Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De bör ha försvunnit? mina är borta iaf. Har du provat logga ut / in?

Det har jag, de ligger kvar ändå.

För övrigt, de 4k XP som ligger i Achievements pga att SB tagits bort har inte kommit in i totalen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Alphahanne:

Det har jag, de ligger kvar ändå.

För övrigt, de 4k XP som ligger i Achievements pga att SB tagits bort har inte kommit in i totalen.

Hmm pm mig ditt kontonamn så ber jag IT dra en koll på det!

XP tar alltid lite extra tid på sig att räknas till totalen kan prova manuellt refresha åt dig när jag har ditt kontonamn!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Du bör ha fått lvl 2 och lvl 3 också isåfall. Dra ett mail till vår kundtjänst så kan de lösa dig isåfall

Vad är gränsen för nivåerna? Har 9st och fick första nivån, inte för att det spelar nån roll egentligen (lvl24)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Det står ju på webhallens sida alla krav på nivåer.

Level 17 525 000 XP för att nå black

Efter black kommer void

Edit
Glömde skriva att jag blev black häromdagen 😁

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mindfighter:

Vad är gränsen för nivåerna? Har 9st och fick första nivån, inte för att det spelar nån roll egentligen (lvl24)

Det är 3 nivåer

lvl1: 1-4
lvl2: 5-9
lvl3: 10+

Dra en vända till kundtjänst om nu saknar!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hmm pm mig ditt kontonamn så ber jag IT dra en koll på det!

XP tar alltid lite extra tid på sig att räknas till totalen kan prova manuellt refresha åt dig när jag har ditt kontonamn!

/Patrik

Hjälpte det med en refresh? Jag har fått denna Achievement level 1, 2 och 3 men inte fått XPn på totalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luniz:

Hjälpte det med en refresh? Jag har fått denna Achievement level 1, 2 och 3 men inte fått XPn på totalen.

Jag har också fått 2st achievements men ingen XP.
Har 3800 poäng kvar till level 22 så bara väntar på att det skall slå över

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Hedersmedlem

Min xp har ramlat in. Blev vit nu, men det är ju inte någon direkt skillnad mot gold vad jag kan se?

Permalänk

Fick min första "Nanda Yo!" idag. Ingen aning vad det betyder, men 10k XP tackar man inte nej till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Fick min första "Nanda Yo!" idag. Ingen aning vad det betyder, men 10k XP tackar man inte nej till.

Efter en del anime-tittande (vanlig förekommande fras) betyder det i frågande form: va, vad är det.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mental:

Min xp har ramlat in. Blev vit nu, men det är ju inte någon direkt skillnad mot gold vad jag kan se?

Lite bättre fyndvarupriser

Men kommer segmenteras upp mer och mer fördelar framöver mellan klasserna.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Jag blev precis level 13 men har fortfarande inte ett enda vapen. Otur eller bara för låg level?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Jag blev precis level 13 men har fortfarande inte ett enda vapen. Otur eller bara för låg level?

Level 12, har vapen

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Jag blev precis level 13 men har fortfarande inte ett enda vapen. Otur eller bara för låg level?

Level 11 - inget vapen.
Vet inte om det finns någon logik i detta kopplat till klasserna?
(jag är priest med 16 i styrka så kan väl knappt lyfta en tandpetare )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Level 11 - inget vapen.
Vet inte om det finns någon logik i detta kopplat till klasserna?
(jag är priest med 16 i styrka så kan väl knappt lyfta en tandpetare )

Antar att du inte köpt så mycket spel då? Känns som att styrkorna ändras beroende på vilken kategori man handlar i. Men jag kan ha fel. Nu finns ju fler kategorier än färger.

Man får tydligen hög Dex om man gillar att bygga datorer. Hur ser era avatarer ut?

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Jag är på level 18 och har en del prylar att välja mellan i varje kategori (eller vad man ska säga) förutom "Kropp" där jag inte har en enda.

Vapen

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga om det här med Fyndvarorna. Ibland står en procent, och ibland står ett fast pris. Är min rabatt (baserad på level) alltså utöver detta som redan står, eller har den dynamiskt redan räknat ut priset? Tänker att de procentsatser eller antal kronor som dragits av som står i "badgen" bredvid priset är ju inte dynamiska eller? Är level 20 och har aldrig utnyttjat fyndvarorna faktiskt.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Måste bara fråga om det här med Fyndvarorna. Ibland står en procent, och ibland står ett fast pris. Är min rabatt (baserad på level) alltså utöver detta som redan står, eller har den dynamiskt redan räknat ut priset? Tänker att de procentsatser eller antal kronor som dragits av som står i "badgen" bredvid priset är ju inte dynamiska eller? Är level 20 och har aldrig utnyttjat fyndvarorna faktiskt.

Du får ju en viss procent på alla fyndvaror beroende på vad du är för level. Men ibland har fyndvaror extra nedsatt pris. Då gäller inte din level-baserade rabatt. Du får alltså inte rabatt på rabatten.

Edit: För att testa om du får level-rabatt, så kan du logga ut och kolla om varan ändrar pris.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Du får ju en viss procent på alla fyndvaror beroende på vad du är för level. Men ibland har fyndvaror extra nedsatt pris. Då gäller inte din level-baserade rabatt. Du får alltså inte rabatt på rabatten.

Edit: För att testa om du får level-rabatt, så kan du logga ut och kolla om varan ändrar pris.

Såklart, men så långt tänkte ju inte jag. Tack!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Antar att du inte köpt så mycket spel då? Känns som att styrkorna ändras beroende på vilken kategori man handlar i. Men jag kan ha fel. Nu finns ju fler kategorier än färger.

Jepp beror på kategorierna, det har bekräftats förut nånstans - minns dock inte mappningen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Azureye:

Man får tydligen hög Dex om man gillar att bygga datorer. Hur ser era avatarer ut?

Här har du beskrivningen av medlemsklasserna.

https://www.webhallen.com/se/info/6-Medlem-hos-Webhallen

Datorer och komponenter ger dexterity ja.
Strength från spel

Permalänk
Medlem

Gillar Webhallen och köper rätt mycket därifrån.

Med sagt: fick precis ett reklammail från webbhallen om att det är x2 Exp. månaden ut. Men läste det finstilta och det här var dåligt. Varför bli åsidosatt bara för att man ha en dubbel XP goose? Har man ett lojalitetsprogram är det väl bra att folk handlar mycket och får bonus för det?

"2x XP gäller för alla köp oktober ut, MEN (VIKTIGT!) den multipliceras inte med perks så som Double XP Goose. Exempel: OrderXP plus OrderXP plus GooseXP. Ingen multiplikation om vi kan slippa"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tror de menar du får då 3x xp,och inte 4x xp, har varit så tidigare för mig .

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gillar Webhallen och köper rätt mycket därifrån.

Med sagt: fick precis ett reklammail från webbhallen om att det är x2 Exp. månaden ut. Men läste det finstilta och det här var dåligt. Varför bli åsidosatt bara för att man ha en dubbel XP goose? Har man ett lojalitetsprogram är det väl bra att folk handlar mycket och får bonus för det?

"2x XP gäller för alla köp oktober ut, MEN (VIKTIGT!) den multipliceras inte med perks så som Double XP Goose. Exempel: OrderXP plus OrderXP plus GooseXP. Ingen multiplikation om vi kan slippa"

Skrivet av ajn:

Tror de menar du får då 3x xp,och inte 4x xp, har varit så tidigare för mig .

This. Detsamma gäller om du har en Double Tap + Double XP Goose, båda dubblar XPn du hade fått utan perks så summa summarum blir 3x XP.
Ser inget problem i det, så har deras system alltid funkat.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jippey... En Quadrifariam Phasianidae (15.000XP) på självaste Singles Day! 😃

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag har inte ens fått poäng för en beställning från den 3:e :/

Permalänk
Hedersmedlem

@webhallen ta tillbaka vip kö det var verkligen en bra perk resterande är jhu helt meningslöst?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Jippey... En Quadrifariam Phasianidae (15.000XP) på självaste Singles Day! 😃

Snyggt! Gjorde du en beställning eller fick du den bara?

Permalänk
Medlem

Blev lvl 18 förra veckan när jag plockade hem min supply drop, behövde ca 300xp för det och fick en korv (The Frankfurter) med 500xp så "trillade över".

Permalänk
Medlem

Har fortfarande kvar mina Skilling banco.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2