Hjälp med att dela bibliotek från hp microserver till nvidia shield pro

Permalänk
Medlem

Hjälp med att dela bibliotek från hp microserver till nvidia shield pro

Jag har precis köpt en nvidia shield tv pro och ska köra den som plex media server. Men jag har hela mitt bibliotek på min hp microserver gen8 som jag kör windows server 2012 på. Hur får lyckas jag länka mitt bibliotek till nvidia shield från min server?

Jag har verkligen kört stopp här. Det enda jag får upp när jag ska lägga till bibliotek i plex är nvidia shield lagringen inte mina delade hårddiskar. Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem

Varför inte köra Plex på din befintliga server?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Varför inte köra Plex på din befintliga server?

Därför att jag har problem med transcoding när jag kör den som server. Den orkar inte hänga med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danis:

Därför att jag har problem med transcoding när jag kör den som server. Den orkar inte hänga med.

Spelar du upp via Shielden behövs ingen transcoding, den klarar i stort sett allt i mediaväg.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.