Permalänk
Medlem

Spelet har sina brister men jag har riktigt roligt på PS5an. Såhär är ju Battlefield alltid, det tillhör charmen, sen blir det bättre och bättre under de nästkommande månaderna

Jag är all in iaf och nöjd med min förbokning!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Första spelupplevelsen var att kartan var enorm och tom.
Hoppade in i en tank och körde en bit, kör på en sten och faller rakt genom marken, ser spelkartan ovanför och är i fritt fall. Skjuter lite med kanonen och tanken som faller börjar snurra runt. Respawnar och fösöker spotta en fiende men det fungerar inte riktigt, jag får en grön markering istället för en röd ”fiende” markering..
Anyway jag refundade spelet och fick tillbaka mina 584kr.. Ska köra klart mina 10h som jag får via GamePass och ska sen se om jag köper spelet eller inte.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lighisse:

Om ni kör med DLSS verifiera i systemfil att den faktiskt är aktiv, hade som exemplet nedan "0" i GstRender.DLSSEnabled vart lite prestandaboost, i samma fil finns även en DX12 kommando som bör ändras 0->1 ska enligt vissa förbättrat microstutters.

"C:\Users\USERNAME\Documents\Battlefield 2042\settings - PROFSAVE_profile

Make sure the settings you have enabled has a 1 next to it and not a 0

e.g. GstRender.DLSSEnabled 0 change to GstRender.DLSSEnabled 1

GstRender.NvidiaDLSSMode 5 for quality"

Längesen man spelade ett spel där man behövde pilla i config-filer för att kunna spela ordentligt.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Det är extremt mycket negativitet ang det här spelet, visst finns det problem men så farligt är det ju inte. Spelet är ju fullt spelbart och jag har haft riktigt kul dessa 18 timmar som jag spelat. Har ju bara varit ute i 4 dagar än så länge och finns väl inget spel som funkat helt perfekt på lanseringsdagen som jag spelat iaf. Jag är nöjd och ångrar inte att jag förbokade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Det är extremt mycket negativitet ang det här spelet, visst finns det problem men så farligt är det ju inte. Spelet är ju fullt spelbart och jag har haft riktigt kul dessa 18 timmar som jag spelat. Har ju bara varit ute i 4 dagar än så länge och finns väl inget spel som funkat helt perfekt på lanseringsdagen som jag spelat iaf. Jag är nöjd och ångrar inte att jag förbokade!

Precis, BF4 var väl knappt spelbart vid släpp. Servrarna krasha väl stup i kvarten men man lirade ändå för det var så kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Precis, BF4 var väl knappt spelbart vid släpp. Servrarna krasha väl stup i kvarten men man lirade ändå för det var så kul

Skillnaden är dock att BF4 faktiskt hade ordentligt med content (om jag kommer ihåg rätt). denna gång fungerar servrarna men vi har fått halvdant content. mycket färre vapen, ett UI som är helt ruttet osv.

launch mässigt är det väll typ den mest lyckade BF launchen hittills då det faktiskt går att spela.

Permalänk
Medlem

Blev lite BF i helgen. Jag har riktigt roligt i spelet. Men finns många saker som kan förbättras.

Hoppas dom verkligen fixar en server browser i all out warfare delen, samt att man kan välja/skapa egna squads. Är ju ett helvete om man är fler än 4st.

Sen att dom har förstört assault rifle, när man skjuter längre än 30m, en SMG är mer pricksäker. Läste dock på twitter eller om det var reddit, att dom håller på att undersöka saken.

Kan tycka hovercraften är lite väl stark, är man en squad i den, så är man helt ostoppbar. Sen att den kan klättra på väggarna gör ju inte saken bättre xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Skillnaden är dock att BF4 faktiskt hade ordentligt med content (om jag kommer ihåg rätt). denna gång fungerar servrarna men vi har fått halvdant content. mycket färre vapen, ett UI som är helt ruttet osv.

launch mässigt är det väll typ den mest lyckade BF launchen hittills då det faktiskt går att spela.

Ja det kan jag hålla med om, man får hoppas det kommer en redig patch och att dom fortsätter jobba på spelet ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kan tycka hovercraften är lite väl stark, är man en squad i den, så är man helt ostoppbar. Sen att den kan klättra på väggarna gör ju inte saken bättre xD

Håller med ang hovercraften, man kan komma i hundra blås i en smal passage och ta ut 100 pers.
Den kan åka vart somhelst snabbt och har vapen som är op, så är dom svåra att döda med en raketgevär.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Märkte att ingame fps mätaren inte stämmer, alltså perfoverlay.drawfps 1 i consolen. Använd Steam mätaren eller annan extern variant.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ja det kan jag hålla med om, man får hoppas det kommer en redig patch och att dom fortsätter jobba på spelet ordentligt.

jag har en våt dröm om att de släpper 6 kartor till och 40 vapen utöver de som redan finns på den faktiska "releasen"

Permalänk
Medlem

Intressant och se vad Patch1 kommer att tillföra på fredag.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ändrar till high priority i task manager? Får access denied, testat olika kommandon etc i cmd men verkar inte fungera riktigt.

Visa signatur

OckeJ

Permalänk
Medlem
Permalänk

Varför ser spelet ut som skit? Bf5 ser ju mycket snyggare ut

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Laggar sönder alltid kvittar vad jag gör. Helt ospelbart 1-3 sekunder fördröjning på allt.
Win 11 2080ti 9900k testar genom xbox game pass 10 timmars prov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Spelet har sina brister men jag har riktigt roligt på PS5an. Såhär är ju Battlefield alltid, det tillhör charmen, sen blir det bättre och bättre under de nästkommande månaderna

Jag är all in iaf och nöjd med min förbokning!

De väl inte något man bara ska acceptera.
Ganska tröttsamt att gamers nuförtiden ursäktar att företag släpper ofärdiga spel. Massa som säger, ”But Its only been out for couple of days”.
Ja så motiverar man verkligen spelutvecklare att göra ett bra jobb, och på det så förbokar folk digitala spelutgåvor dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

De väl inte något man bara ska acceptera.
Ganska tröttsamt att gamers nuförtiden ursäktar att företag släpper ofärdiga spel. Massa som säger, ”But Its only been out for couple of days”.
Ja så motiverar man verkligen spelutvecklare att göra ett bra jobb, och på det så förbokar folk digitala spelutgåvor dessutom.

Spelet är inte släppt än. Vi som har tillgång spelar under early access. Ni som bara ser glaset halvfullt kan väl vänta med yxan tills spelet officiellt har släppts. Vem vet, det kanske kommer en jättestor day one patch som fixar det mesta.

Under tiden fortsätter jag ha sjukt skoj, trots buggar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Skrivet av filip89s:

Laggar sönder alltid kvittar vad jag gör. Helt ospelbart 1-3 sekunder fördröjning på allt.
Win 11 2080ti 9900k testar genom xbox game pass 10 timmars prov.

Kanske funkar bättre på win 10?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Någon som vill ta en match? Har inte ens testat att köra i Squad än
Lägg till vänkod 75633383

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Spelet är inte släppt än. Vi som har tillgång spelar under early access. Ni som bara ser glaset halvfullt kan väl vänta med yxan tills spelet officiellt har släppts. Vem vet, det kanske kommer en jättestor day one patch som fixar det mesta.

Under tiden fortsätter jag ha sjukt skoj, trots buggar.

Spelet är släppt, betalar du inte för gold eller ultimate edition får du vänta dock.
Day one patch låter bara som något som de nämner för att folk inte ska refunda.

Permalänk
Medlem

Haha vilka skumma buggar asså. Har ni märkt att gubbar ibland är odödliga. Nu skjuter men inget händer. Det är för att dom är i ditt eget lag bara att indikatorn har försvunnit. Hela mitt lag jagade mig med helikoptrar och tanks utan att dom visste om att jag var med dom. Det var lite komiskt.

Nånting som kanske är sammankopplat med denna bugg är att man dör plötsligt av ingenting och kan inte kan respawna.

Dock är spelet något brutalt beroendeframkallande. Jag är inte ens bra men tror inte jag suttit såhär klistrad på väldigt länge!

Permalänk
Avstängd

Överlag riktigt roligt ändå. Breakthrough är det mest "battlefield"iga jag upplevt i ett Battlefieldspel

Men prestandan är inte riktigt på topp, stutters och får inte ut jättehög FPS trots att jag sänker inställningarna lite. Försökte maxa allt men då kraschar spelet, kan vara datorns fel iofs.

Men ett par patchar för balans och optimering ser man fram emot.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Haha vilka skumma buggar asså. Har ni märkt att gubbar ibland är odödliga. Nu skjuter men inget händer. Det är för att dom är i ditt eget lag bara att indikatorn har försvunnit. Hela mitt lag jagade mig med helikoptrar och tanks utan att dom visste om att jag var med dom. Det var lite komiskt.

Nånting som kanske är sammankopplat med denna bugg är att man dör plötsligt av ingenting och kan inte kan respawna.

Dock är spelet något brutalt beroendeframkallande. Jag är inte ens bra men tror inte jag suttit såhär klistrad på väldigt länge!

Har också upplevt detta. Har också haft problem med att andra ux element faller bort. T.ex försvann indikatorn för "target lock" i helikoptern helt för mig igår.

Skrivet av Lagerlöf:

Överlag riktigt roligt ändå. Breakthrough är det mest "battlefield"iga jag upplevt i ett Battlefieldspel

Men prestandan är inte riktigt på topp, stutters och får inte ut jättehög FPS trots att jag sänker inställningarna lite. Försökte maxa allt men då kraschar spelet, kan vara datorns fel iofs.

Men ett par patchar för balans och optimering ser man fram emot.

Jag har också en hel drös prestandaproblem. Florerar ju en massa rykten om att man skall aktivera dx12 i conf filer samt plocka bort senaste nvidia drivrutinen etc just nu. Hittils inte testat något som hjälpt nämnvärt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yugurt:

Jag har också en hel drös prestandaproblem. Florerar ju en massa rykten om att man skall aktivera dx12 i conf filer samt plocka bort senaste nvidia drivrutinen etc just nu. Hittils inte testat något som hjälpt nämnvärt.

Ja jag såg det ja, har inte hunnit testa dock.

Sitter ändå med ett 3080 Ti

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet OM det fungerar att köra flyg/helikoptrar med flight stick?

Har läst på en del reddit-trådar att det funnits stöd i tidigare BF-titlar, men jag har inte lyckats få min att fungera i 2042.
Någon som fått till det?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ingen märkbar skillnad av att installera den äldre drivrutinen, fick snarare en krasch efter en timme ungefär.

Visa signatur

OckeJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gugglaz:

Ingen märkbar skillnad av att installera den äldre drivrutinen, fick snarare en krasch efter en timme ungefär.

Samma här, och dx 12 blev sämre

Har ett 1080gtx och i7 8700

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Första spelupplevelsen

Min första spelupplevelse var att jag hoppade in precis när matchen var slut. Så jag hanh inte ens spawna eller se kartan.
Mitt lag vann plus att jag fick "first match of the day"-bonus så jag hoppade upp till level 3...

Permalänk
Medlem

Min kompis skrev till mig i helgen och sa att han har nog lite jobb att göra med svävaren på Måndag och skrattade lite. Tydligen så hade Criterion studion varit igång och ändrat svävaren, så han skyllde på dom. Men vi kan nog räkna med en patch i framtiden. Vet att första patchen redan är klar och att dom jobbar på patch nr 2.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]