Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Såg ju skittråkigt ut! Hur kan ni tonåringar tycka detta är kul?

Battlefield 2142 var ju iallafall ett roligt spel!

Tonåringar..? Kallar du alla lite spontant för tonåringar?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Tonåringar..? Kallar du alla lite spontant för tonåringar?

Det var dumt förlåt men antar att de flesta är unga som spelar BF nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Betydligt bättre FPS idag, allt på high @ 1440p. tror jag inte har sett mätaren gå under 100 fps, förutom när man ligger död.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Mycket positivt överraskad. Den där cod känslan som fanns i betan är borta till stor del. Faktiskt väldigt roligt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det var dumt förlåt men antar att de flesta är unga som spelar BF nuförtiden.

Ja spel är ju för barn, det är knappast någon vuxen som spelar BF eller något annat spel...

Ganska självförklarande...

Själv röker jag bara cigarr i mitt bibliotek med en whiskey i handen.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Såg ju skittråkigt ut! Hur kan ni tonåringar tycka detta är kul?

Battlefield 2142 var ju iallafall ett roligt spel!

Jag har skitroligt och tonåren var flera decennier sedan.

Conquest och breakthrough är bra nog men Portal är helt sinnessjukt roligt. Och nostalgin för oss som spelat de gamla spelen är fantastiskt.

Trodde bara det var bortskämda ynglingar som gnäller men tydligen inte. Även gamlingar är bortskämda.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Såg ju skittråkigt ut! Hur kan ni tonåringar tycka detta är kul?

Battlefield 2142 var ju iallafall ett roligt spel!

Ja om de va så väl

2142 gick inte hem hos mig alls.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Testade betan en kort stund igår. Det här är det första spelet jag testat där mitt GTX 1080 inte riktigt verkar räcka till för 1440p. Eller beror det på min överklockade i7 3770K?

Edit: 1080p gav inte mycket högre fps. Grafikkortsanvändningen i 1080p låg mestadels vid 60-70% på medium och fps mestadels vid 60-70. Min 3770K börjar nog bli gammal.

Hmm, Själv får man 20-24 fps med allt på lägsta 128players, har dock bara 8gb minne och oklockat då mitt z77 gick sönder och jag kör på ett reserv... kanske runt 45 då jag testade Bf Portal/BC2, kan inte sätta high priority på .exefilen heller, cpun står i 100% men massa annat som också drar prestanda.
(3770k@3.9ghz/8gbRam/Gtx1080

Permalänk
Medlem

Hehe skit konstigt men har inte spelat något idag för har inget sug!
Kanske har börjat tröttnat på FPS eller så får nya Battlefield mig att inte villa starta upp och ta en runda!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Jag lirar gärna någongång. Ska iväg idag däremot, så de blir kanske lir först måndag och framåt. Eventuellt lite imorgonkväll.
Jag finns på Swec's discord server. Kan ju vara en bra samlingsplats. Min lillebror har inte köpt ea play pga hans 1060 3gb blir ganska hårt piskat pga vram. Så har spelat ensam änsålänge.

Visste inte att det fanns en discord. Fanns till och med ett rum där man söker medspelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Jag har också haft kul med spelet. Har dock inga att spela med längre, så har lirat själv. Men jag kan inte annat än att hålla med om att EA/Dice gjort många dåliga beslut med spelet.

Ett lite PSA till alla dessutom. Vet inte om dom löst problemet ännu, känns tveksamt. Men dom har begränsat xp i Portal, för att folk bara gjort en massa servrar för att farma xp. Så vill man levla, så är inte Portal speciellt bra längre.

Gå in på sweclockers discord. Det finns ett rum där man söker medspelare, jag gör det!

Permalänk

Jag köpte pre order på steam men kan fortfarande inte spela? skulle inte de släppas igår där?

Permalänk
Medlem

Skaffade EA Play för att få möjlighet att testa spelet och tur var det så jag inte pungade ut 1000kr för att spela det här skräpet.

Gillade inte betan och gick väl och hoppades att det färdiga spelet skulle var roligare. Men det är verkligen stora steg bakåt jämfört med BFV! Gunplay, movement och teamplay är helt kasst. Ljudet är platt, grafiken är platt, banorna är fruktansvärt tråkigt designade.

Och sen hur kan det så här nära release flyta så dåligt? Själv har jag RX 6800XT och i9 10850k och får väldigt många dippar långt under 100 fps i 1440p, och massvis med microstutter.

Känns som ett Battlefield från Wish…

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turtlefiesta:

Jag köpte pre order på steam men kan fortfarande inte spela? skulle inte de släppas igår där?

Köpte du gold eller ultimate? Bara dom som får lira i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turtlefiesta:

Jag köpte pre order på steam men kan fortfarande inte spela? skulle inte de släppas igår där?

Om du köpte gold eller ultimate så kan du spela nu, med standard versionen kan du spela förts på torsdag eller om det är fredag.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

8: varför finns det inget spotting system?

Det finns ett spotting system.

Permalänk
Medlem

Utan tvekan det sämsta Battlefield hittills men det var väl förväntat. Tur att man bara köpte EA Play och inte fullversionen.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Utan tvekan det sämsta Battlefield hittills men det var väl förväntat. Tur att man bara köpte EA Play och inte fullversionen.

Ja alltså det blev inte det BF många hoppades på kan jag hålla med om. Det har inte riktigt den där speciella originella BF känslan från dom tidigare spelen men om man bortser från det och ser det som ett helt separat spel tycker jag det ändå är underhållande för vad det är. Kommer nog bli några 100H iaf vilket är värt det för egen del. Förstår helt dom som inte gillar det dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Skaffade EA Play för att få möjlighet att testa spelet och tur var det så jag inte pungade ut 1000kr för att spela det här skräpet.

Gillade inte betan och gick väl och hoppades att det färdiga spelet skulle var roligare. Men det är verkligen stora steg bakåt jämfört med BFV! Gunplay, movement och teamplay är helt kasst. Ljudet är platt, grafiken är platt, banorna är fruktansvärt tråkigt designade.

Och sen hur kan det så här nära release flyta så dåligt? Själv har jag RX 6800XT och i9 10850k och får väldigt många dippar långt under 100 fps i 1440p, och massvis med microstutter.

Känns som ett Battlefield från Wish…

Låter skumt, sitter själv på 5800X + 6800XT, ligger mellan 110-140 fps på High settings, inget stutter alls här.

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar nu och har faktiskt riktigt roligt. Mestadels kört breakthrough vilket jag tycker känns riktigt roligt

Inte riktigt fått kläm på allt ännu och vissa saker måste jag nog vänja mig vid, typ alla miniguns som samtidigt verkar vara jättebra och värdelösa. Condors får jag inte riktigt kläm på att flyga heller men antar att det kommer med tiden.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Helt klart det bästa Battlefield sedan BF4 efter att ha spelat i ~12 timmar för att få en bättre uppfattning. Buggigt, dåligt optimerat, men det här kan bara bli bättre med tiden.

Testa 64vs64 Noshar Canal. Kaos som satan men kul är det

Permalänk
Medlem

Breakthrough och Hazard Zone har jag tyckt är roligast hittils. Men!! Att det är så dåligt optimerat är så tråkigt. 68-70% GPU usage 4K?? Spelar ingen roll vilka settings, DLSS etc. Kör på Low-Medium för att slippa värsta stutters, ser OK ut. CPU Usage total på 50%.. i 4K.. hmm. Känns som Horizon Zero Dawn vid release. Som blev betydligt bättre efter ett gäng patchar!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Grymt störande bugg. Man har klarat av allt för att låsa upp tex ljuddämparen. Men det låses inte upp xD

Hittade detta på reddit, https://www.reddit.com/r/battlefield2042/comments/qsb10x/tip_...

Om någon har problem med prestandan, så kan ni ju prova detta. Inget som jag har provat själv dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Breakthrough och Hazard Zone har jag tyckt är roligast hittils. Men!! Att det är så dåligt optimerat är så tråkigt. 68-70% GPU usage 4K?? Spelar ingen roll vilka settings, DLSS etc. Kör på Low-Medium för att slippa värsta stutters, ser OK ut. CPU Usage total på 50%.. i 4K.. hmm. Känns som Horizon Zero Dawn vid release. Som blev betydligt bättre efter ett gäng patchar!

Har du provat sätta Enegisparläget till "Hög prestanda" och även Energiläget i profilen (bf2042.exe) i Nvidiapanelen till Prestanda?
Det minimerade stutter för mig iaf då klockfrekvenserna inte fluktuerar.

(Kanske var dig jag nämde det till förut och du redan provat, minns inte )

Håller dock med att prestandan i spelet är sådär. Det blir säkert bättre när dom optimerat och nvidia släppt ännu mer optimerade drivare.

Permalänk
Medlem

Asså jag vet inte vart jag ska börja med den här sopan, vad har dem jobbat på hela tiden? det finns ju knappt nått i spelet. 22 vapen 2 game modes?? Och en sak som fan är oförlåtligt folk som köper pre-order och dem dyrare varianterna och så är inte day one patchen med. Hej våra mest trogna kunder ni får spela detta tomma och buggiga spelet tidigare dice och ea borde fan skämmas över detta spel. Tur som fan att jag fick testa spelet innan köp. Och många säger att portal är räddningen? fattar inte riktigt det vill man spela bf3 eller nån av dem andra spelen så kan man ju spela originalet och slippa detta hemska gui, var tvungen att kolla upp på yt hur fan man bytte sikte.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Märkte igår att min GPU (2080) ingame endast ligger runt 20-55% användning, får ca 45-74fps på de stora kartorna, ser ut som cpu ligger på runt 97% användning (6700k). Är 6700k för klen helt enkelt, bottleneckar den kanske nu efter alla dessa år på dessa stora kartor? Någon som utan problem får över 70-80fps med 6700k?
Jag kör 1440p upplösning också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jowcke:

Märkte igår att min GPU (2080) ingame endast ligger runt 20-55% användning, får ca 45-74fps på de stora kartorna, ser ut som cpu ligger på runt 97% användning (6700k). Är 6700k för klen helt enkelt, bottleneckar den kanske nu efter alla dessa år på dessa stora kartor? Någon som utan problem får över 70-80fps med 6700k?
Jag kör 1440p upplösning också.

Har du dlss aktiverat? Då krävs det mer av cpu och mindre av gpu, annars så är det nog cpu som bottleneckar. Dock så är spelet rätt dåligt optimerat för PC just nu så kanske blir bättre efter några uppdateringar och nya drivrutiner 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Helt klart det bästa Battlefield sedan BF4 efter att ha spelat i ~12 timmar för att få en bättre uppfattning. Buggigt, dåligt optimerat, men det här kan bara bli bättre med tiden.

Testa 64vs64 Noshar Canal. Kaos som satan men kul är det

Håller med, har haft kul i beta + 10h trial. Jag förstår inte gnället från alla som egentligen bara verkar vilja ha samma spel en gång till varje vända, men med uppdaterad grafik? Frisk fläkt.

Däremot så har det varit så sjukt mycket buggar att jag vägrar hosta upp för Gold för att fortsätta nu av ren princip.

Paradoxen är ju att det är dom första veckorna/månaderna som är roligast. Missar man den initiala pushen så kommer man sen in till en spelarbas som redan lärt sig kartor och låst upp saker, samtidigt som ”zergen” börjar röra sig mot nästa spel, vilket gör att man som en dålig casual gamer blir totalt överkörd.

Nä, den enda räddningen i sikte för min del är att det lyckas dyka upp någon bra deal på någon gråzon-cdkey -sida snarast.

~300:- är min betalvilja för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jowcke:

Märkte igår att min GPU (2080) ingame endast ligger runt 20-55% användning, får ca 45-74fps på de stora kartorna, ser ut som cpu ligger på runt 97% användning (6700k). Är 6700k för klen helt enkelt, bottleneckar den kanske nu efter alla dessa år på dessa stora kartor? Någon som utan problem får över 70-80fps med 6700k?
Jag kör 1440p upplösning också.

Tänkte samma om min 9900K 5GHz all-core.. Är den för klen.. hmm.. i 4K. Läste på sedan om 5950x users som också har problemet. Så spelet är kasst optimerat just nu.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz