Epic Games Store – Lunar Sale 2022

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Yup, håller med.

Jag förstår också det sug som alla spelbolagen har efter Steams pengar, det är ju frestande att vilja bli "nästa steam".
Men de är lite efterblivna för de har inte förstått just varför Steam är så succéfulla som de ju är.

Epic har ingen riktig social plattform, det saknar de andra "butiker" med, de är bara "butiker" och är inte en "hubb" man kan samlas och grupperas i, och därför går det inte.

På steam kan man samlas, upprätta entusiast grupper, diskutera, visa videos, spela upp musik - lite som en slags "discord" i butiken, och det funkar bra.

Kanske viktig funktionalitet för vissa. Själv har jag aldrig använt mig utav den funktionaliteten, har nog bara använt Steam för att starta mina spel så tar nog hellre billigare pris. Sen har man ju GoG Galaxy för att koppla ihop alla spel från alla olika butiker så man kommer åt allt på ett ställe.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Varför skriver inte Sweclockers om Steams lunar sale?

Eller GOG's? De "highlightar" enbart en tråd från deras forum. Sweclockers har inte skrivit något särskilt om Epic games sale.
Däremot så bör alla innan de köper spel kolla om det finns på GOG innan då alla deras spel är DRM-fria.

Skrivet av kokkojambo:

Håller med. Köpt många spelnycklar genom allkeyshop. Senast en UPlay nyckel för Far Cry 6 vid release för ca 350:-

Funkar prima.

De är troligtvis stulna. Folk stjäl ofta kreditkort och köper spelnycklar för dem, kreditkortsägaren gör en "charge back" och får igen sina pengar. Dock så är det rätt ovanligt att ägaren till nycklarna jagar dessa stulna nycklar och låter dem vara fortsatt aktiv. Så de som stulit nycklarna kan då sälja dem vidare, det är 100% äkta nycklar men de är i regel inte ärligt tillskaffade.

Är det för billigt för att vara resonabelt så är det i 99% av fallen något kriminellt bakom.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

mhmmm...
https://i.imgur.com/bTgukIw.png

i rest my case.... blir så så fort man startar det och släpper inte förrän man stänger ner launcher...

Måste vara något fel hos dig. Hos mig drar den ca 6% enligt aktivitetshanteraren

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

mhmmm...
https://i.imgur.com/bTgukIw.png

i rest my case.... blir så så fort man startar det och släpper inte förrän man stänger ner launcher...

Ligger på mellan 1-2% utilization med Epic nere i tray, qtorrent på samt Firefox. Se till att inte ha den uppe.

Edit, växlar mellan 0.1-0.2%

Edit2: Tar jag upp den så växlar den mellan 0.2-2.5%

Bl.a. Sweclockers uppmärksammade problemet med launcherns användning av CPU i en artikel förra året. Då patchade Epic det för att förbättra dess prestanda.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Eller GOG's? De "highlightar" enbart en tråd från deras forum. Sweclockers har inte skrivit något särskilt om Epic games sale.
Däremot så bör alla innan de köper spel kolla om det finns på GOG innan då alla deras spel är DRM-fria.

De är troligtvis stulna. Folk stjäl ofta kreditkort och köper spelnycklar för dem, kreditkortsägaren gör en "charge back" och får igen sina pengar. Dock så är det rätt ovanligt att ägaren till nycklarna jagar dessa stulna nycklar och låter dem vara fortsatt aktiv. Så de som stulit nycklarna kan då sälja dem vidare, det är 100% äkta nycklar men de är i regel inte ärligt tillskaffade.

Är det för billigt för att vara resonabelt så är det i 99% av fallen något kriminellt bakom.

Personligen tror jag att det mest är nycklar som kommer från giveaways, till exempel bundles med hårdvara etc. Det ges ut sanslöst många gratisnycklar, speciellt till de större titlarna.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Måste vara något fel hos dig. Hos mig drar den ca 6% enligt aktivitetshanteraren
https://i.imgur.com/0U0HVIj.png

Skrivet av Kaleid:

Ligger på mellan 1-2% utilization med Epic nere i tray, qtorrent på samt Firefox. Se till att inte ha den uppe.

Edit, växlar mellan 0.1-0.2%
https://i.imgur.com/BlD3ZiN.jpg

Edit2: Tar jag upp den så växlar den mellan 0.2-2.5%

Bl.a. Sweclockers uppmärksammade problemet med launcherns användning av CPU i en artikel förra året. Då patchade Epic det för att förbättra dess prestanda.

jo totalt på hela cpu´n så visar min typ max 4 % 3900x 12 kärnor, 24 trådar,

100% / 24trådar = 4% men kollar jag användning per kärna individuellet så peggar den ut kärna 3 typ 90-100% sålänge den är igångmen verkar inte röra de andra trådarna... och varit så sen jag installerade den första gången vid releasen av launchern nån gång och installerat om de ett par gånger sen dess och felet kvarstår.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Testpilot
Skrivet av lappen81:

Det låter ju 1 som att du
1) Borde köra gamepass exklisivt inga licenser
2) Tycker att det är helt okej att du inte kan spela om det är strul med servrar eller internetuppkoppling, det problemet har du inte om du äger spelet du kan köra det från början till slut sen avinstallera det men det är ju inget problem för dig då du inte spelar spel till början/slut eller längre tider då det är ett tillfälligt tidsfördriv alt går vidare till annat

Data hoarding är irrelevant
Case closed

Fast.. Jag spelar ju klart mina spel, däremot spelar jag dom sällan aldrig igen därefter. Ser därmed ingen poäng att regelrätt äga spelet, utan funkar fint att bara långtidshyra en licens (Steam, EGS osv) - eller rent av temporärt likt gamla vhs och dvd-filmer som man gjorde från en bensinstation förut (game pass).

Det fina med internet är att det är nästan alltid uppe, och tillgängligt vart man än befinner sig. Skulle internet hemma vara nere, då kan jag koppla upp med mobilens 4G/5G. Skulle steam vara nere, då har jag spel på Uplay/Origin/EGS eller rent av Playstation.

Att kringgå "online kravet" blir i effekt datahoarding, för då lär man spara lokala installationsfiler. Högst opraktiskt enligt mig, om man inte sitter på ADSL eller data cappat mobilt internet som enda alternativet. Full förståelse för att vilja ladda ner lokalt för framtiden då. Men annars känns "spel ägande" som ett grymt förlegat koncept..

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo totalt på hela cpu´n så visar min typ max 4 % 3900x 12 kärnor, 24 trådar,

100% / 24trådar = 4% men kollar jag användning per kärna individuellet så peggar den ut kärna 3 typ 90-100% sålänge den är igång... och varit så sen jag installerade den första gången vid releasen av launchern nån gång och installerat om de ett par gånger sen dess och felet kvarstår.

Mycket märkligt, har inget som tar över 50% ens tillfälligt när jag startade om launchern.
Har du tryckt ned den så att den hamnar bara ner i tray? dvs vid klockan? Ingen förändring?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo totalt på hela cpu´n så visar min typ max 4 % 3900x 12 kärnor, 24 trådar,

100% / 24trådar = 4% men kollar jag användning per kärna individuellet så peggar den ut kärna 3 typ 90-100% sålänge den är igångmen verkar inte röra de andra trådarna... och varit så sen jag installerade den första gången vid releasen av launchern nån gång och installerat om de ett par gånger sen dess och felet kvarstår.

Den maxar inte någon kärna hos mig. Och jag har "bara" 6 kärnor /12 trådar.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Mycket märkligt, har inget som tar över 50% ens tillfälligt när jag startade om launchern.
Har du tryckt ned den så att den hamnar bara ner i tray? dvs vid klockan? Ingen förändring?

Min drog som sagt runt 6% när den hade öppnats, och fönster öppet, alltså inte bara i tray. Som max drog den 10% och det var när jag startade den. Så ja, låter märklgit att den skulle dra så mycket på en kärna.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Rouge of Darkness:

mhmmm...
https://i.imgur.com/bTgukIw.png

i rest my case.... blir så så fort man startar det och släpper inte förrän man stänger ner launcher...

Något känns rätt gaaaalet på din sida

Drar knappt något alls för egen del, detta med butikssidan öppen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Fast.. Jag spelar ju klart mina spel, däremot spelar jag dom sällan aldrig igen därefter. Ser därmed ingen poäng att regelrätt äga spelet, utan funkar fint att bara långtidshyra en licens (Steam, EGS osv) - eller rent av temporärt likt gamla vhs och dvd-filmer som man gjorde från en bensinstation förut (game pass).

Det fina med internet är att det är nästan alltid uppe, och tillgängligt vart man än befinner sig. Skulle internet hemma vara nere, då kan jag koppla upp med mobilens 4G/5G. Skulle steam vara nere, då har jag spel på Uplay/Origin/EGS eller rent av Playstation.

Att kringgå "online kravet" blir i effekt datahoarding, för då lär man spara lokala installationsfiler. Högst opraktiskt enligt mig, om man inte sitter på ADSL eller data cappat mobilt internet som enda alternativet. Full förståelse för att vilja ladda ner lokalt för framtiden då. Men annars känns "spel ägande" som ett grymt förlegat koncept..

Du har inte problem med internet och eller kan tänka dig att lösa problemet med mobil hotspot , du har tid att köra klart dina spel och kan tänka dig att byta spel tillfälligt om resp launcher är nere för att sen gå tillbaka du har tid att spela.

Jag har sällan tid eller energi att spela, dom få tillfällen jag spelar vill jag fortsätta på det spelet jag håller på med och det ska funka , vilket det vid flertal tillfällen inte har gjort ledtiderna är redan långa.

Människor sparar på massvist med analogt media (eller kartonger), spara installationsfiler är nog extremt ovanligt och harmlöst. Det låter nästan som att du är en licenshoarder, allting pekar ju på att du borde välja DRM-fritt då du inte har krav på plattform (köpa när man behöver eller vill inte när det är gratis eller billigt)

Övrigt media är inte relevant i sammanhanget, en låt tar 3minuter ett spel kan ta 100tals timmar sen med 1000ggr storleket men har förståelse att folk vill spara ner media av flera olika anledningar (kvalitet/tillgänglighet) jag är nöjd med streaming här.

Förstår inte din argumentation

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Nej det gör vi inte ett specifikt spel nämndes som citerades i flera led och som även jag länkade till och du kommenterade på. Många verkar ju inte ha några problem att lägga 10 tusentals kronor på hårdvara men när det kommer till spel ska det vara gratis, konstigt tankesätt.

Okej, Cyberpunk var väl bara 70-80% dyrare på gog. Det är även det mer än 10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Okej, Cyberpunk var väl bara 70-80% dyrare på gog. Det är även det mer än 10%.

ish: 9% utan kupong, 30% med kupong går ju säkert att hitta det omvända ibland.

Permalänk
Medlem

Fan bara massa barnspel med story och go save the princess osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Blir att testa Industria, lite HL vibbar:
https://www.epicgames.com/store/en-US/p/industria

Intressant spel, provat nu i någon timme men spelet lider av seriösa prestandaproblem.
Har låga 30fps i vissa partier, spelar i 3440x1440 med rtx 3080 och R5 3600.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

ish: 9% utan kupong, 30% med kupong går ju säkert att hitta det omvända ibland.

Cyberpunk GOG 315kr
Cyberpunk Epic 184kr

71% dyrare på GOG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Finns det inte på Steam --> inget köp. Jag röstar med min plånbok. Kanske Gog dom är också bra.

Fuck Ea, Blizzard, Activision, Ubisoft, Rockstar och Epic. Fuck dom.

Steams launcher är väldigt överskattad imo.
Jag ser dock ett samband med folk som överdriver linuxhypen och Steam dock, försöker förstå varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

mhmmm...
https://i.imgur.com/bTgukIw.png

i rest my case.... blir så så fort man startar det och släpper inte förrän man stänger ner launcher...

Nåt måste vara fel då, ligger på 0,1 här som max.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Cyberpunk GOG 315kr
Cyberpunk Epic 184kr

71% dyrare på GOG.

Cyberpunk GOG DRM-fritt 315kr
Cyberpunk Epic DRM 279kr
8.75% billigare på Epic just nu med DRM

Permalänk
Medlem

Cyberpunk kostar alltså 184.50kr med kupongen på EPIC, jag hoppas du kan fatta det eller har du bara valt att inte förstå för att du gillar att tjafsa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Cyberpunk kostar alltså 184.50kr med kupongen på EPIC, jag hoppas du kan fatta det eller har du bara valt att inte förstå för att du gillar att tjafsa?

Du kan ju börja med att räkna med rabatt så blir det inte så jävla missvisande jag skrev 9% ish utan kupong 30% ish med kupong och du väljer att svara 71% dyrare med GOG då fick du bara rakt på svar åt andra hållet, så nej jag gillar inte att tjafsa men jag tycker att du tjafsar.

Det rabatterade listpriset för både GOG och Epic är DRM 8.75% rabatt på Epic vs DRM-fritt på GOG vilket är klart och tydligt hade annat gällt hade Epic ändrat sitt listpris.
Sen glömmer du att nämna villkoren för kupongen , alla kanske inte vill anmäla sig till deras nyhetsbrev för en engångssumma på 90SEK. Det är också helt orelevant att räkna med kupongen / spelet har fortfarande samma listpris, övriga plattformar kör säkert liknande drives då behöver du gå in och titta om man kan få en slant där, sen kan du inte förutsätta att den nyttjas till just detta spel.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni tjafsar om på GOG kostar spelet 315kr och Epic games så kostar det 185kr så vad är problemetet ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Förstår inte varför ni tjafsar om på GOG kostar spelet 315kr och Epic games så kostar det 185kr så vad är problemetet ?

Ja du, kanske ngt att fundera på. Du kan ta över, lycka till.

Permalänk
Medlem

Vill slå ett slag för Inscryption som nu då kan fås för 70kr med kupongen. Det ser lite skumt ut men ge det en chans.

Det är ju någon sorts roguelike cardgame och medan gameplay inte påminner om Hades, så finns det någon sorts gemensam ”it-faktor”. Känns bara väldigt originellt och välpolerat helt enkelt. Det där som gör att man inte kan sluta utan bara måste fortsätta lite till, prova en sak till.

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks Instämmer om Inscryption tipset! Köpte det i fredags och har redan kört igenom det. Riktigt roligt och välgjort. Är man känslig för spoilers bör man nog undvika att läsa så mycket om det innan man spelar.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ryssfemma:

Steams launcher är väldigt överskattad imo.
Jag ser dock ett samband med folk som överdriver linuxhypen och Steam dock, försöker förstå varför.

Steam som plattform har, åtminstone för mig, dessa övertag från dess konkurrenter:

  • En robust review-plattform för användare att ta del av

  • Forumdel för varje spel, där användare kan ställa frågor till varandra eller direkt till utvecklaren

  • Steamworkshop, vilket är en enormt stor plattform för att enkelt modda spel

  • Integrerade community-funktioner som grupper, klaner o.s.v.

  • Absolut störst utbud av spel, allt från Indie till stora AAA - "allt" finns på Steam

  • Inbyggd support för VR, och inte bara Index/VIVE, utan mer eller mindre alla vendors

  • Robust butik med varukorg, önskelista och notifkation när ett specifikt önskat spel går på rea

Allt ovan är funktioner jag använder på regulär bas, och som merparten helt saknas från övriga klienter likt GOG, Origin, Ubisoft Connect, EA Play och Epic Games Store. Bryr man sig däremot bara om att köpa ett spel, starta det och är sedan nöjd så? Då kvittar nog butiken i fråga för de flesta.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kör du då via det argentinska kontot eller kör du via ditt "vanliga" steam konto via family shere ?

Jag kör genom den argentinska kontot. Behövs ingen von och spelar på eu servrar med vänner i eu utan problem.
Kan inte köpa spel med kortet eller paypal men jag laddar kontot med argentisk dollar via steam gift card som jag köper på nätet. 1000 dollar för 99kr.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag kör genom den argentinska kontot. Behövs ingen von och spelar på eu servrar med vänner i eu utan problem.
Kan inte köpa spel med kortet eller paypal men jag laddar kontot med argentisk dollar via steam gift card som jag köper på nätet. 1000 dollar för 99kr.

Vadå 1000$ dollar för 99kr presentkortet du köper är väll ändå värt 99kr fast i argentinska valutan ? man får ju inte mer pengar en vad man köper dock så kostar spelen mindre men du får ju inte spel värt 10000kr för 99kr.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vadå 1000$ dollar för 99kr presentkortet du köper är väll ändå värt 99kr fast i argentinska valutan ? man får ju inte mer pengar en vad man köper dock så kostar spelen mindre men du får ju inte spel värt 10000kr för 99kr.

Ursäkta om jag var otydligt men menade att jag brukar ladda kontot med 1000 argentinska dollar som kostar 99 konor. Det är högsta valören på gift card.
Till exempel så kostar cyberpunk 1000 dollar så det är en hundring. Köpte valheim för 160 dollar så de är 16 kronor. Etc etc. Hoppas det är tydligt nu. Argentinska dollar är inte värda lika mycket som USD.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.