Klarna köper Pricerunner för 9,2 miljarder kronor

Permalänk
Medlem

Använder Prisjakt sedan typ 10 år tillbaka. Men klarna satsar ju stort internationellt så jag tror detta är ett led i detta snarare än bara lilla schweden

Permalänk
Medlem
Skrivet av High1ander:

Prisjakt är mycket bättre än pricerunner just nu. MEN, namnet pricerunner är nog mycket mycket bättre utomlands.

Prisjakt går under namnet "PriceSpy" utomlands faktiskt. Inte helt dåligt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Hej då PriceRunner.

Inte för att jag använt dig särskilt mycket, när classic.prisjakt.nu finns.

Edit:
För tyska butiker använder jag idealo.de

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Grejen är väl att den är bättre för oss SweClockare t.ex. men för gemene man är den nya glättiga och förenklade bättre. Framförallt vid enklare produktsökningar som t.ex. på skor osv.

Så sett till pengar in till bolaget har de nog gjort helt rätt, på bekostnad av alla avancerade användare.

Dom behöll ju classic för alla som klagade, bäst av alla världar om du frågar mig

Prisspringaren har jag nog inte använt på 15 år eller så (sedan jag upptäckte prisjakt alltså)

Permalänk
Master of Overkill

classic.prisjakt.nu
Forever

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det svenska fintech-bolaget köper prisjämförelsesajten och ställer in siktet på internationell expansion.

Läs hela artikeln här

"Fultech" heter det, när man pratar om Klarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Helt OK värdeökning att köpa för 1 miljard 2016 och sälja för 9 miljarder fem år senare

PriceRunner har helt klart blivit bättre senaste åren. Senaste året har jag börjat använda tjänsten mer, då de gärna har sökträffar på mer udda produkter och tillhörande mindre återförsäljare. Min egen uppfattning är att PriceRunner har fler produktkategorier än Prisjakt, men att Prisjakt har bättre integrationer mot butikerna och därmed mer användbara sökfilter.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Sebbepojken:

Helt OK värdeökning att köpa för 1 miljard 2016 och sälja för 9 miljarder fem år senare

PriceRunner har helt klart blivit bättre senaste åren. Senaste året har jag börjat använda tjänsten mer, då de gärna har sökträffar på mer udda produkter och tillhörande mindre återförsäljare. Min egen uppfattning är att PriceRunner har fler produktkategorier än Prisjakt, men att Prisjakt har bättre integrationer mot butikerna och därmed mer användbara sökfilter.

Prisjakts filtreringsmöjligheter beror mer på att de har väldigt mycket användargenererad data på många produkter och att de också har egen personal som fyller i information förstås. Så det är mer en fråga om mankraft än tightare integration så att säga
Och Pricerunner kan såklart anställa folk till att göra det men det kommer vara betydligt svårare för dem att locka användare till att generera innehållet åt dem på det sätt de gjort på Prisjakt.

Men ja, toppen jäkla affär för grabbarna på NS

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Pricerunner är väl bara till för de stackars u-länder som saknar classic.prisjakt.nu eller komponentkoll? Tydligen lär de finnas ett gäng sådana. Annars skulle inte pricerunner fortfarande vara en grej överhuvudtaget. Det gör nästan lite ont i hjärtat att tänka på alla som försöker fynda men bara har pricerunner att tillgå. 😢

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucpel:

classic.prisjakt.nu fungerar fortfarande 😁

Jepp, som tur är. När den försvinner så vettefasen var jag vänder mig (men inte Pricerunner), för prisjakts nyare ui är sämre på de flesta punkter och dealbreakern för mig är att man inte längre kan lägga in en anteckning på en produkt i en egenskapad prislista - det är en funktion jag alltid haft stor nytta av. Har frågat dem ett par gånger över tid om anteckningsfunktionen kommer läggas till men fått nej, så det verkar kört.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Undrar om Klarna hade siktet på Prisjakt?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Måste ha gått bra för Klarna med deras förseningsavgifter

Permalänk
Medlem

Det händer att man använder pricerunner och jämför med prisjakt om man vill ha mer information av företaget man fundera på köpa av eller recensioner. Men jag använder mest prisjakt av alla gånger.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Prisjakt har bara blivit sämre och sämre dock och pricerunner bättre och bättre. Snart går dem om.

Ja, oj. Det har hänt en hel del sen jag var inne på Pricerunner senast. Har bara kört med Prisjakt, men där har det inte hänt så mycket under åren.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Som man ropar får man svar... Enkäten borde även haft alternativet "Ja, ibland".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prästost:

Hur kan det vara värt så mycket pengar?!

Data...

All information som de sitter på är värt en hel del mer än själva tjänsten.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Qubeista:

Måste ha gått bra för Klarna med deras förseningsavgifter

Dom tog ju bort det nu dock typ ich.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

skitsida lol! har inte varit där på vet inte hur länge.. bara prisjakt för min del.

Permalänk
Medlem

classic.prisjakt.nu > allt annat skit.

Permalänk
Medlem

Klarna är för mej vad Sony blev efter rootkit deblacet.

Hoppas att de förköpt sej och försvinner, vilket företag har ett så kasst trackreckord att man blir uppkallad för att förklara sej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jepp, som tur är. När den försvinner så vettefasen var jag vänder mig (men inte Pricerunner), för prisjakts nyare ui är sämre på de flesta punkter och dealbreakern för mig är att man inte längre kan lägga in en anteckning på en produkt i en egenskapad prislista - det är en funktion jag alltid haft stor nytta av. Har frågat dem ett par gånger över tid om anteckningsfunktionen kommer läggas till men fått nej, så det verkar kört.

Inte helt säker, men är det detta du menar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

classic.prisjakt.nu > allt annat skit.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Chefen: Kommer du ihåg vad du skulle göra idag?
Random inköpare: Visst chefen köpa site, vad sa han nu igen? Vi skulle köpa den där pris siten.
Random inköpare: Nått med pris eller va det price?
Random inköpare: Aja mormor använder Pricerunner, den tar vi. 9 miljarder är kaffepengar.
Random inköpare: Klart nu chefen, Pricerunner är vårt.
Chefen: Vad sa du sa du? För i h.. vete du köpte fel site.

Så tror jag det fick till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Hej då PriceRunner.

Inte för att jag använt dig särskilt mycket, när classic.prisjakt.nu finns.

Edit:
För tyska butiker använder jag idealo.de

För EU (huvudsakligen Tyskland och Österrike använder jag geizhals.at

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Prisjakt > Pricerunner

Tills man söker efter böcker, specifika modellnummer eller modellnummer som skiljer sig minimalt genom olika bokstäver för olika färger, då får Prisjakt hjärnsläpp medan Pricerunner alltid hittar rätt direkt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Det är något som tar emot när man halkar in på Pricerunner. Förstår inte vilka som använder det när Prisjakt finns.

Ibland finns vissa konstigare kategorier inte på Prisjakt och då fungerar Pricerunner bättre så klart. Senaste jag kan komma på är tvättvagnar när vi skulle köpa in till föreningen.

Permalänk
Medlem

Haha, hade Klarna inte råd med Prisjakt? xD

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Tills man söker efter böcker, specifika modellnummer eller modellnummer som skiljer sig minimalt genom olika bokstäver för olika färger, då får Prisjakt hjärnsläpp medan Pricerunner alltid hittar rätt direkt.

Vi släppte en första uppgradering av söken idag som jag hoppas gör det enklare att hitta rätt saker. Mer förbättringar är på väg!

Permalänk
Medlem

Förvånande stor summa för en sån i min mening usel sida som pricerunner.
Men exakt hur och vad ska en betaltjänst som klarna med dom till? Vad är det dom vill åt? Finns säkert en superlogiskt svar...men.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

OMG! Snacka om blåsta på pengar. Men det passar ju Klarna (blåsta).