Ursäkta den onödiga oron (igen)! :D

Permalänk
Avstängd

Ursäkta den onödiga oron (igen)! :D

Kommer du ihåg hur typ hela världen sa under 2016 "kommer aldrig att hända i USA" - och så hände det trots allt?

Hursomhelst, läste jag nyss att Centrala Europabanken utfärdat varningar till banker om kommande ryska cyberattacker: https://www.reuters.com/markets/europe/european-us-regulators...

Kommer detta även att drabba svenska banker må tro?

Detta för mig till den verkliga oron om vad många här avfärdat som en mycket koordinerad attack mot väst, främst Ukraina:
- släcka ned kritiska samhällsfunktioner som ström, vatten och banktjänster.
- när pengar inte går att hantera så vill ingen arbeta = anarkikaos.
- lägre nationell moral = ingen vill stötta sitt eget land längre.
- attackera när motståndaren minst anar det = allt snack om "kmr ej invadera" och vips så händer det ändå!

Ibland undrar jag varför det inte är jag som är "krigskoordinator" åt diktaturer?!

Sedan tänker jag mig att Kina angriper Taiwan i samma veva då Västs trupper har splittrats på fel sätt för att kunna stå emot flera krig runtom i världen samtidigt. Men ja, jag har sett på för många dåliga krigsfilmer samt inte gjort lumpen själv 2008...

Många säger att, "Ryssland skulle förlora så mycket på det". Men hur säkra är vi på att herr kort-Puttis inte har fått en mild psykos och symboliskt talat blivit mer eller mindre självmordsbenägen? Sedan när brydde han sig senast om sin egen ryska befolkning?

När huvudet inte fungerar så spelar den objektiva verkligheten inte roll längre...

Jag hade hoppats på Sonic the Hedgehog 2-filmen nu i april och även Jurassic World: Dominion i juni i år innan hela Europa-asiatiska kontinenten förvandlas till Fallout 3!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Det finns vissa sociologiska teorier som lyfter fram hur vi blivit neurotiska av att konstant bli matade med risker och hot. Andra mer klassiska teorier behandlar hur våran gemenskap grundar sig på en ett skapande av ett vi och dem, dem är den irrationella farliga motståndaren.

Om denna perfekta storm skulle uppstå, då fortsätter bristen på grafikkort. Men många unga män får möjligheten att bli vuxna istället för att ruttna bort framför datorn tittandes på tecknade serier.

Permalänk
Medlem

Istället för att spamma hypokondrikertrådar på internetforum skaffar du dig ett jobb och pallrar dig ur lägenheten. Glöm inte att boka tid till psykolog. Nej du kommer inte att dö, gå på bio och se på sonic.

Permalänk
Avstängd

T.ex. det här...

"Hursomhelst, läste jag nyss att Centrala Europabanken utfärdat varningar till banker om kommande ryska cyberattacker: https://www.reuters.com/markets/europe/european-us-regulators...
Har vi ju hört i åratal.

Samma med att Iran skulle ha kärnvapen, vi har hört varningar om det sedan 1979, Putin behöver man inte oroa sig så mycket för.
Det är om 10-20 år när Kina är allt starkare, där får man ha koll på hur kallt ett nytt kallt krig blir...men man ska samtidigt minnas att idag så är vi mer beroende av dem och de av oss. Samma situation där med Ryssland, de vill helst av allt nog inte ha fler sanktioner, det är bättre när affärerna rullar på normalt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Det tjänar inget till att gå och tänka på sånt där hela tiden. Fokusera på dig själv och din närhet istället.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@AplAy:
Okej,

Sweclockers ämnar vara öppet för så många som möjligt. Men allt har inte sin plats hos oss, vidare:

§3.1 - Rubriken måste beskriva trådens innehåll.

§3.4 - Tråden måste ha ett diskussionsvärde (Detta innefattar även att ämnet måste vara tillräckligt samlat för att diskuteras i en tråd och egentligen inte vara innehållet till flera trådar samtidigt, det blir för spretigt).

Det är nog dags för dig att andas ett par extra gånger innan du skapar nästa tråd, eller bättre, sova på saken innan du postar en ny tråd.

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin