Stark Varg - ny svenskutvecklad elektrisk motocross-cykel

Permalänk
Medlem

Stark Varg - ny svenskutvecklad elektrisk motocross-cykel

Som en blixt från klar himmel damp denna nyhet ner hos oss motocross-tokiga nyligen.

Tekniken verkar oerhört lovande och allt detta till ett pris som matchar de bensindrivna motocross-cyklarna, vilket är väldigt imponerande. Dessutom kommer hojen med en fullfjädrad smart-telefon också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Imponerande!

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Föredetting

Utvecklad i Spanien, undrar hur många gamla Gas Gas-ingenjörer som varit inblandade. Kan bli bra på riktigt, framförallt billigt jämfört med KTM när man får riktig fjädring från fabrik.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

WOW

Ha-begäret på denna.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Utvecklad i Spanien, undrar hur många gamla Gas Gas-ingenjörer som varit inblandade. Kan bli bra på riktigt, framförallt billigt jämfört med KTM när man får riktig fjädring från fabrik.

Man kan ju hoppas, GasGas hade många riktigt bra idéer.

De allra flesta gick väl till Reiju då dom ska fortsätta tillverka hojen som GasGas tillverkade förut?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Raynstorm:

Man kan ju hoppas, GasGas hade många riktigt bra idéer.

De allra flesta gick väl till Reiju då dom ska fortsätta tillverka hojen som GasGas tillverkade förut?

Jo, gamla Gas Gas köptes ju upp av Rieju, men om det inkluderade annat än själva hojarna har jag sämre koll på. Känns kanske inte som ett recept för succé om de köpt in rättigheterna att tillverka deras modeller, men utvecklar dem med mopedingenjörer.

Jag lär oavsett fortsätta med min EC 300 från 2011 ett tag till, men det är svårt att vifta bort att el är framtiden. Man blir ju så galet mycket mindre trött i skallen av en tystare hoj än en högljudd också – för att inte nämna att alla som klagar på hur högljudda motorbanor är nu får hitta annat att klaga på. Det sistnämnda lär inte vara ett problem, har hört av en bekant som är ute och springer i skogarna att folk gnäller på honom, då man inte hör när han kommer springande...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att allt detta med el går överstyr? elbilar,elmc,elcross. Jag menar mycket som gör en bil till en bil eller en cross till en cross är ljudet från motorn och vibrationerna m.m en levande känsla. detta försvinner ju helt och hållet med el, allt blir så neutralt. inget liv.

Permalänk
Medlem

La beställning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Är det bara jag som tycker att allt detta med el går överstyr? elbilar,elmc,elcross. Jag menar mycket som gör en bil till en bil eller en cross till en cross är ljudet från motorn och vibrationerna m.m en levande känsla. detta försvinner ju helt och hållet med el, allt blir så neutralt. inget liv.

Är väl främst för att man är van det? Hade du tänkt samma sak om det var tvärtom?

Då hade nog alla klagat och undrat varför det lever om så mycket.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Thanks Ben!

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Är det bara jag som tycker att allt detta med el går överstyr? elbilar,elmc,elcross. Jag menar mycket som gör en bil till en bil eller en cross till en cross är ljudet från motorn och vibrationerna m.m en levande känsla. detta försvinner ju helt och hållet med el, allt blir så neutralt. inget liv.

Det är inte bara du men varför kan det inte få finnas både och?

Ljudet från en vanlig bensindriven cross gör det omöjligt att köra på många ställen i världen. Har du en elektrisk cross som inte låter nämnvärt så kan du köra nästan var som helst. Du kan göra en crossbana på din mark även om det är nära grannar. Du kan köra nästan var som helst.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Det är inte bara du men varför kan det inte få finnas både och?

Ljudet från en vanlig bensindriven cross gör det omöjligt att köra på många ställen i världen. Har du en elektrisk cross som inte låter nämnvärt så kan du köra nästan var som helst. Du kan göra en crossbana på din mark även om det är nära grannar. Du kan köra nästan var som helst.

Det finns en charm i ljudet från en elmotorcykel också tycker jag. Ta cyklarna i Moto-E som exempel (som är en supportklass till MotoGP), de låter mer som rymdskepp ur nån scifi-film än något annat. Och det ger en annan dimension till racingen också när motorljudet inte är det enda som hörs, man kan höra däcken kasa på asfalten, knäpuckar som skrapar och massa annat.

https://youtu.be/QLR4HwN8fTo?t=83

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Satan! Villhöver begäret är uppe i molnen

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Ja man är ju riktigt sugen på denna.
Har inte kollat på hemsidan, men är det någon som vet om det är samma batteri pack på 60 HP varienten som på 80?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om denna, riktigt häftigt! 😄

Permalänk
Föredetting
Skrivet av crash:

Är det bara jag som tycker att allt detta med el går överstyr? elbilar,elmc,elcross. Jag menar mycket som gör en bil till en bil eller en cross till en cross är ljudet från motorn och vibrationerna m.m en levande känsla. detta försvinner ju helt och hållet med el, allt blir så neutralt. inget liv.

Jag tycker snarare 450-folket som inte har någon packning i sina dämpare kunde prova tystare hojar. Det är så sjukt mycket trevligare att köra när man inte blir trött på fem minuter.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.