Varning för Tradera-betalning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Ahh okej, i Paynova ingår Traderas egna betalskydd så det är nog därför. Traderas svar på Blocketpaketet alltså.

Säkert något sådant.

Jäkligt synd att man inte kan välja att enbart ta betalt med swish.

Känns ju säkrast som säljare, sen är det ju upp till köparen om han vill buda eller ej.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Inaktiv

Tackar för varningen. Har använt Tradera-betalning länge nu (flera år) utan problem. Fick dock kalla fötter av tråden. Man kanske ska börja med att skriva att man skickar först när pengarna finns på kontot (1-2 bankdagar) alternativ skriva att de får betala via Swish för snabbare hantering.

När jag tänker på det så har jag nog alltid haft pengarna på kontot när jag skickar. Mina annonser slutar alltid på kvällar vilket innebär att jag kan skicka tidigast dagen efter. Då de flesta betalar inom loppet av några minuter så har jag alltid haft pengarna på kontot dagen efter då jag skickar.

Det blir dock annorlunda när man som nu säljer presentkort d.v.s. jag skickar via mejl och inte fysiskt. Då bör jag kanske avvakta (större summa) för att undvika ev. strul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

De säger då att överföringen är låst av deras samarbetspartner för utredning enligt penningtvätt och EU-direktiv, och de säger även att deras samarbetspartner kan hålla i pengarna på obestämd tid och att det inte är deras bekymmer, och de vägrar även berätta vem denna "samarbetspartner" som har mina pengar är. De säger också att det alltid görs en utredning vid "större summor", vad större summor är får jag inte heller veta.

Bra info, jag ska skriva ut EXTRA TYDLIGT i auktionstexten när jag säljer dyrare saker något liknande,

"Jag skickar så fort pengarna syns på bankkontot och inte när betalningsbekräftelse kommer. Detta eftersom Tradera har fått för sig att stoppa vissa utbetalningar på obestämd tid pga utredningar hos deras samarbetspartners."

Sedan så skickar man inte innan pengarna finns på kontot. Gillar inte köpare det så behöver dom inte buda heller.

Permalänk
Medlem

Tradera verkar ha satt i system att man måste skicka varan först och låta köparen hämta ut det om denne betalar med PayPal (samtidigt som Tradera ljuger om att det handlar om att det är en slumpmässig kontroll - är detta falsk info bör det såklart anmälas). En mycket suspekt användare köpte ett grafikkort av mig genom PayPal-betalning på Tradera och istället för att riskera förlora en stor summa valde jag att ta en livstidsavstängning där.

Överlag är det diktatorsfasoner och vilseledande information där. De ljög först i automailet om att det bara är att skicka iväg varan sen får man pengarna inom 1-2 bankdagar. Senare skickar de denna mail angående granskning och att pengarna betalas ut först 48 timmar inom köparens mottagande av varan. Om dessa villkor var där från början hade jag som säljare aldrig vänt mig dit. Detta är därför vilseledande och något jag ska kolla upp om jag kan anmäla för att inte andra personer ska råka ut för det.

Permalänk
Medlem

tradera är skit, jag har slutat att sälja där sen länge, kul att sälja nåt så står man där utan pengar för dom är låsta pga misstänkt penningtvätt wtf.. ??? 6000kr är väl ingen konstig summa förstår inte ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker man som säljare ska kunna neka affärer om köparen har få eller dåliga omdömen.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Jag säger ju det: Tradera ÄR Sveriges motsvarighet till AliExpress och Alibaba. Visst, så länge det fungerar det är det prima.

Men så fort det krånglar så blir det som om du aldrig har funnits för dem och står där i skiten med all smet själv...

IRL-affärer med swishande plats är det enda som gäller vid större/dyrare affärer.

Aliexpress är ju i framkant när det gäller att hjälpa köparen och att återbetala, numera sköts allt per automatik. Har över 400 affärer där och ca 10 återbetalningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Aliexpress är ju i framkant när det gäller att hjälpa köparen och att återbetala, numera sköts allt per automatik. Har över 400 affärer där och ca 10 återbetalningar.

Allt är bra för köpare, frågan är om det är lika bra för säljare.

Har inte haft några problem med att sälja på Tradera tur nog.
Dom flesta betalar med Swish eller med kort via traderas betalningslösning

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv

ja, jag har ju aldrig sålt på Ali så där får jag passa, Tradera använde jag då det var nytt, körde där några år, sedan ballade det ur totalt. Blocket och Tradera använder jag aldrig numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Aliexpress är ju i framkant när det gäller att hjälpa köparen och att återbetala, numera sköts allt per automatik. Har över 400 affärer där och ca 10 återbetalningar.

Förlåt lite OT men hur är det när man köper feån Aliexpress och det skickas från Kina numera? Är det tull och avgift man måste betala innan man får sitt paket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Förlåt lite OT men hur är det när man köper feån Aliexpress och det skickas från Kina numera? Är det tull och avgift man måste betala innan man får sitt paket?

De gånger jag handlat från Aliexpress efter 1 juli i år har det inte blivit några avgifter utan paketet har levererats direkt till min brevlåda. Aliexpress tar ut VAT i kassan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Förlåt lite OT men hur är det när man köper feån Aliexpress och det skickas från Kina numera? Är det tull och avgift man måste betala innan man får sitt paket?

Det ska inte vara det om säljaren har skött sina åtaganden och deklarerat paketet på rätt sätt, dvs införtullning under IOSS.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

tradera är skit, jag har slutat att sälja där sen länge, kul att sälja nåt så står man där utan pengar för dom är låsta pga misstänkt penningtvätt wtf.. ??? 6000kr är väl ingen konstig summa förstår inte ?

Det kan ju vara så att köparen har åtskilliga liknande affärer. Skulle inte förvåna mig om en miner som köper många grafikkort kan trigga det penningtvätt varning, även om det tradera även verkar fara med osanning...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xSean145:

Förlåt lite OT men hur är det när man köper feån Aliexpress och det skickas från Kina numera? Är det tull och avgift man måste betala innan man får sitt paket?

Numera är Aliexpress en såkallad One Stop Shop och moms tas ut vid köptillfället, det gäller dok att varan är rätt deklarerad. Jag har själv inte råkat ut för att jag måste betala moms + postnords avgift på 75kr sedan 1juli, och det har landat ca 25paket i brevlådan än så länge.

Permalänk

En tanke kring det här. Paypal är väl ganska bra på att ersätta köparen om något skulle vara fel? Är det kanske så att Tradera inte chansar utan håller inne med pengarna till dess att kunden hämtat sin vara åtminstone. Tänker att Tradera annars måste ersätta köparen från sitt klientmedelskonto, om det är så att säljaren inte betalar tillbaka OM det skulle vara något problem.

Tradera är ju annars ganska noga med att se till så att eventuella tvister rör sig mellan säljare och köpare. Kan det vara så i fallet/n med Paypal att Tradera i sig annars blir en part?

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Nu är det väl så att Paypal faktiskt äger Tradera.

Gillade Tradera för ett par år sedan, idag är det mest "återförsäljare" som bjuder på sina egna varor och dammsuger upp det lilla som finns av "vanliga" säljare för att sedan sälja vidare igen. Och en del "scammers" då
Självklart är urvalet jag ser begränsat, men följer x antal kategorier och det är många/tydliga samband och länkar mellan säljare/köpare/konton etc.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

En tanke kring det här. Paypal är väl ganska bra på att ersätta köparen om något skulle vara fel? Är det kanske så att Tradera inte chansar utan håller inne med pengarna till dess att kunden hämtat sin vara åtminstone. Tänker att Tradera annars måste ersätta köparen från sitt klientmedelskonto, om det är så att säljaren inte betalar tillbaka OM det skulle vara något problem.

Tradera är ju annars ganska noga med att se till så att eventuella tvister rör sig mellan säljare och köpare. Kan det vara så i fallet/n med Paypal att Tradera i sig annars blir en part?

Så är det. Därför jag misstänker att Tradera ljuger om att det är en "slumpmässig kontroll".

Skrivet av Necrophor:

Nu är det väl så att Paypal faktiskt äger Tradera.

Gillade Tradera för ett par år sedan, idag är det mest "återförsäljare" som bjuder på sina egna varor och dammsuger upp det lilla som finns av "vanliga" säljare för att sedan sälja vidare igen. Och en del "scammers" då
Självklart är urvalet jag ser begränsat, men följer x antal kategorier och det är många/tydliga samband och länkar mellan säljare/köpare/konton etc.

Ja, men det är olika företag. Precis som en kommunal enhet kan bötfälla en annan, märkligt nog.

Permalänk
Medlem

Nu måste jag klaga på Tradera för att dom är så jävla omständliga.

Har bara använt Tradera 2ggr innan & det var i våras. Då sålde jag två varor för typ 15k & det var inga problem & allt gick smidigt, fick dessutom bra betyg av dom jag sålde till.

Nu sålde jag ett grafikkort för 6k & auktionen slutfördes den 27:e september. Fick ett mail om att dom höll på pengarna tills varan var hämtad av köparen & dom ville har spårningsid(Tradera fick uppgifterna av mig).

Köparen hämtade ut paketet den 5:e oktober & idag fick jag ett meddelande om att jag måste bekräfta min identitet med foto på mitt id-kort & första sidan på min deklaration innan några pengar kan betalas ut. WTF!!!

Varför inte bekräfta sin identitet med bankid?

Gör sitt bästa för att hålla saker enkla som möjligt? Vilket jävla skämt!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upf:

Nu måste jag klaga på Tradera för att dom är så jävla omständliga.

Har bara använt Tradera 2ggr innan & det var i våras. Då sålde jag två varor för typ 15k & det var inga problem & allt gick smidigt, fick dessutom bra betyg av dom jag sålde till.

Nu sålde jag ett grafikkort för 6k & auktionen slutfördes den 27:e september. Fick ett mail om att dom höll på pengarna tills varan var hämtad av köparen & dom ville har spårningsid(Tradera fick uppgifterna av mig).

Köparen hämtade ut paketet den 5:e oktober & idag fick jag ett meddelande om att jag måste bekräfta min identitet med foto på mitt id-kort & första sidan på min deklaration innan några pengar kan betalas ut. WTF!!!

Varför inte bekräfta sin identitet med bankid?

Gör sitt bästa för att hålla saker enkla som möjligt? Vilket jävla skämt!

https://i.imgur.com/wYrvNhY.png

Det är väl för penningtvättlagar som detta införts?

Jag fick mail av min bank där jag var tvungen att styrka swishbetalning på 75K (köpte båt) med förklaring och kvitto på köpet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tradera är riktigt jävliga! Men det är för att skydda köparen, inte säljaren. Säljer du något över 10k så var beredd på låsning av dina pengar tills köparen bekräftat att de tagit emot varan.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är väl för penningtvättlagar som detta införts?

Jag fick mail av min bank där jag var tvungen att styrka swishbetalning på 75K (köpte båt) med förklaring och kvitto på köpet.

Det är det som är så larvigt att banker försöker upprätthålla nån slags legitim & auktoritär fasad gentemot svensson när dom själva tvättar miljardbelopp systematiskt & skulle dom bli påkomna blir det böter som kunderna ändå får betala i slutändan. Hela det monetära systemet är en sån megabluff.

Skrivet av Datanisse:

Tradera är riktigt jävliga! Men det är för att skydda köparen, inte säljaren. Säljer du något över 10k så var beredd på låsning av dina pengar tills köparen bekräftat att de tagit emot varan.

Jag kan förstå om dom håller utbetalningen inne över en viss summa när det gäller nya säljare, min första vara jag sålde gick för 12k & betalades med Paypal & jag fick in pengarna dagen efter auktionen avslutades.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upf:

Det är det som är så larvigt att banker försöker upprätthålla nån slags legitim & auktoritär fasad gentemot svensson när dom själva tvättar miljardbelopp systematiskt & skulle dom bli påkomna blir det böter som kunderna ändå får betala i slutändan. Hela det monetära systemet är en sån megabluff.

Jag kan förstå om dom håller utbetalningen inne över en viss summa när det gäller nya säljare, min första vara jag sålde gick för 12k & betalades med Paypal & jag fick in pengarna dagen efter auktionen avslutades.

Är väl EU-lagar som tvingar dem, men ja i övrigt håller jag med om hur töntigt det är

Samma som att allt miljöansvar ska läggas på individen istället för megaföretagen som släpper ut mer än befolkningen tillsammans.
"Whops vi råkade spilla ut några tiotusental ton olja i havet...
MEN FA TA DEN SOM ANVÄNDER PLASTSUGRÖR PÅ DONKEN!"

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Nu måste jag klaga på Tradera för att dom är så jävla omständliga.

Har bara använt Tradera 2ggr innan & det var i våras. Då sålde jag två varor för typ 15k & det var inga problem & allt gick smidigt, fick dessutom bra betyg av dom jag sålde till.

Nu sålde jag ett grafikkort för 6k & auktionen slutfördes den 27:e september. Fick ett mail om att dom höll på pengarna tills varan var hämtad av köparen & dom ville har spårningsid(Tradera fick uppgifterna av mig).

Köparen hämtade ut paketet den 5:e oktober & idag fick jag ett meddelande om att jag måste bekräfta min identitet med foto på mitt id-kort & första sidan på min deklaration innan några pengar kan betalas ut. WTF!!!

Varför inte bekräfta sin identitet med bankid?

Gör sitt bästa för att hålla saker enkla som möjligt? Vilket jävla skämt!

Nu trillade pengarna in efter elva dagar.
Någon som har råkat för att köparen inte hämtat ut paketet & pengarna har gått tillbaks till köparen?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av Klubba:

Sålde förra helgen ett grafikkort på tradera
Ville kunna ta emot swish betalning och då är man tvungen att även aktivera "traderabetalning".

Kortet sålde och tyvärr betalade köparen med Paypal.

Fick ett mail från Tradera
"G***** har nu betalat och det är dags för dig att skicka varan. Denna bekräftelse innebär att du lugnt kan skicka varan utan invänta överföringen.

Beloppet kommer att sättas in på det bankkonto du angivit på Mitt Tradera.

Tradera betalar alltid ut så fort det går. Det tar en till två bankdagar innan du ser beloppet på ditt konto."

Och går jag in på annonsen skriver de nästan samma sak:
"Köparen har nu betalat och det är dags för dig att skicka varan.

Pengarna kommer in på det bankkonto du angivit här på Tradera. Tradera betalar alltid ut så fort det går. Det tar 1-2 bankdagar innan du ser pengarna på ditt konto.".

Så jag skickade ju kortet och väntade, efter 4 bankdagar och inga pengar kontaktade jag Traderas kundtjänst.

De säger då att överföringen är låst av deras samarbetspartner för utredning enligt penningtvätt och EU-direktiv, och de säger även att deras samarbetspartner kan hålla i pengarna på obestämd tid och att det inte är deras bekymmer, och de vägrar även berätta vem denna "samarbetspartner" som har mina pengar är. De säger också att det alltid görs en utredning vid "större summor", vad större summor är får jag inte heller veta.

Så nu sitter man utan graffe och utan stålar.

Tycker det är skitkonstigt, tradera lovar utbetalning inom 1-2 bankdagar och skriver inget alls om utredningar och samarbetspartners.
Dessutom har det väl inget med mig att göra? Om köparen nu rånat en bank så ska väl inte det påverka mig? Och det kan de ju utreda efter jag fått mina pengar.

Misstänker att köparen inte köpte grafikkortet för gaming så nu får man ju hoppas att hen skattat och gjort rätt för sig annars verkar jag bli utan pengar, och kommer dessutom få betala tradera 200:- för att de förmedlat försäljningen.......

Tycker det är märkligt, om de vill utreda vart köparen fått pengarna ifrån ska ju inte drabba mig som säljare

Just precis av denna anledningen som jag inte använder Tradera alls längre. Förvånad att folk fortfarande använder Tradera alls.

Förskottsbetalning via Swish, samt avhämtning är det som gäller för mig.

Kanske något för dig att fundera på framöver, med tanke på ovanstående affär.....?

Permalänk
Medlem

PayPal-betalning på Tradera kostar 5% extra

Skrivet av bjorn_m_eriksson:

En tanke kring det här. Paypal är väl ganska bra på att ersätta köparen om något skulle vara fel? Är det kanske så att Tradera inte chansar utan håller inne med pengarna till dess att kunden hämtat sin vara åtminstone. Tänker att Tradera annars måste ersätta köparen från sitt klientmedelskonto, om det är så att säljaren inte betalar tillbaka OM det skulle vara något problem.

Tradera är ju annars ganska noga med att se till så att eventuella tvister rör sig mellan säljare och köpare. Kan det vara så i fallet/n med Paypal att Tradera i sig annars blir en part?

Numera tvingar Tradera den som betalar via PayPal att betala 5% extra för köparskydd.
Fast köparskydd ingår alltid vid PayPal köp. Så detta verkar ju helt meningslöst.

Visst är det PayPal som äger Tradera? Effekten blir ju att man inte betalar med PayPal.
Väldigt märkligt minst sagt.

Permalänk
Medlem

Har nu stött på samma problem, säljer en dyr vara för 10k. Köparen har 4 omdömen varav 2 stk är dåliga.

Har hört av mig till Traderas kundtjänst och förklarat att jag inte skickar någon vara utan att få pengar. De har sagt att "köparen har betalat men vi håller i betalningen tills köparen har tagit emot varan".

De sa att de kommer stänga ner mitt konto. Tänker inte skicka något dock.

Permalänk
Medlem

6000 spänn, någon skulle ha ett finger i varje öga
Man lär tydligen skyffla miljarder för att inte fastna i penningtvättproblemet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanax32:

Har nu stött på samma problem, säljer en dyr vara för 10k. Köparen har 4 omdömen varav 2 stk är dåliga.

Har hört av mig till Traderas kundtjänst och förklarat att jag inte skickar någon vara utan att få pengar. De har sagt att "köparen har betalat men vi håller i betalningen tills köparen har tagit emot varan".

De sa att de kommer stänga ner mitt konto. Tänker inte skicka något dock.

Nja, det är väl knappast samma problem?

TS hade ju en förmodad bedragare, ditt problem är att du inte vill skicka utan att ha fått pengarna och väljer att själv bryta mot de villkor du godkänt när du skapat annonsen för att du är orolig för att inte få några pengar?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanax32:

Har nu stött på samma problem, säljer en dyr vara för 10k. Köparen har 4 omdömen varav 2 stk är dåliga.

Har hört av mig till Traderas kundtjänst och förklarat att jag inte skickar någon vara utan att få pengar. De har sagt att "köparen har betalat men vi håller i betalningen tills köparen har tagit emot varan".

De sa att de kommer stänga ner mitt konto. Tänker inte skicka något dock.

Fast det är så det fungerar med Tradera. Har själv sålt en vara för cirka 5k och fick detta meddelande från Tradera:

"Vänligen återkom till oss med underlag på att du har skickat varan i form av ett spårningsnummer från speditören. Vi kommer att granska spårningen och initiera utbetalningen inom 72h från att försändelsen hämtats ut av köparen."

Det var inga problem för mig, men visst det tog ju några dagar att få sina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanax32:

Har nu stött på samma problem, säljer en dyr vara för 10k. Köparen har 4 omdömen varav 2 stk är dåliga.

Har hört av mig till Traderas kundtjänst och förklarat att jag inte skickar någon vara utan att få pengar. De har sagt att "köparen har betalat men vi håller i betalningen tills köparen har tagit emot varan".

De sa att de kommer stänga ner mitt konto. Tänker inte skicka något dock.

Förklara för kundtjänst, att du tror att köparen är en bedragare?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233