Inget ljud till Xbox Series X via HDMI

Permalänk

Inget ljud till Xbox Series X via HDMI

Tjena!

Har ett konstigt fel på min Xbox Series X. Igår efter jag startat om den så får jag inget ljud till TVn från Xboxen. Det funkar med headset men inte utan. Provat återställa Xbox men felet kvarstår. Kan det vara någon inställning på TVn eller så? Är det hårdvarufel på Xboxen?

Tacksam för all hjälp!
/Krig

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Krigarvarg: Vad kör du med för headset? Trådat eller trådlöst?
Låter nästan som den gamla godingen att det blivit kortslutning i hörlursuttaget så att xboxen tror att headsetet är ikopplat 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@Krigarvarg: Vad kör du med för headset? Trådat eller trådlöst?
Låter nästan som den gamla godingen att det blivit kortslutning i hörlursuttaget så att xboxen tror att headsetet är ikopplat 🤔

Trådat kör jag med.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Krigarvarg:

Trådat kör jag med.

Nu har jag noll koll på Xbox nuförtiden och vet inte vart headsetet kopplas in, men personligen hade jag börjat där. Stäng av och koppla ur allt och kolla hur uttaget ser ut. Kanske blåsa rent eller göra rent med isopropanol eller liknande.

Men som sagt så är jag kass på just Xbox

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Nu har jag noll koll på Xbox nuförtiden och vet inte vart headsetet kopplas in, men personligen hade jag börjat där. Stäng av och koppla ur allt och kolla hur uttaget ser ut. Kanske blåsa rent eller göra rent med isopropanol eller liknande.

Men som sagt så är jag kass på just Xbox

Jag provade med en annan handkontroll och mycket riktigt så hoppade ljudet igång!
Stort tack ska du ha!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Krigarvarg:

Jag provade med en annan handkontroll och mycket riktigt så hoppade ljudet igång!
Stort tack ska du ha!

Ha! Även en blind höna… skönt att det löste sig

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord