Helgsnack: Har ditt Wifi ett roligt namn?

Permalänk
Medlem

Mitt heter TEST123, drog igång ett temporärt nätverk för att testa en AP, för sisådär 10 år sedan nu.

Inget är mer permanent än en temporär lösning.

Permalänk
Medlem

Tycker grannens namn är lite roligt "Satan lives here" mitt är bara Skynet5000.

Permalänk
Medlem

Kul tråd mitt nätverk heter "Hemliga klubben" sen många år

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Inte alls särskilt roligt. 1-3 bokstäver och frekvensen ev med streck mellan, typ A24 el liknande. Har nätverk på flera orter men alla har liknande system.

Det trådlösa jag har där jag själv bor kör bara N-standard, räcker rätt gott då jag kör det mesta kablat ändå. Skulle istället mer behöva en snabb kablad router utan wifi, som ryms i skåpet för inkommande fiber. Trådlöst kan skötas med separat AP.
Inte lätt att hitta bra routrar i mindre format och helst utan wifi.

Permalänk
Medlem

har inga grannar, men väl morbid humor så:
Pentobarbital för 2,4 & Curare för 5 GHz

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Bor du typ i Hyltarp..?

Haha nae! Men finns en del ensamliggande gårdar i skåne 😄

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Någon i samma lägenhetshus som mig har döpt sitt till "COMHEM_vi_borjar_om_igen" ^_^

Permalänk
Avstängd

AplAy 5Ghz
ASUS 2,4Gz

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

En god vän bodde i en lägenhet där 99% av de boende var mellan 85 och döden.

Helt plötsligt dyker det upp ett SSID som är döpt till:
My_face_your_ass-let's_go!

😂

Permalänk
Medlem

Toa, efter min frus önskan. "Det är ett jättebra namn, ingen annan kommer att ha det namnet"

Permalänk
Medlem

Mitt hette SkyNet men har bytt nu till BESPIN för AP-nätet. Det som är bara routern heter som routern Heimdall.

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte om detta är ett sk Catch 22 eller vad man kallar det men det är iaf en omöjlighet eftersom "roliga" wifi-namn per definition är riktigt tråkigt

Permalänk
Medlem

Som boende på Öfvre vill man ju passa in så...

Full_Fart_Framåt!
Alltid_Oavsett

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Khorne - 5 Ghz
Nurgle - 2,4 Ghz

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk

Är väl inte helt originellt heller, men mitt heter WinternetIsComing.

Permalänk
Medlem

Hemma heter nätverket det är ju där man är.

Annars om ska gå efter "roligt" var hemma hos några student tjejer som dela lägenhet för några år seda och skulle lägga in deras tv på nätverket så hette det "3girls1cup"

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Något roligt namn? Nej, mitt är Skittrist.

Och för iot-enheter är det stupidnet pga Internet of Stupid.

Ett subnät hemma heter förresten printernet pga att skrivaren bor där. Såatte.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Kör nåt TP-Link mesh hemma, enheterna heter Deco. Jag tänkte vara fyndig och döpa det till Art TP Deco (art deco), men failade, så det heter nu "arTPdecp".

Permalänk
Medlem

Raketen 😎

Permalänk
Medlem

ItHurtsWhenIP

Har haft njursten

Permalänk
Medlem

Pokemon tema i mitt nätverk

Vileplume och Ninetails är mina wifi-band.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk

┓┏ 凵 =╱⊿┌┬┐

En rolig Dr Who referens 😄

Permalänk
Medlem

Snygga grannen

Permalänk
Medlem

Kom inte på något när det begav sig men barnen satt och kollade på Pingu så.... tja. Pingu blev det...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Vila i frid

Stingray-1 .. Stingray-5 bara för att några av grannarna förekommer i belastningsregistret och fått ringa 112. Men nu var det är bra tag sedan.

Permalänk
Medlem

Internetdelningen på telefonen heter: <mitt namn>s feleton
Wifi hemma heter bara: Sn1

Tyckte Sn1 var skitkul eftersom det är Sn som i Tenn och med ettan blir det då, med lite god vilja, Tennet som i Tenn-nätet. Har en bra koppling till vart vi bor vilket jag var stolt över. Min fru kallar det för Snett och säger så till alla som hälsar på för att hon inte orkar förklara hur roligt det är

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Internt: Lord of the Pings / Obi-Lan Kenobi
Guest: The Walking Dad / Fear the Walking Dad

Permalänk
Medlem

SÄPO_OpC_Bil5

Permalänk
Medlem

"Why do we exist?" hade jag ett tag..

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 2 x 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE - LAPTOP - MacBook Air M2 (2022)

Permalänk