Impopulära åsikter om hårdvara och spel

Permalänk
Medlem

-Det är helt enligt reglerna med helikopterkast i kubb.

Permalänk
Medlem

“Mobilspel”?
convince me otherwise.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker "smarta hem" är överskattat. Jag behöver inte ett kylskåp som håller koll på ifall mjölken snart är slut. Jag har två ögon och en arm som kan öppna dörrar för det ändamålet.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Ljusa teman är överlägsna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fesoj:

Folk tar på tok för allvarligt på Gamersnexus chassirecensioner.

De borde släppa nya innehållspatchar till D2/D2R

Uppgradering av hårdvara är helt onödig 70% av gångerna.

Folk som kör Apple har inte nödvändigtvis varit vilseledda hela sina liv.

Du vet, jag vet, alla vet, att peak dator-estetik nåddes vid millennieskiftet. Specifikt i Chieftec Dragon (server) med halvdecimeter tjock OG-gummisarg runt plexin, UV-ljus, grön Cathode och customsågade 80mm-fläktgaller. ALLT därefter har gått utför. Att försöka "modda" sin PC med moderna grejer är inte principiellt annorlunda från att maina Apple som vilken normie som helst. ALLA vet att det är så. Du har syncat ett vitt Geforce, med tio vita produkter från Corsair, i ett vitt Lian Li? HU! ALLA modgrejer som inte är avsedda för akvarieskötsel, duschutrymmen eller gatubilar är för posers.

Du skrev precis samma sak som jag tänkte

En modd som inte är gjord utan sticksåg, bågfil, dremel, plåster, svordomar och blod är inte en modd!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hejss:

Windows 8 var ett bra operativsystem
Microsoft Edge är bättre än Chrome
Att köra linux gör dig inte cool.
Att klanka ner på folk som kör windows gör dig mindre cool

Håller med om allt förutom Windows 8. Skriver detta som en Linux-veteran

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Är det verkligen en impopulär åsikt?

Måste ju vara populärt då det finns massor med skräpspel på mobil som utvecklare och utgivare tjänar multum med pengar på.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Mina tre som kommer få mig hatad på SweC resten av livet:

1. Jar Jar Binks var det enda sevärda från hela serien av Starwars-filmer. Resten av scenerna och filmerna är så jävla tråkiga, fattar inte hypen kring dom filmerna eller varumärket alls.

2. Lite samma med Sagan om ringen. Hobbit-filmerna var sjukt roliga och sevärda. Men LotR? Skjut mig.

3. Dom tidiga Harry Potter böckerna är fenomenala, men filmerna får mig att kräkas.

Harry Potter är för småbarn, likt The Hobbit och Jar Jar. =P

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Det är onödigt med mer än 70Hz refreshrate för ögat kan inte se skillnad hursomhelst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jar Jar Binks var ändå rätt charmig

Ibland låter kommunism och gulags väldigt charmigt....

- Star Wars prequel filmerna var inte bra, man visste ju i princip vad som skulle hända det var mer tvångsmatning av story jämfört med orginal tidsepoken.
- Prequels är överlag ett jävulens påfund, vi vet ju redan vad som händer, kan ni snälla fortsätta på berättelsen istället.
- Att basera filmer och serier på tidigare etablerade serier med orginalnamnet är en dålig idé, tillåt er att vara inspirerade istället.
- Discord är inte en bra chatt tjänst, den är bara populär.
- Finns praktiskt taget ingen "gaming communty" längre, bara folk som skriker åt varann om att den finns.
- e-mail protokollet/n är förlegat, behöver uppiffas för moderna krav och meddelandets integritet.
- Webbläsare öppnat med helskärm på en bredmonitor är bara en inbjudan till nackont.
- Sista Cod som var någorlunda bra är fyran.
- Internet åt alla var ett misstag.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Skyrim är segt, tråkigt och generellt rätt dåligt.

Skyrim är guld för mig men avskyr Battlefield och Call of Duty spelen. Lite nya uppdrag till ett högt pris som en duktig moddare lika gärna kunnat gjort gratis

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Micro-USB är sämre än Mini-USB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juggernawt:

Harry Potter är för småbarn, likt The Hobbit och Jar Jar. =P

Läste ju harry potter och såg på starwars när jag var ett litet barn.

Hobbit däremot är sjukt bra vuxenfilm

Permalänk
Medlem

Det här har visst blivit lika mycket en gnälltråd som en tråd där kontroversiella åsikter tillåts att luftas.

Här är i alla fall mitt bidrag (svårt att låta bli lite gnäll):

* Det är svårt att ta till sig vidden av komplexa stories i spel.
* LotR-filmerna förstörde hela serien. Nu kan jag endast uppskatta Bilbo (boken).
* Spel gör sig absolut bäst i Couch-coop.
* Ett par veckors leveranstid är rimligt. (Gäller förvisso mer än bara datorhårdvara.)
* Spel idag är ofta för stora.
* Det har gått inflation i loot med snarlika egenskaper.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AplAy:

Smartphones är som kärnfysisk: det har tillfört världen med både det bästa och det sämsta hos människan (skapelse och förstörelse).

Personligen tycker jag att smartphones har bidragit mest med de sämsta sidorna hos människan: narcissism, offerkoftor, och perfektionisttänk.

Now I am become death, the destroyer of worlds

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Knappast impopulärt, fan vad bra 1.6 var.

Ja visst, men nu är det ju lite dött.. Nu vill ju ingen spela det.

Permalänk
Medlem

Alla mmorpg känns som WoW fast mindre genomtänkt och med annan grafik.

WoW har aldrig vart roligt

WoW Vanilla är långsamt att spela, allt för att mjölkas på pengar.

Den enda bra James Bond-skådisen har inte dykt upp än.

Får man tag i ett PS5 till normalpris är det mer value än att köpa sig en dator och skärm. PS4 ännu bättre value.

Grafiska detaljer tar bort storyn från spel. Hellre fokus på en bra story än ett snyggt spel.

Datorstolar som ska efterlikna sportbilssäten är oerhört töntigt.

Apple Homekit är bättre än alla andra diton - det bara fungerar.

Apples produkter är oerhört prisvärda.

Opel är bättre än Volvo. Men Audi slår dem alla.

Audi är kvalitet.

Hellre adsl hos Telia än det snabbaste fiber från Tele2 (f.d comhem)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Övervolta och underklocka är väl ändå bästa kombon?

Låter jobbigt..
___
IPS kontrast suger

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

*Finns bara ett CS och det är source*
*RayTracing är lamt och helt onödigt*
* <--- såna stjärnor är coola*
*World of Warships är nog världens bästa spel*

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Resencenter och media i allmänhet, dräglar och ger högsta betyg så fort en mobil har glasbaksida, alternativt blank aluminium. Har den inte det anses det som billig skit. Detta trots att kompositplast är fullständigt överlägset i stötupptagning för att skydda mobilen. Resultatet är att samtliga dyrare mobiler har dessa skitmatrial för att blidka pressen. Sedan går alla runt med fula gummiskydd för skiten som man betalade 9000:- går sönder annars. Mer plast åt folket! 😁

Permalänk
Medlem

* Jag saknar knapptelefonens praktiska fördelar.
* Hatar att touch blandas in på alla möjliga produkter helt i onödan.
* Länge leve 2d plattformsspel.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Då kör vi!

Windows 8 och i synnerhet 8.1 var hästlängder bättre än alla operativsystem som tidigare gjorts
Vista var bättre än XP
Fallout 3 är bästa Fallout
Skyrim är bättre än Witcher 3
ATX är idiotiskt stort
Större monitor än 27" är bara konstigt och ser idiotiskt ut på ett skrivbord
Små grafikkort är alltid vackrare än större
folk som är nöjda med vattenkylning måste vara halvdöva eller vara ok med att höra pumpen dygnet runt
+100Hz är överskattat
45 fps duger alldeles utmärkt
APUer är framtiden, snart behövs inga grafikkort för spel
Mekaniska tangentbord smattrar för högt
2 st parade Google Nest räcker som högtalare för alla
GTA 3,4 och 5 är jättetråkiga, slutar bara med att jag står och sparkar på nån stackare lite för länge
1080p räcker
DVD hade varit grymt om skivan legat i en diskett

Edit:
Glömde det viktigaste. Undervoltning är mycket roligare än överklockning!

Permalänk
Medlem

Det är upp till varje köpare av grafikkort att avgöra vad de vill göra med sitt kort, tex använda det till att minea.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Final Fantasy VII är ett överskattat JRPG i mängden

Originalet eller remaken?

Permalänk
Medlem

Ingen behöver mer än 4 kärnor på en CPU på en PC.
Alla processer som kan fylla 4 kärnor eller mer till 100% skall köras på en server.
Att dyrka/hata vissa företag i samma bransch är det löjligaste som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Rätt term är "spänna ner" sin processor. Alternativt "spänna ner, änna då va?", beroende på plats.

"Spänna på" sin processor då?

Permalänk
Viking
Skrivet av Mordekai:

Ingen behöver mer än 4 kärnor på en CPU på en PC.
Alla processer som kan fylla 4 kärnor eller mer till 100% skall köras på en server.

Ska jag spela via en server? 🤔

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Kastar mig in och bidrar med lite kontroverser jag med...

Windows XP var hemskt
Allt som Bethesda gjort efter Morrowind är undermåligt
Star Wars är överskattat
Assasins Creed är en av de sämsta AAA-spelserierna i modern tid
Ljudlimpor är horribla
Left 4 Dead 2 var dåligt

Kanske räcker så för en stund.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Jag har skummat igenom väldigt många inlägg och det verkar inte som vi lever i samma värld. Idag kommer jag inte på något annat än Apple som upprör, men även detta har minskat när Apple inte längre säljer hårdvara som är dålig. Som laptop som inte har fullhd och folk säger att man ej behöver ha fullhd på en laptop, det är bara troll som påstår att man kan ha detta extrema behov..

Listan med saker som folk har sagt att man ej behöver ha för att sedan 10år ändra sig utan att stå för det är hur stor som helst. Dock har idag det mesta produkter mognat. Köper man en billig telefon, laptop, skärm, tv etc så är det ganska bra grejer man får utan uppenbara brister.

Förr i tiden så var att spel på konsoler var lika bra som på datorn något som fick mycket mothugg, då konsolerna körde 720 x 576 upplösning och det gick knappt att läsa texten i spel på tvn. Men idag så är konsol vs pc mer eller mindre utdöd debatt bland en större grupp.
Resten som att 4 core räcker åt alla så har dagens mobiltelefoner mer kärnor än vad vissa trodde en kraftig workstation behövde. Denna debatt är också utdöd.

Mängden ramminne, ja nu finns Apple att köpa med mer minne så den debatten också är utdöd.

Vikbara telefoner. Oj som folk var kritiska till dessa, nu har denna debatt mer eller mindre dött ut. När det har visat att de fungerar.

Det enda jag skulle komma på är att iPhones faceidsensorer gör mobilen otroligt ful. Detta kommer säkert få mothugg som bara tusan, men nästa år lär dessa sensorer hamna bakom skärmen och vops så tycker den stora majoriteten att dessa sensorer gjorde mobilen ful. Obs faceid bakom skärmen så kan folk acceptera lite sämre emot mycket snyggare mobil. Kamerasenor däremot är troligt mycket svårare att få folk att acceptera sämre selfi bilder.

Det finns dock heta ämnen men det är ofta politisk laddade som energipolitik..

*edit*
Saker kvar som kan uppröra.
Kamerahål, faceId gör mobilen ful. En tidsfråga innan detta blir bra och då tycker i princip alla detta.
Lighting kontakten på iPhone. En tidsfråga innan Apple tvingas ändra och då ändrar sig de flesta.
Elbil. Bara en tidsfråga
Vikbara skärmar. Har väldigt mycket minskat och bara en tidsfråga
10Gbit Ethernet behov. Vet inte om det upprör så mycket. Speciellt inte när Apple är ledande. Men snart har vi det så en tidsfråga.
Apple är dyra. Det rycktas att Apple nästa år kommer med nya produkter för att lösa detta.
Alltså alla som är behov av en större mobil, laptop etc. Har inte samtidigt behov av extrem prestanda. Det är två helt olika saker som egentligen inte har så mycket samband. Men hos Apple just nu så finns inte detta val, men det ryktas ändras nästa år.
Ta en äldre vanlig person som ska ha en laptop i runt 15,6" då de anser 13" är för lite. De kan köra på i princip vilken skit som helst, men de vill ha en "problemfri" macbook. Det finns för dessa inget bra val idag om de inte har väldigt gott om pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Ljusa teman är överlägsna.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather