mestadels kört BF4 senaste åren och är lite fundersam på om min dator klarar av det? i5 4690k och R9 290. Spelar för övrigt i 1440p Kanske dags att bygga en ny?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruyer:

Vart fick du det erbjudandet? I Origin ser jag ordinarie pris

Fick en 30Euro kod av MSI efter jag skrev en recension av min nya bärbara, löste in den på steam så jag fick 30 Euro rabatt på spelet.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruyer:

Vart fick du det erbjudandet? I Origin ser jag ordinarie pris

Sorry. Är på PS5 (psn).

Permalänk
Medlem

Någon som vet om EA Play (Icke PRO) Har BF2024? Eller behöver man EA Play Pro?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

Lite sugen på att testa faktiskt. Har mestadels kört BF4 senaste åren och är lite fundersam på om min dator klarar av det? i5 4690k och R9 290. Spelar för övrigt i 1440p Kanske dags att bygga en ny?

1440p är lagom så krävande för din PC Setup

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Har spelet via Steam som var enda alternativet för mig.
Förmodar att betan släpps där med.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Och jag som sitter på en 2600x

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Mja, vet ju att jag kommer skaffa detta när det släpps så jag ser ingen vits med att prova på det i förväg. Jag kan vänta

Anledningen till BETA är ju att utvecklaren ska få in den slutgiltiga datan över hur spelet sköter sig. Så om du deltar i betan gör du ju det främst för att kunna skicka bra data till DICE så att spelet är så putsat som möjligt inför release när du tänkt köpa det

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Anledningen till BETA är ju att utvecklaren ska få in den slutgiltiga datan över hur spelet sköter sig. Så om du deltar i betan gör du ju det främst för att kunna skicka bra data till DICE så att spelet är så putsat som möjligt inför release när du tänkt köpa det

Jovars, det är så det ska fungera. Men när betan är ca en månad innan skarp release har det snarare övergått till ett glorifierat demo mer än något annat i mina ögon, tänkt att bygga hype för otåliga spelare som inte kan vänta en månad till och ge gratis PR än faktiskt hjälpa utvecklarna.

Klart det hittar lite lågt hängande frukt de kan fixa och det är ju bra antar jag. Men det lockar inte att göra en nedskalad beta till min första kontakt med ett spel jag verkligen ser fram detta. Då vill jag nog ha ut lite mer möjlighet att kunna komma med återkoppling osv.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xinux:

Har battlefield faktiskt utvecklats något sedan trean, eller är folk taggade för att det är nytt?

Oj vad bra fråga!

Det har tillkommit en hel drös nya grejer sedan trean.
BF3 gjordes i frostbite 2.
Sedan har frostbite 3 släppts som använts i BF4, hardline, BF1, BF V och även battlefront 1 och 2.
Bättre grafik, bättre ljussättning har kommit med, varierande väder, raytracing, DLSS, och lite sådant. Grafiskt sett har det hänt en hel del. Nya battlefield 2042 ska ha gått över till frostbite 4. Så ännu mer nyheter i grafikmotorn på många sätt.
Så grafiskt sett har det hänt en hel del på 10 år - yes.
Men gameplay wise då?
Ja fler spelsätt har tillkommit med åren. I BF V flyttas exempelvis området man slåss i efterhand som ena laget tar sig fram. Det är alltså inte längre statiska banor utan området ändras efterhand i varje runda.
Battle royal finns med som alternativ om man tycker det är kul i BF V. Det är en ganska stor ändring i upplägg skulle jag säga.

Ett större fokus på att kunna uppgradera kosmetiska saker har införts i senare spel. Om det alls fanns så var väl de möjligheterna ändå begränsade i BF3.

Ja man slipper ha game launchern i webläsaren nu för tiden också hehe. BF3 hade en ganska kekkig lösning där ett tag.

Det är några av skillnaderna som ändå är ganska tydliga. Men det har väl hänt ganska mycket mer utöver det också.

Samtidigt kan man väl säga att spelet fortfarande går ut på att panga på varandra, norpa flaggor och flyga/köra tanks. På så sätt har det inte skett så mycket. Med den måttstocken har det emellertid inte hänt så mycket från BF1942 fram till BF3 heller visserligen ;).

Jag tror det handlar ganska mycket om vad man själv väljer att titta närmre på - och vad man vill få ut.

Själv hade jag kunnat återvända till BF3 likväl. Om det bara kom ett hypetåg som slungade upp den titeln i strålkastarljuset de närmsta 2 åren hehe. Men det kommer ju inte hända riktigt. Jag tänker mig att vi tänker lite lika på den fronten ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Men kollar man på cpu kravet så är väll min 1800x lite slöare än det som rekommenderas som grundläggande, men sen har jag två extra kärnor så det kanske jämnar ut sig ändå.

Den är ju kvickare än en 6600K?

Beror såklart väldigt mycket på vilken upplösning man kör och vilka krav man har, men man ska nog alltid ta grundläggande kraven med en nypa salt.
Dessutom är ditt grafikkort en bra bit över de grundläggande, och det är ofta där det skiter sig om något.

Min erfarenhet säger att du kan stöta på lite stuttering, beroende på hur mycket du kör i bakgrunden, och att en ny processor kommer ge dig en jämnare upplevelse, men sålänge processorn inte flaskhalsar grafikkortet så kommer gränsen att läggas på om grafikkortet klarar av det eller inte, vilket det kommer göra

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Alla gameplay videos man sett ifrån betan har ju gjort att man har sänkt förväntningarna rejält, dock så var trailern till openbetan riktigt nice, men man får väll ha betoning på trailer där, har inte sett grafik i närheten ifrån riktiga gameplay videos, inte ens i den 4k gameplay videon som finns tillgänglig, typ ljusår ifrån.

Men OM spelet skulle se ut som i openbeta trailern, ja då snackar vi.

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Och jag som sitter på en 2600x

Om 4790k funkar så bör din funka också.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Nu tänker jag såhär, Det är "Kretsbrist" Inte lika många som har dessa 3000 korten. Så Battlefield måste vara rätt så fint optimerat för äldre hårdvara.. Annars så skjuter dom sig själva i foten om dom gör detta "för nya komponenter"

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Om 4790k funkar så bör din funka också.

Givetvis

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Lego Master

EA Play ingår väl i Xbox Game Pass nuförtiden, men räknas det som att man ska få early access? Inte för jag bryr mig för huvudsläppet, men 2 dagar extra beta vore nice.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

EA Play ingår väl i Xbox Game Pass nuförtiden, men räknas det som att man ska få early access? Inte för jag bryr mig för huvudsläppet, men 2 dagar extra beta vore nice.

Borde det ju göra om allt i EA Play ingår

Edit: Gick att få Xbox Game Pass för 10 kr i en månad, enkelt val.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

EA Play ingår väl i Xbox Game Pass nuförtiden, men räknas det som att man ska få early access? Inte för jag bryr mig för huvudsläppet, men 2 dagar extra beta vore nice.

Börjar bli riktigt snurrigt med de här subscription tjänsterna nu, men vilken version av EA Play är det som ingår i Xbox Game Pass, är det Pro eller standard versionen?

Har faktiskt subbat en månad på EA play Pro versionen just nu på Origin/PC, och får hem en Xbox snart, så det här var ju positiva besked helt klart att det ingår i Game Pass isåfall.

Edit : Hittade det här :

Xbox Game Pass Ultimate- och Xbox Game Pass för PC-medlemmar får EA Play. EA Play Pro är endast tillgänglig via EA:s PC-plattformar, Origin och EA Desktop (Betaversion).
Obs! Om du redan prenumererar på EA Play Pro kommer spel och tillägg som ingår i EA Play Pro inte att synas i Xbox-appen på Windows 10. Gå till EA Desktop (Betaversion) för att få tillgång till EA Play Pro:s förmåner.

Men tycker det fortfarande är supersnurrigt, kanske är glasklart för produktägaren, men för konsumenten är det ju ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commodore64:

Men tycker det fortfarande är supersnurrigt, kanske är glasklart för produktägaren, men för konsumenten är det ju ???

Det var snurrigt, du är inte ensam där.

Fick ladda ner både EA's nya desktop beta app och sedan xbox appen, sedan öppna Battlefield från xbox appen och sedan länka kontot i EA's app. Lite roligt att varken Microsoft eller EA ger någon lätt tillgänglig guide då det var en "upplevelse" kan man kalla det, att få det att funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Någon som vet om EA Play (Icke PRO) Har BF2024? Eller behöver man EA Play Pro?

Har du EA Play så får du tillgång till tidig beta, och sen får du 10h speltid i spelet när det släpps. Tyvärr lär man ha EA Play Pro för att få full tillgång till spelet

Visa signatur

Ryzen 5 5600 || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16GB || Corsair 2x16GB 3200MHz || NZXT H1 V1 Custom Mod ||

Permalänk

Någon som vet hur de kmr funka för ps5 ? Sweclockers skriver att ps5 kmr vara med på öppna men inte early acessen ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Behöver jag bara EA Play för att få tillgång till early access eller behöver jag EA Play Pro för at få det?
Har ju inte lust att betala 149kr om jag kan få samma för den billgare versionen

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"