Permalänk
Medlem

No signal!

Har en 6 år gammal dator som spökar.

Helst plötsligt så blev skärmen svart och jag fick "no signal". Byter jag plats på ram-stickorna så skiftar röda skenet på moderkortet. Ibland pendlar den mellan CPU och DRAM och ibland lyser VGA enbart eller DRAM enbart...

Gemensam nämnare är att jag aldrig får bild.

I övrigt så bootar den vid varje start. Fläktarna får för fullt och den ter sig tillsynes normalt.

Ska så fort jag får chansen sätta in ett annat GPU.

Tills dess. Något annat jag kan göra?

Msi z170a
Msi radeon r9 380 4gb
Inte i5 6600k 3,5 ghz

Permalänk
Medlem

Testa att använda CPU:ns inbyggda grafik. Räcker väl inte till spel men till surfa och liknande.
Eventuellt så kanske du behöver ta ur GPU:n för att få igång det eftersom du inte har nån bild.

Annars så är väl det klassiska att kolla efter glapp och liknande och att testa andra kablar och annan skärm.

Permalänk
Medlem

Nätagg?
Och då märke/modell/watt och ålder!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Testa att använda CPU:ns inbyggda grafik. Räcker väl inte till spel men till surfa och liknande.
Eventuellt så kanske du behöver ta ur GPU:n för att få igång det eftersom du inte har nån bild.

Annars så är väl det klassiska att kolla efter glapp och liknande och att testa andra kablar och annan skärm.

Skrivet av grizzly666:

Nätagg?
Och då märke/modell/watt och ålder!

Tack för respons. Det var graffkortet som hade gett vika. Satt i ett ett annat och allt flyter på bra!

Case closed, förhoppningsvis..