Permalänk
Medlem

barton stepping ?

vilken stepping är bäst bland barton ska nämligen köpa en sån ?
(2500+ that is)

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Medlem

Sök forumet innan du frågar. Det finns massor av trådar ang detta.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen registrerad "bästa steppning" för 2500+. Som läget är nu så har "alla" funkat bra att överklocka. (något ruttet äpple finns alltid i mängden)

Permalänk
Medlem

Jag hör nog till en av dom som har ett "ruttet äpple".
Jag har en barton 2500+ med steppningen AQXCA och den vill inte komma någonstans....
Innan körde jag i 195x10,5=2047MHz
men när jag idag ställde in multiplikatorn på 9,5 så kom jag upp till 211x9,5=2004.
Så jag skulle gissa på att det är min prolle som stoppar klockningen

Permalänk
Medlem

ok, tackar då får det bli nån stepping som låter trevligt

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacer
Jag hör nog till en av dom som har ett "ruttet äpple".
Jag har en barton 2500+ med steppningen AQXCA och den vill inte komma någonstans....
Innan körde jag i 195x10,5=2047MHz
men när jag idag ställde in multiplikatorn på 9,5 så kom jag upp till 211x9,5=2004.
Så jag skulle gissa på att det är min prolle som stoppar klockningen

Jag har en AQXCA 0311, klarar minst 2500 iaf.
11.0x166 1.40v
10.5x200 1.60v
12.5x200 2.05v

Vilken vecka är din tillverkad ?

Visa signatur

EP-8RDA+ (C1), Barton 2500+ @ 2.5GHz (12.5x200) AQXCA | SLK-900u | 2x Twinmos 512 DDR PC3200 dual | HIS 9500pro

Permalänk

nån som vet nåt hur bra AQXCA 0324 är... har en sån men kommer inte över 200x11... 200x11,5 då vill den inte boota...

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

finns väl endast AQXCA med olika produktionsveckor, jag menar AQXCA är väl den enda riktiga steppingen?

Permalänk
Medlem

hur fan kollar man steppingen ?

sen tänkte jag fråga vad steppingen spelar för roll igentligen, jag har en Xp2000+ men orkar inte låsa upp den, så jag tänkte köpa mig en XP2500+ som for all I know redan är upplåst, eller?.
Är det ett smart steg mot överklocknings imperiet?

Och varför är just XP2500+ så omtyckt?

Ps. En ny fläkt dessutom, har en arctic super silent pro nu, den e hju inte speciellt "great"

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
finns väl endast AQXCA med olika produktionsveckor, jag menar AQXCA är väl den enda riktiga steppingen?

Det finns massor av olika steppings till Barton.
Den bästa hittills är AQUCA. men finns AQUDA, AQXCA, AQXDA, AQXEA etc

Mer om stepping

http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=56401

Där står det lite om varför en del klockar bättre än andra.

En annan faktor till att man inte kan klocka högt
http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=56436

Peace !

Visa signatur

EP-8RDA+ (C1), Barton 2500+ @ 2.5GHz (12.5x200) AQXCA | SLK-900u | 2x Twinmos 512 DDR PC3200 dual | HIS 9500pro

Permalänk
Medlem

Efter som att jag inte vet mkt om steppnings beteckningar så för någon hjälpa mig, vad är det som betyder vecka?
AQXCA0310MPM
Något av det?

EDIT:Ahh, vecka 10, 2003.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeeIL
Det finns massor av olika steppings till Barton.
Den bästa hittills är AQUCA. men finns AQUDA, AQXCA, AQXDA, AQXEA etc

Mer om stepping

http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=56401

Där står det lite om varför en del klockar bättre än andra.

En annan faktor till att man inte kan klocka högt
http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=56436

Peace !

Nice.. Men varför skrev du inte samma sak på swec? Klart läsvärt... men håll ordning på ström, spänning och volt, såg några missar där

Men går inte klockan åt h-e fel på NH? Du har registrerat dig den 26 Juli 2003, det är den 15 idag.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Nice.. Men varför skrev du inte samma sak på swec? Klart läsvärt... men håll ordning på ström, spänning och volt, såg några missar där

Men går inte klockan åt h-e fel på NH? Du har registrerat dig den 26 Juli 2003, det är den 15 idag.

Tack !

Jag ska försöka rätta till alla fel, jag är ingen expert när det gäller ström
( om du vill får du gärna specifiera mina fel )

Hur som helst annledningen varför jag inte postar den här är att jag inte vill bli spammad för en massa stavfel, språkkontroll etc...
jag har inte haft så bra erfarenheter med sweclockers forum då alla klagar än att hjälpa ^o0^
EDIT: likaså gäller #sweclockers @ quakenet imo. /Edit

så därför valde jag NordicHardware, dessutom så är alla jävligt trevliga där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du, jag måste hålla med om #sweclockers. Dom gångerna jag har ställt frågor eller bara varit allmänt aktiv har jag blivit flamad så j*vla hårt. Det slutade med att jag inte idlar där längre, och jag kommer aldrig att göra det tror jag =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Du, jag måste hålla med om #sweclockers. Dom gångerna jag har ställt frågor eller bara varit allmänt aktiv har jag blivit flamad så j*vla hårt. Det slutade med att jag inte idlar där längre, och jag kommer aldrig att göra det tror jag =/

Så dryga. jag stälde en fråga. fick till svar "Jag bryr mej inte, hej då" sen fick jag +b
Dom gör knappast bra reklam för Sweclockers.

Därför hänger jag bara i #Nordichardware ... där är dom treviga & tar sig tid att hjälpa folk.

Visa signatur

Permalänk

Jag måste nog säga att jag inte har haft några liknande erfarenheter av Sweclockers som ni andra har haft, men har hört en hel drös som har haft liknande problem. Ett litet tips till SweClockers CREW bara, varför inte försöka vara lite trevliga och inte alltid anmärka på stavningn och dyl. Jag kommer alltid att välja NordicHardware.se i vilket fall som helst, men jag tycker att Swec har några grejor att fixa till innan dom kan börja få bra rykte igen, för det har dom verkligen inte nu. Speciellt inte när det kommer in privatpersoner i #nordichardware och spammar ut massa skit, sitter och försöker övertyga nh's egna medlemmar att vi skulle vara fejk.... förstår mig inte på sådana personer.

MVH Henrik Andersson

Visa signatur

Jag har signatur, har du ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DesTr0yeR
Jag måste nog säga att jag inte har haft några liknande erfarenheter av Sweclockers som ni andra har haft, men har hört en hel drös som har haft liknande problem. Ett litet tips till SweClockers CREW bara, varför inte försöka vara lite trevliga och inte alltid anmärka på stavningn och dyl. Jag kommer alltid att välja NordicHardware.se i vilket fall som helst, men jag tycker att Swec har några grejor att fixa till innan dom kan börja få bra rykte igen, för det har dom verkligen inte nu. Speciellt inte när det kommer in privatpersoner i #nordichardware och spammar ut massa skit, sitter och försöker övertyga nh's egna medlemmar att vi skulle vara fejk.... förstår mig inte på sådana personer.

MVH Henrik Andersson

Jag håller med absolut.
Om Sweclockers är ett seriöst företag så borde dom bry sig mer om vad som händer i deras kanaler / forum.
#Sweclockers är kanske inte den officiella kanalen för denna organisation, men de annvänder namnet.

Visa signatur

Permalänk

Precis

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ingen kommentar från nån på swec crew än?

Permalänk

Nee, dom vågar väl inte ge sig in i en diskussion.... oj, nu blir man väl bannad för att man sade det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag tror att många på #sweclockers blir ganska trötta på alla noobs som kommer in och frågar massa dumma frågor, swec är mer till för eliten av alla överklockare i sverige! resten kan ju gå till nordichardware där standarden inte är lika hög

Visa signatur

E

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte den här tråden spårat ur en liten aning?

Lite NH vs Swec kanske?

#sweclockers på quakenet är INTE den officiella irc-kanalen för sweclockers. Det är #sweclockers.com som är den det.

Läs mer här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=16421...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=16120...

lite mer on-topic... min barton 2500+ är snart påväg, det ska bli väldigt skönt att byta ut K6-2an mot den.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xviz
jag tror att många på #sweclockers blir ganska trötta på alla noobs som kommer in och frågar massa dumma frågor, swec är mer till för eliten av alla överklockare i sverige! resten kan ju gå till nordichardware där standarden inte är lika hög

Det är ju ganska lågt att säga att sweclockers skulle vara eliten & NH skulle stå för lägre standard.
Vem är det som sätter dessa kriterier ?

Det handlar inte om hurvida sweclockers är bättre eller inte.
Det handlar om attityden hos sweclockers. Lite skillnad där va...

Sen spelar det väl ingen roll hur många "n00bs" det än kommer in i kanalen.
Man kan väl vara trevlig mot alla oavsett kunskap... bara för man har kunskap inom ett ämne så behöver man inte vara otrevlig, det är snarare bevis på barnslighet & omognad.

Men att säga att NH skulle vara sämre på något sätt är ju absurt.
Snarare tvärtom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Suck nu var vi där igen... vi är bättre än ni och dom där är mycket sämre än vad dom andra är...

jizzez

hm om man har en IRC kanal så har man väl inte den enbart för att ELITE ska komma o ställa frågor ? ELITE behöver inte ställa frågor min vän :=) det är nybörjare som vill ha hjälp men får dom en "bitchslap" i ansiktet så visst det var den "n00ben" fast vänta utan dom så växer vi inte.. utan dom så blir det färre o färre av oss som håller på men visst "bitchslappa n00ben"

Mycket bra !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeaD
hur fan kollar man steppingen ?

sen tänkte jag fråga vad steppingen spelar för roll igentligen, jag har en Xp2000+ men orkar inte låsa upp den, så jag tänkte köpa mig en XP2500+ som for all I know redan är upplåst, eller?.
Är det ett smart steg mot överklocknings imperiet?

Och varför är just XP2500+ så omtyckt?

Ps. En ny fläkt dessutom, har en arctic super silent pro nu, den e hju inte speciellt "great"

Ja du, 2500 e jäklig billiig och kan klockas högt för pengarna, antagligen därför.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX