Noctuas brunbeigea färger blir keycaps

Permalänk
Melding Plague

Noctuas brunbeigea färger blir keycaps

Noctuas ikoniska brunbeigea färgschema letar sig utanför datorlådan i form av tangenter i samarbete med Drop och tangentbordsentusiasten Mito.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

För litet, finns det större variant? Skulle få kramp med ett sånt litet tangentbord.

Permalänk
Medlem

Älskar't!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Stort vill ha begär.. Men blir nog inte att köpa då de nordiska tangenterna inte finns

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Så jäkla snyggt!

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

1500:- för ABS och bruna tangenter?
Tror jag avstår.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Sjukt stort vill ha begär, men med ett pris i nivå med mitt tangentbord och sämmre plast än medföljande tangenter är jag lite skeptisk... Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Skönt så länge Noctuas hemska färger höll sig osynliga i form av fläktar i instängda datorchassin.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen ISO-layout?

Skrivet av owns good:

För litet, finns det större variant? Skulle få kramp med ett sånt litet tangentbord.

Ingår ju fler tangenter om du kikar på de andra bilderna. Ser inga numpad-siffror, men alla andra ser ut att ingå. Förutom då ISO-varianter som våran enter och smala v-shift osv

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ser inte tangenterna väldigt lika ut de på tangentbordet till Commodore 64?

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

För litet, finns det större variant? Skulle få kramp med ett sånt litet tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

För litet, finns det större variant? Skulle få kramp med ett sånt litet tangentbord.

Bästa som finns! Litet+QMK kombo går alltid hem.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Avstängd

take my money and shut up!!!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av owns good:

För litet, finns det större variant? Skulle få kramp med ett sånt litet tangentbord.

Skrivet av Starric:

Finns det ingen ISO-layout?

Ingår ju fler tangenter om du kikar på de andra bilderna. Ser inga numpad-siffror, men alla andra ser ut att ingå. Förutom då ISO-varianter som våran enter och smala v-shift osv

Det ni efterfrågar finns att köpa till!

https://drop.com/buy/drop-mito-mt3-noctua-keycap-set

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hade det varit ett färdigmonterat tangentbord hade jag definitivt varit intresserad. Snyggt.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

ÄLSKAR det, men tråkigt att de inte kommer med en nordisk layout då jag måste ha det..! Men man kan inte få allt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Aldrig att de tänker till att "ojuste, så finns det ISO-layout också!"! Alltid bara ANSI.

Nu blev jag sur.

Permalänk
Lego Master

Alltså mina ögon kräktes lite, men jag måste säga att jag uppskattar poängen med att ha vokaler och konsonanter i olika färger. Jag tror min grabb skulle uppskatta det, så kanske får byta ut några knappar på hans G710+.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Alltså mina ögon kräktes lite, men jag måste säga att jag uppskattar poängen med att ha vokaler och konsonanter i olika färger. Jag tror min grabb skulle uppskatta det, så kanske får byta ut några knappar på hans G710+.

Annars kan du fixa Dvorak åt honom, då har du alla vokaler under vänsterhanden. Han lär bli jätteglad ifall du byter utan att säga något.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Chmat76:

Aldrig att de tänker till att "ojuste, så finns det ISO-layout också!"! Alltid bara ANSI.

Nu blev jag sur.

Det verkar finnas ISO UK åtminstone

Permalänk
Medlem

🤮

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Ok då.

Men inga nordiska tecken! *sura, sura*

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Extrapaj:

Annars kan du fixa Dvorak åt honom, då har du alla vokaler under vänsterhanden. Han lär bli jätteglad ifall du byter utan att säga något.

Nja, jag vill inte handikappa honom för livet genom att lära honom en tangentbordsuppsättning som <1% använder.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Samsung Sverige

Modigt gjort ändå. Är bruna det nya svarta månntro?:D

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Chmat76:

Ok då.

Men inga nordiska tecken! *sura, sura*

Nordiska tecken är jag helt med och surar över!
Det verkar ha efterfrågats i kommentarerna på Drops, där Mito svarar att det "inte finns verktyg för att göra det" eller något åt det hållet. Som noob när det kommer till custom keycaps är jag inte helt säker på vad det innebär, men jag antar att det är någon begränsning där de tillverkas. Sjukt tråkigt dock.

Permalänk
Inaktiv

Fel nyans av brunt… 😅

Permalänk
Medlem

Noctua och Playmobils färgscheman får mig alltid att tänka på Västtyskland.

Så otidsenligt, så... snyggt?!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Samsung:

Modigt gjort ändå. Är bruna det nya svarta månntro?:D

Vid åtminstone ett tillfälle när vi träffat Noctua och pratat om hur deras färgval kritiseras fick vi responsen: "Brown is the new black!"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nu finns det alltid någon som tänker att varför inte göra en hel uppsättning med tangentbord, mus, headset, skärm och dator i dessa underbara färger!!

Personligen har det inte stört mig på färgen men det kanske inte är så snyggt på ett tangentbord men skulle absolut inte bry mig om det var på mitt RTX 3070 eller fläktarna i chassit.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]