Förslag på Thermal Pads till 3000-serie GPUer

Permalänk
Avstängd

Förslag på Thermal Pads till 3000-serie GPUer

Tja,

Har suttit ett tag och letat efter vettiga thermal pads men har inte lyckats hitta några som jag vågat satsa på, som dessutom finns tillgängliga i svenska butiker.

Jag hittade Gelid Ultimate på Amazon, men tyvärr verkar dom inte finnas i 2mm tjockleken som jag letar efter, och vill helst inte stacka om jag kan undvika det.

Hur har ni andra gjort?
Var har ni beställt ifrån och vilka pads har ni valt?

Padsen ska sitta på varierande 3080 och 3070 kort.

Mvh
Hampus

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | Asus RTX 2080Ti Strix | G.Skill 32GB DDR4 3800Mhz

Permalänk

Jag körde med "Thermal Grizzly Minus Pad 8" när jag bytte på mitt 3080 SUPRIX X.
Fick ner tempen vid ETHmining på vram från ~105C@100% fläkt till ~90C@75% fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makzter:

Tja,

Har suttit ett tag och letat efter vettiga thermal pads men har inte lyckats hitta några som jag vågat satsa på, som dessutom finns tillgängliga i svenska butiker.

Jag hittade Gelid Ultimate på Amazon, men tyvärr verkar dom inte finnas i 2mm tjockleken som jag letar efter, och vill helst inte stacka om jag kan undvika det.

Hur har ni andra gjort?
Var har ni beställt ifrån och vilka pads har ni valt?

Padsen ska sitta på varierande 3080 och 3070 kort.

Mvh
Hampus

Kolla hos gpuvattenblocks försäljare som här t,ex https://www.alphacool.com/shop/thermal-compound-adhesive/?p=1 dom har upp till 17W/mK pads i olika tjocklekar.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Avstängd

Tack för era svar!

Jag valde att testa CoolSierras EC360 SILVER (12w/mK) beställda från tyska sidan.
Får se hur pass dem presterar!

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | Asus RTX 2080Ti Strix | G.Skill 32GB DDR4 3800Mhz