Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Provkörde äntligen Marvel R Performance igår på MG i Segeltorp. Har redan beställt den för ca en månad sen på 3 års leasing med dubbfria vinterdäck och deras inbakade försäkring (ca 5200 i månaden totalt). Vid tidpunkten då jag beställde den så fanns den inte att provköra ännu. Jag vet att det kan låta sjukt att beställa en bil innan man ens provkört den, men jag gjorde en chansning då jag inte ville vänta extra och få sen leverans.

Hursomhelst, provkörningen var precis som förväntat. Grymt skön bil att köra, väldigt bra komfort, lätt att ratta, sköna säten och på vägarna är den väldigt tyst. Då jag kommer från en snart 3 år gammal 190 hästars diesel (VW Arteon, också den på leasing några månader till) och aldrig egentligen kört en elbil förut, så var detta en ren wow-upplevelse på de flesta plan. Inte bara när det gäller acceleration och alla fördelar med elbil, men även när det kommer till komfort, infotainment och premium-känslan i sin helhet. Marveln känns som en 10 år nyare bil än min VW Arteon, som ändå ofta är klassad som premium-bil och min är trots allt full-utrustad.

När det gäller prrstandan så är Marvel R Performance ruskigt pigg i gasen, drar i väg fint från stillastående, men har även imponerande acceleration när man trampar i botten redan liggandes i 60-70km/h. En kille som provkörde den direkt efter mig sa att den drar iväg snabbare än en standard Tesla Model 3, vilket jag dock inte kan intyga då jag aldrig kört en Tesla själv. Självklart är jag medveten att det finns mycket snabbare Teslor, men ändå...

Märkte egentligen ingen enorm skillnad på Eco läget och Sport eller Sport+, men Eco är nog lite trevligare i stadsmiljöer, då den inte rycker iväg lika snabbt så fort man trampar ner från rött ljus.

Den stora skärmen och infotainment systemet är inte alls så långsamt som många får det att låta. Visst, det är ju ingen extremt rapp skärm såsom i iPhone eller Galaxy S21, men den är helt klart snabbare och mycket mer modern än vad jag sett i de flesta andra el bilar jag bara suttit i när jag besökt bilförsäljare. Bortsett från Tesla då såklart...

Bagageutrymmet har mycket kvar att önska, och jag är medveten om att räckvidden kan bli ett problem på vintrarna eller på längre resor.

Men ändå... för de pengarna finns det seriöst inga bättre alternativ om man vill ha en pigg och modern elbil. Skoda, Audi, VW och liknande är alldeles för dyra med en bra motor och extra utrustning såsom 360 kamera mm.
En välutrustad EV6 må va sexig på sitt sätt (ja jag gillar den skarpt), men vill man ha en likvärdig motor och acceleration så pratar vi 2000kr mer i månaden, eller mer om man satsar på GT Line... alltså ca 7 papp i månaden, eller mer. Samtidigt skulle jag aldrig satsa på en standard EV6 som är mer eller mindre lika slö som min Arteon (bakhjulsdrivna EV6 varianten för 5600kr i månaden inkl däck och försäkring). Och då saknar den dessutom massa extra lull lull.

Nä, då kör jag mycket hellre på en MG Marvel R Performance även om den inte är lika snygg, vilket jag erkänner. Ångrar inte en sekund att jag var tidig med att beställa den. Kan knappt vänta till våren nu!

Bra slutsats tycker jag, sen håller jag inte med om att den sticker snabbare än Teslan 😂 även om jag håller Marveln nästan på par med Teslan så är teslans grepp bra mycket vassare. Men å andra sidan snackar vi en bil som kostar närmare 7-8 laxar i mån att leasa så det vore ju bedrövligt om den fick pisk på fingrarna av Marveln 🙈

Håller dock helt med om att Marveln ska vara i Performance utförande, annars kan man lika gärna ta ZS

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Hej
Nästa vecka får jag en tillfällig förmånsbil (tills min Q4 e-tron anländer) - en BMW X3 30e.
Någon som har en sådan och kan ge några omdömen?

Exempel på frågor:
- Hur långt kommer jag på el? (främst nyfiken på hur långt man kommer i nuvarande årstid i Västra Götaland)
- Hur lång tid tar det att ladda den? (har en 22kw laddbox)
- Ska man köra den på något speciellt körläge?
- Något övrig tanke eller rekommendation?

Tack på förhand!
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Bra slutsats tycker jag, sen håller jag inte med om att den sticker snabbare än Teslan 😂 även om jag håller Marveln nästan på par med Teslan så är teslans grepp bra mycket vassare. Men å andra sidan snackar vi en bil som kostar närmare 7-8 laxar i mån att leasa så det vore ju bedrövligt om den fick pisk på fingrarna av Marveln 🙈

Håller dock helt med om att Marveln ska vara i Performance utförande, annars kan man lika gärna ta ZS

Ja nä, det var bara vad han sa. Jag har tyvärr ingen koll på Tesla, då jag ändå inte har råd med en sån. Men jag kan tänka mig att dessa spelar i en egen liga, så att säga

Just greppet är intressant att du nämner. Jag vet inte om det beror på att det va något halt och kallt igår, men det kändes lite som att bilen svajade till lätt i starten när den rev iväg. Inget obehagligt eller så, men den var inte helt limmad i vägbanan. Säkert en vanesak då jag inte är vad att köra bilar som går under 5sek 0-100, men kan också tänka mig att det beror på den aningen mjuka fjädringen som Marvel R Performance har. Jag gillar iofsig den mjukare fjädringen då det ger extra komfort, men det blir såklart inte lika sportig känsla, speciellt på en SUV.

Ja Marvel R utan fyrhjulsdrift och den tredje motorn är ganska poänglöst. Man sparar knappt 300 spänn i månaden och tjänar bara 30km i räckvidd. Finns säkert en målgrupp för den billigare varianten, men jag är inte en av dem. Även om man inte rejsar men sin bil (jag är för gammal för sånt ändå), så är en piggare motor alltid att föredra vid nödvändiga omkörningar mm.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk

Nu har även jag provkört EV6 som jag beställde redan i september. Lite tråkigt att alla demobilar är GT-line och AWD när man har beställt basmodellen med RWD, men ändå.

Kändes väldigt bra. Hann inte hitta så många funktioner (hade bara 30 min och sambon ville köra också), men lyckades få igång filhållningsassistenten och automatisk avståndshållare, vilka gjorde sitt jobb. Lyckades inte lista ut hur man bytte mellan Eco, sport osv. men den var riktigt pigg om än med viss fördröjning i gasresponsen. Styrkänslan var lagom tung och med bra återkoppling. Ratten är riktigt trevlig. Fjädringen kändes bra utan att vara för mjukt, svalde fartgupp osv. utan skrammel eller obehag, men höll sig ändå upprätt. Bra balans där. Kändes solid men inte tung.

För mig som kommer från en uråldrig bensinbil uppskattade jag att den kröp framåt när man släpper bromsen, men det är antagligen också inställbart. Gillade också snabb justering av regenering med paddlarna. HUDen var cool men känns inte nödvändig.

Stolarna är bekväma och nackstöden som ser lite märkliga ut gjorde sitt jobb och det absolut bästa är att det är elstol med minne även i basmodellen. Att ex. VW inte har detta är tragiskt.

Lite negativt: Backkameran eller snarare alla kameror var helt värdelösa i snöslasket, gick inte att se nånting. Detta kanske är normalt? Aldrig haft så pass modern bil innan, så ingen referens.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag ställer dumma frågor, men har köpt en hybridbil som har typ2 laddning, men de passar inte dessa snabbladdare som finns som heter ccs tror jag. Finns det något sätt att kunna ladda ändå på dessa stolpar? adapter eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Förlåt om jag ställer dumma frågor, men har köpt en hybridbil som har typ2 laddning, men de passar inte dessa snabbladdare som finns som heter ccs tror jag. Finns det något sätt att kunna ladda ändå på dessa stolpar? adapter eller liknande?

Eftersom CCS väl inte ens har AC-kontakterna i typ 2-delen, utan bara kommunikation och jord, så torde det bli svårt. Dvs den lämnar bara DC, vilket är vad de två extra stiften i botten är till för. Att stå och blockera en sådan laddare med (relativt sett) slöladdning, som dessutom troligen skulle bli onödigt dyr, verkar inte vettigt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Då har bara bilen stöd för långsam destinationsladdning med växelström (AC). Så du kan inte ladda på en snabbladdare med likström (DC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperspam:

Kändes väldigt bra. Hann inte hitta så många funktioner (hade bara 30 min och sambon ville köra också), men lyckades få igång filhållningsassistenten och automatisk avståndshållare, vilka gjorde sitt jobb. Lyckades inte lista ut hur man bytte mellan Eco, sport osv. men den var riktigt pigg om än med viss fördröjning i gasresponsen.

Det finns en knapp på ratten där det står mode, den letade jag också efter en stund. Enorm skillnad mellan eco och vanlig samt givetvis sport.

Köpte min första elbil förra veckan, blev en Enyaq. Någon här som har en och har några nybörjartips till en Enyaq-ägare?

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja privatleasing!

Alternativ 1
Kia EV6 (standard)
Tillval färg Glacier
Försäkring
5000:-/mån

Alternativ 2
Skoda Enyaq IV 80
Dragkrok
6000:-/mån

Månadskostnaden inkluderar i båda fall 1500 mil och försäkring.

Jag gillar känslan i EV6 och utrymmet i Enyaq. Den senare är mer praktisk för en barnfamilj (två barn), men EV6 funkar säkert. 36000:- är också en hel del extra för Enyaq.

Vad hade ni valt?

Edit: Vilka tillval på Enyaq kan jag ha glömt? Jag har fått en lång lista på vad som ingår, exempelvis backkamera och snabbladdning. Finns det något jag borde välja till? På EV6 ingår ju det mesta som standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Alternativ 1
Kia EV6 (standard)
Tillval färg Glacier
Försäkring

Alternativ 2
Skoda Enyaq IV 80
Dragkrok

Jag gillar känslan i EV6 och utrymmet i Enyaq. Den senare är mer praktisk för en barnfamilj (två barn), men EV6 funkar säkert. 36000:- är också en hel del extra för Enyaq.

Vad hade ni valt?

Edit: Vilka tillval på Enyaq kan jag ha glömt? Jag har fått en lång lista på vad som ingår, exempelvis backkamera och snabbladdning. Finns det något jag borde välja till? På EV6 ingår ju det mesta som standard.

Jag hade samma val.. Hade svårt motivera extra kostnaden enyaq var. Älskade ev6 känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Alternativ 1
Kia EV6 (standard)
Tillval färg Glacier
Försäkring

Alternativ 2
Skoda Enyaq IV 80
Dragkrok

Vad hade ni valt?

Stod inför samma men beställde Ev6. Tyckte den hade mer utrymme dessutom, dock inte på höjden då. Tyckte man fick med så mkt i standardutförande också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Frågan i sig är inte dum. Men det låter som att du köpt helt fel typ av bil om du räknat med att nyttja snabbladdare.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Eftersom CCS väl inte ens har AC-kontakterna i typ 2-delen, utan bara kommunikation och jord, så torde det bli svårt. Dvs den lämnar bara DC, vilket är vad de två extra stiften i botten är till för. Att stå och blockera en sådan laddare med (relativt sett) slöladdning, som dessutom troligen skulle bli onödigt dyr, verkar inte vettigt ändå.

Ja precis, kommer hålla mig till 99% till att ladda hemma, men tänkte om det finns möjlighet att ladda medans man handlar eller går ut och äter. Men det är väl bra på ett sätt då man inte kan ta plats på snabbladdare då

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Ja precis, kommer hålla mig till 99% till att ladda hemma, men tänkte om det finns möjlighet att ladda medans man handlar eller går ut och äter. Men det är väl bra på ett sätt då man inte kan ta plats på snabbladdare då

Du borde ändå klar dig ganska bra eftersom det oftast finns typ 2-laddare i närheten av shoppingcentrum och restauranger också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Vad är det för bil du köpt? Även laddhybriderna har nämligen olika laddkapacitet på typ 2 uttaget.
Många stora köpcenter har så kallade destinationsladdare med typ 2 uttag. Men det är lite olika med effekten. De flesta laddhybrider har inte stöd för trefasladdning, så att koppla in bilen på ett 22kW uttag kommer inte nödvändigtvis att ladda bilen snabbare än ett på 6,7 kW.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Stod inför samma men beställde Ev6. Tyckte den hade mer utrymme dessutom, dock inte på höjden då. Tyckte man fick med så mkt i standardutförande också.

Om du valt EV6 på utrymmena vs. Enyaq så har du valt fel. Enyaq är större hur du än mäter skulle jag tro. Mera kupeutrymme, mera bagage, och högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Om du valt EV6 på utrymmena vs. Enyaq så har du valt fel. Enyaq är större hur du än mäter skulle jag tro. Mera kupeutrymme, mera bagage, och högre.

Inte enbart därför. Men jag hade betydligt mer benutrymme bak på Ev6 kontra Enyaq.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Inte enbart därför. Men jag hade betydligt mer benutrymme bak på Ev6 kontra Enyaq.

Ja benutrymmet bak på EV6 är ju i världsklass. Trodde min "gamla" Arteon va extremt rymlig där bak, men det här va ju extremt!

Dock så har jag lite svårt att förstå hur de räknar EV6ans bagageutrymme till 500+ liter när det till synes ser och känns mindre än bilar som har runt 400-450l.

Visa signatur

SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Ja benutrymmet bak på EV6 är ju i världsklass. Trodde min "gamla" Arteon va extremt rymlig där bak, men det här va ju extremt!

Dock så har jag lite svårt att förstå hur de räknar EV6ans bagageutrymme till 500+ liter när det till synes ser och känns mindre än bilar som har runt 400-450l.

Fick plats mer än jag trodde dock när jag läste detta inlägg från en herre i en fb-grupp.

https://ibb.co/ZzJbmT3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Sluttande akter gör det förstås alltid svårare att utnyttja utrymmet än något som ser ut som en gammal Volvo-kombi. Det kanske ändå kan vara värt att notera att man kan ta ur botten och till priset av lite mer lasttröskel få lite bättre höjd, plus att ryggstöden i baksätet är lutningsbara så vill man få ut maximalt utan att fälla dem bör de vara så uppräta som möjligt. Eftersom man vill ha så bra siffor som möjligt antar jag att antalet liter är angivet på det sättet, även om jag inte har undersökt saken.

Permalänk
Medlem

Då har man beställt Kia E-Niro Advance Plus, 2000mil/år, 36 månader, ingen försäkring och inte vinterhjul, 4300/månad.

Min första bil jag köper/leasar som är HELT ny! 2 veckors produktionstid och sedan 3 månader på fartyg ifrån Sydkorea, får länk om 2 veckor så jag kan följa bilen/båten på resan till Sverige! Kommer i slutet av Mars. Superstolt haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Då har man beställt Kia E-Niro Advance Plus, 2000mil/år, 36 månader, ingen försäkring och inte vinterhjul, 4300/månad.

Min första bil jag köper/leasar som är HELT ny! 2 veckors produktionstid och sedan 3 månader på fartyg ifrån Sydkorea, får länk om 2 veckor så jag kan följa bilen/båten på resan till Sverige! Kommer i slutet av Mars. Superstolt haha

Grattis! Jag har samma bil och tillval påväg också, leverans V50

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Fick plats mer än jag trodde dock när jag läste detta inlägg från en herre i en fb-grupp.

Helt klart imponerande! Jag kommer nog säkerligen få det trångt i bagaget på min beställda MG Marvel R Performance. Önskar jag hade råd med en fyrhjulsdriven EV6...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperspam:

Nu har även jag provkört EV6 som jag beställde redan i september. Lite tråkigt att alla demobilar är GT-line och AWD när man har beställt basmodellen med RWD, men ändå.

Kändes väldigt bra. Hann inte hitta så många funktioner (hade bara 30 min och sambon ville köra också), men lyckades få igång filhållningsassistenten och automatisk avståndshållare, vilka gjorde sitt jobb. Lyckades inte lista ut hur man bytte mellan Eco, sport osv. men den var riktigt pigg om än med viss fördröjning i gasresponsen. Styrkänslan var lagom tung och med bra återkoppling. Ratten är riktigt trevlig. Fjädringen kändes bra utan att vara för mjukt, svalde fartgupp osv. utan skrammel eller obehag, men höll sig ändå upprätt. Bra balans där. Kändes solid men inte tung.

För mig som kommer från en uråldrig bensinbil uppskattade jag att den kröp framåt när man släpper bromsen, men det är antagligen också inställbart. Gillade också snabb justering av regenering med paddlarna. HUDen var cool men känns inte nödvändig.

Stolarna är bekväma och nackstöden som ser lite märkliga ut gjorde sitt jobb och det absolut bästa är att det är elstol med minne även i basmodellen. Att ex. VW inte har detta är tragiskt.

Lite negativt: Backkameran eller snarare alla kameror var helt värdelösa i snöslasket, gick inte att se nånting. Detta kanske är normalt? Aldrig haft så pass modern bil innan, så ingen referens.

Helt normalt att kameror blir skitiga, försnöade eller nedslaskade. 😊

Kör du ECO-mode ska den bara ha bakhjulsdrift, vid sportmode lyser det rött på panelen och den blir skuttig men drar iväg som ett skott utan fördröjning när man trycker ner gasen. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Om man tittar på bananlådetest av Bjørn Nyland skiljer det 2 lådor till Enyaqs fördel, 10 lådor vs 8.

Som jämförelse mot en bil med traditionell kombiform så har Bjørn också testat Mercedes E-klass (förra generationens ej facelift) som är en stor bil - motsvarande storlek som Volvo V90, VW Passat osv.
Den rymmer också 10 lådor.

Sättet tillverkarna mäter utrymmet i liter på att inte så lätt att bli klok på, det skiljer sig så man kan inte alltid jämföra två bilar.

Men bananlådor visar att EV6 är rymlig i bagaget, om än inte lika rymlig som Enyaq

2021 NIO ES8 16/32
Tesla Model X 5 seater 10+1/28
Tesla Model Y (MIC) 2021 9+1/26
Hyundai Ioniq 5 11+0/25
Skoda Enyaq iV 10/25
Volkswagen ID.4 9/25
Citroën ë-SpaceTourer (M) 10/24 (Info: 3rd row folded)
Audi Q4 e-tron 9/24
BMW iX3 9/24
Tesla Model S pre-facelift 8+2/24
Tesla Model X 6 seater 9+1/23
Ford Mustang Mach-E 8+1/23
Audi e-tron 8+0/23
Kia EV6 8+0/23
Kia e-Soul 7/23
Audi e-tron Sportback 7+0/23
Mercedes-Benz EQA 6/23
Kia e-Niro 8/22
Tesla Model S facelift 8+0/22

Dold text

https://insideevs.com/features/548683/kia-ev6-bjorn-box-test/

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Stod exakt inför samma val som du med samma funderingar. Provkörde Marvel R och MG ZS. Båda ger mycket bil för pengarna. Min referensbil är Tesla Model 3 så du vet.

Jag resonerade att elbilsmarknaden går som tåget nu, händer mycket många nya modeller och osäkra andrahandsvärden (kan vara viktigt ifall man vill köpa loss sin leasingbil sen), pandemin verkar inte vara över heller för den delen så vill man verkligen vara låst i ett avtal i 3 år?

Det slutade med en MG ZS i 24 mån för min del, 3575 kr/mån utan försäkring och vinterdäck. Försäkring får jag billigare själv och vinterdäck köper jag till och säljer efter leasingperioden.

Marvel R är snäppet över ZS (2021 årsmodell som jag provkörde) men zS 2022 årsmodell ska ha höjt sig ytterligare, 22an har längre räckvidd och fartresurser så det räcker, bra utrustning etc. Till det priset kändes det ett givet för min del iaf.

Edit: är man uppe och snuddar vid 4500-5000 kr som ju Marvel R kostar så är nog Kia EV6 att föredra, den spelar i sin egen liga 😀

Marvel R kostar 3645 kr/mån
EV6 kostar 4699 kr/mån

Så det är ju 1000 kr skillnad vilket är en hel del.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hittade 150 kr månaden för halvförsäkring hos Länsförsäkringar Vagnskadegaranti ingick från MG så det blir som helförsäkring om jag förstått det rätt.

Har dock svårt att hitta vinterdäck till MG Marvel R. Abswheel och många andra verkar inte ha modellen inskriven än. Grip500 öste en mängd däck över mig men med reservation för att dimensionerna inte var rätt så kändes lite sådär

Någon som beställt odubadde vinterdäck till Marvel R? Min bilhandlare vill ha 18 000 kr för att leasa däck vilket kändes ovärt. Vill gärna ha bra däck med låg ljudnivå.

https://www.bythjul.com/sok/bil/id/dack/MG/Marvel/2021-2022/R...

Bythjul har.

Annars så ser du att minsta är 215/55/18 så då kan du sen använda dem måtten på andra sidor.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem

Riktigt intresserad av nya E-Niro som Kia nyss visade upp.

Ge mig prisuppgifter tack så jag vet om den är värd o vänta på jämfört med Marvel R 😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Herregud ja. Sen har man ju en del fram med vid behov på. Rwd varianten. Och vid fjällen resa så kan man packa lite i bilen med 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Marvel R kostar 3645 kr/mån
EV6 kostar 4699 kr/mån

Så det är ju 1000 kr skillnad vilket är en hel del.

Inte med 2000 mil per år, Performance + metallic + försäkring då närmar du dig 4500-5000 kr/mån

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop