Fräsning/3D-printing GPU terminal

Permalänk
Medlem

Fräsning/3D-printing GPU terminal

Önskar hjälp att fräsa/3D-printa en specialdesignad GPU terminal för vattenkylning i Plexi eller eventuellt printa i material snarlikt plexi.
Har ej material själv så är något som du behöver inneha. Material tjocklek på 12mm.

CAD design har jag gjort i Fusion 360.
Alternativ 1 - den jag helst vill ha gjord. (Vid eventuell 3D-printing är denna enda alternativet)
Alternativ 2 - lite simplare fräsning i kanalerna.
Nedladdning zip med filformat i Fusion 360, Inventor 2021, SketchUp och Step.

Pris får diskuteras då jag ej har ett rimligt pris i huvudet nu.
3D-printing i SLA printer kan vara aktuellt då indikationer jag fått är att priset kan bli högt vid fräsning.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem

Om du delar design här så är det ju lättare för folk att se om de vill göra det.

Permalänk
Medlem

Det här ser ut som en rätt knepig grej att fräsa, men desto lättare att skriva ut med en SLA-skrivare. Om du vill dela filen så kan jag kolla på det under mellandagarna, borde kunna skriva ut det på en Formlabs Form 2 i deras Clear resin mot rimlig ersättning.

Permalänk
Medlem

Även om jag hade haft någon liten hobby CNC fräs hemma, så skulle inte jag tagit mindre än 2-3k för det där (förutsatt att den ska se ut som på bilden). Och det är väldigt lågt räknat, på jobbet skulle det nog blivit 5k i bara ställ kostnad.

Har man tillgång till en 5-axlig maskin så skulle det gå köra i 2 operationer, men med en vanlig 3-axlig så ser det ut som ett 5 operations jobb.

Med det sagt, så finns det ju alltid folk som kan tänka sig att göra jobb billigare bara för att ha nått att göra.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Nehe, fick inte redigera föregående.
Finns det ingen färdig produkt som passar då?
Typ denna: https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-terminal-plexi

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

med en vanlig 3-axlig så ser det ut som ett 5 operations jobb.

Max 3 operationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gkod:

Max 3 operationer.

Inte med lutningen han har ritat in på portarna, hade det varit raka väggar på dom så håller jag med.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Inte med lutningen han har ritat in på portarna, hade det varit raka väggar på dom så håller jag med.

Ja eller så kör man maskinen i två axlar samtidigt 🤷

Permalänk
Medlem
Skrivet av gkod:

Ja eller så kör man maskinen i två axlar samtidigt 🤷

Kan inte se hur det skulle lösa problemet, men jag har inte allt för många års erfarenhet heller.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeeKer3Million:

Det här ser ut som en rätt knepig grej att fräsa, men desto lättare att skriva ut med en SLA-skrivare. Om du vill dela filen så kan jag kolla på det under mellandagarna, borde kunna skriva ut det på en Formlabs Form 2 i deras Clear resin mot rimlig ersättning.

Här finns ett exempel på hur liknande komponenter kan se ut: https://formlabs.com/eu/blog/microfluidics-millifluidics-lab-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gkod:

Om du delar design här så är det ju lättare för folk att se om de vill göra det.

Har uppdaterat annonsen med länkar för att kika i webbläsaren samt en länk för nedladdning av Zip av 2 designer som jag har.

Se första posten längst upp eller annonsen.

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Även om jag hade haft någon liten hobby CNC fräs hemma, så skulle inte jag tagit mindre än 2-3k för det där (förutsatt att den ska se ut som på bilden). Och det är väldigt lågt räknat, på jobbet skulle det nog blivit 5k i bara ställ kostnad.

Har man tillgång till en 5-axlig maskin så skulle det gå köra i 2 operationer, men med en vanlig 3-axlig så ser det ut som ett 5 operations jobb.

Med det sagt, så finns det ju alltid folk som kan tänka sig att göra jobb billigare bara för att ha nått att göra.

Ojoj, de va betydligt saftigare än vad jag trodde de kunde hamna på.

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Nehe, fick inte redigera föregående.
Finns det ingen färdig produkt som passar då?
Typ denna: https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-terminal-plexi

Denna är tyvärr inte ett alternativ, detta då designen på terminalen gör att jag behöver ha pluggar på ena sidan. Så som jag kommer montera grejerna så tar dessa i sidopanelen, därav specialdesignen som är mer slimmad och anslutningar på en sida.

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Inte med lutningen han har ritat in på portarna, hade det varit raka väggar på dom så håller jag med.

Har lagt upp ett simplare alternativ där väggarna i gången ej är vinklade om det är dessa du syfta på.

Skrivet av SeeKer3Million:

Det här ser ut som en rätt knepig grej att fräsa, men desto lättare att skriva ut med en SLA-skrivare. Om du vill dela filen så kan jag kolla på det under mellandagarna, borde kunna skriva ut det på en Formlabs Form 2 i deras Clear resin mot rimlig ersättning.

Skrivet av SeeKer3Million:

Här finns ett exempel på hur liknande komponenter kan se ut: https://formlabs.com/eu/blog/microfluidics-millifluidics-lab-...

3D-printing kan bli aktuellt med de prisförslag jag fått hittills. Har en kompis som eventuellt skulle kunna göra de, däremot vet jag inte om han har lika bra resin som på exemplen du dela. Hans har blivit mjölkiga vilket är något jag helst vill undvika så långt som möjligt.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilanto:

Denna är tyvärr inte ett alternativ, detta då designen på terminalen gör att jag behöver ha pluggar på ena sidan. Så som jag kommer montera grejerna så tar dessa i sidopanelen, därav specialdesignen som är mer slimmad och anslutningar på en sida.

Ahh, ja är det så tight så kan det nog bli svårt att hitta en färdig produkt.

Skrivet av Zilanto:

Har lagt upp ett simplare alternativ där väggarna i gången ej är vinklade om det är dessa du syfta på.

Ja precis det där jag syftade på, sedan kan du ju ha en "trappa" ner om du vill. Det gör inte delen svårare att tillverka, bara du inte har lutningen. Tyvärr kommer det inte göra delen så mycket billigare att tillverka dock. När det kommer till oneoffs är den stora kostnaden ställ tiden (programmering/sätta upp verktyg). Brukar ligga på allt mellan 2-10k på jobbet.

Skrivet av Zilanto:

3D-printing kan bli aktuellt med de prisförslag jag fått hittills. Har en kompis som eventuellt skulle kunna göra de, däremot vet jag inte om han har lika bra resin som på exemplen du dela. Hans har blivit mjölkiga vilket är något jag helst vill undvika så långt som möjligt.

Hade jag varit dig så hade jag satsat på resin, då oavsett hur du gör kommer fräsning bli DYRT om du inte har någon polare eller om du själv kan göra jobbet.

Visa signatur

Stuff and things!